Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lavendel profilbild

Lavendel

Kvinna ·

01 jul, 2011

Vi som ska operera oss i augusti 2011!

Bröstförstoring

Då är det väl dags att starta augusti-tråden! Vilka är ni som också ska operera er under denna månad? :D Själv opereras jag den 22 augusti på Victoriakliniken och ska sätta in anatomiska Allergan 255cc och är så gaaaalet förväntansfull! :D

248

Sortera efter

Anonym användare

16 aug, 2011

Guldfisken: Jag ringde och pratade med Mia och hon sa att hon höll på att skicka iväg våra papper så jag tror vi får dom denna veckan.
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Kanon =) kommer kännas mer verkligt när man har papprena o har betalt :P
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Lavendel: Jo efter att jag spytt två gånger fick jag medel mot illamående, hjälpte väl ett tag tills jag var tvungen att gå på toa,å då kom det upp en tredje gång :( Usch det var nog fasen det hemskaste av allt.. :/ Förmodligen var det narkosen som gjorde mig illamående. Hade aldrig blivit sövd tidigare så jag visste ju inte alls hur jag skulle reagera, men tydligen är det en ganska vanlig reaktion. Sedan försvann det iaf och jag kunde få i mig lite mat vid 10-tiden på kvällen! :)

Gilla

Lavendel

Kvinna ·

17 aug, 2011

Ronja, usch vad obehagligt. Stackars dig. :( Men du blev bättre efter mat och så, det var ju skönt. :) Jag är ganska orolig över att kräkas efter open, har typ kräkfobi. >_< Dock har jag sövts tre gånger hittills och aldrig mått illa efteråt, det kanske betyder att man kan komma undan?
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Jag tycker också det är fruktansvärt med illamående och att spy :( Magsjuka är nog det värsta när man är sjuk, det tar verkligen kål på mig! Men som sagt blev det bättre :) Vi får hålla tummarna att du inte mår illa den här gången heller då Lavendel! :) Det ska nog gå bra för dig ska du se! Inte långt kvar nu för dig va? ;)
Gilla

Lavendel

Kvinna ·

17 aug, 2011

Tack, Ronja. :) Ja, får verkligen hoppas att man kommer må bra! Får väl försöka sätta det i perspektiv, jag ska ju få bröst! Då borde sådana biverkningar vara värt det! :P Yup, oooom... 5 dagar! Är så galet nervös. Kan inte fokusera på annat alls. Ena stunden är man jätteglad och förväntansfull och nästa ligger man hopkurad i sängen, snyftandes. Det är en fet grej, det här som man ska igenom.
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Ja men precis!! Försök att tänka på det positiva :) Då kommer du klara allt som kan slå emot dig! Jag förstår dig helt och hållet. Jag var också sådär omväxlande i känslorna precis innan. Kvällen innan trodde jag att jag hade fått feber eller nått för att jag var så himla nervös! Men sen går det så fort och så plötsligt sitter dem nya brösten på plats! :) Jag har lagt upp 3 bilder nu på min profil som du kan gå in och kika på om du vill! :)
Gilla

Lavendel

Kvinna ·

17 aug, 2011

Tack, det får mig att känna mig bättre. ^^ Och jättefina tutts! Kommer bli kalas när de är färdigbakade! :D har du mycket ont nu?
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Va kul att man kan hjälpa till lite! :) Tack så himla mycket Lavendel! Jag tror också de kommer bli väldigt fina när de funnit sin plats och form! Längtar!! Jo det gör ont, känns som en riktigt feeet träningsvärk i hela överkroppen. Det gör mest ont när man ska komma upp ur sängen, sen när man är uppe och rör på sig blir man lite mer avslappnad! :)
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Ronja det ser ju fint ut. Skönt att du mår bättre nu.
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Hej allihopa! Själv så sitter jag på tåget från Landskrona till Uppsala. Operationen gick bra och jag klarade mig utan illamående. Värre är smärtan! Morfinen och alla andra tabletter går ur kroppen på knappa fyra timmar, så det är lite jobbigt. Hade heller inte kraft att se resultatet utan tortyrbhn med Peter i morse. :( hoppas att jag blir piggare snart och är iaf glad att jag var först ut med operationen på morgonen! Och vill tacka alla snälla sköterskor och söta tinylingonberry som trotsade smärtan och kom förbi och sa hej imorse! Lycka till alla andra augtjejer och ta med er någon som kan hjälpa er!!
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Åkte du helt ensam?

Skönt att det verkade gå bra i alla fall! :)

Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Nej jag har sambon med mig annars hade jag inte kommit hem tror jag. Han tar allt! Öppnar dörrar, knyter skor.. Gör livet mycket enklare!
Gilla

Anonym användare

17 aug, 2011

Maja-a: Vad skönt att allt gick bra hoppas verkligen smärtan lägger sig snart, se till att vila mycket!
Gilla

TinyLingonberry

Man ·

18 aug, 2011

Hejsan alla!

Nu har jag lyckats få igång datorn haha! Operationen och allt gick jättebra :) Slapp också undan illamåendet som tur var. Har fått sova rätt mycket om nätterna men vaknar av den där elefanten som sitter på bröstet :P Hade verkligen inte klarat detta själv utan min pojkvän. Känner mig nästan helt handikappad men ändå är jag så lycklig att ja kan gråta!

Brösten ser fina ut, blåslagna och spetsiga dock men de ser ändå ut som mina :) Är supernöjd med storleken, Citadell, alla sköterskor och Peter. De var supergulliga allihopa!

Kommer uppdatera både här och på bloggen så snart jag orkar. Ska berätta ALLT xD hihi

Tack söta Maja-a som ville träffa mig trots din smärta! Hoppas vi snart kan träffas igen, när vi båda läkt litegranna :)

Tusen tack för alla vänliga ord tjejer, och lycka till alla! <3

Gilla

Lavendel

Kvinna ·

18 aug, 2011

TinyLingonberry, vad kul att höra att allt gått bra! Ska bli jättekul att se dina bilder sen! ^^

Gilla

Anonym användare

18 aug, 2011

Jag ska göra en bröstförstoring och näsplastik på Akademikliniken den 31a Augusti :D Har räknat ned dagarna sen två månader tillbaka! Nu närmar det sig!!!
Gilla

Anonym användare

18 aug, 2011

:D nu har jag 10 dagar o 17 timmar kvar :D alltså 257 timmar aaah hoppas tiden går fort :D

Gilla

Anonym användare

18 aug, 2011

Hej töser,

Vad kul att ni mår bra och är nöjda med resultatet. UNDERBART !!

D ska bli kul att se era flickor på foton sen och följa er resa framöver 👍

Kramar

Gilla

Anonym användare

18 aug, 2011

På vilken klinik ska du opereras? Jag ska nämligen också opereras den 31a :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem