Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Frida_star

Kvinna ·

27 apr, 2012

Varfor, ok förstår din rädsla där då :( Men det blir nog prima ballerina, du må kanske inte dansa ut ur sjukhuset men ut kommer du :)

Ja, det är inget kul för den som är på sjukhuset man är bra "borta och hög" av allt morfin, det har man fått återberättat :) Hoppas maken håller händarna i styr när han hämtar dig och tittar på vägen och ingen annanstanns :) hahaha

Gilla

Sharon

Kvinna ·

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD "Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning"   7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln 8 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom 9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär 10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :) 15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom. 15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2 15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh? 15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda 21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln 28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :) 30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc. Op Juni-09. Perthese mp 375cc, coh 1, under muskeln. Op Dec -09. Korrigerat mfd och db. Op Juni -10. Korrigerat mfd, db, rippling, höjdskillnad. Byte till Mentor 500cc MP+, coh 2. Op Maj-12. Korrigera mfd, db, rippling höjdskillnad. Byte till Mentor släta 375cc MP+
Gilla

Sharon

Kvinna ·

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD "Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning"   7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln 8 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom 9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär 10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :) 15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom. 15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2 15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh? 15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda 21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln 28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :) 30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc. Op Juni-09. Perthese mp 375cc, coh 1, under muskeln. Op Dec -09. Korrigerat mfd och db. Op Juni -10. Korrigerat mfd, db, rippling, höjdskillnad. Byte till Mentor 500cc MP+, coh 2. Op Maj-12. Korrigera mfd, db, rippling höjdskillnad. Byte till Mentor släta 375cc MP+
Gilla

Dlokz

Kvinna ·

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD
"Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning"

7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
8 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc.
Op Juni-09. Perthese mp 375cc, coh 1, under muskeln.
Op Dec -09. Korrigerat mfd och db.
Op Juni -10. Korrigerat mfd, db, rippling, höjdskillnad. Byte till Mentor 500cc MP+, coh 2.
Op Maj-12. Korrigera mfd, db, rippling höjdskillnad. Byte till Mentor släta 375cc MP+

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning

1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.

7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.

8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.

9Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?

15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.

21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc.

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

27 apr, 2012

Hej, Här är en till som ska operera sig 21 maj. Jag är nog äldre än dom flesta här, och har väl därför "lidit" av mina bröst längre än dom flesta också, sen jag var 12, så jag fattar inte varför jag inte gjort detta tidigare. Ser väldigt mycket fram emot mina "riktiga" bröst, men är också väldigt nervös. Gillar inte smärta. Ska även göra en ögonlocksplastik och injektioner med eget fett i ansiktet. Vet inte hur ni andra gör för att lägga in ett streck där det under strecket framgår vad och var Ni ska göra... men: 52 år 164 cm 67 kg (ja - borde gå ner lite innan op) Operation 21 maj Gerlee plastikkirurgi ca 300 cc även vårtgårdsplastik
Gilla

soffe

Kvinna ·

28 apr, 2012

sådär ja nu är handpenningen betald ! och allt känndes helt plötsligt så himla verkligt. jag någon sätta min mig på listan? kan inte kopiera texten och lägga in mitt datum :(

22 maj soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln.

Gilla

bus

Kvinna ·

28 apr, 2012

soffe skrev:

sådär ja nu är handpenningen betald ! och allt känndes helt plötsligt så himla verkligt. jag någon sätta min mig på listan? kan inte kopiera texten och lägga in mitt datum :(

22 maj soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln.

MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning

1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.

7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.

8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.

9Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)

15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.

21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför

22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln

Gilla

Anonym användare

28 apr, 2012

Nu har jag ju iofs ganska nyligen fått min tid och får ju således en begränsad väntetid. Under förutsättning att inget händer, tänker ofta att det har blivit en felbokning att jag eller kirurgen blir sjuk - undras om det är ett omen?

Nåväl, vad gör ni för att tänka på något annat och få tiden att gå? Själv ägnar jag mig åt att lära mig göra akrylnaglar sedan ett par dagar.

Gilla

bus

Kvinna ·

29 apr, 2012

varfor skrev:

Nu har jag ju iofs ganska nyligen fått min tid och får ju således en begränsad väntetid. Under förutsättning att inget händer, tänker ofta att det har blivit en felbokning att jag eller kirurgen blir sjuk - undras om det är ett omen?

Nåväl, vad gör ni för att tänka på något annat och få tiden att gå? Själv ägnar jag mig åt att lära mig göra akrylnaglar sedan ett par dagar.

Det var ju ett bra tidsfördriv :) Jag tycker dagarna går så fort ändå men jag är oxå jättenervös för att det ska bli uppskjutet. Skulle bli jätteproblem med jobbet om det blev så. Barnen är lite halvt sjuka här hemma men det känns som det fortfarande är så lång tid kvar så jag hinner bli frisk om de smittar mig, men det är bara 1,5 vecka kvar nu :/ Men det löser sig hoppas jag :)

Gilla

Bosom

Kvinna ·

29 apr, 2012

Hej tjejer! Jag ska göra en bröstförstoring den 4/5 på Kosmetisk kirurgi i Jönköping, börjar bli lite nervös! Jag och kirurgen (Ivan Letterfors) har kommit överens om 450cc hp.
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

29 apr, 2012

Hej,

Jag kanske är ute och simmar - men om jag förstått saken rätt är det svårt att lyfta armarna efter operationen. Jag har då hittat en kanonpryl, en vattenflaska med pip- men med sugrör inuti, så man kan dricka "uppfrån", dvs pipen är ett sugrör, och man behöver inte lyfta upp flaskan.

Finns på Team Sportia, tillverkaren heter Nathan Sports. 149 kr. Snygg design med fjäril på.

Jag älskar den - även annars :)

Gilla

starlet

Kvinna ·

30 apr, 2012

Jag ska också opereras den 3-e av jörg! ska ta ut makrolan och lägga in implantat, kanske lyft också men det vet jag inte än, de har sagt att de får se om det behövs så jag kommer inte veta detta förrän jag vaknar

vilken tid har du din op?

Gilla

starlet

Kvinna ·

30 apr, 2012

oj, sorry, citatet kom inte med, det sista var alltså ett svar till boobiesvidern!
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

30 apr, 2012

Herregud vad tiden rusar fram tjejer:-) .. I morgon börjar Maj månad och jag har 20 dagar till open ..Dags att betala open och boka tågbiljetter i veckan..Hade en riktig hormonell svacka förra veckan mardrömmar om bröst och mådde piss..Men nu känns allt bättre och jag är galet förväntansfull inför detta.. Hur mår ni därute tjejer? :-) Kramelikram..
Gilla

Casiopeia

Kvinna ·

30 apr, 2012

ja hu nu är det nära. för mig går tåget på söndag, mindre än en vecka kvar... JIkes vad tiden går fort.

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

30 apr, 2012

Hej tjejer. Idag så har jag fått nya bröst :D Åkte tåg hit och ska även tåga hem imorgon :) 440 blev det trots storleksnoja :P vad jag kan se nu så är jag faktisk nöjd, trodde det skulle bli större men till min lycka så är det okej :D vet inte om man kan lägga in bilder via iPhone men ska kolla. För er som ska till citadell i Landskrona, ni kommer inte vela åka hem!!! Jag älskar all underbar personal! Och Tuve som opade mig är underbar! Han var precis här inne och berättade att allt gick kanon. Önskar nästan att det var morgon nu bara för att få prata med honom igen haha. Nä men han är super duktig och omtänksam. Så ni som ska till honom kommer Inte ångra sig :D Kram
Gilla

kicki79

Kvinna ·

30 apr, 2012

Fan vad gött! Nu är vi snart framme!!! Nästa onsdag. Tur att man har häcken full av vardagsbestyr så man inte gnager av sig knogarna.., Vill operera NUUU. Hoppas fortfarande på ett mirakel och att nån avbokar denna onsdagen så jag kan få den tiden :P. Ingen större risk dock. Håller tummarna att vi alla här i tråden får grymmesnygga boobs och inga komplikationer!
Gilla

kicki79

Kvinna ·

30 apr, 2012

LittleMom skrev:
Hej tjejer. Idag så har jag fått nya bröst :D Åkte tåg hit och ska även tåga hem imorgon :) 440 blev det trots storleksnoja :P vad jag kan se nu så är jag faktisk nöjd, trodde det skulle bli större men till min lycka så är det okej :D vet inte om man kan lägga in bilder via iPhone men ska kolla. För er som ska till citadell i Landskrona, ni kommer inte vela åka hem!!! Jag älskar all underbar personal! Och Tuve som opade mig är underbar! Han var precis här inne och berättade att allt gick kanon. Önskar nästan att det var morgon nu bara för att få prata med honom igen haha. Nä men han är super duktig och omtänksam. Så ni som ska till honom kommer Inte ångra sig :D Kram
:))) Fan vad Najs!!! Grattis!
Gilla

Brunett87

Kvinna ·

30 apr, 2012

Snart är det min tur :-) Inge nervös alls utan tycker tiden ska gå lite fortare. Fick tid kl 7.45 skönt nog. Fasta är inga problem. Kan gå utan mat i 24h utan problem, men vatten är mitt missbruk. Så är glad för en tidig tid då jag brukar dricka typ 1liter vatten direkt när ja vaknar ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem