Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Mullemulle

Kvinna ·

23 apr, 2012

Ser olika ut på konsultationerna, bäst är att vara påläst innan så man har ett hum om vad man ska fråga om. Hade själv inte hittat hit innan min första konsultation så jag hade knappt några frågor utan köpte rakt av vad sköterskan sa...  

Var på tre olika ställen, på första fick jag prova implantat i sportbh, på andra implantat under en vit tajt t-shirt och på tredje fick jag hålla implantaten i händerna framför en spegel vilket inte sa ett dugg om hur det skulle se ut... Tajt t-shirt eller sportbh gav en uppfattning om hur de olika storlekarna såg ut så ta med det ifall det inte skulle finnas på kliniken.

Gilla

Vickan

Kvinna ·

23 apr, 2012

varfor skrev:

Det verkar som om jag kan ansluta mig till denna skaran. Väntar spänt på att få ett samtal om datum - men det blir i Maj. Har inte berättat för min mor ännu och det känner jag mig lite orolig för men det får väl lösa sig.

Vet inte exakt hur mycket det blir men det blir minst 300 ml anatomiska och framför. Jag lämnar storleken i händerna på kirurgen. Det är främst ett resultat jag är ute efter men storleken vill jag ha såsmå som möjligt.

Mycket tankar i huvudet just nu - men det blir nog bra.

Välkommen hit!

Du o jag är lite lika, jag väger 59 kg och är 173 lång. Ska lägga in 320 cc anatomiska MF framför. Vill inte heller ha jätte stora. Kolla gärna mina 3D bilder.

Gilla

Anonym användare

23 apr, 2012

Vickan skrev:

Välkommen hit!

Du o jag är lite lika, jag väger 59 kg och är 173 lång. Ska lägga in 320 cc anatomiska MF framför. Vill inte heller ha jätte stora. Kolla gärna mina 3D bilder.

Japp, annars verkar det ovanligt med anatomiska. Jag har iallafall inte sett så många när jag har tittat runt.

Jag är dock lite avis på ditt utgångsläge - det kommer bli jättesnyggt! Själv var jag inställd på lyft + liten volym men kirurgen tyckte jag kunde få ett godkänt resultat utan lyft om jag kunde tänka mig 300 eller mer. Så jag gick hem och testade. De där enorma rispåsarna gav mig lite hicka måste jag säga, men jag litar på bedömningen... Så jag har gett honom fria händer att välja det implantat som ger snyggast resultat - men att jag vill ha så små som möjligt.

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

25 apr, 2012

Nu har jag betalat in för op, tänkte göra det redan igår men vågade inte. Idag gjorde jag det iallafall så nu är det ingen återvändo längre...

Gilla

Dlokz

Kvinna ·

25 apr, 2012

Mullemulle skrev:

Nu har jag betalat in för op, tänkte göra det redan igår men vågade inte. Idag gjorde jag det iallafall så nu är det ingen återvändo längre...

Fick du en faktura eller hur brukar man göra med betalningen?

Gilla

soffe

Kvinna ·

25 apr, 2012

hoppar in här, dom ringde precis mig, fick en operations tid den 22 maj :) jag ska sätta 375 cc bakom muskeln och jag ska göra min operation på hermelinen i luleå :)

Gilla

joni01

Kvinna ·

25 apr, 2012

Lägger väl till mig här i gruppen eftersom det ser ut som att jag kommer att operera mig den 24 maj :) Har dock ingen aning om storlek. På konsultationen räknade han ut att 300 resp 325 cc skulle passa mig. Jag har ojämna bröst och ska göra ett bröstlyft samtidigt. Men nu känns det liiite litet. Jag har iof 75C nu så jag har ju lite vävnad, fast man får rulla upp dom i BH:n ;)
Gilla

kicki79

Kvinna ·

25 apr, 2012

Nu har jag också precis betalt... Shit pommes...  🙂

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

25 apr, 2012

Häftigt att föra över alla dessa pengar, väntar på 30000 från MF sen ska jag oxå betala... 72000 liksom...... =/

Gilla

joni01

Kvinna ·

25 apr, 2012

72000..Det låter som mycket pengar :)
Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

25 apr, 2012

Dlokz: Jag fick en bekräftelse vid konsultationen på vad vi kommit överrens om dvs typ av operation,op-datum och kostnaden. Där står det bankgironr och att man ska betala 2 v innan op så att pengarna finns på kontot 1 v innan. 1v innan ringer man kliniken och får bekräftat att pengarna kommit in och vilken tid på dagen man ska vara på plats.

Skiljer sig säkert hur man gör mellan olika kliniker.

Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Hej, jag opererar mig också i maj- den andra, nästa vecka redan! Opererar mig i Barcelona där jag bor, på en klinik som heter Cima. Operationen går på 5.500e med allt inkluderat, vilket är ett vanligt pris här. Önskar alla lycka till :-)

Gilla

Snigeln

Kvinna ·

26 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning

1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln

7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.

8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.

8 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc.

Gilla

Maj2012

Man ·

26 apr, 2012

Hej! Bokad op på Art Clinik Gbg 21/5. Har 240 runda inop 2000, vill ha mer hylla nu efter två barn. Funderar på 390 anatomiska. Velar fram o tillbaka. Hur ska man kunna bestämma sig? Nån som kan komma med tips o råd? Eller som har samma förutsättningar. Hade a kupa innan första implantaten. Nu ska de ju naturligtvis bort. Är 162 lång Vikt 49-50kg Tacksam för alla tips o råd.
Gilla

Frida_star

Kvinna ·

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning

2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.

7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda. 

8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.

8 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?

15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc.

Gilla

Frida_star

Kvinna ·

27 apr, 2012

Vet att det var en till tjej som skulle op hos Dr Lossing 15 Maj.. kommer ej ihåg vad hon heter här på pof. Hon får lägga in sig själv :)
Gilla

Anonym användare

27 apr, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD

15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.

21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför

Gilla

Anonym användare

27 apr, 2012

Jag fick välja mellan den 7:e och 21:e, men den 21:e fungerar bättre map jobb och allt. Nu är det dags att börja planera. Jag har fått en operationstid på kvällen - det passar mig bra. Nu kan jag oroa mig hela dagen. :)
Gilla

Frida_star

Kvinna ·

27 apr, 2012

Varfor: Är det din första op? Du behöver inte oroa dig, har du någon som är med dig den dagen?.
Gilla

Anonym användare

27 apr, 2012

Frida_star skrev:
Varfor: Är det din första op? Du behöver inte oroa dig, har du någon som är med dig den dagen?.

Tack för omtanken. Jag är inte så orolig för operationen då jag har sövts fyra eller fem gånger innan. Men man är ju lite orolig ändå - för komplikationer och att resultatet inte skall bli bra. Jag klara mig nog under dagen, har inte bestämt om maken kör mig eller om jag tar bussen. Men hämtad blir jag dagen efter.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem