Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

92johansson

Kvinna ·

24 okt, 2014

Ja lite småkul att vi är fyra stycken som ska opereras samma dag och hittat varandra här! Vet inte alls hur det ser ut därinne med rummen osv, om det finns sällskapsrum kanske? Isåfall kanske vi träffar på varandra (om man kan/får gå upp ur sängen haha).

Är fortfarande inte nervös. Tror det är att jag känner mig så trygg i hela situtaionen! Berättade för en vän i veckan och hon blev helt till sig, är jätteglad för mig skull och idag var vi inne på Kappahl och tittade på kläder jag kommer att kunna ha om några veckor! :D
Gilla

Tjock

Kvinna ·

24 okt, 2014

92johansson skrev:

Ja lite småkul att vi är fyra stycken som ska opereras samma dag och hittat varandra här! Vet inte alls hur det ser ut därinne med rummen osv, om det finns sällskapsrum kanske? Isåfall kanske vi träffar på varandra (om man kan/får gå upp ur sängen haha).

Är fortfarande inte nervös. Tror det är att jag känner mig så trygg i hela situtaionen! Berättade för en vän i veckan och hon blev helt till sig, är jätteglad för mig skull och idag var vi inne på Kappahl och tittade på kläder jag kommer att kunna ha om några veckor! :D

Ja verkligen! Det kanske det gör, hehe. Annars träffar man säkert på nån av er i korridorerna :p

Det känns nästan lite overkligt. Hoppas allt kommer bli bra för oss alla fyra!

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

24 okt, 2014

Jag är blond med stora glasögon så vet ni vad ni ska kolla efter. Ler.
Gilla

Sushi

Kvinna ·

25 okt, 2014

Jag ska opereras den 4/11 på polarkliniken i Umeå =) Sjukt spännande!!

Gilla

S.Anni

Kvinna ·

25 okt, 2014

Hej!

När jag läste ditt inlägg så känner jag igen mig jätte mycket i det du skriver. Jag var på konsultationen igår på SPC i Falun och det var en så skön känsla att ta första stegetför att förverkliga sin dröm!!

Jag är ny här inne och hoppas på att kunna få så mycket info som bara är möjligt och goda tips och rådså ma får lite mer "kött på benen", och ja funderar på om du har nå bra tips på vad / va man kan hitta bra helkropps bilder? Har sökt massor men det är jätte svårt..Det är nästa steg för att kunna boka in enop date.

Lycka till! 🙂

Gilla

92johansson

Kvinna ·

26 okt, 2014

S.Anni skrev:

Hej!

När jag läste ditt inlägg så känner jag igen mig jätte mycket i det du skriver. Jag var på konsultationen igår på SPC i Falun och det var en så skön känsla att ta första stegetför att förverkliga sin dröm!!

Jag är ny här inne och hoppas på att kunna få så mycket info som bara är möjligt och goda tips och rådså ma får lite mer "kött på benen", och ja funderar på om du har nå bra tips på vad / va man kan hitta bra helkropps bilder? Har sökt massor men det är jätte svårt..Det är nästa steg för att kunna boka in enop date.

Lycka till! 🙂

Hej! Jag sökte mycket på google, men det är som du säger, jättesvårt! Vet inte vilken klinik du ska opereras på men jag gick in på min kliniks (citadellkliniken) hemsida och kollade deras före och efterbilder :) På denna sidan kan du också titta på massa bilder. Boka så fort du kan, annars kanske du får vänta onödigt länge på operation :)

Gilla

92johansson

Kvinna ·

28 okt, 2014

Linnéa.W skrev:
Jag är blond med stora glasögon så vet ni vad ni ska kolla efter. Ler.

Jag har brunt hår långt hår med lugg ocg är en ganska liten tjej haha!

Gilla

92johansson

Kvinna ·

28 okt, 2014

Är så himla nojjig att jag ska glömma något hemma. Typ medicinen eller de papper man ska gå igenom med sjuksköterskan! Vill bara att den 10 nu och ha det överströkat haha

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

28 okt, 2014

Håller med. Samtidigt har jag så mycket på jobbet ju så hinner knappt tänka på operationen. Ler. Ska nu smörja in brösten med olja? Hört några som gör det. Men kliniken tyckte inte det behövdes.
Gilla

92johansson

Kvinna ·

30 okt, 2014

Också läst om folk som gör det! Ska man göra det innan operationen då? Är det dör att inte så stretchmarks?
Gilla

92johansson

Kvinna ·

30 okt, 2014

Är det för att inte få stretchmarks*
Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

01 nov, 2014

Den här tråden dyker inte upp bland mina "svarsbevakningar"... Varför blir det så? Är det någon här som ska operera sig redan nästa vecka? Spännande!!
Gilla

Beauty

Kvinna ·

01 nov, 2014

Ja på tisdag är de min tur oxå på citadell fast hos Peter galet att det är så nära nu ;-) läääängtar!!!
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

01 nov, 2014

92johansson skrev:
Också läst om folk som gör det! Ska man göra det innan operationen då? Är det dör att inte så stretchmarks?
Jag har smörjt med bio-Oil i en månads tid bara för att vara på säkra sidan :)
Gilla

92johansson

Kvinna ·

01 nov, 2014

Beauty skrev:
Ja på tisdag är de min tur oxå på citadell fast hos Peter galet att det är så nära nu ;-) läääängtar!!!

Åhh det är ju nära! Är du nervös? Ska också opereras av Peter :)
Gilla

Beauty

Kvinna ·

01 nov, 2014

92johansson skrev:

Beauty skrev:

Åhh det är ju nära! Är du nervös? Ska också opereras av Peter :)
Inte än men blir säkert kvällen innan... Vill bara ha de gjort.. ;-) när är de dags för dig?
Gilla

92johansson

Kvinna ·

02 nov, 2014

Bara två dagar kvar för dig nu! Jag opereras den 10, alltså om 8 dagar :D Är inte heller nervös men kommer förmodligen skaka av nervositet när det väl är dags!

Gilla

Lilleskutt1

Kvinna ·

02 nov, 2014

Jag ska också opereras denna veckan som kommer! På onsdag är det dags!! Börjar pirra ordentligt i magen och jag börjar tvivla mer och mer på val av implantat och hur slutrestultatet kommer att bli.Men jag vet att det är bara nerver, jag har varit säker på mitt beslut länge så backa ur nu skulle jag aldrig göra! Det ska bli så himla kul, samtidigt som nervositeten börjar vakna till liv, haha! Jag är en annanrs väldigt lugn person som aldrig blir nervös så de här känslorna är jag inte riktigt van vid..! 😀

Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

02 nov, 2014

Bara 2 veckor kvar för min del nu!! Längtar såååå Mycket. Det är de enda jag pratar om just nu haha
Gilla

Leyla

Kvinna ·

02 nov, 2014

Imorgon är det dax för mig :D. Är så förväntansfull!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem