Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fluffigtt profilbild

fluffigtt

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som ska operera oss i Oktober 2015

Bröstförstoring

Hej lite tidigt kanske men är så taggad på OP och är nyfiken vilka som ska operera sig samma månad! Så skriv gärna här så kan vi peppa varandra :D

Jag har min operation den 29 oktober hos Örjan Gribbe på proforma clinic!

158

Sortera efter

fluffigtt

Kvinna ·

07 sep, 2015

ponny29 skrev:

Hej!

Jag ska också operera mig hos Örjan i slutet på oktober, ska på konsultation på onsdag och börjar bli så taggad! Kan du inte berätta lite om konsultationen? Var Örjan stressad som många andra kirurger verkar vara? 

Tack!

[/quote

Alla känner ju olika det är ju personkemin som ska stämma också. Så som hon nedan din kommentar säger att han tyckte stora runda implantat för att få en timglasform är exakt vad jag är ute efter fast att de ska passa min kropp. alla har ju olika smak men som Kirurg ska man lyssna på patient till 100 . Jag gillar verkligen örjan han känns avslappnad och vet vad jag vill ha. dock så har jag en ny konsultation då det var ett tag sedan jag var där och vill vara helt säker på storlek. Vilket datum har du operation vi kanske är där sammtidigt? ;) 

Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

07 sep, 2015

Jag valde Nicholas på ak. Han va helt super! Lyssnade på precis allt och vi kom snabbt fram till vad jag skulle ha efter lite provning och så. Dock ska jag tillbaka på en ytterligare konsultation för att kolla storlek igen för jag kommer inte alls ihåg hur det kommer se ut :P
Gilla

ponny29

Kvinna ·

07 sep, 2015

Jo men jag är också ute efter en timglasform! Jag har ganska stor rumpa, så vill ha större bröst för att se mer proportionerlig ut. Jag har dock ingen aning om hur mycket cc jag är ute efter, har du det? När jag googlar runt på Örjan känns det som att han gillar stora implantat, upplevde du det så?

Jag har inbokat op 27 okt, du ska dit 29/10?! 

Gilla

ponny29

Kvinna ·

07 sep, 2015

Var också inne på AK först, visst har de 3D stimulering? Gjorde du en sådan och hur var det i sådana fall?:)

Gilla

hej87

Kvinna ·

07 sep, 2015

Louise123 skrev:
hej87 skrev:

Är det någon av er som ska operaras i oktober som varit på konsutlation ännu? :)

Och vad kom ni fram till där, vad gäller storlekar, placering osv osv?

Jag är lite extra nervös då jag kommer göra både konsultationen och operationen på samma dag så betänketiden är ju inte den längsta, haha!

Däremot så väntar jag på samtal från Örjan så vi får prata lite så kanske det lugnar mig om vad han tror och vad han kan bedöma av endast bilderna.

Oj hade absolut inte rekommenderat dig att både göra konsult och Op samma dag:/ du behöver definitivt tänka över vad som sägs där och vara säker på alla dina beslut. Självklart tror jag att alla som har Op i okt har varit på konsultation innan. Jag har varit på två konsultationer och är fortfarande osäker på en del saker. Absolut inte Op men hur den ska göras.

Jag har flera vänner som har gjort konsultation och op samma dag då alla rest långväga och dom har vart jätte nöjda. Sen har man ju telefon och mail kontakt med kirurgen innan själva dagen också så man får svar på alla frågor osv precis som alla andra :)

Har ju även en lååångt konsultation på själva op dagen, inte den klassiska 30min till 1 timma.

Alltså menar du att du inte bestämt om dom ska gå in via armhålan eller med snitt under bröstet?

Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

07 sep, 2015

ponny29 skrev:

Var också inne på AK först, visst har de 3D stimulering? Gjorde du en sådan och hur var det i sådana fall?:)

Fick göra en 3D simulering och det va jättebra, jag fick se hur resultatet kommer se ut och även testa mig fram på vilken peofil som såg bäst ut. Tyvärr glömde jag ta kort med telefonen och de va ett tag sen jag gjorde detta så ska dit igen för att friska upp minnet :) jag rekomenderar att göra en 3D simulering om man har möjligheten till de! :)
Gilla

Louise123

Kvinna ·

09 sep, 2015

hej87 skrev:

Louise123 skrev:
hej87 skrev:

Är det någon av er som ska operaras i oktober som varit på konsutlation ännu? :)

Och vad kom ni fram till där, vad gäller storlekar, placering osv osv?

Jag är lite extra nervös då jag kommer göra både konsultationen och operationen på samma dag så betänketiden är ju inte den längsta, haha!

Däremot så väntar jag på samtal från Örjan så vi får prata lite så kanske det lugnar mig om vad han tror och vad han kan bedöma av endast bilderna.

Oj hade absolut inte rekommenderat dig att både göra konsult och Op samma dag:/ du behöver definitivt tänka över vad som sägs där och vara säker på alla dina beslut. Självklart tror jag att alla som har Op i okt har varit på konsultation innan. Jag har varit på två konsultationer och är fortfarande osäker på en del saker. Absolut inte Op men hur den ska göras.

Jag har flera vänner som har gjort konsultation och op samma dag då alla rest långväga och dom har vart jätte nöjda. Sen har man ju telefon och mail kontakt med kirurgen innan själva dagen också så man får svar på alla frågor osv precis som alla andra :)

Har ju även en lååångt konsultation på själva op dagen, inte den klassiska 30min till 1 timma.

Alltså menar du att du inte bestämt om dom ska gå in via armhålan eller med snitt under bröstet?

Ja men då så! Så låter det mycket bättre själv var jag så förvirrad efter första
Gilla

Louise123

Kvinna ·

09 sep, 2015

Ja men då så! Så låter det mycket bättre själv var jag så förvirrad efter första men då hade jag i gen telefonkontakt iheller så det är nog stor skillnad. Ja jag var tveksam pga amningen och ärren runt bröstvårtan men nu är jag säker på att jag går in via bröstvårtan gör litet lyft och förminskar den ska man göra det så lika bra att göra det ordentligt och Peter känns väldigt säker på sin sak! Har problem med att skriva inlägg hälften kommer bara med av någon anledning:/
Gilla

Zensi

Kvinna ·

11 sep, 2015

Nu har jag äntligen bestämt mig! Blir Motiva Ergonomix 380cc mp och den 12 oktober är de dags :D !
Gilla

hannaj

Kvinna ·

11 sep, 2015

Här är en till som ska ha op. I oktober 6.e för att vara exakt på Citadell- Landskrona. Känner som många andra..vänta på julafton. Räknar ner dagarna :)
Gilla

hej87

Kvinna ·

16 sep, 2015

Louise123 skrev:
Ja men då så! Så låter det mycket bättre själv var jag så förvirrad efter första men då hade jag i gen telefonkontakt iheller så det är nog stor skillnad. Ja jag var tveksam pga amningen och ärren runt bröstvårtan men nu är jag säker på att jag går in via bröstvårtan gör litet lyft och förminskar den ska man göra det så lika bra att göra det ordentligt och Peter känns väldigt säker på sin sak! Har problem med att skriva inlägg hälften kommer bara med av någon anledning:/

Jo jag hade nog vart mer nervös om jag inte hade haft någon att prata med innan eller kände någon som gjort så innan att allt bara ska bestämmas huxflux på en gång när man är där så man inte hinner smälta allt :) Men jag är så klart ändå väldrig nervös..

Det kanske är för att du skriver via mobilen, läste nån tråd om att det kan blir konstigt när man är inloggad via den av nån anledning :)

Gilla

nezza

Kvinna ·

16 sep, 2015

Hej jag ska också opereras i oktober.. skönt att läsa att det är flera som är oroliga och får lite panik när det börjar närma sig op. :)

igår var jag jätte orolig att jag valt för små inplantat, men känns bättre idag när jag tänkt igenom allt.

jag vill inte att dom ska se ut som fejk. utan naturliga till min kropp. 

har en väldigt fin och ganska stor rumpa så vill att brösten ska matcha. :)

och det känndes riktigt bra och som han förstod mig när jag prövade olika inplantat. även om jag valde större än vad han tyckte från början.

Gilla

Louise123

Kvinna ·

17 sep, 2015

hej87 skrev:

Louise123 skrev:

Jo jag hade nog vart mer nervös om jag inte hade haft någon att prata med innan eller kände någon som gjort så innan att allt bara ska bestämmas huxflux på en gång när man är där så man inte hinner smälta allt :) Men jag är så klart ändå väldrig nervös..

Det kanske är för att du skriver via mobilen, läste nån tråd om att det kan blir konstigt när man är inloggad via den av nån anledning :)

Precis! Ja insåg att det var pga ikoner, de kapar texten. Typ smileys osv. Nu börjar det närma sig för mig och börjar bli så nervös, samtidigt som jag bara vill att tiden ska gå snabbare!
Gilla

hej87

Kvinna ·

19 sep, 2015

Louise123 skrev:
hej87 skrev:

Louise123 skrev:

Precis! Ja insåg att det var pga ikoner, de kapar texten. Typ smileys osv. Nu börjar det närma sig för mig och börjar bli så nervös, samtidigt som jag bara vill att tiden ska gå snabbare!

Haha känner precis samma. Nervös för att det inte är så långt borta men samtidigt vill man snabbspola :)

Gilla

hannaj

Kvinna ·

21 sep, 2015

Det slog mig just att imorgon har jag 14 dagar till operation. 2 veckor! Blev som ett litet nervöst hugg i magen. Längtar typ ihjäl mig på något konstigt vis. Och vill bara att det ska gå fortare. Gaaah!
Gilla

Louise123

Kvinna ·

23 sep, 2015

Jag har 12 dagar kvar, har precis ändrat mig för hur jag vill göra Op och vet inte om jag kan ändra mig nu, Så nervös typ det enda jag tänker på. Man kan liksom inte veta hur resultatet blir, får bara hoppas på att det blir riktigt bra.
Gilla

Zensi

Kvinna ·

23 sep, 2015

17 dagar kvar o får mer ångest för varje dag, är de rätt beslut, är de värt de? Alla tänk bara vad kan gå fel senario snurrar i huvudet blir tokig på mig själv just nu ! Jag har bara berätta för ett fåtal att jag ska op o vet inte hur man ska göra efter åt folk kommer ju märka att tuttarna blivit rätt mycket större ;) o känns som de kommer bli en del snack bakom ryggen. Vill bara få de gjort nu :) !!!
Gilla

Louise123

Kvinna ·

24 sep, 2015

Zensi skrev:
17 dagar kvar o får mer ångest för varje dag, är de rätt beslut, är de värt de? Alla tänk bara vad kan gå fel senario snurrar i huvudet blir tokig på mig själv just nu ! Jag har bara berätta för ett fåtal att jag ska op o vet inte hur man ska göra efter åt folk kommer ju märka att tuttarna blivit rätt mycket större ;) o känns som de kommer bli en del snack bakom ryggen. Vill bara få de gjort nu :) !!!
Ja precis, jag har ställt in mig på korr de flesta här inte har fått korta något. Jag har velat detta i 10 år men nu när man är här undrar man om man inte ska strunta i det. Men det vill jg inte jag vet att det är rätt. Precis nervös för det jag med men äh undrar någon har jag lagt på Mig ingen har med det att göra! Låt dem snacka de är inte i dina skor eller vet vad du känner!
Gilla

Limme

Kvinna ·

24 sep, 2015

1 oktober på victoriakliniken! Exakt en vecka kvar! Så sjukt
Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

28 sep, 2015

Zensi skrev:

Känner exat samma som dig.  Men jag tror när man väl gjort det kommer det kännas som rätt val. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem