Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fluffigtt profilbild

fluffigtt

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som ska operera oss i Oktober 2015

Bröstförstoring

Hej lite tidigt kanske men är så taggad på OP och är nyfiken vilka som ska operera sig samma månad! Så skriv gärna här så kan vi peppa varandra :D

Jag har min operation den 29 oktober hos Örjan Gribbe på proforma clinic!

158

Sortera efter

Funderar78

Kvinna ·

28 sep, 2015

Hej . Har du fortfarande inplanerad operationstid hos Patrik Höjer den 16 okt. Ska själv dit då nämligen . Kram
Gilla

Nervöstjej

Kvinna ·

28 sep, 2015

Jag ska också operera mig i oktober, den 13:e :) Börjar också blir riktigt nervös, mest för att jag kanske valt för stora, vill ju kunna "gömma" dom under kläder också.. Ska opereras på proforma Clinic av Örjan gribbe. Kom fram till runda mentor 425cc hög profil på konsultationen, får se om det blir så eller om jag fegar ur och tar mindre!
Gilla

Funderar78

Kvinna ·

28 sep, 2015

Hej. Hoppar oxå in här. Operation hos Patrik Höjer på Laser & estetik den 16 okt. Nervös . Funderar på ev fettsugning av mage samtidigt. Mer nervös för de då jag inte varit på konsultation för de. Men tänkte är jag ändå nedsövd så... Skönt å läsa allas nervösa funderingar. Som att de är mina egna tankar som är nedskrivna . Någon mer som skulle operera sig hos Patrik Höjer? Kram
Gilla

Pilla

Kvinna ·

28 sep, 2015

Yes! På fredag! :) börjar bli väldans nervös och samtidigt taggad! Hade ju missat att betalningen skulle va inne 10 dagar innan så de ringde idag och jag fick lite panik att de skulle avboka allt, men det löste sig.
Gilla

Smulis11

Kvinna ·

04 okt, 2015

28e oktober kl11 hos patrik höijer. Vi kom fram till motiva ergonomix full 400cc eller 425
Gilla

Rundhunden

Kvinna ·

04 okt, 2015

Funderar78 skrev:
Hej. Hoppar oxå in här. Operation hos Patrik Höjer på Laser & estetik den 16 okt. Nervös . Funderar på ev fettsugning av mage samtidigt. Mer nervös för de då jag inte varit på konsultation för de. Men tänkte är jag ändå nedsövd så... Skönt å läsa allas nervösa funderingar. Som att de är mina egna tankar som är nedskrivna . Någon mer som skulle operera sig hos Patrik Höjer? Kram
Jag ska också opas av Patrik! Var på min andra konsultation igår och kom då fram till att jag även vill fettsuga de vecken man har mellan armhåla och bröst...mina är ganska stora trots att jag i övrigt är väldigt smal. Tänkte som du att man borde passa på när man ändå är nedsövd!
Gilla

Funderar78

Kvinna ·

04 okt, 2015

Ja de blev båda två . Dock ingen mer vet om de än "ni" å min kärlek . Ett beslut jag tagit att va tyst om . Skulle bli för mycket frågor varför gällande magen av anhöriga som absolut inte skulle tycka de var nödvändigt . Men nu blir de av ! Ska man v sövd så varför inte passa på. Tror bysten blir snyggare och bättre så oxå. ( tror jag) Försökt tränat bort de länge men funkar inte. Kanske för lat men graviditeten har nog oxå ställt till de lite. Mindre än 2 v kvar nu. Känns konstigt och nervöst !!! Hur känner ni??? Kram
Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

05 okt, 2015

Jag är också nervös tre veckor kvar för mig! Någon som ska opereras på proforma den 28? 🙂

Gilla

Zensi

Kvinna ·

05 okt, 2015

Suck har blivit förkyld en vecka innan op håller tummarna stenhårt att detta inte utvecklas till något mer än en vanlig förkylning ! :(
Gilla

hannaj

Kvinna ·

05 okt, 2015

Imorgon är det min tur. Skapligt nervös! Är jag först ut i denna tråden?
Gilla

Jojja

Kvinna ·

05 okt, 2015

hannaj skrev:
Imorgon är det min tur. Skapligt nervös! Är jag först ut i denna tråden?
Kul! Det kommer att gå så bra! Jag sitter på kliniken i skrivande stund och väntar på att det ska bli lin tur! :D
Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

05 okt, 2015

Då va man opererad och klar, äntligen säger jag bara. Som man har längtat! Himla fint resultat och jag är supernöjd. Smärtan är inte alls vad jag hade tänkt mig, det spänner bara lite men inte mer än så och jag hoppas att det kan få vara så också :) åååh så glad jag är!! :D
Gilla

Zensi

Kvinna ·

07 okt, 2015

.

Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

11 okt, 2015

tuttfisa skrev:
Då va man opererad och klar, äntligen säger jag bara. Som man har längtat! Himla fint resultat och jag är supernöjd. Smärtan är inte alls vad jag hade tänkt mig, det spänner bara lite men inte mer än så och jag hoppas att det kan få vara så också :) åååh så glad jag är!! :D

Var du nervös inför att bli nedsövd? hur mår du nu? 🙂

Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

11 okt, 2015

fluffigtt skrev:

tuttfisa skrev:

Var du nervös inför att bli nedsövd? hur mår du nu? 🙂

Litegrann, har aldrig blivit sövd innan så jag ha lite nervös men allt gick bra :) nu mår jag ganska bra. Jag har tyvärr ont i ena bröstet och vet inte vad de beror på men ska på återbesök imorgon så hoppas att jag får svar så för jag tror att jag kanske har fått nån slags komplikation. Eller så är jag bara nojig :P
Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

11 okt, 2015

Helt galet ändå hur vanligt det är att operera sig :) Jag har min op om 2v , tjohooooooo !!! Är grymt taggad . Ska till Art Clinic i Göteborg . Jag kan knappt vänta så spänd är jag
Gilla

Zensi

Kvinna ·

11 okt, 2015

Imorgon är de dags för mig :) helt galet att man får nya bröst imorgon inte riktgt fattat de än :)
Gilla

hannaj

Kvinna ·

11 okt, 2015

Zensi skrev:
Imorgon är de dags för mig :) helt galet att man får nya bröst imorgon inte riktgt fattat de än :)
Åh det kommer gå jättebra! Jag sitter i soffan med mina 5 dagar gamla. Längtar tills jag får börja använda bröstbandet för det knas som jag har dom upp i halsen. Känns inte som dom sjunkit nåt alls.. Min kirurg ville jag skulle vänta med det då jag gjort ett lyft också. Ska på återbesök på onsdag. Lycka till imorgon
Gilla

Zensi

Kvinna ·

11 okt, 2015

hannaj skrev:
Zensi skrev:
Åh det kommer gå jättebra! Jag sitter i soffan med mina 5 dagar gamla. Längtar tills jag får börja använda bröstbandet för det knas som jag har dom upp i halsen. Känns inte som dom sjunkit nåt alls.. Min kirurg ville jag skulle vänta med det då jag gjort ett lyft också. Ska på återbesök på onsdag. Lycka till imorgon

Tack :) ah men de blir säkert jätte bra till slut! Men kan förstår att de inte är så spännade att ha de upp i halsen :P Ska också till Citadell men ska till Peter. Verkligen fått en bra känsla för citadell.

Gilla

hannaj

Kvinna ·

11 okt, 2015

Zensi skrev:

hannaj skrev:
Zensi skrev:

Tack :) ah men de blir säkert jätte bra till slut! Men kan förstår att de inte är så spännade att ha de upp i halsen :P Ska också till Citadell men ska till Peter. Verkligen fått en bra känsla för citadell.

Måste säga att bemötandet var helt suveränt på Citadell. Hade inte velat haft nån annan klinik. Hoppas du blir lika nöjd. Helt ärligt har jag inte hört nån som varit missnöjd med dom. Och stället..Jisses. såå fint och såå fräscht. Och även om rummen låg precis jämte varandra så kändes det ändå som man hade väldigt mycket privacy ändå. Supernöjd med dom :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem