Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Sweedie

Kvinna ·

05 maj, 2012

Little Mom... jo - jag vet - tänkte bara höra hur andra gjort. Får dåligt samvete att sjukskriva mig juh 💡

Gilla

Trinna

Kvinna ·

05 maj, 2012

Hej hej... Ni med armhålssnitt, hur har ni det med dem? Jag har rätt ont, eller är öm o det svider... Men själva snittet ser fint ut. Men under, där implantatet gått in, är jag svullen o hård. Känns som 2 kulor under huden. Rätt obehagligt... O sen har jag ont (som blåmärke, utan färg!) på 2/3 av insidan av min högra arm (där hade jag även kanylen) Nån som känner igen detta? :-(
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

05 maj, 2012

Trinna skrev:
Hej hej... Ni med armhålssnitt, hur har ni det med dem? Jag har rätt ont, eller är öm o det svider... Men själva snittet ser fint ut. Men under, där implantatet gått in, är jag svullen o hård. Känns som 2 kulor under huden. Rätt obehagligt... O sen har jag ont (som blåmärke, utan färg!) på 2/3 av insidan av min högra arm (där hade jag även kanylen) Nån som känner igen detta? :-(
Det svider i mina armhålor med. Sticker till rejält ibland i armhålan å mot bröstet till. Obehagligt. Mitt vänstra ärr ser finare ut än högra som e bulligt å rött. Svullen som du beskriver men inget som direkt stör. Har däremot haft ont i musklerna idag. Inte haft det på ett par dagar. Någon annan som känner samma? Tänkte att det kanske hade å göra med att jag precis (3 dagar) börjat massera. Mejlade Tuve å frågade.
Gilla

Juli11

Man ·

05 maj, 2012

Sweedie skrev:

En fråga till Er som är opererade. Har Ni sjukskrivit Er allihop? Eller tagit semester?

Det är väl förstås en samvetsfråga. Vill inte lägga semester om jag inte måste - för som min läkare sa, dom som sysslar med risksporter och skadar sig är ju också sjukskrivna...

Men samtidigt kan jag gissa att det blir knorr från kollegor om dom får reda på varför man varit borta. Fast man kan ju kanske säga till dom att man har semester :)

Tog semester. Jag ville inte att ngn skulle veta och jag la op i samband med påsken där det redan var många röda dagar. Behövde Mao inte ta ledigt så många dagar. Började jobba en vecka efter op.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

06 maj, 2012

Hmm, störigt men jag har inte med denna tråden längre under svarsbevskning!! Citadelllisa: Har har ont i musklerna en del, känns som träningsvärk. Märker mer på höger, både armhåla o muskel, men det är väl för att jag använder den sidan mer...?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

06 maj, 2012

O frågar här oxå... Efter hur lång tid ska/gick ni tillbaks till jobb? Jag ska börja imorgon o är lite nervös för känner mig fortfarande begränsad.
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

06 maj, 2012

Sweedie, jag tog semester. Jag opades en onsdag, så jag tog ledigt ons-fredag. Sen på måndagen var det Valborg och då skulle vi ändå vara lediga och sen var det 1a maj. Men hade inte vi varit lediga dessa dagar, mån och tis vet jag faktiskt inte hur jag skulle gjort, för jag hade inte kunnat gå och jobba då.

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

06 maj, 2012

Trrinna, jag började jobba i onsdags, alltså en vecka efter op. Det har varit lite jobbigt men det har gått bra, jag har varit lite trött i slutet av dagen och när jag kommit hem har det varit vila som gällt. Jag har berättat för en av mina arbetskamrater som hoppar in och gör min jobb när jag är borta och hon har hjälpt mig att lyfta det som är tyngst, jag är lageransvarig och lyfter en del.
Gilla

Anonym användare

06 maj, 2012

hur långt efter op har ni tagit stygnen?

när jag lägger mig på rygg på gör det as ont där stygnen sitter på ett ställe,bara när jag ligger helt på rygg.

se till att vara ledig en vecka efter op iallafall.

längtar tills man kan sova på sida.

jag op den 25 april

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

06 maj, 2012

Jag tog bort stygnen eller rättare sagt tråden/knuten ev vecka efter op. Jag har stygnen på insidan av huden, som löser upp sig själv eller vad de nu gör.

lindha, det kanske stramar lite mer när du ligger ner?

Det stramar runt mina ärr också.

Gilla

kakmonster

Kvinna ·

06 maj, 2012

Trinna: Jag har varit sjukskriven i två veckor. Ska börja jobba på tisdag.

Jag ska också massera och har texturerade bakom. Har även två hårda svullnader under ärren i armhålan. Peter sa att det inte var något konstigt, men vet någon hur länge det kan hålla i sig? Det är väldigt hårt.

En sak jag blir nervös över är att ibland när jag andas in djupt eller när jag masserar mitt vänstra bröst så bränner det till som FAN. Speciellt när jag masserar/trycker bröstet utåt. Det är alltså muskeln på utsidan som smärtar. Detta kommer då och då, oftast utan förvarning. Jag blir orolig, är det detta som kallas muskelpåverkan? eller är det normalt? jag vet ju att allt håller på att läka, men jag känner inget obehag i höger bröst. Jag känner dock inget hårt eller ovanligt i det vänstra.

Gilla

Anonym användare

06 maj, 2012

Har tydligen inte svarsbevakning längre så har missat en massa visst. Mina ärr i armhålan är väldigt fina och det gör inte ont alls längre nästan. Dock är jag lite försiktig med hur långt jag reser armarna. Kanske bara jag som är larvig :) I morgon börjar jg jobba igen efter 2 veckors sjukskrivning. Ska bli skönt att komma igång igen tycker jag :) Börjar dock få rejäla skavsår under brösten. Har ju tejp där men den har lossnat lite och såg att jag skavt bort massor skinn fär. Men kanske inte så konstigt med tanke på hur HÅRT tortyren sitter :-) hahah..
Gilla

Trinna

Kvinna ·

06 maj, 2012

KAKMONSTER: Låter obehagligt men säkert ingen fara. Jag har problem med min högra armhåla, att det stramar o svider o drar i en sena... Gör ont. Mailade Tuve som påstod att det va normalt o att jag skulle försöka töja försiktigt så senan mjuknar upp sig. Kanske liknande för dig? Att du är lite stelare på ena sidan...? BLIMEDBRÖST: Jag får inte heller nån bevakning. Störigt!!
Gilla

Anonym användare

06 maj, 2012

Missade ditt inlägg Kakmonster. Usch vad jobbigt, har du mailat och frågat? Om du kanske kan göra nåt så det blir bättre? Kan säkert vara att du använt ena sidan mer och den kanske inte kunnat läka lika bra som den andra. Mailade och frågade hur länge jag skulle massera brösten och det räckte med två minuter åt gången ch sen skulle jag göra det i 3 månader. Längtar så mycket efter att handla BH:ar nu :-) Är det storleken i tortyren man numera har???
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

06 maj, 2012

Imorgon så är det återbesök :) Lite rädd för idag så har jag mått skit! Kräkts och haft jätte konstig mage, har även varit förstoppad sedan i måndags (op dagen) men idag tagit micro. Men tror ni att det kan vara magen som bara fick nog idag, kräktes både före och efter microt. Någon annan dom mått jätte dåligt efter en vecka? Vill verkligen inte att det ska va magsjuka och behöva ställa in imorgon :( Annars så märker jag väl det inatt/imorgon bitti om det är sjukan :( inte haft magsjuka på 8 år!! Trots barn på dagis. Typiskt om det skulle komma nu :(
Gilla

Anonym användare

06 maj, 2012

när ska ni sluta med totyren och köpa en egen sportbh?

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

06 maj, 2012

Blimedbröst, nej det är inte säkert. Gå till en underkläders butik och prova ut :) även sköterskorna sa att brösten kommer ändrad och tortyren behöver inte vara slutgiltiga storleken :) längtar med tills man får gå i bh djungeln :D
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

06 maj, 2012

lindha skrev:

när ska ni sluta med totyren och köpa en egen sportbh?

Jag skulle ha tortyren i 4 veckor :)
Gilla

Anonym användare

06 maj, 2012

Ja samma här 4 veckor totalt, alltså halvvägs i morgon :-)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

06 maj, 2012

LittleMom: Jag har haft jättemycket problem med magen o har det fortfarande. Vissa gånger har jag varit så svullen o spännd att jag bara velat ha ut det, oavsett upp eller ner! Så hoppas det bara är magen som gör sig av med lite... Lycka till!! Lindha: Jag skulle maila bilder efter 3 v så får se vad som sägs då. Har lite problem med vecket under, mina bröst vill skapa mer underpool än vad som är tänkt (större fickor) så hoppas tortyren klämmer till o läker fickorna som det är tänkt... :-(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem