Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Emelie_92

Kvinna ·

25 mar, 2017

Hej apriltjejer! Har på operationsdag den 25 april ( längtar enormt mycket) på ciyadell kliniken i Landskrona, läkare Peter Cosmo! På måndag 27/3 ska jag dit engång till och prova implantat står mellan 375 cc motiva ergonomix till upp till 425cc motiva ergonomix till, Är rädd om jag väljer 375cc att det blir för lite o att jag kommer ångra mig och vilja ha större ! Vad tycker ni tjejer??? Vilket cc hade ni tagit?? Puss å kram !
Gilla

Bell

Kvinna ·

26 mar, 2017

Linhog1901 skrev:

Isabe-lle skrev:

Linhog1901 skrev:

Hej jag ska opereras den 5/4... Var på sista konsultationen igår och bestämde storlek 375 cc mentor runda, bakom, mellanprofil... Jag ska även göra ett ankarlyft... Är osäker ändå på storleken och profil men min läkare ville helst 350 cc, känns som han helst inte vill göra stora bröst? ej heller högprofil... Han pratade rätt mycket om hur viktigt det var att inte ta förstora då de hänger sig fortare och de blir tunga o bära. Jag hade heller inte tänkt så mycket större utan velade mellan 375 och 400 hp... Jaja det känns ändå bra tror jag, alltid en liten chansning detta.
Nån som kollat mentors olika storleker där finns de i olika coshive, vad betyder det? tex chosive 1 och chosive 11? är det fasthet på implantatet eller? glömde fråga min kirurg. Lycka till alla

Hej! Jag har också bestämt mig för 375cc mentor HP, bakom muskeln (Cohesive 2). Då jag knappt har någon egen vävnad rekommenderade min läkare att jag tog Cohesive 2 för att det då är mindre risk för rippling (det är alltså lite fastare än om man tar Cohesive 1).

Får jag fråga varför du valde mellanprofil och har du koll på om det skiljer sig mycket från högprofil? Det var nämligen läkaren som sa att jag skulle ha HP och kom på nu efteråt att jag egentligen inte vet skillnaden...

Lycka till :)

Hej det skiljer sig 1 cm i mentors på putet från mellanprofil och hp... jag tog mellanprofil för min bröstbredd är 13. Nu vill jag ha hp, velar hela tiden ;) men jag vet inte om jag törs ge mig på hp då. Får i så fall bli 400 cc hp med bredd 12,3 och put 5,1... 425 hade passat bättre 12,5 i bredd till min 13 men eftersom 400 känns stort redan vill jag inte gå så högt. Jag velar hela tiden och min kirurg ringer nu på måndag och då får han helt enkelt bestämma alltså... han har ju ändå sagt man kan gå ner 1 cm så kanske ska lita på det då, de vet ju bäst liksom och våga mig på hp.

Ja, det är inte lätt att komma fram till ett beslut känner jag... :p Får se om jag får för mig att testa 400cc på operationsdagen, men just nu lutar det åt 375cc i alla fall.
Gilla

Linnea

Kvinna ·

27 mar, 2017

Jag opas snart (OMG!) och det lutar åt 375 cc HP, vilka är smalare än mitt egna bröst. Jag tänker lite som så att om implantatet ligger mer inbäddat i den egna vävnaden så minskar risk för synliga kanter, synlig rippling, sideboobs och att för mig känns 400 och uppåt för stort - Särskilt med tanke på att jag ska lägga framför muskeln så känns dessa bitar ännu viktigare. Känner att jag nog behöver HP för att få lite lyfteffekt med hjälp av implantatet. Jag har frågat mig om det är värre att vakna med för små eller för stora mot vad jag har föreställt mig - och då väljer jag hellre för små. Har en del egen vävnad som projicerar en del och önskar egentligen inte större utan mer att fylla ut brösten. Så föll mitt val, hoppas resonemanget kan hjälpa någon... Även om jag inte heller har något facit och ett bredare kanske hade blivit snyggare, vem vet... :) För samtidigt är jag rädd för ett för brett mellanrum och avsaknad klyfta, samt att stl inte kommer att räcka till att fylla ut huden i mina urammade tuttar. Men det får bära el brista... Hoppas jag gör rätt val!
Gilla

I23

Kvinna ·

27 mar, 2017

Opereras också i april, börjar bli så nervös! Någon som vet hur det blir om implantatet är större än ens egna bröstbredd? Och hur stort det kan vara utan att öka risken för alla komplikationer?
Gilla

Emsve

Kvinna ·

27 mar, 2017

skytt skrev:

Har läst mycket på senare tid om min kirurg. Står några inlägg om att han inte vill hjälpa till vid ev fel och då korr skulle behövas. Att han är otrevlig mot de som varit utsatta för någon form av komplikation. Hur vanligt är det att få komplikationer? Borde jag byta kirurg? Under konsultationen sa han att han gör allt för mitt bästa och att jag ska bli nöjd osv, är detta bara prat? Vad tycker/tror ni? Vad borde jag göra? Försäkring?

Hej hej. Ska också operera mig hos Johan i april och jag känner mig rätt trygg för tänker att om många inte hade varit nöjda med sina bröst så hade han inte varit så populär. Och de flesta som skriver är ju de som vill klaga inte de Alm är nöjda för de har inget behov av att skriva av sig. Har läst mycket negativt här inne och Peter cosmo också men han verkar ju också vara en bra kirurg. Men känner du dig jätte osäker så kanske du ska gå på någon konsultation till hos någon annan. Tråkigt om man ska känna sig orolig.
Gilla

carolineharry

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag opereras 7 april på Nordiska kliniken hos Patrik! Efter lite velande och mailkontakt med Patrik har vi nu bestämt att det blir 355 och 375, Motiva för min del!! Har ojämna bröst sen innan och Patrik ville först lägga 355 och 400! Men är såååå förväntasfull!
Gilla

Millan1

Kvinna ·

28 mar, 2017

Ni som ska opereras på nordiska kliniken hur snabbt fick ni op tid efter konsultation? :)
Gilla

Rkxob

Kvinna ·

29 mar, 2017

Hejsan tjejer jag ska också opas i april, hos Hans Mark på Akademikliniken i Gbg :-) var på två konsultationer varar den andra var hos Per Windh men båda två kom fram till samma implantat vilket kändes skönt. Sen att den ena förespråkar mentor och den andra allergan känns lite kluvet men båda implantaten är väl safe hehe. Känns såå skönt att detta äntligen blir av och att det är relativt innan sommarsäsongen iaf. Som en bonus bor jag en hållplats från kliniken och det känns också så jäkla skönt!!
Gilla

Linnea

Kvinna ·

30 mar, 2017

Jahopp tjejer då börjar det dra ihop sig för vissa av oss, hur känns det?! :) Nervösa? Allt under kontroll? ;)
Gilla

Thessi

Kvinna ·

30 mar, 2017

Jag opereras också i april av dr Bohn. Har bestämt mig för 400 cc. Att välja strl är så svårt! Jag har en liten c-kupa, urammade bröst så det blir ett lyft samtidigt. Priset landar på 58.000. Är nervös och förväntansfull!
Gilla

Linnea

Kvinna ·

30 mar, 2017

Thessi skrev:

Jag opereras också i april av dr Bohn. Har bestämt mig för 400 cc. Att välja strl är så svårt! Jag har en liten c-kupa, urammade bröst så det blir ett lyft samtidigt. Priset landar på 58.000. Är nervös och förväntansfull!

Har också en urammad C-kupa och har velat mellan 340, 375 och 400! Vad har du för kroppsbyggnad? Det spelar ju mycket in! :)
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

30 mar, 2017

Hej alla! Jag opereras 24 april av Johan på Bellakliniken. Är redan nervös! Nojjar över storleken.. tyckte 350cc (Motiva) kändes bra på konsultationen, men nu lutar jag åt att kanske gå upp till 400cc?? Vill inte att det blir för stort! Men inte för litet heller...Ska dit igen 10 april och prova. Ska lägga bakom muskeln och då försvinner lite sägs det.. hur har ni andra tänkt med storleksval??
Gilla

Emsve

Kvinna ·

30 mar, 2017

Mimmii skrev:

Hej alla!

Jag opereras 24 april av Johan på Bellakliniken. Är redan nervös! Nojjar över storleken.. tyckte 350cc (Motiva) kändes bra på konsultationen, men nu lutar jag åt att kanske gå upp till 400cc?? Vill inte att det blir för stort! Men inte för litet heller...Ska dit igen 10 april och prova. Ska lägga bakom muskeln och då försvinner lite sägs det.. hur har ni andra tänkt med storleksval??

Hej Va kul att du också ska opas hos Johan. Jag tycker stl är shit svårt och hade som dig också valt 375cc på konsultationen men velat fram och tillbaka så jag håller på att bli knäpp och tittat på såå mycket bilder och i förgår mailade jag Johan och bytte till 400cc. Vi är nästan samma längd och vikt men vet du din bröstbredd? Min är 12,5cm så valde 355cc HP från början och då är implantatet 11,5cm men nu på 400cc blir det 12cm.
Gilla

Vivill

Kvinna ·

30 mar, 2017

Hej alla! Äntligen kan jag ansluta mig här... efter mååånga år så ska äntligen mina urammade bröst fyllas. Jag "slipper" ett lyft, men fyller med 375/400cc på Proforma den 25/4. Kirurgen skulle försöka få in 400cc om det gick, annars blir det 375. Så himla taggad, äntligen!!!
Gilla

Addi

Kvinna ·

30 mar, 2017

Rkxob skrev:

Hejsan tjejer jag ska också opas i april, hos Hans Mark på Akademikliniken i Gbg :-) var på två konsultationer varar den andra var hos Per Windh men båda två kom fram till samma implantat vilket kändes skönt. Sen att den ena förespråkar mentor och den andra allergan känns lite kluvet men båda implantaten är väl safe hehe. Känns såå skönt att detta äntligen blir av och att det är relativt innan sommarsäsongen iaf. Som en bonus bor jag en hållplats från kliniken och det känns också så jäkla skönt!!

Får jag fråga vad som gjorde att du till sist valde Hans? 
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

31 mar, 2017

Hej
Va kul att du också ska opas hos Johan.
Jag tycker stl är shit svårt och hade som dig också valt 375cc på konsultationen men velat fram och tillbaka så jag håller på att bli knäpp och tittat på såå mycket bilder och i förgår mailade jag Johan och bytte till 400cc. Vi är nästan samma längd och vikt men vet du din bröstbredd?
Min är 12,5cm så valde 355cc HP från början och då är implantatet 11,5cm men nu på 400cc blir det 12cm.

Ja, min bröstbredd är också 12,5 cm! Kanske kan våga ta 400cc i alla fall..? Vill som sagt inte att det blir för stort.. att det blir 2 bomber i bikini till sommaren. Ska som sagt prova igen den 10/4, sen får jag nog diskutera igenom strl igen med Johan på op-dagen. Du får skriva en op-berättelse sen om hur du tyckte att allt va på kliniken :)
Gilla

Emsve

Kvinna ·

31 mar, 2017

Mimmii skrev:

Hej
Va kul att du också ska opas hos Johan.
Jag tycker stl är shit svårt och hade som dig också valt 375cc på konsultationen men velat fram och tillbaka så jag håller på att bli knäpp och tittat på såå mycket bilder och i förgår mailade jag Johan och bytte till 400cc. Vi är nästan samma längd och vikt men vet du din bröstbredd?
Min är 12,5cm så valde 355cc HP från början och då är implantatet 11,5cm men nu på 400cc blir det 12cm.

Ja, min bröstbredd är också 12,5 cm! Kanske kan våga ta 400cc i alla fall..? Vill som sagt inte att det blir för stort.. att det blir 2 bomber i bikini till sommaren. Ska som sagt prova igen den 10/4, sen får jag nog diskutera igenom strl igen med Johan på op-dagen.
Du får skriva en op-berättelse sen om hur du tyckte att allt va på kliniken :)

Skriver hur allt känns sen när jag gjort min. Nä så känner jag mä att jag inte vill ha några bomber i bikini men om man kollar på bilder så ser de ofta jätte stora ut utan kläder men sen i bikini och bh ser de mindre ut så hoppas det stämmer. Jag ska opas samma dag som du ska dit igen
Gilla

Vivill

Kvinna ·

31 mar, 2017

Emelie_92 skrev:

Hej apriltjejer!

Har på operationsdag den 25 april ( längtar enormt mycket) på ciyadell kliniken i Landskrona, läkare Peter Cosmo!
På måndag 27/3 ska jag dit engång till och prova implantat står mellan 375 cc motiva ergonomix till upp till 425cc motiva ergonomix till,
Är rädd om jag väljer 375cc att det blir för lite o att jag kommer ångra mig och vilja ha större !
Vad tycker ni tjejer??? Vilket cc hade ni tagit??
Puss å kram !

Vi har samma operationsdag och jag har också velat mellan storlekar, igår kom vi iaf fram till att hon lägger in 400 om det går, annars 375... men undrar egentligen hur stor den visuella skillnaden är? *frossar i bilder* Kom ni fram till något i måndags? :)
Gilla

Missanna

Kvinna ·

31 mar, 2017

På måndag är det äntligen dax, har tid 14.45 får försöka med lång sovmorgon så jag inte är så nervös. Än så länge är nerverna väldigt lugna, ska bli skönt att äntligen få detta gjort!
Gilla

Rkxob

Kvinna ·

31 mar, 2017

Addi: Jag blev väl bemött från första steget in på akademikliniken och Hans kändes väldigt lugn och jag kände mig trygg i det han sa. "Hans" sköterska var hur gullig som helst när hon hjälpte mig att testa strl och jag kunde gå in till hans kontor och fråga vad jag ville om implantaten. Per kändes mer lurig i det sammanhanget då han inte ville säga vilken CC jag testade Bl.a.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem