skytt
Kvinna ·
12 mar, 2017
Vi som ska opereras i april 2017
BröstförstoringHej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)
Sortera efter
Emelie_92
Kvinna ·
25 mar, 2017
Bell
Kvinna ·
26 mar, 2017
Hej jag ska opereras den 5/4... Var på sista konsultationen igår och bestämde storlek 375 cc mentor runda, bakom, mellanprofil... Jag ska även göra ett ankarlyft... Är osäker ändå på storleken och profil men min läkare ville helst 350 cc, känns som han helst inte vill göra stora bröst? ej heller högprofil... Han pratade rätt mycket om hur viktigt det var att inte ta förstora då de hänger sig fortare och de blir tunga o bära. Jag hade heller inte tänkt så mycket större utan velade mellan 375 och 400 hp... Jaja det känns ändå bra tror jag, alltid en liten chansning detta.
Nån som kollat mentors olika storleker där finns de i olika coshive, vad betyder det? tex chosive 1 och chosive 11? är det fasthet på implantatet eller? glömde fråga min kirurg. Lycka till allaHej! Jag har också bestämt mig för 375cc mentor HP, bakom muskeln (Cohesive 2). Då jag knappt har någon egen vävnad rekommenderade min läkare att jag tog Cohesive 2 för att det då är mindre risk för rippling (det är alltså lite fastare än om man tar Cohesive 1).
Får jag fråga varför du valde mellanprofil och har du koll på om det skiljer sig mycket från högprofil? Det var nämligen läkaren som sa att jag skulle ha HP och kom på nu efteråt att jag egentligen inte vet skillnaden...
Lycka till :)
Hej det skiljer sig 1 cm i mentors på putet från mellanprofil och hp... jag tog mellanprofil för min bröstbredd är 13. Nu vill jag ha hp, velar hela tiden ;) men jag vet inte om jag törs ge mig på hp då. Får i så fall bli 400 cc hp med bredd 12,3 och put 5,1... 425 hade passat bättre 12,5 i bredd till min 13 men eftersom 400 känns stort redan vill jag inte gå så högt. Jag velar hela tiden och min kirurg ringer nu på måndag och då får han helt enkelt bestämma alltså... han har ju ändå sagt man kan gå ner 1 cm så kanske ska lita på det då, de vet ju bäst liksom och våga mig på hp.
Linnea
Kvinna ·
27 mar, 2017
I23
Kvinna ·
27 mar, 2017
Emsve
Kvinna ·
27 mar, 2017
Har läst mycket på senare tid om min kirurg. Står några inlägg om att han inte vill hjälpa till vid ev fel och då korr skulle behövas. Att han är otrevlig mot de som varit utsatta för någon form av komplikation. Hur vanligt är det att få komplikationer? Borde jag byta kirurg? Under konsultationen sa han att han gör allt för mitt bästa och att jag ska bli nöjd osv, är detta bara prat? Vad tycker/tror ni? Vad borde jag göra? Försäkring?
carolineharry
Kvinna ·
28 mar, 2017
Millan1
Kvinna ·
28 mar, 2017
Rkxob
Kvinna ·
29 mar, 2017
Linnea
Kvinna ·
30 mar, 2017
Thessi
Kvinna ·
30 mar, 2017
Linnea
Kvinna ·
30 mar, 2017
Jag opereras också i april av dr Bohn. Har bestämt mig för 400 cc. Att välja strl är så svårt! Jag har en liten c-kupa, urammade bröst så det blir ett lyft samtidigt. Priset landar på 58.000. Är nervös och förväntansfull!
Mimmii
Kvinna ·
30 mar, 2017
Emsve
Kvinna ·
30 mar, 2017
Hej alla!
Jag opereras 24 april av Johan på Bellakliniken. Är redan nervös! Nojjar över storleken.. tyckte 350cc (Motiva) kändes bra på konsultationen, men nu lutar jag åt att kanske gå upp till 400cc?? Vill inte att det blir för stort! Men inte för litet heller...Ska dit igen 10 april och prova. Ska lägga bakom muskeln och då försvinner lite sägs det.. hur har ni andra tänkt med storleksval??
Vivill
Kvinna ·
30 mar, 2017
Addi
Kvinna ·
30 mar, 2017
Hejsan tjejer jag ska också opas i april, hos Hans Mark på Akademikliniken i Gbg :-) var på två konsultationer varar den andra var hos Per Windh men båda två kom fram till samma implantat vilket kändes skönt. Sen att den ena förespråkar mentor och den andra allergan känns lite kluvet men båda implantaten är väl safe hehe. Känns såå skönt att detta äntligen blir av och att det är relativt innan sommarsäsongen iaf. Som en bonus bor jag en hållplats från kliniken och det känns också så jäkla skönt!!
Får jag fråga vad som gjorde att du till sist valde Hans?
Mimmii
Kvinna ·
31 mar, 2017
Hej
Va kul att du också ska opas hos Johan.
Jag tycker stl är shit svårt och hade som dig också valt 375cc på konsultationen men velat fram och tillbaka så jag håller på att bli knäpp och tittat på såå mycket bilder och i förgår mailade jag Johan och bytte till 400cc. Vi är nästan samma längd och vikt men vet du din bröstbredd?
Min är 12,5cm så valde 355cc HP från början och då är implantatet 11,5cm men nu på 400cc blir det 12cm.
Emsve
Kvinna ·
31 mar, 2017
Hej
Va kul att du också ska opas hos Johan.
Jag tycker stl är shit svårt och hade som dig också valt 375cc på konsultationen men velat fram och tillbaka så jag håller på att bli knäpp och tittat på såå mycket bilder och i förgår mailade jag Johan och bytte till 400cc. Vi är nästan samma längd och vikt men vet du din bröstbredd?
Min är 12,5cm så valde 355cc HP från början och då är implantatet 11,5cm men nu på 400cc blir det 12cm.
Ja, min bröstbredd är också 12,5 cm! Kanske kan våga ta 400cc i alla fall..? Vill som sagt inte att det blir för stort.. att det blir 2 bomber i bikini till sommaren. Ska som sagt prova igen den 10/4, sen får jag nog diskutera igenom strl igen med Johan på op-dagen.
Du får skriva en op-berättelse sen om hur du tyckte att allt va på kliniken :)
Vivill
Kvinna ·
31 mar, 2017
Hej apriltjejer!
Har på operationsdag den 25 april ( längtar enormt mycket) på ciyadell kliniken i Landskrona, läkare Peter Cosmo!
På måndag 27/3 ska jag dit engång till och prova implantat står mellan 375 cc motiva ergonomix till upp till 425cc motiva ergonomix till,
Är rädd om jag väljer 375cc att det blir för lite o att jag kommer ångra mig och vilja ha större !
Vad tycker ni tjejer??? Vilket cc hade ni tagit??
Puss å kram !
Missanna
Kvinna ·
31 mar, 2017
Rkxob
Kvinna ·
31 mar, 2017