Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Mimmii

Kvinna ·

05 apr, 2017

Dessa pads:en folk talar om är det för att skydda bröstvårtorna eller att ha under byglarna som Linnea skrev?? Finns ju även några slags silikonskydd man kan ha över bröstvårtorna, tror jag har sett dessa på Lindex.
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

05 apr, 2017

Då var jag klar:) blivit så väl omhändertagen & ingen direkt smärre, det sägs ju att vart är första operationen. Men wow vilken volym jag kan fått:) glad jag bytte både implantat & storlek! Nu ska jag bara ta der lugnt på rummet & imorn åker jag hem:)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

05 apr, 2017

Då var jag klar:) blivit så väl omhändertagen & ingen direkt smärta , det sägs ju att vart är första operationen som är värst. Örjan sa jag tom kan jobba på måndag, men kommer va hemma en veckan i alla fall. Men wow vilken volym jag kan fått:) glad jag bytte både implantat & storlek! Nu ska jag bara ta der lugnt på rummet & imorn åker jag hem:)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

05 apr, 2017

Skönt Fjoff82, så roligt! Stort grattis! :)
Gilla

Thessi

Kvinna ·

05 apr, 2017

Hej Linnea! Jag fick pads att lägga i bh:n vid ärret. Det är säkert olika på olika kliniker. Jag op:ades i Landskrona på Citadellkliniken igår. Känner mig rätt stel men kan ändå röra mig hyfsat, trodde det skulle vara värre. Jag sov över på kliniken och fick hjälp att sätta på bh:n efter att jag tagit bilden. Men jag är ensam hemma hela veckan så jag får helt enkelt lära mig att ta av och på när jag ska duscha. :)
Gilla

Missanna

Kvinna ·

07 apr, 2017

Idag är mina boobs 4 dagar och det går fantastiskt bra, är stel och kan väl inte göra så mycket me har ingen direkt smärta vilket är väldigt skönt. Där emot har jag verkligen tröttnat på att enbart kunna ligga och sova på rygg.
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

10 apr, 2017

Hej!! Nu har jag varit och provat storlekar igen hos Mia på Bellakliniken. Bestämde mig för 400cc, då det inte är så stor skillnad mellan 350 och 400. Så nu hoppas jag att storleksvalet blir kanon till min kropp! :) Hur går det för er andra?
Gilla

cihi

Kvinna ·

11 apr, 2017

Igår gjordes min operation. Ingen smärta, inget obehag. Bara ont i ryggen av att sova på rygg. Nu håller jag bara tummarna att inga komplikationer uppstår.
Gilla

skytt

Kvinna ·

12 apr, 2017

Hej allihop! Nästintill nyopererad här. Blev op ca 12-13 idag (hade tid kl 11) och alla har varit sååå snälla! Var så rädd över narkosen, att jag inte skulle vakna igen (aldrig blivit sövd förut). Medans narkosläkaren sövde mig satt en sköterska och pratade med mig och klappade mig på låret. Var lite otäckt att sitta fast med både ben och armar också för den delen. Hör mig själv säga "detta är som en riiiktig fylla" och sen somnar jag. Haha! Vaknar på uppvaket och minns väl inte direkt något förrän kl 16. Blir lite besviken över att tuttarna är så små, vilket min sambo får läsa ca 5-10 gånger i ett sms, stackarn :p kl 18 kommer en sköterska in och frågar om jag vill ha något att äta, hemskt gärna svarar jag. Godare smörgås har jag nog aldrig ätit och kaffet var himmelskt! Min sambo får komma in kort efter att jag har fått mina smörgåsar och de frågar även honom om han vill ha något. Johan kommer in ca halv åtta-åtta och tittar på brösten, känner lite och säger att det ser perfekt ut och att allting har gått bra. Har så jäklar ont i ryggen utav bandet och mellan tuttarna. Känns som om någon har lagt en (eller tio) tegelstenar ovanpå mig. Håller tummarna för att det fortsätter på samma positiva spår och att smärtan avtar fort. Brösten känns som två bollar just nu, stenhårda och står rakt ut. Bara längtar tills duschen på torsdag och kunna andas lite tyngre. Någon annan som är nyopererad? :)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

12 apr, 2017

En veckas gamla bröst finns i mitt silver galleri! Jag är så nöjd & lyckligast i världen just nu!
Gilla

mslilo

Kvinna ·

14 apr, 2017

Jag opererades igår av Paolo på Akademikliniken.. knappt haft ont alls, opererades kl 12 och var hemma kl 17 samma dag, hade då ätit, promenerat runt i alla korridorer och tjatat hål i huvidet på alla sköterskor hahahahaha "Du var mig pigg du"
Gilla

Thessi

Kvinna ·

14 apr, 2017

10-dagars bild upplagd nu. Smärtan har släppt helt men fortfarande lite spända, särskilt på morgonen. De verkar symmetriska så här långt. Nu längtar jag efter att få komma igång med träningen! Och så längtar jag efter ett varmt bad, när får man egentligen bada i badkar igen?
Gilla

Linnea

Kvinna ·

14 apr, 2017

Thessi skrev:

10-dagars bild upplagd nu. Smärtan har släppt helt men fortfarande lite spända, särskilt på morgonen. De verkar symmetriska så här långt. Nu längtar jag efter att få komma igång med träningen! Och så längtar jag efter ett varmt bad, när får man egentligen bada i badkar igen?

Jättefina!! :) Så roligt! Ser att du fått på dig en fin behå/topp, själv har jag inte vågat ha nåt annat än tortyren :p Hur vet du vad du ska ha för storlek på vanlig bh alla redan? :D Vet tyvärr inte vad som gäller för bad, men jag kommer iaf vänta ett bra tag till... Men visst längtar man! :) Har också vågat mig på att ladda upp bilder nu, så man kan följa utvecklingen lite. Jag har ju framförplacerade implantat via vårtgården vilket kanske kan intressera någon, finns ju inte så jättemånga "exemplar" av denna variant att se, haha! De är blå och mörbultade än så länge dock, men det ger väl sig så småningom .... ;)
Gilla

Thessi

Kvinna ·

15 apr, 2017

Linnea: Bh:n på bilden är en som jag hade hemma och som passade mig redan innan op. Den är elastisk, mer som en topp i strl S. Jag har E-kupa i stödbh:n, gissar att jag landar på D när allt är klart. Dina bröst ser också fina ut! Blir de så blå av att du gjort lyft via bröstvårtan?
Gilla

Emsve

Kvinna ·

15 apr, 2017

Thessi skrev:

Tror det stod fyra veckor innan man fick bada, i mina papper iaf.
Gilla

cihi

Kvinna ·

15 apr, 2017

Mina implantat är också via bröstvårtan och jag är inte blå, så tror inte det beror på det.
Gilla

Linnea

Kvinna ·

15 apr, 2017

Thessi skrev:

Linnea: Bh:n på bilden är en som jag hade hemma och som passade mig redan innan op. Den är elastisk, mer som en topp i strl S. Jag har E-kupa i stödbh:n, gissar att jag landar på D när allt är klart.

Dina bröst ser också fina ut! Blir de så blå av att du gjort lyft via bröstvårtan?

Ah ok, fin va den iaf! :) Ja det ska bli spännande att se vad det landar på för stl till sist! :) Har 65F i läkbehå, någon som vill gissa vad det landar på sen efter läkningen? :D Jag blödde lätt (så troligen rätt mkt med) så det blev mkt blodansamlingar/ blåmärken i nedre delen av bröstet... Men ska inte vara nån fara iaf... Tack, jag tror de blir fina efter att man inte bara "ser" det blåa, är nöjd med den runda fina formen, storleken o mellanrum/klyfta osv så det blir nog förhoppningsvis jättebra till slut får vi tro :p
Gilla

Petraa

Kvinna ·

18 apr, 2017

Dagen med stort D är här snart är det dags, är påväg in till kliniken nu och är så sjukt taggad, kl 10 har jag tid, hoppas på ett perfekt resultat, detta är något jag drömt om i såå många år :)
Gilla

Missanna

Kvinna ·

18 apr, 2017

Lycka till kommer gå superbra :D
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

18 apr, 2017

Thessi skrev:

Nu ligger jag här färdigopererad. Allt har gått bra, smärtan är ok och jag har precis ätit lite mat och druckit lite cola. Väntar på min make som snart kommer på besök. Måste säga att min upplevelse av Citadellkliniken är så positiv. Väldigt fin personal!

Kommer inte ihåg något från uppvaket, kräktes inte och inget illamående. Fick medicin mot det före op och det funkade bra.

Hann inte ens räkna till två innan jag var sövd. Nu sitter jag i sängen och funderar Hur länge jag behöver ha dropp. Stelt i armen. Inser ju att det kommer göra mer ont i brösten när smärtstillande släpper men just nu är det som sagt ok. Har lagt in 400 Cc bakom.

Jag har gjort lyft + förstoring .

Grattis till nya boobsen :) Så kul att höra om citadellkliniken. Jag ska oxå göra op där fast i maj :) kan vara kul och läsa vad andra tycker osv :) vem op dig? :) Peter cosmo ska op mig i alla fall :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem