Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofiemaria profilbild

sofiemaria

Kvinna ·

25 okt, 2017

Vi som ska opereras i Januari 2018

Bröstförstoring

Hej! Tänkte att vi som bokat operationstid i Januari 2018 skulle kunna följas åt. Jag har bokat op på Nordiska Kliniken med Mattias den 31/1. Ser fram emot det såååååå!

286

Sortera efter

Thelma

Kvinna ·

26 jan, 2018

Mollymy skrev:

Tar du fortfarande allt smärtstillande? Hoppas det lättar för mig med snart då :) ja vad roligt! Men du gjorde lyft oxå :)

Nej jag tålde inte oxynormen så har bara tagit alvedon och den som var som Ipren. Idag har jag inte tagit några alls. Ja jag gjorde lyft också.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 jan, 2018

Nu har jag också opererats! Gjorde min igår och allt har gått bra. Mår faktiskt också väldigt bra! :) Visst är man som handikappad, känner smärta och stelhet, men det fixar jag. Tycker inte det är såå farligt :) Det värsta för mig har nog varit de blodtrycksfall jag haft. Dom är inte roliga.. Så peppad på mitt resultat!! Fattar inte att jag har gjort det här <3
Gilla

Fitforme

Kvinna ·

26 jan, 2018

Du får uppdatera hur dina känns när du fått ta av bandaget och får kika på dina nya bröst :). Blev så förvånad hur mina såg, så svullna och ojämna. Men det går ner säger vänner som gjort dom... bara gått 2 dagar sen op. Men vill ändå höra från andra som gjort det nyligen :)
Gilla

Lilla Mi

Kvinna ·

26 jan, 2018

Hej på er ! I måndags var det dags för mig. Bröstlyft "L" och inlägg + ögonlockskirurgi. Mådde så dåligt det första dygnet, blodtrycksfall och kräkningar. Hade jätteont de första två dygnen så fort jag rörde bröstmuskulaturen, men det är mycket bättre nu. Har fått gå upp ur sängen mitt i natten för att sova vidare halvsittandes i soffan eftersom det gjort så himla ont mellan skulderbladen i ryggen, men det har fungerat bra. Har tagit lite nya bilder som jag kommer lägga upp i dagarna. Nu har snart alla vi som skulle OPas i januari gjort det ! Kram på er alla !
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 jan, 2018

Jag har faktiskt haft av stödbhn redan och kikat på dem, och mina var också väldigt ojämna. Det ena sitter längre ut och det andra längre in.. de ser hemska ut. Ångrar att jag kollade på dem haha. Får försöka ha is i magen men det är svårt. Lilla mi, låter som om du har haft det jättejobbigt! Stackaren! Jag har också haft mycket blodtrycksfall. Hoppas det blir bättre för dig!
Gilla

Lilla Mi

Kvinna ·

27 jan, 2018

Mangotango skrev:

Jag har faktiskt haft av stödbhn redan och kikat på dem, och mina var också väldigt ojämna. Det ena sitter längre ut och det andra längre in.. de ser hemska ut. Ångrar att jag kollade på dem haha. Får försöka ha is i magen men det är svårt.

Lilla mi, låter som om du har haft det jättejobbigt! Stackaren! Jag har också haft mycket blodtrycksfall. Hoppas det blir bättre för dig!

Tack mår mycket bättre nu. Mina ser inte heller kloka ut, kantiga och sitter högt, men jag har inte heller läst om någon som har fått runda och fina på rätt plats med en gång heller.... det kommer antar jag :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

27 jan, 2018

Ja, vi får försöka ha lite is i magen. Vad skönt höra att du mår bättre :)
Gilla

MJ1

Kvinna ·

29 jan, 2018

Thelma! Ser att du kommenterade inlägget under tiden jag opererades hos Peter. Det har gått cirka 4 dagar sen jag gjorde min förstoring (510cc) och känner att smärtan släppt, men att det är obehagligt att försöka göra någonting själv. Jag har dock inte gjort något bröstlyft och har hört att det gör mer ont! Krya på dig!!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

29 jan, 2018

MJ1 skrev:

Thelma!
Ser att du kommenterade inlägget under tiden jag opererades hos Peter.
Det har gått cirka 4 dagar sen jag gjorde min förstoring (510cc) och känner att smärtan släppt, men att det är obehagligt att försöka göra någonting själv.
Jag har dock inte gjort något bröstlyft och har hört att det gör mer ont! Krya på dig!!

Skönt att höra. Min värsta smärta har med släppt nu. Det är bara jobbigt på nätterna när man ligger ner tycker jag. Ska på återbesök imorgon.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

29 jan, 2018

Jag tror min värsta smärta med ha släppt. Idag är det 6 dagar sen op. Jag ha tänkt klara mig på Ipren å alvedon. Hur går det för er andra?:) Å än en gång till er andra som ha kvar detta: lycka till!!!! När den värsta smärtan försvinner känns det såå värt det:)
Gilla

Fitforme

Kvinna ·

29 jan, 2018

På 5.e dagen nu, smärtan är inte lika hemskt men ibland behöver jag hjälp att lägga mig. Igår förändrades något på mina bröst, de blev sten hårda och då menar jag verkligen stenhårda haha. Är det normalt? För de var en aning mjukare dagarna innan.. Annars går jag med på bara alvedon nu. Ska inhandla lite smärtstillande för det jag fick är helt slut. Och försöka ta mig ut på en riktig promenad för har bara frusit och spänt de andra gångerna och gick inte mer än 50 -100 m haha. Hoppas ni mår bättre nu som op :)
Gilla

Alfen

Kvinna ·

29 jan, 2018

Mina förändrades oxå i karaktär runt de dagarna. Men på mig kändes d mer som ja hade hårda kulor typ som pingisbollar/golfbollar. Men d visa sig bara inre blåmärken som inte hade börjat synas på huden än för att 2 dagar efter hade ja blåmärken just där d va stenhårt. Kan d va ngt sånt?
Gilla

MN92

Kvinna ·

30 jan, 2018

Vaknade för någon timma sedan! Fy tusan vad det trycker och spänner över brösten. Lite rädd för hur det kommer kännas när lokalbedövningen släpper om jag känner såhär redan nu... Operationen har gått bra i alla fall!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

30 jan, 2018

MN92, god morgon :) Precis så kände jag med, men det värsta trycket släppte efter en stund så hoppas det gör det för dig med!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

30 jan, 2018

Var på återbesök idag och tog stygnen. Vänster bröst ser jättebra ut. Men höger bröstvårta är lite ”ansträngd” där är lite hud som kommer falla av. Bröstvårtan är rosa och fin men själva vårtgården är lilaröd och mörk. Det kommer läka men ta längre tid sa sköterskan. Jag reagerade på tejpen och har fått blåsor så jag får inte tejpa det bröstet, utan nu har jag bara tejp under bröstet och en kompress över bröstvårtan och snittet ner. Ska tvätta med tvål och vatten 2 ggr per dag och skicka bilder om en vecka. Formen och placeringen är jättebra i alla fall ska börja massera dem imorgon så mellanrummet blir lite större och de kommer ner något. Hoppas ni andra läker på bra!!
Gilla

Margareta

Kvinna ·

30 jan, 2018

5 dagar efter OP här. Den värsta smärtan är över och kan röra mig okej. Dock ansträngande. Formen på brösten är lite fyrkantiga, försöker att inte tänka på det så mycket men hoppas verkligen det lägger sig. Fick info att ha utan sport-bhn dagtid efter 1 veckan men känns väldigt tidigt. Någon med liknande erfarenhet?
Gilla

Alfen

Kvinna ·

30 jan, 2018

Thelma skrev:

Var på återbesök idag och tog stygnen.
Vänster bröst ser jättebra ut. Men höger bröstvårta är lite ”ansträngd” där är lite hud som kommer falla av. Bröstvårtan är rosa och fin men själva vårtgården är lilaröd och mörk. Det kommer läka men ta längre tid sa sköterskan. Jag reagerade på tejpen och har fått blåsor så jag får inte tejpa det bröstet, utan nu har jag bara tejp under bröstet och en kompress över bröstvårtan och snittet ner. Ska tvätta med tvål och vatten 2 ggr per dag och skicka bilder om en vecka.
Formen och placeringen är jättebra i alla fall ska börja massera dem imorgon så mellanrummet blir lite större och de kommer ner något.
Hoppas ni andra läker på bra!!

Va?! Min högra vårtgård är oxå lila/mörk. Har reagerat på att den vänstra är rosa o fin men inte högra.. haft mer ont i högra oxå. Kan ja ha samma som du???
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

30 jan, 2018

Nu har jag lagt ut en bild på mina bröst, 5d gamla =) Idag har mina också börjat kännas stenhårda, så jag känner absolut igen och kan bekräfta det ni säger med mina erfarenheter! Skönt höra att andra har det likadant så att det inte är något konstigt. Skulle vilja fråga er också om ni känner att det bubblar något i brösten på er? Ibland när jag rör mig, främst om jag sätter mig upp från liggande eller tvärt om så kan jag känna att det bubblar till i bröstet och det hörs även.. Pruttande bröst med andra ord, någon fler som har??
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

31 jan, 2018

Mangotango skrev:

Nu har jag lagt ut en bild på mina bröst, 5d gamla =)

Idag har mina också börjat kännas stenhårda, så jag känner absolut igen och kan bekräfta det ni säger med mina erfarenheter! Skönt höra att andra har det likadant så att det inte är något konstigt.

Skulle vilja fråga er också om ni känner att det bubblar något i brösten på er? Ibland när jag rör mig, främst om jag sätter mig upp från liggande eller tvärt om så kan jag känna att det bubblar till i bröstet och det hörs även.. Pruttande bröst med andra ord, någon fler som har??

Hahaha! Känner igen de där sååå väl! Inget att vara orolig för, jag frågade sköterskan , de har ju gjort en ficka i muskulaturen, sköljt denna med antibiotika samt att de kommit luft in när de la implantaten. Kroppen tar hand om allt detta och de kan mycket väl kännas och även höras. En del rann ner i magen på mig, i vävnaden/fettet på magen lixom och den blev putig och jättekonstig, men som sagt, kroppen tar hand om detta och gör sig av med de på sitt sätt. Jag är på dag 8 efter op nu, och har fortfarande lite knaster i brösten om jag känner på dom.
Gilla

Thelma

Kvinna ·

31 jan, 2018

Alfen skrev:

Thelma skrev:

Var på återbesök idag och tog stygnen.
Vänster bröst ser jättebra ut. Men höger bröstvårta är lite ”ansträngd” där är lite hud som kommer falla av. Bröstvårtan är rosa och fin men själva vårtgården är lilaröd och mörk. Det kommer läka men ta längre tid sa sköterskan. Jag reagerade på tejpen och har fått blåsor så jag får inte tejpa det bröstet, utan nu har jag bara tejp under bröstet och en kompress över bröstvårtan och snittet ner. Ska tvätta med tvål och vatten 2 ggr per dag och skicka bilder om en vecka.
Formen och placeringen är jättebra i alla fall ska börja massera dem imorgon så mellanrummet blir lite större och de kommer ner något.
Hoppas ni andra läker på bra!!

Va?! Min högra vårtgård är oxå lila/mörk. Har reagerat på att den vänstra är rosa o fin men inte högra.. haft mer ont i högra oxå.
Kan ja ha samma som du???

Jag har lagt upp en bild på hur mitt ser ut nu. Hör av dig till kliniken om du är orolig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem