Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofiemaria profilbild

sofiemaria

Kvinna ·

25 okt, 2017

Vi som ska opereras i Januari 2018

Bröstförstoring

Hej! Tänkte att vi som bokat operationstid i Januari 2018 skulle kunna följas åt. Jag har bokat op på Nordiska Kliniken med Mattias den 31/1. Ser fram emot det såååååå!

286

Sortera efter

Lillemor

Kvinna ·

23 jan, 2018

Mollymy skrev:

Lillemor vi ligger på uppvaket båda två just nu! Skönt att du mår bra. Jag känner mig ganska yr å svimfärdig men ska snart försöka ta mig hem! :) tänk att nu är det gjort!! :)

Åh, du är oxå klar! Grattis!! Mår faktiskt över förväntan riktigt bra, skönt! Så nu återstår de att se hur de går m kidsen där hemma! Spännande! Stort lycka till till dig o alla andra som är ny opererade o som har sin operation framför sig!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

23 jan, 2018

Nu har jag vågat lägga upp före och efter bilder. Kan inte fatta att det är gjort.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

23 jan, 2018

Jag kände likadant när jag såg var du hade valt, Lillemor! Det borde ju vara ett gott tecken att vi är inne på samma spår. Vad var det för tvivel du hade angående valet av implantat? Storleken är vad jag grubblar över. Och Grattis till din operation! Härligt höra att du mår så bra :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

23 jan, 2018

Vad härligt det är att få läsa att allt har gått så bra för er alla :D Stort grattis!!
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

23 jan, 2018

Mangotango skrev:

Jag kände likadant när jag såg var du hade valt, Lillemor! Det borde ju vara ett gott tecken att vi är inne på samma spår. Vad var det för tvivel du hade angående valet av implantat? Storleken är vad jag grubblar över. Och Grattis till din operation! Härligt höra att du mår så bra :)

Det känns betryggande såklart! Mjaa profilen tror jag, jag vill inte ha skidbacke eller för mkt underpool o på mina 3d bilder tyckte jag mig ana detta, men som Patrik sa, du får inget häng i dessa implantat, så jag litar fullt på honom! Nu känns de, men konstigt vore de väl annars, har tagit mina kvällsdoser nu o hoppas på att få ordentligt m sömn inatt för det har varit lite för lite av de i veckan m 2 små som haft feber osv. Så halvdåliga odds, men de löser sig!! Hur känns de för dig?!
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

24 jan, 2018

KarolinaP skrev:

Vad härligt det är att få läsa att allt har gått så bra för er alla :D Stort grattis!!

Tack snälla du! Allt har verkligen gått bra, har lagt upp en op berättelse oxå om de skulle vara av intresse..
Gilla

MJ1

Kvinna ·

24 jan, 2018

Tack så mkt!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

25 jan, 2018

Hur går det för er? Här har det varit väldigt smärtsamt trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag kunde ha så här ont. Är inne på dag 4 nu och hoppas smärtan ger med sig nu. Har reagerat på tejpen och det har bildats blåsor. Mejlade med kirurgen igår och det var bara till att låta tejpen sitta så fixade de det på återbesöket.
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

25 jan, 2018

Thelma skrev:

Hur går det för er?
Här har det varit väldigt smärtsamt trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag kunde ha så här ont.
Är inne på dag 4 nu och hoppas smärtan ger med sig nu.

Har reagerat på tejpen och det har bildats blåsor. Mejlade med kirurgen igår och det var bara till att låta tejpen sitta så fixade de det på återbesöket.

För mig går de faktiskt över förväntan bra..Nu har jag "bara" gjort bröstförstoring, inget lyft, men lagt bakom muskeln. Jag antar att du följer medicineringsschemat? Ta extra korttidsverkande in i mellan så får du bättre smärtlindring och försök töja lite på armarna, sträcka fram o bak o häv bröstkorgen lite när du andas, ju mer rörelse ger bättre läkning enligt min sköterska. Hoppas verkligen att smärtan lättar för dig snart!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

25 jan, 2018

Lillemor skrev:

Thelma skrev:

Hur går det för er?
Här har det varit väldigt smärtsamt trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag kunde ha så här ont.

Har reagerat på tejpen och det har bildats blåsor. Mejlade med kirurgen igår och det var bara till att låta tejpen sitta så fixade de det på återbesöket.

För mig går de faktiskt över förväntan bra..Nu har jag "bara" gjort bröstförstoring, inget lyft, men lagt bakom muskeln.
Jag antar att du följer medicineringsschemat? Ta extra korttidsverkande in i mellan så får du bättre smärtlindring och försök töja lite på armarna, sträcka fram o bak o häv bröstkorgen lite när du andas, ju mer rörelse ger bättre läkning enligt min sköterska.

Hoppas verkligen att smärtan lättar för dig snart!

Skönt att det går bra för dig Lillemor Ja jag tar smärtlindringen som jag ska men tålde inte oxynorm så den får jag hoppa. Tänja och strecka fick jag ingen info om av kirurgen men ska på återbesök i nästa vecka. Tror man ska vara lite försiktig med det när man gjort lyft med.
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

25 jan, 2018

Thelma skrev:

Lillemor skrev:

Thelma skrev:

Hur går det för er?

För mig går de faktiskt över förväntan bra..Nu har jag "bara" gjort bröstförstoring, inget lyft, men lagt bakom muskeln.
Jag antar att du följer medicineringsschemat? Ta extra korttidsverkande in i mellan så får du bättre smärtlindring och försök töja lite på armarna, sträcka fram o bak o häv bröstkorgen lite när du andas, ju mer rörelse ger bättre läkning enligt min sköterska.

Hoppas verkligen att smärtan lättar för dig snart!

Skönt att det går bra för dig Lillemor
Ja jag tar smärtlindringen som jag ska men tålde inte oxynorm så den får jag hoppa.
Tänja och strecka fick jag ingen info om av kirurgen men ska på återbesök i nästa vecka. Tror man ska vara lite försiktig med det när man gjort lyft med.

Jag förstår! Ja självklart, lyssna till de du fått från din kirurg, de är ju som sagt olika ingrepp o läkarna kan sin operation bäst! De är lite av de "faliga" med dom här forumen.. de blandas olika info från olika upplevelser o olika ingrepp! Jag hoppas iaf att det går bra för dig o att smärtan snart lättar! Om inte så kanske du kan få någon annan smärtlindring på återbesöket..
Gilla

Thelma

Kvinna ·

25 jan, 2018

Ja så är det man kan inte ta till sig allt som skrivs. Jag har googlat på ”när släpper smärtan” och alla svar har varit olika.
Gilla

Storbukplastik

Kvinna ·

25 jan, 2018

Hej å hå! Nu är jag hemma och nyopererad. Första natten var riktigt hemsk. Jag spydde upp all smärtlindring så jag hade sååå ont. Men nu känns det bättre, magen känns ju sjukt spänd (som om jag gjort 1000 situps samtidigt som någon skulle stå på magen när man försöker andas).men nu går allt åt rätt håll iaf...sakta men åt rätt håll! Får behålla smärtstillande och lite mat utan att spy å så men har även lärt mig hur jag ska andas bättre. Men jäklar vilken skillnad redan!!! Är så nyfiken på naveln, någon som vet när man får se Den? När byter man tejpen ?
Gilla

Fitforme

Kvinna ·

25 jan, 2018

Gjorde min bröstoperation igår på Akademikliniken. Blev så väl omhändertagen. Underbar personal! Sen jag lämnande kliniken har jag fått hjälp 24/7 av min underbara mamma, ta mig upp från sängen och ibland hjälp för att kissa :D. Min läkare sa till mig att gå på promenad idag vilket jag gjorde, kan säga så här att det gick sakta och jag spände mig så mkt för man frös haha. Känner mig extrem stel och kan knappt röra mig, nu under dagen har jag känt svidningar under bröstet. Någon mer som känner så? Och hur ligger ni när ni ska sova? Jag sover rak med ryggen och en kudde under knät. Läst att man ska sova sittandes? Måste man det? Imorgon ska jag äntligen få tabort bandaget och duscha. Och äntligen få se mina nya bröst sååå nyfiken.
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

25 jan, 2018

Storbukplastik skrev:

Hej å hå! Nu är jag hemma och nyopererad. Första natten var riktigt hemsk. Jag spydde upp all smärtlindring så jag hade sååå ont. Men nu känns det bättre, magen känns ju sjukt spänd (som om jag gjort 1000 situps samtidigt som någon skulle stå på magen när man försöker andas).men nu går allt åt rätt håll iaf...sakta men åt rätt håll! Får behålla smärtstillande och lite mat utan att spy å så men har även lärt mig hur jag ska andas bättre.
Men jäklar vilken skillnad redan!!!
Är så nyfiken på naveln, någon som vet när man får se Den? När byter man tejpen ?

Ååh vad häftigt att du känner sån skillnad redan :D (tänker hela tiden på hur det kommer att kännas när magen är borta, kommer kännas märkligt och häftigt på samma gång inbillar jag mig) men fy vad jobbigt att du spydde upp allt smärtstillande :( Härligt att du nu får behålla smärtlindringen!! Tack för att du delar med dig och grattis till att allt gått så bra :)
Gilla

Millan93

Kvinna ·

26 jan, 2018

Igår opererades jag, det blev 285, bakom muskeln plus ett lollipop lyft. Sköterskan sa att idag och imorgon nog kommer att vara värst. Det värsta är att inte kunna resa sig upp, men har sovit bra hela natten i soffan!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 jan, 2018

Roligt att vi är så många som opereras nu i januari. Kommer va skönt att vi kan stötta varandra under resans gång. Idag är det tre dagar sen jag opererade mig och jag hoppas verkligen det ska börja lätta nu! Så jobbigt att ta sig upp från liggande/sittande då de känns som implantaten trycker uppåt och samtidigt typ sväller!
Gilla

Thelma

Kvinna ·

26 jan, 2018

Mollymy skrev:

Roligt att vi är så många som opereras nu i januari. Kommer va skönt att vi kan stötta varandra under resans gång. Idag är det tre dagar sen jag opererade mig och jag hoppas verkligen det ska börja lätta nu! Så jobbigt att ta sig upp från liggande/sittande då de känns som implantaten trycker uppåt och samtidigt typ sväller!

Jag är en dag före dig Mollymy och för mig har det lättat betydligt nu. Det är som du säger det värsta är att resa sig upp. Vi har lagt in likadana implantat ser jag.
Gilla

Fitforme

Kvinna ·

26 jan, 2018

Fasen vad kul med fler som nyligen opererats. Hur känner du nu? Är du också inlindad i bandage? När får du duscha. La också 280 bakom muskeln :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 jan, 2018

Tar du fortfarande allt smärtstillande? Hoppas det lättar för mig med snart då :) ja vad roligt! Men du gjorde lyft oxå :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem