Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofiemaria profilbild

sofiemaria

Kvinna ·

25 okt, 2017

Vi som ska opereras i Januari 2018

Bröstförstoring

Hej! Tänkte att vi som bokat operationstid i Januari 2018 skulle kunna följas åt. Jag har bokat op på Nordiska Kliniken med Mattias den 31/1. Ser fram emot det såååååå!

286

Sortera efter

Margareta

Kvinna ·

09 jan, 2018

Varit på konsultation hos Örjan nu! Tror det lutar åt Mentor runda, 275 cc, hög profil! Var jätte svårt att välja tyckte jag. Testade 300cc också samt 250cc mellan profil. Vill ha ett naturligt resultat och inte för långt isär, funderar på om 300 kanske tätar till klyftan? Snart 2 veckor till operation :D
Gilla

Klyftan

Kvinna ·

09 jan, 2018

Margareta skrev:

Varit på konsultation hos Örjan nu! Tror det lutar åt Mentor runda, 275 cc, hög profil! Var jätte svårt att välja tyckte jag. Testade 300cc också samt 250cc mellan profil. Vill ha ett naturligt resultat och inte för långt isär, funderar på om 300 kanske tätar till klyftan? Snart 2 veckor till operation :D

Åh vad spännande! Hur gick konsultationen? :D
Gilla

Tatas

Kvinna ·

09 jan, 2018

misslarsson skrev:

Tatas skrev:

Hej allihopa!
Kan meddela att jag mår oförskämt bra trots både ankarlyft och förstoring idag. Har inte överdrivet ont utan det känns mest som träningsvärk över brösten. Ska sätta mig och skriva ihop min operationsberättelse nu tänkte jag! Ta hand om er allihopa!

Härligt att allt gick bra! Känns det fortfarande bra nu dag 2? Och vilken storlek blev det tillslut? :)

Hej! Jag har lite ondare idag, det ska jag inte sticka under stolen, men det är fortfarande inga större problem. Har varit ute på en 5 minuterspromenad och tagit min första dusch. Var så sjukt att få se brösten för första gången! Blev helt lyrisk! Dom är ju inte vackra precis men jag ser små detaljer jag älskar, storleken, fina snitt och stygn och storleken på bröstvårtorna. Det slutade med att det blev 375cc i vänster bröst och 400cc i höger bröst! Känns toppen, på gränsen till för stort men dom är ju stenhårda och svullna så tror dom blir helt perfekta i storleken när dom "landat" så att säga :) Kram
Gilla

Fegisen

Kvinna ·

09 jan, 2018

Tack alla goa för Fina ord! Och heja dig tatas med lyft och förstoring! :) och fortfarande lycka till alla ni som har operationer kvar, det kommer gå lika bra för er:)
Gilla

Rebell

Kvinna ·

09 jan, 2018

Fegisen skrev:

Tack alla goa för Fina ord! Och heja dig tatas med lyft och förstoring! :) och fortfarande lycka till alla ni som har operationer kvar, det kommer gå lika bra för er:)

Ja op på torsdag nu :/ jääätte nervös
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

09 jan, 2018

Toppen Tatas!! blir så glad för din skull :)
Gilla

Fegisen

Kvinna ·

09 jan, 2018

Nu finns även min något långa op berättelse uppe:)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

09 jan, 2018

Fegisen skrev:

Nu finns även min något långa op berättelse uppe:)

Har läst den nu :) tack för en härlig berättelse och så skönt att allt gick bra och att du blev väl omhändertagen. Förstår att det inte kändes roligt med de kalla bemötandena som du fick i början, man är nog så nervös ändå kan jag tänka mig.
Gilla

Fegisen

Kvinna ·

09 jan, 2018

KarolinaP: Ja precis man behöver ha den där bekräftelsen att man är välkommen och gör rätt även om man själv vet det men ändå lugnande :) sen kände ju jag mig stark som en häst när min granne i rummet breve hade gjort en bukplatisk och gick runt med dränage och hela faderuttan, starkt jobbat för alla er som gjort det eller ska göra det! För övrigt så ska jag lägga till för allmän Ingo att jag inte har någon känsel just nu från brösvårtan och ner till snittet i bröstvecket, sen har det ena bröstet börjar bubbla/vibrera. Dessa saker är helt normala, bara för att folk ska vara förberedda och andas ut.
Gilla

Klyftan

Kvinna ·

10 jan, 2018

Nu är det 1 vecka sedan op. Svullnaden har äntligen börjat lägga sig och jag tar inte några smärtstillande längre. Jag började jobba i måndags. Ingen smärta men det stramar fortfarande, och känns ”konstigt” att använda bröstmuskeln lite mer (typ öppna en tung dörr). Lycka till alla som har op framför er!
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

10 jan, 2018

Fantastisk återhämtning Klyftan, grattis :)
Gilla

Margareta

Kvinna ·

10 jan, 2018

Vilka fantastiska berättelser! Ni som opererat er! Har implantatets storlek påverkan på själva klyftan eller blir det bara bredare på sidorna? Mejlat Örjan men inte fått svar än. Velar lite mellan 275cc och 300cc hög profil eller mellan profil 250... Någon av er som har liknande och är nöjda? :) Tips på hur man kan förbereda sig? Börjar närma sig nu!
Gilla

jackie

Kvinna ·

11 jan, 2018

Jag opererade mig den 8/1 på Nordiska hos Patrik Höijer! Bröstförstoring. Lade in 265/285 cc motiva ergonomix! Var livrädd att det skulle bli för stort och jätterädd för narkosen. Allt gick fantastiskt bra. Lite stelt nu, men har inte så ont. Känner dock att jag hade kunnat lägga in mer! Patrik rek dock inte mer, och jag fick inte ha motiva round, pga min bröstbredd, implantaten var förstora. Och jag är glad att jag inte valde mini profile, utan gick på demi. Fick inte ha full... Ni som tvekar på minder eller mer, lägg in mer, man vänjer sig SÅ fort!
Gilla

Saraeni

Kvinna ·

11 jan, 2018

Vilken intressant tråd! Ska operera mig den 22/1 av Patrik Höijer på Nordiska kliniken, har knappt hunnit bli nervös då det var 2 veckor kvar när jag bokade. Har dock inte bestämt mig för vilket implantat jag ska ha än. Ska bli kul att följa alla era berättelser :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

11 jan, 2018

Vad härligt att höra att allt gick bra Jackie :) tack för att du delar med dig. Är också sjukt orolig för narkosen, men att läsa om alla andras upplevelser här lugnar nerverna :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

11 jan, 2018

Rebell skrev:

Fegisen skrev:

Lycka till idag :)
Gilla

Rebell

Kvinna ·

11 jan, 2018

KarolinaP skrev:

Rebell skrev:

Fegisen skrev:

[/ Det har gått jätte bra.. stannade lite extra på uppvaket.. nu ligger vi på hotellet och slappar :) herregud ja har nya bröst
Gilla

Tatas

Kvinna ·

11 jan, 2018

Nu har jag samlat tillräckligt med mod för att lägga upp både "Före"- och "Efter"bilder på min profil. Kram
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

11 jan, 2018

Rebell skrev:

KarolinaP skrev:

Rebell skrev:

Fegisen skrev:

[/

Det har gått jätte bra.. stannade lite extra på uppvaket.. nu ligger vi på hotellet och slappar :) herregud ja har nya bröst

Härligt att höra :) måste vara en häftig känsla!
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

11 jan, 2018

Tatas skrev:

Nu har jag samlat tillräckligt med mod för att lägga upp både "Före"- och "Efter"bilder på min profil. Kram

Vilken bra storlek :) ser fantastiskt ut och så har du världens finaste kropp! Våndas över att lägga upp bilder på mig själv, speciellt förebilder, usch vilken ångest haha men efteråt kommer jag lägga upp både före och efterbilder ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem