Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofiemaria profilbild

sofiemaria

Kvinna ·

25 okt, 2017

Vi som ska opereras i Januari 2018

Bröstförstoring

Hej! Tänkte att vi som bokat operationstid i Januari 2018 skulle kunna följas åt. Jag har bokat op på Nordiska Kliniken med Mattias den 31/1. Ser fram emot det såååååå!

286

Sortera efter

Rebell

Kvinna ·

11 jan, 2018

KarolinaP skrev:

Rebell]

KarolinaP skrev:

Rebell skrev:
Fegisen skrev:

Tack alla goa för Fina ord! Och heja dig tatas med lyft och förstoring! :) och fortfarande lycka till alla ni som har operationer kvar, det kommer gå lika bra för er:)

Ja op på torsdag nu :/ jääätte nervös

Lycka till idag :)

[/

Det har gått jätte bra.. stannade lite extra på uppvaket.. nu ligger vi på hotellet och slappar :) herregud ja har nya bröst

Härligt att höra :) måste vara en häftig känsla!

[/quote skrev:
Ja vi har tjuvkikat ett par ggr.. tjoohoo ett par bröst *tummen upp*
Gilla

Rebell

Kvinna ·

11 jan, 2018

För alla som undrar så mår ja bra.. narkosen var inte alls så farlig som ja trodde :) mådde bra efteråt, stannade lite extra på uppvaket bara för att ja kunde, sen åkte vi till hotellet och här är vi nu tills imorn då ja får åka hem.. spänner inte alls, de som känns är ingångshålen under brösten. La i 500cc framför muskel !!
Gilla

Tea22

Kvinna ·

11 jan, 2018

Jag ska opereras 30/1. Väljer mellan hög eller mellan profil 325cc, runda geléhallon. Är 1.54 och väger 50kg. Har dock beslutsångest angående profilen. Operationen görs i Ockelbo av Eya.
Gilla

Tatas

Kvinna ·

11 jan, 2018

KarolinaP skrev:

Tatas skrev:

Nu har jag samlat tillräckligt med mod för att lägga upp både "Före"- och "Efter"bilder på min profil. Kram

Vilken bra storlek :) ser fantastiskt ut och så har du världens finaste kropp! Våndas över att lägga upp bilder på mig själv, speciellt förebilder, usch vilken ångest haha men efteråt kommer jag lägga upp både före och efterbilder ;)

Tack snälla för dom fina kommentarerna! Var mycket lättare att lägga upp "före-bilden" efter man blivit opererad. Att veta att jag inte längre ser ut sådär är en så härlig känsla. Tror verkligen storleken kommer bli bra när dom väl landat. Kram
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

11 jan, 2018

Tatas skrev:

KarolinaP skrev:

Tatas skrev:

Nu har jag samlat tillräckligt med mod för att lägga upp både "Före"- och "Efter"bilder på min profil. Kram

Vilken bra storlek :) ser fantastiskt ut och så har du världens finaste kropp! Våndas över att lägga upp bilder på mig själv, speciellt förebilder, usch vilken ångest haha men efteråt kommer jag lägga upp både före och efterbilder ;)

Tack snälla för dom fina kommentarerna!
Var mycket lättare att lägga upp "före-bilden" efter man blivit opererad. Att veta att jag inte längre ser ut sådär är en så härlig känsla. Tror verkligen storleken kommer bli bra när dom väl landat. Kram

Ja, precis så tänker jag också, efter op då är den gamla kroppen inte förknippad med mig längre och inte mitt riktiga jag och då kommer det inte att kännas lika jobbigt att lägga upp :) Kram :)
Gilla

Linneaaaa

Kvinna ·

11 jan, 2018

Nu ligger jag också på hotellrummet med mina nya tuttar! Hann bli ordentligt nervös dagen innan och värre blev de ju närmare tiden för op kom. Men jag blev oerhört bra bemött och det känns så bra nu! Det är en härlig tanke att jag faktiskt har ett par bröst nu, proportionerliga mot min kropp! Har ett tryck i bröstet, känns som att jag har ett kassaskåp på bröstkorgen. Men annars mår jag bra! Var går det läsa op-berättelser? Ska också lägga ut min, om det är till stöd för andra.
Gilla

Cupidus

Kvinna ·

12 jan, 2018

Jag ska operere mig den 15/1, börjar verkligen närma sig nu! Dock inte bestämt storlek ännu haha, står mellan 285cc och 320cc, motiva ergonomix, bakom muskeln! Vill inte att det blir för små men verkligen inte för stora, så svårt detta.....
Gilla

Rebell

Kvinna ·

12 jan, 2018

Linneaaaa skrev:

Nu ligger jag också på hotellrummet med mina nya tuttar! Hann bli ordentligt nervös dagen innan och värre blev de ju närmare tiden för op kom. Men jag blev oerhört bra bemött och det känns så bra nu! Det är en härlig tanke att jag faktiskt har ett par bröst nu, proportionerliga mot min kropp!

Har ett tryck i bröstet, känns som att jag har ett kassaskåp på bröstkorgen. Men annars mår jag bra!

Var går det läsa op-berättelser? Ska också lägga ut min, om det är till stöd för andra.

Får du hugg i ingångshålen när du tar i? Idag lämnar vi hotellet och åker hem!! Ska bli skönt att komma hem :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

12 jan, 2018

Linneaaaa skrev:

Nu ligger jag också på hotellrummet med mina nya tuttar! Hann bli ordentligt nervös dagen innan och värre blev de ju närmare tiden för op kom. Men jag blev oerhört bra bemött och det känns så bra nu! Det är en härlig tanke att jag faktiskt har ett par bröst nu, proportionerliga mot min kropp!

Har ett tryck i bröstet, känns som att jag har ett kassaskåp på bröstkorgen. Men annars mår jag bra!

Var går det läsa op-berättelser? Ska också lägga ut min, om det är till stöd för andra.

Åh vad härligt! Grattis :D
Gilla

Klyftan

Kvinna ·

12 jan, 2018

Skönt att läsa att det verkar ha gått bra för alla! :)
Gilla

Alfen

Kvinna ·

12 jan, 2018

Jag ska opas fredag den 19e på Art Clinic i GBG dock av landstinget så kirurgen är inte anställd på art Clinic. Är supernervös då ja inte vet vem kirurgen är, samt har ja ingen aning om vad hon har för planer att göra för mig. Känner mig helt utan kontroll o d känns läbbigt...
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

12 jan, 2018

Alfen skrev:

Jag ska opas fredag den 19e på Art Clinic i GBG dock av landstinget så kirurgen är inte anställd på art Clinic. Är supernervös då ja inte vet vem kirurgen är, samt har ja ingen aning om vad hon har för planer att göra för mig. Känner mig helt utan kontroll o d känns läbbigt...

Förstår det, men det kommer säkert gå jättebra! Försök att hinna prata med henne innan på plats om du har några önskemål och funderingar :) Lycka till!
Gilla

Alfen

Kvinna ·

13 jan, 2018

Tack! Ja ska verkligen försöka prata me henne innan ja, d låter konstigt att man inte får ses innan nämligen. Kan inte stämma!
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

13 jan, 2018

Alfen skrev:

Tack! Ja ska verkligen försöka prata me henne innan ja, d låter konstigt att man inte får ses innan nämligen. Kan inte stämma!

Ja, det tycker jag låter extremt konstigt faktiskt, det borde du ifrågasätta och be om, det är ju inte ett litet ingrepp utan även estetiskt vill man ju att det ska bli så bra som möjligt...
Gilla

Alfen

Kvinna ·

14 jan, 2018

Tydligen om d e via landstinget har man ”inget att säga om” utan kirurgen väljer helt själv. Jag har asymmetri på min byst e bara orolig att hon antingen bara gör ena bröstet eller tar bort hur mkt som helst utan att kolla me mig först. Känns jobbigt när man dessutom inte träffat kirurgen innan. D e trots allt en personkemi som ska stämma in då förtroende är väldigt viktigt i en sådan stor sak.
Gilla

Beefcuts

Kvinna ·

14 jan, 2018

Så roligt! Hur lång tid fick du vänta från konsultationstiden fram tills op??
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

14 jan, 2018

Alfen skrev:

Tydligen om d e via landstinget har man ”inget att säga om” utan kirurgen väljer helt själv. Jag har asymmetri på min byst e bara orolig att hon antingen bara gör ena bröstet eller tar bort hur mkt som helst utan att kolla me mig först. Känns jobbigt när man dessutom inte träffat kirurgen innan. D e trots allt en personkemi som ska stämma in då förtroende är väldigt viktigt i en sådan stor sak.

Usch vad jobbigt för dig att behöva oroa dig, det är ju en stor nog stress att operera sig ändå och som du säger vill man ju känna förtroendet för kirurgen och åtminstone hinna träffa och prata med den :/ men det blir säkert jättebra ska du se :) tycker ändå det är rätt märkligt att de inte förstår att man som patient har en del frågor och så inför op.
Gilla

Linneaaaa

Kvinna ·

14 jan, 2018

Rebell Från början var det mest ett otroligt tryck mot bröstkorgen. Samt lite smärta under brösten, alltså som där ärret/såret är. Tack vare mycket vila på hotellrummet och morfintabletter kunde jag ta det lugnt och lyssna på vad kroppen orkade med. Däremot började det bli lite inre blödningar, typ blåmärken, vid såret efter ett par dagar. Enligt kirurgen var detta inget farligt, en gammal blödning som kommit upp till ytan bara. Nu går jag enbart på alvedon, billionte vara påverkad av morfinet bland barnen eller på jobbet. Mer och mer kan jag röra mig men försöker lyssna på min kropp och vad den klarar av. Nu knastrar det däremot som bubbelplast i brösten! Det är väl all luft som pressades in i fickorna under op, som nu ska ut. Någon annan som har så?
Gilla

Cupidus

Kvinna ·

15 jan, 2018

För mig är det dags IDAG! Kan inte ens förstå detta än, och jag velar fortfarande (lol) mellan två storlekar, så det kommer att bestämmas på palts hehe. Ska till improva kl 10:30, 2h kvar :D
Gilla

maggan96

Kvinna ·

15 jan, 2018

Cupidus skrev:

För mig är det dags IDAG! Kan inte ens förstå detta än, och jag velar fortfarande (lol) mellan två storlekar, så det kommer att bestämmas på palts hehe.
Ska till improva kl 10:30, 2h kvar :D

Ååååh vad spännande!!! Stort lycka till och kram på dig!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem