Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Cheetah

Kvinna ·

01 okt, 2014

Pärlan vad roligt! Paolo verkar vara väldigt duktig så jag tror att du kommer bli nöjd :)
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

01 okt, 2014

Nu är det oktober :) 9 dar kvar för mig....
Gilla

Maria85

Kvinna ·

01 okt, 2014

Herregud!!!! Snart har vi våra dröm boobisar/magar! Kan man snabbspola förbi sen mest smärtsamma tiden? ☺️
Gilla

Carr

Kvinna ·

01 okt, 2014

fisalotta skrev:

Carr skrev:
Hänger också på här ska opereras den 14/10 av Helenda Citadellkliniken.

Vi ska opereras samma dag av samma kirurg! :)

[/ Kul! Ska du op på fm? Jag skrivs in kl 12. Ska stanna över natten.
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

01 okt, 2014

Carr skrev:
fisalotta skrev:

Carr skrev:
Hänger också på här ska opereras den 14/10 av Helenda Citadellkliniken.

Vi ska opereras samma dag av samma kirurg! :)

[/ Kul! Ska du op på fm? Jag skrivs in kl 12. Ska stanna över natten.

Jag har för mej att det står en tidig tid på mina papper, så jag ska vara där ganska tidigt. Men sen vet jag inte riktigt när operationen blir, det tror jag inte står? Eller gör det det? Jag har för mej att det bara står en tid när man ska komma dit och så är det väl lite förberedelser och såna grejer innan. Jag ska oxå stanna över natten :)

Gilla

Ankipanki

Kvinna ·

01 okt, 2014

Hubbabubba: det får vi väl verkligen hoppas att han är då, hehe! För en 6 timmars op lät det ju ganska sent dock. Men jag önskar dig all lycka till iaf! :)
Gilla

Vkac

Kvinna ·

02 okt, 2014

Nu har jag bara 5 dagar kvar!!! Tyvärr dragit på mig en förkylning som jag innerligt hoppas är bra snart!!! Vore hemskt om op måste skjutas fram pga den dumma förkylningen....
Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

02 okt, 2014

Cheetah: Grattis! Vilken känsla det är :-D jag har så blandade känslor, nervös, cool, rädd, förhoppningsfull, rädd för det onda efteråt. Går nog igenom alla känslor som finns haha nu e det bara 6 dagar å 13 timmar stod det på min sida :-D Gör min op på Laser & estetik i sthlm :-)
Gilla

Glanso

Kvinna ·

02 okt, 2014

Nu har jag åtta dagar kvar. Häromdagen fick jag ett mail att de flyttade på inställelsetiden från kl 8 till kl 9. 

Nu börjar jag nojja mig att de skall ställa in operationen helt. Vill bara ha det gjort!

Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

02 okt, 2014

Jag har en vecka kvar idag. Kommer opereras kl 7 på morgonen, vilket känns jättebra! Oroar mig också för att något ska hända som gör att de ställer in operationen. Undrar hur pass vanligt det är?
Gilla

Glanso

Kvinna ·

02 okt, 2014

Jag hoppas det är väldigt ovanligt. Men jag antar att saker kan hända, kirurgen kan väl också bli sjuk?

Men jag målar nog fan på väggen 😐

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

02 okt, 2014

Hubbabubba tur att du opar dig före mig så du kan uppdatera om det onda :-). Hihi. Ja det är en känslomässig berg&dalbana. Ibörjan satt man här på pof dygnet runt och googlade bröst och implantat, kände mig som en skogstokig tonårskille :-) men nu går jag in o öggnar lite. Kanske är nån form av nervositetsblockering, känner mig ganska trygg i det hela, funderar mest på hur det blir efteråt då det för min del förmodligen kommer bli nån form av monstertuttschock 8-) då jag är mer än platt nu. Time Will Tell!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

02 okt, 2014

Glanso ja det får vi hoppas! Det hade ju varit höjden av otur om kirurgen går och blir sjuk:)
Gilla

Cocosboob

Kvinna ·

02 okt, 2014

åh jag ska också opereras imorgon av Patrik Höijer på Laser och Estetik! 

Börjar kännas lite i nerverna nu..

Någon mer som ska dit imorgon? :D

Gilla

Pärlan123

Kvinna ·

02 okt, 2014

cheeta =) skönt att höra att han har så gott rykte!!

En fråga till alla; vad har ni sagt på era arbetsplatser/skolor och har ni berättat för alla i er närhet?

På jobbet har jag sagt att jag ska opereras men inte för vad, har gjort 2 operationer pga av förlossningskador när jag fick min dotter så dom läser mellan raderna och tror att jag sla opereras för det igen...Lite dåligt samvete över det men mina chefer är tre äldre män, har inte riktigt lust att berätta =S och har ännu inte riktigt räknat ut hur jag ska göra sen. Typ dölja och gradvis plocka fram dom, hehe.

Har bara berättat för de närmsta vännerna också, vet inte varför jag tycker det är så svårt att få det ur mig, skäms ju inte!!

Mja ja, hur har ni gjort?

Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

02 okt, 2014

Cheetah: hahaha så tänkte jag under dagen idag också kände mig lite som en snusk gubbe som bara tänker/ser tuttar hela dagarna. sitter hela dagarna här å läser så familjen undrar vart jag tagit vägen :-D e jag inte helt borta i huvudet så berättar jag hur det känns, antar dock att du hunnit in på din op då hehe vi får väl uppdatera varandra under nästa helg. :-O Pärlan123: de enda som vet nått är 3 av ungarna å min särbo som naturligtvis ska passa upp på mig :-D resten får komma som det kommer :-)
Gilla

Carr

Kvinna ·

02 okt, 2014

Indsrivningstiden står på papperna. Har du tidig tid så op du säkert innan mig. Efter som jag inte ska va där förrän 12. Mitt tåg är dock framme 10.35 så det blir tidning i receptionen innan. Fasen vad jag längtar!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

02 okt, 2014

Hej på er! Shit nu är det ju oktober !!! Och nu börjas det... För några redan i morgon!!!l Själv är det 3 v idag kvar till op! Hos Patrik L l& E.... Nervös som bara den
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

02 okt, 2014

Jag har inte sagt till någon utom min man och er ( än så länge) ! Har tagit ledigt på lovet- passade ju bra!
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

02 okt, 2014

Carr skrev:
Indsrivningstiden står på papperna. Har du tidig tid så op du säkert innan mig. Efter som jag inte ska va där förrän 12. Mitt tåg är dock framme 10.35 så det blir tidning i receptionen innan. Fasen vad jag längtar!!

Jag kollade nu, kl. 8.00 står det på mina papper. Jag längtar oxå jättemycket! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem