Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Pärlan123

Kvinna ·

02 okt, 2014

Ja höstlovet kommer väldigt passade ;) när ska du opereras CillaMilla? jag ska opas 22:a, kan ju vara kul att jämnföra läkning och så! Hur mycket ska du lägga in?

Gilla

Katri77

Kvinna ·

02 okt, 2014

Op imorgon kl 11. Skräckblandad förtjusning... haha... och aningens nervös inför att bli sövd då jag aldrig blivit det tidigare.

Dagen har gått åt till att fixa, handla och förbereda hemma, allt för att underlätta när man halvt handikappad kommer hem igen efter op:et. Lycka till alla ni som oxå ska opas nu framöver! :)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

02 okt, 2014

Pärlan123 skrev:

Ja höstlovet kommer väldigt passade ;) när ska du opereras CillaMilla? jag ska opas 22:a, kan ju vara kul att jämnföra läkning och så! Hur mycket ska du lägga in?

23/10....,, ev Mentor coh 2 high profile 425cc
Gilla

Glanso

Kvinna ·

03 okt, 2014

Pärlan123 skrev:

cheeta =) skönt att höra att han har så gott rykte!!

En fråga till alla; vad har ni sagt på era arbetsplatser/skolor och har ni berättat för alla i er närhet?

På jobbet har jag sagt att jag ska opereras men inte för vad, har gjort 2 operationer pga av förlossningskador när jag fick min dotter så dom läser mellan raderna och tror att jag sla opereras för det igen...Lite dåligt samvete över det men mina chefer är tre äldre män, har inte riktigt lust att berätta =S och har ännu inte riktigt räknat ut hur jag ska göra sen. Typ dölja och gradvis plocka fram dom, hehe.

Har bara berättat för de närmsta vännerna också, vet inte varför jag tycker det är så svårt att få det ur mig, skäms ju inte!!

Mja ja, hur har ni gjort?

Jag har berättat för min närmsta chef vad jag skall göra, men hon är bara ett par år äldre och har barn och är ganska förstående. Ett par arbetskamrater som jag jobbar nära vet också.

De närmsta inom familjen har jag berättat för, jag har turen som har en släkt som inte är speciellt fördomsfulla när det gäller sånt här. Mamma är väl mest orolig för själva operationen och narkosen. Jag har varit öppen mot barnen också, de är 9 och 12, så de vet vad jag skall göra nästa fredag och att jag kommer att vara lite trött och ha lite ont ett tag.

Gilla

ung tant

Kvinna ·

03 okt, 2014

Får jag hänga på här?

Ska opereras den 16:e :) Kommer att lägga in 240 cc, anatomiska bakom. Opereras via landstinget då jag är helt platt, ses som en missbildning.

Funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, de två större på 8 och 9 år kommer ju definitivt att undra. Och tiden rinner ju iväg, mindre än två veckor kvar nu.. Har har ni lagt fram det? Känns som det är otroligt viktigt att det blir rätt :/

Gilla

Cocosboob

Kvinna ·

03 okt, 2014

Hej hej! Operation idag 15.00 hos Patrik Höijer på Laser och Estetik. Skitspännande och nervöst! Återkommer med hur jag mår och hur allt kändes sen :) Ni kan följa mina tankar på min blogg också. HTTP://breast.blogg.se
Gilla

cherry

Kvinna ·

03 okt, 2014

Hej hej! 23/10 är det dags för mig äntligen :D Opereras av anders på polarkliniken, blir mentor texturerade rhp 350 eller 375cc delvis bakom. Velar om storleken, tror ni 375 blir för stort? Vill att det ska bli en förändring men ändå kunna dölja det i stora t shirtar som jag har på jobbet.
Gilla

Glanso

Kvinna ·

03 okt, 2014

ung tant skrev:

Får jag hänga på här?

Ska opereras den 16:e :) Kommer att lägga in 240 cc, anatomiska bakom. Opereras via landstinget då jag är helt platt, ses som en missbildning.

Funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, de två större på 8 och 9 år kommer ju definitivt att undra. Och tiden rinner ju iväg, mindre än två veckor kvar nu.. Har har ni lagt fram det? Känns som det är otroligt viktigt att det blir rätt :/

Till barnen har jag sagt att jag skall operera brösten för att må bättre och kunna trivas mer i fina klänningar på sommaren, men att det är en vuxengrej. Gjorde så odramatiskt som möjligt, egentligen ingen big deal. Bara något som en del vuxna tjejer vill göra.

Gilla

Vkac

Kvinna ·

04 okt, 2014

Snart är det äntligen min tur!!! Bara två dagar kvar nu! Otroligt, tiden gick ju så långsamt i början, men dom två sista veckorna har gått jättesnabbt. På tis morgon bär det av mot Art Clinic. Min förkylning är mycket mycket bättre, så jag antar att den inte ska vara något hinder... Men tänk om kirurgen skulle bli sjuk?!? Nä, det får bara inte hända!!! Är fortfarande inte särskilt nervös för narkosen eller smärtan. Däremot över resultatet och lite över hur jag ska klara av vardagen efteråt... Men räknar med att det kommer gå bra :-) Någon mer som ska opereras på tis? Lycka till allihop :-)
Gilla

Carr

Kvinna ·

05 okt, 2014

Jag gjorde heller inget dramatiskt av det då jag talade om för barnen. 10 och snart 6 år. Jag har ont i nacke, axlar och rygg ofta så jag sa att min värk ska förhoppningsvis försvinna. Sonen tyckte dock det va jättekul och berättade högt och tydligt på hans förskola vid lämning då han fått reda på det. -Min mamma ska operera tuttarna!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

05 okt, 2014

cherry skrev:
Hej hej! 23/10 är det dags för mig äntligen :D Opereras av anders på polarkliniken, blir mentor texturerade rhp 350 eller 375cc delvis bakom. Velar om storleken, tror ni 375 blir för stort? Vill att det ska bli en förändring men ändå kunna dölja det i stora t shirtar som jag har på jobbet.
Jag ska oxå op mig 23:e ... Och velar oxå om storleken! Vi har pratat om 425 cc men när jag går runt med mina rispåsar känns det kanske som det kan bli mindre än jag hoppas! Vill dock inte att nån ska se förändringen ( har alltid ilägg/maxi pushup i behån nu) .... Nervös /Cilla
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

05 okt, 2014

Cillamilla jag trycker att det är svårt att få till rispåsarna så att det motsvarar implantaten, kändes det bra på konsultationen? Sen får du tänka på att när du sen kan använda bh så blir ju de som en liten vaddering på implantaten :-)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

05 okt, 2014

Cheetah skrev:
Cillamilla jag trycker att det är svårt att få till rispåsarna så att det motsvarar implantaten, kändes det bra på konsultationen? Sen får du tänka på att när du sen kan använda bh så blir ju de som en liten vaddering på implantaten :-)
Patrik har sagt åt mig att testa 3,5 dl ris som jag plattar till ordentligt - detta ska motsvara mina 425cc! Jag testat med sport-bh , men om jag inte mina fel så skulle jag ha en vanlig bh under sport bh-n som höll de på plats ordentligt för att göra mest likhet!?
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

07 okt, 2014

Är det någon som gjort sin opration än? Jag har tre dagar kvar nu, nervöst...
Gilla

Vkac

Kvinna ·

07 okt, 2014

Jag har 2,5 timmar kvar tills jag ska infinna mig på kliniken! Tänk att den här dan kom till slut :-) Är lite orolig för att dom ska säga att op ej kan utföras pga min förkylning. Men tror inte det ska vara nån fara. Har ingen feber och mår rätt bra nu. Väldigt hungrig dock, får dricka en liten stund till iallafall...
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

07 okt, 2014

Idag är det precis en vecka kvar tills operationen för mej! Det närmar sej... :)
Gilla

Glanso

Kvinna ·

07 okt, 2014

Tre dagar kvar.. Hur mycket kan jag koncentrera mig på arbete nu? I min hjärna är jag redan där.

Gilla

Maria85

Kvinna ·

07 okt, 2014

15 dagar kvar för mig! Nu börjar det närma sig med stormsteg
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

07 okt, 2014

Lycka till Vcak, du får rapportera sen hur det gått :)

Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

07 okt, 2014

Satan i gatan nu börjar jag bli nervös. Op på torsdag men resan startar redan i morgon bitti. Nästan mer nervös för att det ska krångla med hotell bokningar. Ett hotell i morgon, en natt på klinik å gubben på vandrarhem i närheten och ett hotell fredag-lördag. Ska jag ställa bilen utanför stan å ta tunnelbana in å sen taxi tebax till bilen eller ska jag be pappa (som bor i förorten) att köra dit oss å sen hämta oss...fast han vet inget å jag vet inte om han ska få veta det direkt haha ja detta tar upp mina tankar mer. Op är ännu så overklig så jag har nog inte fattat det än :-D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem