Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Glanso

Kvinna ·

22 okt, 2014

CillaMilla, det är 12 dagar sen jag opererade mig. Det går framåt, även om det fortfarande känns.

Förstår att du är nervös, det var jag med! Men det kommer att gå bra, lite jobbigt i början, men sen vänder det!

Jag har turen att ha en man som i princip alltid dammsuger hemma, medan jag sköter handlingen. Jag har kunnat gå och handla lite mjölk och bröd, men när vi skulle åka och storhandla i helgen, fick min man följa med och bära kassarna.

Jag tog en kortare promenad redan andra dagen, det gick inte fort, men det var mest för att få igång cirkulationen.

Nu går jag ca 3 km i maklig takt, kommer öka både längden och farten så fort det känns bra.

Lycka till!!

Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

22 okt, 2014

Imorgon är det dags!! Är också himla nervös! Aldrig varit orolig inför en operation förut, men nu kommer det en massa jobbiga tankar - tänk om nåt går fel under operationen, tänk om jag inte vaknar, tänk om brösten blir helt misslyckade?! Osv, osv... Känns lite jobbigt med fastan från midnatt också, operationen är ju inte förrän 11:45. Men men... tänk om ett dygn ligger man förhoppningsvis där med helt nya, fina bröst! :)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

22 okt, 2014

Nervöööööööööös!!!!! Min tur i morgon ( oxå) ! Jag är så himla rädd/nervös/ ångest! Jag fattar inte att detta verkligen kommer ske! Fast nu sa min dotter att hon hade ont pannan och blir hon sjuk så skiter sig allt och det kommer inte bli nån op, för allt är planerat i detalj för att ingen ska veta och min Karl är borta på jobb så jag måste fixa allt i smyg i morgon själv! Vad fan har jag gett mig in på???
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

22 okt, 2014

Lycka till trebarnsmor!!!!
Gilla

MsBlondy92

Kvinna ·

22 okt, 2014

Hakar på här :D 

Konsult den 20:e oktober hos Dr Gerlee
Operation den 27:e oktober 

Blir snabbt här men ska på semester i slutet på december så vill hinna läka osv innan o har velat detta i många år.
Äntligen fanns pengarna så då kör jag! :D 

Han tyckte 400cc high profil skulle vara max för att få ett naturligt resultat, ev 450cc. 
Jag har nu funderat vidare och känner mig inte fullt nöjd med det 
Mina tankar lutar mot 590cc ultra high profil då jag har en rätt smal bröstkorg :) 
Jag önskar rätt smal klyfta mellan brösten och lite "fakelook" gör mig inget. 

Hoppas nu på att komma i kontakt med kliniken under morgondagen för att få ett OK på mitt önskemål :D 

Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

22 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Lycka till trebarnsmor!!!!

Tack detsamma!! :D

Gilla

Jolina

Kvinna ·

22 okt, 2014

Lycka till ni tjejer som ska op imorgon! Jag ska opereras nästa tisdag men är redan grymt nervös och vill nästan avboka tiden...

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

22 okt, 2014

[tack jolina! A fy fan jag vill oxå nästan avboka det... Började läsa om db, rippling, ont och alla möjliga komplikationer ... Är det värt att utsätta sig för det? Jag vill ju bara känna mig fin! Har ju velat detta hela mitt liv! Jag e livrädd! På Patrik låter det ju som allt e lugnt o fint ... Men när man läser " kontraktet" så har dom ju verkligen backat upp sig för allt! Jag har inte tid med omoperationer och korrigeringar hit och dit! Nä fy vad jag har ångest nu ... Har iallafall tagit min dedcutan dusch nu, tåget betalt, op betald och väskan packad ... Och ont i magen! Skönt att få skriva av sig här då ingen mer än min karlnoch jag vet om detta!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

22 okt, 2014

Glanso skrev:

CillaMilla, det är 12 dagar sen jag opererade mig. Det går framåt, även om det fortfarande känns.

Förstår att du är nervös, det var jag med! Men det kommer att gå bra, lite jobbigt i början, men sen vänder det!

Jag har turen att ha en man som i princip alltid dammsuger hemma, medan jag sköter handlingen. Jag har kunnat gå och handla lite mjölk och bröd, men när vi skulle åka och storhandla i helgen, fick min man följa med och bära kassarna.

Jag tog en kortare promenad redan andra dagen, det gick inte fort, men det var mest för att få igång cirkulationen.

Nu går jag ca 3 km i maklig takt, kommer öka både längden och farten så fort det känns bra.

Lycka till!!

Vad bra att det går bra för dig!? Nöjd med dina nya lökar ;) Lite nervös dock när du skriver så ... För efter 10 dar ska jag börja jobba, jobbar i butik, vi går typ några km om dagen och bär hela tiden! Enligt Patrik skulle detta va ok!? Är det pga av smärta du inte kan nära kassar?
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

23 okt, 2014

Nu sitter jag på tåget..... Kl är nu 07:29 och kl 09:15 ska jag opereras
Gilla

Anonym användare

23 okt, 2014

Hej! Är ny här - opererades igår på Laser och Estetik av Patrik Höijer. Någon av er som också var där igår? Vore kul att höra lite hur det gick för er. Kunde ni sova i natt? 

Gilla

Glanso

Kvinna ·

23 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Glanso skrev:

Lycka till!!

Vad bra att det går bra för dig!? Nöjd med dina nya lökar ;) Lite nervös dock när du skriver så ... För efter 10 dar ska jag börja jobba, jobbar i butik, vi går typ några km om dagen och bär hela tiden! Enligt Patrik skulle detta va ok!? Är det pga av smärta du inte kan nära kassar?

Jag tror inte du behöver vara orolig, har kirurgen sagt att det går bra att arbeta efter 10 dagar, så borde det vara okej. Jag tar väl mest det säkra före det osäkra, men det går åt rätt håll. Man kan lyfta saker, men kanske tänka igenom det lite mer. Det blir ganska många knäböj :-)

Jag är absolut nöjd med mina nya lökar! Jag har ju gått från noll, typ. Helt klart värt alla besvär.

Jag förstår att du är orolig, men tänk Beach 2015 och en schysst bikini!

Lycka till idag! Lite jobbigt i början, men sen är det värsta över.

Gilla

Anonym användare

23 okt, 2014

Hej "Trebarnsmor och Cillamilla"! Hoppas att ni mår ok! Vi låg nog på uppvak tillsammans :). Blond med fläta. Jag var också så rädd för att inte vakna efter narkosen - tänkte på barnen hela tiden. Lite svårt att sova i natt men hur var det för er? 

Gilla

Pärlan123

Kvinna ·

23 okt, 2014

Igår var det äntligen min tur! Hade oroat mig så himla mycket innan men på dagen var jag rätt lugn! Ska skriva en er detaljerad operationsberättelse och lägga upp bilder snart men vill bara hejja på er som har och ska opereras, för mig gick det verkligen över förväntan med allt och så nöjd med storleken. Idag, nästan precis 24h efter operationen, har jag som en rätt ordentlig träningsvärk och efter en oxynorm knappt det, håller tummarna för att det inte blir så mycket värre. Så lycklig över att jag gjort det här!

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

23 okt, 2014

Nu är det gjort! Det har och är en riktig pers! Illamåendet är och har vart värre än smärtan än så länge! Patrik och personalen har vart underbara!!! Mår fortfarande riktigt illa så det känns inte riktigt ok än ... Tack och hej
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

23 okt, 2014

Snäckorpåstranden skrev:

Hej "Trebarnsmor och Cillamilla"! Hoppas att ni mår ok! Vi låg nog på uppvak tillsammans :). Blond med fläta. Jag var också så rädd för att inte vakna efter narkosen - tänkte på barnen hela tiden. Lite svårt att sova i natt men hur var det för er? 

Jag har op idag ;)
Gilla

MsBlondy92

Kvinna ·

23 okt, 2014

Hjälp! 

Har idag pratat med kliniken som jag ska opereras på för att diskutera storlek lite mer. 
Jag va sugen på ex 590cc uhp men fick rekomenderat 400cc då det skulle se mer naturligt ut. 
Dock sa han okej för att lägga in max 600cc på mig men att risken för Double bottom?? finns? 
Beskrevs som en "påse" under brösten.  Tror det va för att han ev sänker mitt bröstveck. 
Har försökt googla men hittar inget som heter så? 
Vad menar han? Hur stor är risken tro? 
Fick ångest nu o vet inte vad jag ska ta mig till :( 
Vill inte känna att brösten blir fula, men inte heller att jag gör för små... 
Gilla

Anonym användare

24 okt, 2014

Hej! Hoppas att allt gick bra och att du har kunnat sova lite! 

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

24 okt, 2014

Bilder finns nu upplagt! Vad tycks?
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

25 okt, 2014

Hur går det för alla????
Gilla
Community