Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

CillaMilla

Kvinna ·

18 okt, 2014

Fredag- inte jag som har slangar.... Jag har inte op än
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

18 okt, 2014

Hej tjejer! Det har gått kanon bra! Har inte alls så farligt ont. Känns som att man är riktigt mhölkstinn och har träningsvärk :). Så nu sitter jag här med mina 600cc och är allmänt nöjd med livet :)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 okt, 2014

Kul att höra cheetah! Känns det fortfarande ok? Har du nå tips till oss som har op framför oss??
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

19 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Kul att höra cheetah! Känns det fortfarande ok? Har du nå tips till oss som har op framför oss??
Det känns fortfarande mer än bra, har knappt inget ont alls. Känner mig nästan lite snuvad på smärtan :-D. Men mest är jag trött, ligger det mesta och sover i soffan, lite halvsittandes. Det är en otrolig upplevelse att helt plötsligt ha bröst att klämma på :-)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 okt, 2014

Kul att höra!!!! Jag börjar verkligen bli nervös nu .... Vad har gett mig in på? Duger jag inte som jag är? Tänk om det inte blir nå bra? Tänk om jag dör och aldrig får se mina barn igen , tänk om jag det blir massa komplikationer efteråt, smärtan..... Men samtidigt .... Tänk att få vakna med värsta snygga boobsen ;)
Gilla

Vkac

Kvinna ·

20 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Kul att höra!!!! Jag börjar verkligen bli nervös nu .... Vad har gett mig in på? Duger jag inte som jag är? Tänk om det inte blir nå bra? Tänk om jag dör och aldrig får se mina barn igen , tänk om jag det blir massa komplikationer efteråt, smärtan..... Men samtidigt .... Tänk att få vakna med värsta snygga boobsen ;)
CillaMilla skrev:
Jag var aldrig nervös för narkosen eller själva op. Inte förrän samma morgon. När jag lämnade mina barn på förskolan så kom den där tanken.... Tänk om något faktiskt går fel och detta är sista gången jag ser mina underbara barn? Började nästan gråta när jag kramade dom hejdå... Men såklart gick inget fel :-) Nu har jag mina nya bröst sedan 2 veckor tillbaks. Tror att det är väldigt vanligt med dom känslorna du har...
Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

20 okt, 2014

CillaMilla skrev:

Åh, vad jag känner igen mig!! Har aldrig varit så nervös inför en operation tidigare, känns ovant. På torsdag är det dags för min del... pirrigt!! Tänk om det blir helt misslyckat?!!

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

20 okt, 2014

Trebarnsmor skrev:

CillaMilla skrev:

Åh, vad jag känner igen mig!! Har aldrig varit så nervös inför en operation tidigare, känns ovant. På torsdag är det dags för min del... pirrigt!! Tänk om det blir helt misslyckat?!!

Jag op oxå då ... Vilken tid hade op?
Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

20 okt, 2014

Fredag skrev:

CillaMilla, varför har du dräneringsslangar kvar?

Grattis tll nya bysten!

Det var/är jag som har slangarna ;-) två av dom tas förhoppningsvis bort i morgon på återbesöket :-)
Gilla

Tvillingmamma

Kvinna ·

20 okt, 2014

Imorgon är det återbesök , då har det gått 11dagar. Är nöjd, även fast de känns små. Försöker tänka att set är 450cc så de kan inre vara små! Har inte ont och har väntat att smärtan ska komma, men nope. Stel och öm absolut, känslan av mjölkstas när man ammar och lite tungt att andas, men smärta är fel ord.
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

20 okt, 2014

Tvillingmamma- trevligt att höra!!! Jag ska oxå op 425el 450 cc på torsdag ... Nu en 80A ! Tycker du att det känns smått? Har fu före och efterbilder? / Cilla
Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

20 okt, 2014

CillaMilla skrev:

Min operation är beräknad till 11:45. Din då?

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

20 okt, 2014

Trebarnsmor skrev:

CillaMilla skrev:

Min operation är beräknad till 11:45. Din då?

Ca 9:15 .... Ska lämna ungarna på dagis kl 06:30 sen tåget till stockholm .... Men kan inte bli hämtad förrän 17-18 :( I värsta fall tar tåget hem igen själv Så jävla nervig nu!!!! Jag är å orolig för så mycket! Först så va jag så jävla nervös över att det skulle bli för stort! Nu är det nästan tvärtom! Och så har jag sett så många kort på nyopererade bröst som ser så hemska och knöliga ut ( men blir fina sen), vilken panik om dom ser ut så... Vill ju ha fina direkt! Gud snacka om ångest! Hur känner du?
Gilla

Ankipanki

Kvinna ·

20 okt, 2014

Jag opereras 1 vecka efter dig CillaMilla å jag känner exakt samma "ångest" som du. Vet inte hur många gånger man nästan funderat på att strunta i det för att man är livrädd för att dom skall bli misslyckade.. 

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

20 okt, 2014

Tråkigt att ni känner så, men samtidigt skönt att höra att fler känner samma sak- då måste det ju va normalt ;) Fy jag vill bara att det ska va över och ätit klart medicinerna i 10 dar el vad det nu är, så jag kan korka upp en flaska champagne och fira de nyanlända
Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

21 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Ca 9:15 .... Ska lämna ungarna på dagis kl 06:30 sen tåget till stockholm .... Men kan inte bli hämtad förrän 17-18 :( I värsta fall tar tåget hem igen själv Så jävla nervig nu!!!! Jag är å orolig för så mycket! Först så va jag så jävla nervös över att det skulle bli för stort! Nu är det nästan tvärtom! Och så har jag sett så många kort på nyopererade bröst som ser så hemska och knöliga ut ( men blir fina sen), vilken panik om dom ser ut så... Vill ju ha fina direkt! Gud snacka om ångest! Hur känner du?

Åh, jag känner precis som du! Tänk om de blir helt misslyckade och man ångrar sig?! Men försöker trösta mig med att jag mår så dåligt över de jag har idag, det kan inte bli sämre... Är lite orolig över själva operationen, narkosen osv. Har aldrig varit det tidigare! Jag ska ju ha väldigt små implantat, bara 190 cc, nästan så man börjar fundera om det blir för litet... men jag är inte ute efter några stora och jag har en del egen vävnad också. Kändes lagom på konsultationen.

Gilla

Vkac

Kvinna ·

21 okt, 2014

Det där med storleken kan man nog vela hur mycket som helst över :-) Efter min konsultation kändes det jättebra med 495cc. Men efter ett tag började jag fundera att det kanske skulle bli FÖR stort. Dröjde inte länge till förrän jag började tänka tanken att det skulle bli litet... Valde hur som helst att stå fast vid 495. Har nu gått 2 veckor och ibland tycker jag dom ser små ut. Men när jag tar av mig sport-bh'n så ser dom stora ut. Så jag tror det blir som jag önskat mig ändå. Stora bröst som kan döljas eller framhävas... Sa på konsultationen att jag hellre vill ha lite för stora än lite för små. Känns bra nu! Lycka till alla ni som har svårt att bestämma storlek, alla har vi varit där :-)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

21 okt, 2014

Alltså jag vet att jag e tjatig... Men jag är så jäkla nervös! Kommer kräkas på dagen D , av nervositet! Jag kan inte tänka på nånting annat! Jag e livrädd! Hämtat ut mediciner idag..., i morgon förbereda allt! Torsdag op! Nått ni vill tipsa mig om att veta, ta med, ha hemma mm mm När har ni som opererat er kunnat åka och handla normalt? Dammsugit? Uteochåker gått?
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

22 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Alltså jag vet att jag e tjatig... Men jag är så jäkla nervös! Kommer kräkas på dagen D , av nervositet! Jag kan inte tänka på nånting annat! Jag e livrädd! Hämtat ut mediciner idag..., i morgon förbereda allt! Torsdag op! Nått ni vill tipsa mig om att veta, ta med, ha hemma mm mm När har ni som opererat er kunnat åka och handla normalt? Dammsugit? Uteochåker gått?
Hahaha nog för att jag är så gott som smärtfri men nej till dammsugning, promenader och åka bil :-). Du får nog snällt vila första veckan :). Man behöver inte ha med sig nåt direkt till kliniken ä, mobil och laddare, man är rätt drogad och slö så man orkar inte så mycket. Det kommer gå finfint ska du se:). Tips är att ha probi mage hemma så slipper man mycket magbesvär ;-)
Gilla

Carr

Kvinna ·

22 okt, 2014

Jag hade min ipad med mig, den gick det mesta. Filmer och serier om vart annat nästan hela natten;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem