Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

charlize

Kvinna ·

14 aug, 2014

Skall opereras 6okt på Akademikliniken i Gbg hos Jonas Lundberg :) Någon mer som skall op av honom här?

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

14 aug, 2014

Linda vallmo ringde du idag? :) blir det ivan?
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

14 aug, 2014

Roligt att vi börjar bli så många i tråden :)
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

14 aug, 2014

Ja jag ringde, men så himla typiskt. Sjuksköterskan sitter bara Måndagar så jag får vänta tills Måndag! :(

Men Ivan blir det i vilket fall som, det har vi redan bestämt på konsultationen :)

Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

14 aug, 2014

Cheetah, ska du opereras i Jönköping eller?? :)

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

14 aug, 2014

Yes! Den 17/10 hos Ivan :), längtar så otroligt mycket nu! Jag har väl ca 40 minuter till Jönköping så det känns skönt men jag ska ändå stanna över natten, det trista är att om man hade valt falköping hade gubben också fått stanna över men de hade inte möjlighet att erbjuda det i jkpg antar att inte är så stora lokaler. Valde jkpg också pga att jag vill opa mig hos just Ivan, de hade ju fler tider och kortare väntetid i Falköping men tror det blir värt väntan :). Va typiskt att du inte kunde boka nu när du samlat mod :-D. Ska du operera dig i Jönköping också?
Gilla

foeoz

Kvinna ·

16 aug, 2014

Har bokat fredagen den 24:e Oktober, hos Patrik Höijer :D

Visserligen inte idealt då jag har sista veckan av min kirurgipraktik då (pluggar sjuksköterska) men får lösa det på nåt sätt...

Oroar mig som man alltid gör över storleksval men blir nog bra, tänker sätta Silimed Polyurethaneklädda runda, 620cc Extra hög profil.

Skulle nog egentligen velat ha lite större, men det finns inte i det märket och då får jag kompromissa på vissa andra saker vilket jag inte vill så får hoppas dom blir stora nog ändå :P

Gilla

hannap

Kvinna ·

17 aug, 2014

Jag har den 9/10 hos proforma, Örjan Gribbe! Någon annan som har samma datum?

400 cc Moderate + blir det!
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

17 aug, 2014

Jag ska också opereras 9/10, men på citadell :)
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

17 aug, 2014

Ja det blir Jönköping, mannen får ta in på hotell haha :) Men när vare du bokade då för jag vill också opereras i typ slutet av Oktober!! Är du nervös?? :D
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

17 aug, 2014

Bokade i slutet av maj då det är ganska långa väntetider hos herr Ivan. Finns det inga tider kvar kan du ju be dom kontakta dig ifall de blir återbud. Ska boka in en extra konsultation nu hos Ivan då jag vill ha HP Coh I och de har ju som standard att lägga in coh II vid större inlägg samt HP för att minska rippling risken så måste special beställa implantat Isåfall, men det blir kul att gå dit igen :) lagom pirrigt nu:). Glöm inte att ringa dit imorgon nu då :-)
Gilla

A-sandra

Kvinna ·

17 aug, 2014

Längtar som tusan till min op i vid Patrik Höijer " Laser&Estetik" i sthlm. Den 9 Okt. Bara 7 veckor & 3 dagar kvar...wieeeee! Nervös å pirrig! ;-)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

17 aug, 2014

Hej! Jag hänger på, har ingen op bokad än men hoppas på att få en lagom till höstlovet v 44 i oktober? Har konsultation nästa ons ( shit vad nervös jag är) ! Tror ni det är möjligt med operation så snabbt?? Alla verkar så pålästa om och bestämad hur dom vill ha, och hur mycket, och vart -men jag känner mig helt förvirrad och osäker och livrädd!!! Med vänlig hälsning, /Cilla
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

18 aug, 2014

Aj då, hoppas att jag får i Oktober nu då!! coh II det är väl mjukare än coh I va? Eller hur var det med de? På konsultationen testade jag 400 cc och 450 cc m+, tror det var medium profil?? haha. Jag ska prata med sjuksköterskan. Hade först tänkt ha en till konsultation men jag skippar de, nu vill jag bara få det gjort!! :D Hör av mig i eftermiddag! :)

Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

18 aug, 2014

Hahaha jag är också osäker och livrädd :D Men en sak är säker, jag vill verkligen genomföra detta!!

Vad vill du ha på ett ungefär då?? :)

Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

18 aug, 2014

Ringde och ringde idag och det var bara upptaget heeeela tiden. Lämnade två meddelanden och ingen har ringt upp.

Irriterande!!!! MÅste jag vänta tills nästa Måndag nu??

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

18 aug, 2014

Haha linda vilken otur! Ring nr till deras boknings service på hemsidan istället! Coh I är mentors mjukaste :). Jag velar så, testade moderate och HP men ska be att få pröva mp + oxå. moderate är ju mellan så mp+ är snäppet putigare än mellan profil men inte så putig som HP. Jag valde 500 HP på konsultationen så får väl se vad det blir!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

18 aug, 2014

A-sandra ja nu går det fort :):):)
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

18 aug, 2014

Cillamilla vad roligt, förstår att du längtar :). Väntetiden är olika hos olika kirurger så det kan säkert göra att få op i oktober. Man går igenom det mesta på konsultationen sen blir det alltid nåt man fördjupar sig i och söker info om här på pof :) Uppdatera gärna hur det gick:)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 aug, 2014

Jag tror du fråga mig el? jag har provat 3dl ris i sportbh och tycker det verkar alldeless lagom:)! Har absolut ingen aning om sort el hårdhet/mjukhet/form! Vill ha framför pga av att det verkar minst smärtsamt;)! Litar på att läkaren vet vad som passar mig bäst! Jag vet ju hur jag vill att det ska se ut ! Du ser, jag vet ju knappt nånting! Och tro mig jag har läst och läst om allt och alla ! Hur gick det med dina samtal? /Cilla
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem