Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

CillaMilla

Kvinna ·

19 aug, 2014

Vad bör man veta/ha på/med sig på konsultation? Räcker det med 1 konsultation och sen op? El behöver man gå på fler? Är det bara jag som tycker det är inte så kul med konsultation då man ska klä av sig framför okänd Karl som ska kladda på mina fula bröst som jag knappt törs visa karln!?bläääää Får man ta sig en jävel innan ;)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 aug, 2014

Nån som ska op på AK i Stockholm?
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

19 aug, 2014

Cillamilla under fliken av intresse finns info om konsultationer. De är så professionella så det känns inte alls så jobbigt som man tror :). Det brukar räcka med en konsultation om allt känns bra där och då, känner man sig tveksam så bör man konsultera en annan klinik också.
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

19 aug, 2014

CillaMilla, jaa jag fråga dig :) Ja men det är ju lagom!

Jag har testat med 4 dl ris alltså cirka 400 cc i sport bh'n och har inte riktigt bestämt mig, jag har alltid haft typ 75 B och vill inte att det ska bli för stort och vill ha ett naturligt resultat.. så antingen 375 och 400 mentor, runda, medium plus profil för jag vill inte ha för putiga och onaturliga bröst :D

Efter två barn så behöver jag ett minilyft och därför är bakomplacering bäst så tuttarna håller sig på plats :D

Jag lyckades få tag på dom idag!!! Har fått tid den 7 November hihih...

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

19 aug, 2014

Ååååh grattis :-) vad roligt!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 aug, 2014

Lindavallmo skrev:

CillaMilla, jaa jag fråga dig :) Ja men det är ju lagom!

Jag har testat med 4 dl ris alltså cirka 400 cc i sport bh'n och har inte riktigt bestämt mig, jag har alltid haft typ 75 B och vill inte att det ska bli för stort och vill ha ett naturligt resultat.. så antingen 375 och 400 mentor, runda, medium plus profil för jag vill inte ha för putiga och onaturliga bröst :D

Efter två barn så behöver jag ett minilyft och därför är bakomplacering bäst så tuttarna håller sig på plats :D

Jag lyckades få tag på dom idag!!! Har fått tid den 7 November hihih...

Åh grattis! Till din tid!!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

19 aug, 2014

Jag har pluggat lite!!!! Och jag tror fortfarande på ca 300 cc :ish , mentor ( det är det el allergan på AK) , runda och framför!? Mjuk pch hårdhet har jag ingen aning om! Jag är dock rädd att jag måste göra ett lyft!? Och det vill jag inte plus att det blir väldans dyrt ( 84000står det på AK:sprislista på nätet) Om jag inte va så rädd för att lägga ut bilder på nätet så hade jag gärna visat mina lovikka vantar :) Jag undrar oxå vilket är värst? Rippling el kaspelbildning????
Gilla

Pkkh

Kvinna ·

19 aug, 2014

Av vilka anledningar valde du Patrik Höijer?? :)
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 aug, 2014

Kommer inte opereras i oktober detta år utan nästa år, måste bestämma klinik, känns inte rätt med Clinic Strömstad alls längre. Har bokat 3 nya konsultationer nu under hösten,. Men jag följer er alla i denna tråd.
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

20 aug, 2014

CillaMilla, jag var inte beredd på minilyft från början men om de anser de så är det de som är bäst för att resultatet ska bli det bästa och mest hållbart. Minilyft hos kosmetisk kirurgi med bröstförstoring kostar 51000 kr och ankarlyft 58000 kr. 84000 lät vääääldigt dyrt tycker jag!! Sök på rippling och kapselbildning!! Finns massa att läsa om!
Gilla

Vkac

Kvinna ·

21 aug, 2014

Ansluter till denna tråd... Jag har nu bokat in en op.tid hos Anders Liss på Art Clinic Uppsala. Upplevde honom som väldigt professionell på konsultationen. Jag hade från början tänkt gå på en konsultation till, men eftersom det kändes så bra efter denna så bokade jag in op på en gång... Det blir 7 oktober! Superspännande!

Gilla

Anonym användare

22 aug, 2014

Silicondream, ska inte du opereras i höst också? Varför vänta så länge...? :/ Du har ju gått på konsultationer i 1,5 år nu?
Gilla

Silicon dream

Man ·

22 aug, 2014

cosmolover skrev:
Silicondream, ska inte du opereras i höst också? Varför vänta så länge...? :/ Du har ju gått på konsultationer i 1,5 år nu?
Många skäl, blev rek Silimed av en kirurg avrådd att ta Silimed av Patrik Höijer då mina bröst inte skulle klara av det implantatet, kom inte ihåg anledningen just nu, sen måste jag genomgå en annan operation som är medicinsk samt sluta röka och spara pengar. Är velig var jag ska opereras men tror nog att det blir Laser och Estetik hos Patrik som jag tänkt från första början, ända som det gått att connecta med och få tydliga utförliga trevliga svar utav, många kirurger svara väldigt kortfattat utan nån nämnvärd förklaring förutom Patrik iaf när jag haft kontakt med honom. Ska på konsulation hos han nu snart igen och se om Mentor kan vara ett bättre alternativ.
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

24 aug, 2014

Så jävla nervös... Onsdag gäller det!!! Konsultation!!! Ni andra här Har ju redan vart på sånt! Men jag hoppas ju verkligen att kunna få en operation i oktober om allt går som det ska på ons!? Jag önskar bara allt kan va gjort och klart! * biter på naglarna* / Cilla
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

24 aug, 2014

Hahaha I know The feeling ;-). Kommer att gå jättebra ska du se :-). Håller tummarna att du får tid i oktober nu då!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

24 aug, 2014

Cheetah skrev:
Hahaha I know The feeling ;-). Kommer att gå jättebra ska du se :-). Håller tummarna att du får tid i oktober nu då!
Tack ;)
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

25 aug, 2014

Jag har bokat tid idag, i oktober blir det operation på Citadellkliniken av Helena! Spännande! Lite nervös, men mest förväntansfull nu faktiskt. Igår när jag mailade kliniken om att boka tid var jag skitnervös, men det har lugnat nu tack och lov, haha :)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

27 aug, 2014

OMG idag gäller det!!!! Jag tror jag kräks!!!!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

27 aug, 2014

Cillamilla hur har det gått?
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

27 aug, 2014

Det gick åt helvete! Jag vart så jävla ledsen och Besviken :(! Inget emot kirurgen som var trevlig! Men svaret var att efter mätt och klämt och fyllt i en mallt att jag endast kunde operera in en storlek/form och plats , och då ändå inte garantera ett fantastiskt resultat! han rekomenderade bröstlyft! Det var dessutom ett litet implantat och jag vill inte göra bröstlyft pga av ärren! En op + bröstlyft skulle gå på 92000kr! Jag har häng, egen vävnad men mager ovanför bröstet så större implantat skulle inte passa!? Jag har dock sett många bilder på kvinnor som sett ut att ha samma utgångsläge som jag ( om än värre) som inte behövt gjort lyft och fått välja på placering, storlek och form!!! Jag Storgrät hela vägen hem och kände mig helt deformerad ....... Nu funderar jag ( tack vare några här på pof) att gå till en annan klinik och se vad dom säger, kanske använder en annan teknik!?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem