Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

Annielilja

Kvinna ·

08 dec, 2014

Annooo skrev:
Annielilja skrev:
Så! Nu är det gjort! Mår kanon! Fått en macka, yoghurt och saft precis. Alla är supergoa här! :) känner mig såååå nöjd! Uppdaterar bloggen med bilder sen! Hoppas få åka hem inom 1-2 timmar. Kram på er!
Åh skönt att allt går bra :-) du mår inte något illa eller så?
Mår inte ett dugg illa. Tog precis morifintablett i förebyggande syfte. Känner inte av speciellt myclet smärta. Känns typ som träningsvärk. :) hoppas få en lugn natt. Tänkte skriva operationsberättelse imorgon medan jag fortfarande har allt färskt i minnet. Av allt jag läst här på forumet trodde jag att man skulle må skit. Men jag mår bra! Ligger inte ens nerbäddad. Sitter och myser framför tvn med glass. Jag har förband över brösten som jag ska ta bort på onsdag och sätta på en läk-bh. Får duscha då också. Nästa tisdag ska jag på återbesök. Vill titta på tuttarna nu! Haha! Har ju opererar bröstvårtorna också (nippelplastik, inte vårtgårdsförminskning).
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

08 dec, 2014

Spännande! Vad roligt! Ska läsa din op berättelse imorgon då. Hoppas du får sova gott nu. Kram :)
Gilla

msfix

Kvinna ·

08 dec, 2014

Annielilja: Vad skönt att allt verkar gått superbra och att du känner dig bättre än du färväntat dig. Härligt! Jag har också ställt in mig på att vara sängliggande mestadels av tiden i början. Pella: Ja, visst är det trist med barnens luciafirande. Jag tröstar mig med att det ändå inte är "på riktigt" när de Lussar den 12e ;). Barnens farmor har lovat att ta med mina barn till "den riktiga" Lucian, så jag hoppas att det kompenserar lite. Vad är det du är mest nervös för? Jag har fortfarande inte blivit nervös än. Men jag har faktiskt börjat känna mig spänd så det är nog nervositeten som smyger sig på. Får se hur det känns imorgon :).
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

Första natten avklarad. Igår på operationsdagen var det inte konstigt att man mådde så bra då man var fullproppad av mediciner. Haha! Sovit jättebra i natt iallafall. Trots att man bara kan ligga på rygg. Haft tre kuddar under huvudet. Vaknade utan smärta 04:30 men kunde inte sova mer. Kollade lite på mobilen. Mamma kom och hjälpte mig att sätta mig upp ca kl 06 och då kom smärtan. Mest i ärren under brösten men även i brösten. Kanske ärren på bröstvårtorna. Det strålade ner i brösten iallafall. Det var väl för att de föll ner lite i och med att jag satte mig upp. Tog två stycken pamol och en oxynorm. Fick hjälp att resa mig ut sängen och gick och kissade. Spände hela kroppen när jag gick och drog upp axlarna. Måste tänka på att vara avslappnad och sänka axlarna! Nåväl. När jag kom tillbaka till sängen hjälpte mamma mig att bulla upp med kuddar så nu sitter jag skönt. Fick en smörgås och te. Nu har oxynormen börjat verka och smärtan avtagit! UNDERBART! Ska äta oxycontin och celebra kl 09. Härligt att Akademikliniken inte snålar med tabletter!!!! De är verkligen måna om att man inte ska ha ont och det har man faktiskt inte när man äter tabletterna! :D kommer nog kunna vara i princip smärtfri de här 5 dygnen man får äta alla tabletter.
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

09 dec, 2014

Så jävla nervös... Har åkt bil sen kl 4, 3 tim bilåkning kvar innan man är på plats... Knappt kunnat sova, äta har inte heller gått så bra :P kl 12 har jag Konsultation, får veta då vilken tid det blir op.
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

Nu har jag skrivit min operationsberättelse. 😀

Gilla

msfix

Kvinna ·

09 dec, 2014

Lycka till Mushufasa! Jobbigt att ha open så sent på dagen. Nervositeten hinner öka och man är dödligt törstig. Jag har och "inställelsetid" kl 12. Det enda positiva med det är att man slipper stressa haha. Håller tummarna för dig!
Gilla

msfix

Kvinna ·

09 dec, 2014

Du skriver jättebra Annielilja. Tack för din berättelse! Jag blir så förväntansfull när jag läser. Snart är det äntligen äntligen dags. Näst sista dagen med dessa tråkiga bröst :). Nu börjar jag bli nervös. Inte så mycket för själva open utan för eventuella komplikationer. Hoppas verkligen att jag klarar mig utan, men när man läser här på Pof får man nästan känslan av att det är ett lotteri. Jag tänker så här att jag ger det en chans. Jag är helt ok med att jag inte kommer få helt toppensnygga bröst. Det är faktiskt inget jag räknar med vid min ålder och inte heller min önskan (även om det givetvis hade varit kul), utan jag vill ha bröst jag kan vara nöjd med. Fylla ut bhs och bikinis utan att vara rädd för att brösten rinner ut. Skulle jag få komplikationer får jag ta det som det kommer. Hur går era funderingar när det gäller resultat och ev komplikationer? Hur ser era förväntningar ut?
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

msfix skrev:
Du skriver jättebra Annielilja. Tack för din berättelse! Jag blir så förväntansfull när jag läser. Snart är det äntligen äntligen dags. Näst sista dagen med dessa tråkiga bröst :). Nu börjar jag bli nervös. Inte så mycket för själva open utan för eventuella komplikationer. Hoppas verkligen att jag klarar mig utan, men när man läser här på Pof får man nästan känslan av att det är ett lotteri. Jag tänker så här att jag ger det en chans. Jag är helt ok med att jag inte kommer få helt toppensnygga bröst. Det är faktiskt inget jag räknar med vid min ålder och inte heller min önskan (även om det givetvis hade varit kul), utan jag vill ha bröst jag kan vara nöjd med. Fylla ut bhs och bikinis utan att vara rädd för att brösten rinner ut. Skulle jag få komplikationer får jag ta det som det kommer. Hur går era funderingar när det gäller resultat och ev komplikationer? Hur ser era förväntningar ut?
Det kommer gå skitbra! Tänk inte på eventuella komplikationer.. Tänk på att forumet mest används av de som SKA operera sig som vill ha tips inför op samt de som har opererat sig och fått problem. Alla de andra som är supernöjda med sina operationer kommer nog i många fall inte tillbaka till forumet så ofta. De behöver liksom inte. :) Jag har inte jättehöga förväntningar. Är mest lycklig över att äntligen få HA bröst! jag vet ju visserligen inte hur de ser ut än under bandaget men det putar ju ut! Haha! Får se dem imorgon. Är nervös... Hoppas att de är någolunda jämnstora också och sitter i samma höjd! Haha! Klyftan är inte så noga. Är den för gles kan man ju fixa det med bh. Bröstvårtorna är jag nyfiken på också eftersom de kortats ner. De var ju puffiga innan. Dina bröst kommer säkert bli kanonsnygga!!! Lycka till! 👍

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

09 dec, 2014

Imorgon är det min tur igen. Gör en omoperation, byter ut dom anatomiska till runda och gör dom större (700g). Är inte lika nervös och rädd som förra gången, nu är jag bara pirrig i magen. Typ som man var/är inför julafton. Haha.
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

09 dec, 2014

Tack Msfix! Ja, ju längre tid det går desto mer nervös blir man. Men som du säger, skönt att slippa stressa :) nu är det bara minuter kvar.. Sjukt hungrig och halsen känns som sandpapper p.g.a törsten :P lycka till du med, hoppas allt går bra :)
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

Lycka till tjejer!! Hoppas efterförloppet går lika bra för er som för mig!! :D
Gilla

msfix

Kvinna ·

09 dec, 2014

Det är i och för sig sant att det är de "missnöjda" som stannar kvar. Tror mest att det är hjärnans sätt att gå hantera ovissheten genom att gå igenom olika scenarion. Förbereda sig liksom. Haha, ja precis! Vill mest bara ha bröst som man åtminstone kan göra snygga med bh haha. Gäller att ha de rätta förväntningarna haha.
Gilla

msfix

Kvinna ·

09 dec, 2014

mushufasa skrev:
Tack Msfix! Ja, ju längre tid det går desto mer nervös blir man. Men som du säger, skönt att slippa stressa :) nu är det bara minuter kvar.. Sjukt hungrig och halsen känns som sandpapper p.g.a törsten :P lycka till du med, hoppas allt går bra :)
Hoppas allt har gått bra! Berätta gärna hur du mår när du orkar.
Gilla

Nezz79

Kvinna ·

09 dec, 2014

Hej tjejer =) här hr ni en nyopererad ena som visserligen har ont men jag är så nöjd med hur dagen har gått - helt över mina förväntningar vilken go personal och läkare.

Jag blev avrådd att ta 450 ta cc så det blev 425 som vi tidigare tänkt (har lite för lite hud pga lyftet och med 25 cc till behövdes en halv cm mer hud nertill för bästa form, som inte riktigt fanns)

Jag är lite orolig för att jag inte kommer få en så fin form på brösten som jag eg önskar ( pga taskigt utgångsläge x flera) men då jag och Ulf hade flera fina samtal innan operationen om vad jag hoppas på och vad som är mina "farhågor" (visade bilder vilket är ett så bra tips så man vet att vi förstår varandra) så känner jag mig ändå rätt så lugn -det kan ju iaf inte bli värre ;)

Ska imorgon skriva en operationsberättelse och kanske vågar jag lägga ut mina före-bilder oxå. Nu väntar glass och en varm kopp te =)

Ha en go kväll på er !!

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

Härligt Nezz79! Sköt om dig nu. :) ska också mysa med glass. Tog precis en morfintablett så nu känns allt mysigt. Haha!
Gilla

Princess

Kvinna ·

09 dec, 2014

Härligt att höra att det har gått så bra för er som har opererats!! Grattis till era ny bröst!! :) Jag blir bara nervösare & nervösare. Bara 3 dagar kvar nu!! Försöker förbereda allt inför operationen & hoppas att tiden går fort så man får det här överstökat :)

Gilla

Lumiess

Kvinna ·

09 dec, 2014

Tre dagar kvar för mig med men konstigt nog så känns inte nervositeten av riktigt ännu.. men det lär väl komma på operationsdagen. Just nu känner jag mig bara lugn och så himla glad att det snart är dags..! 

Gilla

Nezz79

Kvinna ·

09 dec, 2014

Annielilja - tack, hoppas din glass var god den med =) och sköt om dig du oxå.. hur känns smärtan på dag två tycker du?

Princess och Luminess - det kommer gå super ska ni se =) ni båda har ju en date med berömda Mr Höijer ser jag =)

Jag har sett så många här som är så nöjd m honom så jag funderade ett tag på om det inte är värt att åka ner till honom - men utan att ens ha vågat titta efter på mina boobs så är jag så nöjd med min kirurg Ulf bara via våra samtal och hans bemötande och hur han resonerar kring hur resultatet kan bli och vad han tänker/ skulle göra för att få den form jag efterfrågade så jag litar på honom och hans kompetens - vilket jag hoppas även ni oxå kommer få känna när det är dags =)

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

09 dec, 2014

Nezz79, många på forumet har sagt att dag 2 varit värst men jag tycker inte dagen varit ett dugg jobbig. Har hållit nere smärtan med morfintabletter och andra piller jag fått av kliniken. Tar dem enligt ett schema. Jag har varit uppe ur sängen och rört på mig helt enligt kirurgens anvisningar. Sov en stund mitt på dagen, druckit mycket vätska. Tagit det lugnt. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem