Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

luten100

Kvinna ·

18 dec, 2014

gud vad jag lider med dig SweetMelon! jag hade förberett på den värsta smärtan och när jag vaknade från narkosen fick jag nästan en chock hur bra jag mådde! har bara ont om jag försöker lyfta lite tungre saker och dra på mig en tröja. Ligger jag ner eller går omkring så känner jag ingen smärta alls.. Peter fick nästan säga till mig att jag skulle vila och ta de lite lugnare haah.. Hoppas att ni som har mycket ont mår bättre snart!

Gilla

Jane

Kvinna ·

18 dec, 2014

Emzzii skrev:
Allt har gått bra idag! Har inte alls så ont som jag förberedde mig på men det trycker och spänner självklart. Men det får man leva med :) mår inte illa heller och har kunnat äta ordentlig middag. Var klar med operationen redan vid 11 men har haft massa besök och många att smsa och sovit rätt mycket så har inte hunnit uppdatera här. Men så skönt att ha det gjort nu verkligen! Blev 425cc till slut. Bestämde 450 innan op men det fick tydligen inte plats :/ är nöjd ändå! Dom känns ju väldigt hårda och tillplattade just nu men tror att dom bli bra sen när dom läkt klart :) bilder kommer upp imorgon! Lycka till alla som har op inorgon och hoppas det gick bra för alla som hade det idag :)
Jag opade mig också på proforma igår. Jag låg på rum1 :) hur mår du idag? Jag är ganska mörbultat. Men helt klart en hanterbar smärta. Kram
Gilla

Nemax78

Kvinna ·

18 dec, 2014

Oooiiiii NU har jag bröst igen! 6tim sedan jag la mig på operationsbordet. Nu hoppas jag bara att de läker bra och blir fina med tiden :)
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

18 dec, 2014

SweetMelon skrev:

Hej igen tjejer. Opererade mig igår och ärligt talat ingen hade kunnat förbereda mig på den smärtan. Skulle lägga den på 9 utav 10 på en smärtskala. Ville ärligt bara dööö. Var samtidigt sjukt trött och hade varit jättesnurrig och hungrig innan, men nu var hungern som bortblåst. Försökte sätta mig upp men mådde bara illa och sen när vi gick så kräktes jag. Då var jag inte illamående längre dock. Kom till hotellet och försökte äta men kräktes upp allting hela tiden :( Ae fy värsta jag varit med om! Förstår inte hur vissa på pof kan vara så pigga efter deras op haha👎Sovit några timmar iaf inatt och idag känns det bättre, men när jag vaknade imorse hade jag ju inte ätit på ett dygn så jag var riktigt snurrig. Har precis käkat hotellfrukost i sängen med killen (kunde inte hämta själv kände jag..) Mår bättre!

Vill inte skrämma upp någon för vissa som opererades där var mycket piggare än mig, tror att jag hade en otorlig otur helt enkelt.. :/

Åh men stackare :/ fy vad hemskt att må så dåligt. Hoppas det blir bättre snart! Jag kan säga att som värst hade jag nog en femma på en skala med 10. Men då var det precis innan jag skulle ta nya tabletter och inte rört mig på länge. Annars runt 3-4 av 10. Har som tur var inte mått illa alls och kunnat äta typ som vanligt. Självklart trycker det mycket och svider i ärren men jag jade nog väntat mig värre ändå :/ alla tjejer som jag träffade i korridorerna på proforma verkade må relativt bra också tyckte jag. Hoppas verkligen att du mår bättre snart och slipper den där hemska smärtan! Kram <3
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

18 dec, 2014

Tycker det är mest obehagligt att man har mer ont i ena bröstet än det andra. Att det känns mer svullet men sambon ser inget, aldrig väntat mig att han skulle märka något hehe.. Men mity vänstra känns mest :/ Är ju 2 operationer egentligen så är bäl normalt men man vill ju veta om det blir något direkt!
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

18 dec, 2014

jaana.e skrev:
Emzzii skrev:
Allt har gått bra idag! Har inte alls så ont som jag förberedde mig på men det trycker och spänner självklart. Men det får man leva med :) mår inte illa heller och har kunnat äta ordentlig middag. Var klar med operationen redan vid 11 men har haft massa besök och många att smsa och sovit rätt mycket så har inte hunnit uppdatera här. Men så skönt att ha det gjort nu verkligen! Blev 425cc till slut. Bestämde 450 innan op men det fick tydligen inte plats :/ är nöjd ändå! Dom känns ju väldigt hårda och tillplattade just nu men tror att dom bli bra sen när dom läkt klart :) bilder kommer upp imorgon! Lycka till alla som har op inorgon och hoppas det gick bra för alla som hade det idag :)
Jag opade mig också på proforma igår. Jag låg på rum1 :) hur mår du idag? Jag är ganska mörbultat. Men helt klart en hanterbar smärta. Kram

Åh vad skönt att du mår okej :) Jag låg på rum 3, vi stötte säkert på varandra i korridoren. Jag mår över förväntan idag, det spänner och trycker ärren och lite mellan brösten men inte mer än att jag står ut. Försöker vara uppe och gå mycket och göra bröstgympan. Vem opererades du av? :)

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

18 dec, 2014

Hur ofta lyfter ni armarna/gympar per dag?:)
Gilla

Jane

Kvinna ·

18 dec, 2014

Emzzii skrev:

jaana.e skrev:
Emzzii skrev:

Åh vad skönt att du mår okej :) Jag låg på rum 3, vi stötte säkert på varandra i korridoren. Jag mår över förväntan idag, det spänner och trycker ärren och lite mellan brösten men inte mer än att jag står ut. Försöker vara uppe och gå mycket och göra bröstgympan. Vem opererades du av? :)

Jag opades av Calle. Och han tycker tydligen inte att man ska göra bröstgympa. :/ jag har knappt ont alls längre. Men är nog för medicinens skull ;) haha. Jag rör ändå på armarna mycket, för det känns skönare. Hur länge sa de till dig att ha bhn som vi fick? Fick du träffa din läkare innan du lämnade kliniken? :)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

18 dec, 2014

Tack för era fina ord, tjejer, det värmer verkligen <3 Idag bränner och spänner det mer i brösten, men jag mår inte illa och är inte yr. Däremot så knaprar jag smärtstillande och får biverkningar av dem: trötthet, svettas, torr i munnen, svullen i hals och örongångar :/ Men tar jag dem inte ligger smärtan i brösten på 9 eller 10, verkligen AJ! 

Men nu är jag hemma i min egen soffa och min pojkvän tar hand om mig :) skönt!

Gilla

Emzzii

Kvinna ·

18 dec, 2014

Jag gör min bröstgympa så ofta jag kommer ihåg varje timme/halvtimme typ. Blev tillsagt att göra det så ofta jag kan de första dagarna. Ska ha BHn dygnet runt i en vecka sen ska jag helst gå utan stundvis på dagarna pga att mina bröst sitter så högt upp och det är lättare för dem att sjunka ner utan BHn då. Jag träffade Örjan en stund i morse då han var inne och kollade hur det var med oss och hälsade lycka till å sa att vi ses om några veckor på återbesöket :)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

18 dec, 2014

Hur är det med er aptit? Jag är inte sugen på någonting alls. Inte cola, inte godis, inte mat, inte kaffe, ingenting som jag egentligen älskar! Väldigt tråkigt :( Det enda jag vill ha i princip är vatten och frukt! Friskt och färskt. Känns inte som att det är så bra för läkningen att äta för lite? (Jag tvingar självklart mig själv att äta ändå!)

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

18 dec, 2014

samma här. gurka och vatten. tvingat i mig lite cola osv. Är nog bara att försöka tvinga i sig..
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

18 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
samma här. gurka och vatten. tvingat i mig lite cola osv. Är nog bara att försöka tvinga i sig..

åh skönt att man inte är ensam! Ja precis, det är väl det haha :(

Gilla

silicea

Kvinna ·

18 dec, 2014

Är medicinerna som gör dig illamående, och det är säkert pga narkosen som du kräktes. Det är vanligt att må illa efter narkos, jag ber alltid om att få extra medicin mot illamående så jag mådde bra när jag vaknade upp.

Jag hade också extremt ont. Direkt efter var det helt okej, men pån kvällen.... Herregud jag trodde jag skulle dö. Hade aldrig föreställt mig att det skulle vara så fruktansvärt som det var. Finns inget att göra med det egentligen, ta det lugnt och bit ihop, efter ett par veckor blir det bättre.

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

18 dec, 2014

Och nu är jag hemma med bröst! Gick jättebra och har inte ont alls! Opererade mig kl.15.30 och åkte hem 17.15. Inte ont alls, men det får jag om tio timmar sa de.. Men det ska nog gå bra..
Gilla

Magr

Kvinna ·

18 dec, 2014

Hemma nu, mår toppen :) hoppas bara inte dom blir lika stora som dom ser ut att vara :p
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

18 dec, 2014

Kul att det har gått bra för er som opades idag! :)

Och på tal om aptit och det så tycker jag nästan att min aptit är tillbaka till det normala redan. Äter långsammare nu och kanske inte riktigt lika mycket som vanligt men är sugen på i princip allt.

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

19 dec, 2014

Tredje dagen idag och aptiten är tillbaka! Rör mig mer, försöker att inte ligga ner eller sitta still för mycket, mår sämre då märker jag :) 

Är det någon mer som äter "Tramadol Hexas"? Jag märker att jag har svårare att svälja när jag käkar dem, tillsammans med vanligare biverkningar(trötthet, muntorrhet). Men det står på bipacksedeln att om man upplever svårigheter att andas/svälja så ska man sluta ta dem och kontakta läkare :O Ska nog ringa 117 17 idag och fråga för att vara säker.. Jag andas ju normalt och så, men är svullen i halsen, och när jag går så får jag lite svårare att andas, men det kanske är normalt? Hur upplever ni det? Även ni som inte går på dessa tabletter!

Gilla

Lelodi

Kvinna ·

19 dec, 2014

Vet att man kan få andningsdepression av tramadol men tror det är i kombination med andra mediciner? Att det är tungt att andas kan ju bero på dina nya bröst också. Jag upplevde tryck och andades mer ytligt. Men jag åt Oxynorm ( oxå opiat) och tog bara en på natten.
Gilla

Magr

Kvinna ·

19 dec, 2014

Man blir "tjock" i halsen av morfin preparat, tror inte du behöver oroa dig. Är och tjock i halsen, ät små bitar så känns det mindre obehagligt :) har varit samma för mig när jag hade hjärninflammation och fick morfin i veckor, men sen släpper det :) så länge du inte har svårt att andas, men det kan ju kännas svårt att andas också eftersom det sitter en elefant på bröstet :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem