Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

SweetMelon

Kvinna ·

19 dec, 2014

Tack så mycket för svaren, känner mig lite lugnare nu ^^

Har lagt upp två nya bilder på mina bröst i galleriet om ni vill kika! På bilden framifrån så blev ljuset konstigt så de ser väldigt olika stora ut, men det är inte så stor skillnad haha. Hann inte ta en ny bild bara för jag började må dåligt och var tvungen att sätta mig ner :)

Gilla

CherryLee

Kvinna ·

20 dec, 2014

Då är jag klar och ligger på uppvsket lite halv trött men det går bra :) äntligen gjort :)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

Härligt :)

grattis :)

Gilla

Funderarpåtuttar

Kvinna ·

20 dec, 2014

Härligt kämpat alla som genomfört sina operationer nu! Hoppas att det går bra för alla, och att det känns lättare nu för er som haft ont och mått illa osv :/

Jag hade min operation i onsdags på Strandkliniken och allt har gått så himla bra hittills, så tacksam över det! Knappt haft ont ALLS alltså, kan ju strama lite och man känner att något är gjort, men inte så att det är jobbigt. Dock känner jag att det var en påfrestning för kroppen, så vilar mkt och känner mig lite matt ibland. Men försöker röra på mig en del också för att hålla igång cirkulationen.

Det jag är mest spänd på nu är hur de egentligen ser ut och hur stora de blev. Svårt att se nu när jag är lindad :o Plus att man är väl svullen och så, så de ser väl antagligen större ut nu än vad de kmr bli sen? Jag velade mellan 250 och 300 och blev 300 tillslut, tror det blev bra men är mer orolig att de är för stora än för små nu iaf. Imorgon är det fjärde dagen och då får jag duscha och ska ta bort alla förband förutom den innersta tejpen, SPÄNNANDE!! Men lite läskigt också..

Hur är det för er andra, har ni fått ta bort förbanden än/kunnat kollat in brösten ordentligt? Och känns det som ni blev nöjda med storlek osv? :) Men som sagt, kanske svårt att se redan hur de verkligen kmr bli..

Kramar!

Gilla

Cilllan

Kvinna ·

20 dec, 2014

Jag ska ta jort förbanden på tisdag, ska bli skönt eftersom jag har fått klåda under, är nåntinga jag inte tål hela ansiktet är en enda stor kliande blämma =( Kan vara en reaktion på medicinerna så jag skulle sluta med dem sa min kirurg och bara ta panodil. Nu har jag tagit tabletter för allergier och håller tummarna för att det ska lägga sig =( Jag ser sjukt äcklig ut i ansiktet =( och klådan är inget att tala om =(
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

har sett dem när jag tagit av sport bhn och duschat. Vill inte titta för mkt. Skulle ta lång tid innan de lade sig ordentligt så hoppas det händer mycket närmaste tiden:)
Gilla

Joliine

Kvinna ·

20 dec, 2014

Jag fick duscha i dag men inte vågat plus att jag har tejp ovanför brösten också? Kan se mina om jag tar ner sport-bh-n hoppas dom inte krymper men formen får gärna förändras mycket står bara rätt ut vill gärna ha rundare form än två tunna strutar ;/
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

mina får gärna runda sig med nedåt också. men Jesper berättade för mig redan på konsultationen att det skulle ta tid. Jag ska lägga upp en ny bild nu där man ser att vänster är större och mer svullen. Det tar ett par veckor att hänga till sig..
Gilla

Joliine

Kvinna ·

20 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
mina får gärna runda sig med nedåt också. men Jesper berättade för mig redan på konsultationen att det skulle ta tid. Jag ska lägga upp en ny bild nu där man ser att vänster är större och mer svullen. Det tar ett par veckor att hänga till sig..
Jag var ju hela tiden osäker på om dom skulle bli för små... Därför är jag rädd att dom ska krympa eftersom det är svullet nu. Har fortfarande rätt ont till och från.. Värst på morgonen aj aj.. Ont mellan brösten med? Mycket funderingar nu. Hört att smärtan ska bli bättre men inte för mig. Ändå tar jag Oxynorm alvedon ...?
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

Mina blev ändå större än ja trodde. Har "bara" gjort 265. I min sport bh jag har nu som är storleken mindre gör det ondare, den trycker mer på ärren:( börjar bränna lite men hoppas det är pga läkningen.. Mellan känner jag inget än * peppar peppar* Har bara tagit alvedon idag och arcoxia på morgonen då. Så hoppas jag slipper de andra framöver då magen inte riktigt mådde bra av dem.
Gilla

Funderarpåtuttar

Kvinna ·

20 dec, 2014

Jobbigt att smärtan inte går över Joliine.. Förstår att man blir orolig och undrar om det är något fel. Men jag tror att det är väldigt individuellt och att vissa helt enkelt har ont längre utan att det behöver vara någon fara.

Försök slappna av och ha tålamod så blir det förhoppningsvis bättre snart.. Annars kan du ju alltid ringa kliniken och höra om det inte går över/blir värre/du känner dig orolig :)

Och jätteskönt att vi har varandra här på forumet att diskutera med tycker jag! :)

Gilla

Joliine

Kvinna ·

20 dec, 2014

Funderarpåtuttar skrev:

Jobbigt att smärtan inte går över Joliine.. Förstår att man blir orolig och undrar om det är något fel. Men jag tror att det är väldigt individuellt och att vissa helt enkelt har ont längre utan att det behöver vara någon fara.

Försök slappna av och ha tålamod så blir det förhoppningsvis bättre snart.. Annars kan du ju alltid ringa kliniken och höra om det inte går över/blir värre/du känner dig orolig :)

Och jätteskönt att vi har varandra här på forumet att diskutera med tycker jag! :)

Tack :) tar jag den stora dosen tab. blir det bättre men vill helst bara ta alvedon. Gick från noll i bröst så kirurgen sa att det skulle strama extra då det inte fanns något innan. Ska på återbesök på måndag ;) detta forumet är verkligen toppen;)
Gilla

Joliine

Kvinna ·

20 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Mina blev ändå större än ja trodde. Har "bara" gjort 265. I min sport bh jag har nu som är storleken mindre gör det ondare, den trycker mer på ärren:( börjar bränna lite men hoppas det är pga läkningen.. Mellan känner jag inget än * peppar peppar* Har bara tagit alvedon idag och arcoxia på morgonen då. Så hoppas jag slipper de andra framöver då magen inte riktigt mådde bra av dem.
Tittade på dina bilder nu;) jätte fint;) ser typ ut som mina ;) fast jag hade då nada från början. Säkert därför jag stirrar mig galen på storlek . Nu när jag äntligen fått bröst vill jag ha "lite" också ;)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

Okej! Hur är dina underill än då? Hehe, jag hade lite sedan innan men inte mycket, hade inte fått plats med mer heller sade min kirurg efter op så bäst jag blir nöjd nu hehe :)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

Dina var väl ändå lite större t.om ;) ser fina ut! Mycket jämnare :)
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

20 dec, 2014

NU ä d gjort , äntligen en 20 års dröm som har gått i uppfyllelse. Äran att sätta kniven i mig fick Patrik Höijer och L&E i Sthlm. Vilket team. Nu ä jag hemma och myser framför tv. Konstigt nog förväntade jag mig starkare smärta men det kan komma imorron hörde jag. Men jag har smärtlindring så får jag hoppas på det bästa. Ska inte börja kommentera brösten än, det FÖÖÖR tidigt , ska avvakta åtminstone till återbesöket om 2 v. Men ska såklart hålla koll på de. Brösvecket var det tvunget att sänka så jag inte får bröstvårtor som pekar nedåt och jag ville absolut inte lyfta och få fula ärr och mer komplicerad operation. Vi hörs. Grattis all asom fixat sina bröst idag igår och ännu längre bak i tiden och ni som opas framöver lycka till, det kommer att kännas så j**la skönt ska ni veta. Jag grät av glädje när jag vaknade och det första jag gjorde kände och tittade på brösten och där var de mina nya boobs, älskar dem ;-)

BÄSTA JULKLAPPEN JAG EVER FICK, och det fixade jag själv, så stolt så stolt.

Gilla

CherryLee

Kvinna ·

20 dec, 2014

Var det någon mer som tyckte det kändes väldigt skumt när man stängde bh:n kändes helskumt :) Är lite rädd att öppna och titta igen när det kändes så tokigt :) Man kände lixom implantaten när man knäppte den :) Kanske ingen som fattar vad jag menar hehe
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

20 dec, 2014

CherryLee skrev:
Var det någon mer som tyckte det kändes väldigt skumt när man stängde bh:n kändes helskumt :) Är lite rädd att öppna och titta igen när det kändes så tokigt :) Man kände lixom implantaten när man knäppte den :) Kanske ingen som fattar vad jag menar hehe

Mina låter när jag rör armarna upp och ner eller till sidorna heheheheheh d ä säkert luft, så känns d i a falla.

Jag har inte vågat öppna bhn å titta. får man göra det första dagen är d ok, men jag kommer inte att kunna knäppa igen , har svårt när jag anstränger mig i armarna.

Gilla

Joliine

Kvinna ·

20 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Okej! Hur är dina underill än då? Hehe, jag hade lite sedan innan men inte mycket, hade inte fått plats med mer heller sade min kirurg efter op så bäst jag blir nöjd nu hehe :)
Tycker det ser ut som jag hitills bara har upptill .. Tomt under haha du förstår nog;) men tar ju lång tid innan allt är klart ;)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

20 dec, 2014

Joliine skrev:
hejsanhoppsam skrev:
Tycker det ser ut som jag hitills bara har upptill .. Tomt under haha du förstår nog;) men tar ju lång tid innan allt är klart ;)
Okej, mina är som sagt lite olika pga svillnad eller om ena resan ploppat ut litr? Är det möjligt ens så tidig? hehe. ja.. har återbesök på tisdag så hoppas få bra svar då om det är fortsatt svullet/ blir värre :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem