Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

Emzzii

Kvinna ·

20 dec, 2014

Jag har en brännande känsla mellan brösten. Någon mer som känner så? Kanske pga att min hud är så uttöjd då jag var ganska platt innan. Tror ni att det finns risk att huden mellan brösten "släpper"? Dom sitter inte speciellt nära varandra och är placerade bakom muskeln, men det är den brännande känslan som skrämmer mig :/
Gilla

Nemax78

Kvinna ·

21 dec, 2014

Jojobagge skrev:

CherryLee skrev:
Var det någon mer som tyckte det kändes väldigt skumt när man stängde bh:n kändes helskumt :) Är lite rädd att öppna och titta igen när det kändes så tokigt :) Man kände lixom implantaten när man knäppte den :) Kanske ingen som fattar vad jag menar hehe

Mina låter när jag rör armarna upp och ner eller till sidorna heheheheheh d ä säkert luft, så känns d i a falla.

Jag har inte vågat öppna bhn å titta. får man göra det första dagen är d ok, men jag kommer inte att kunna knäppa igen , har svårt när jag anstränger mig i armarna.

Mina låter oxå, det ÄR luft precis som du säger. Däremot känns det inte konstigt då jag knäpper sport-bhn. På framsidan och lite under brösten känns det ungefär som när en lokalbedövning börjar släppa, alltså dålig känsel. Jag hoppas den kommer tillbaka :)
Gilla

CherryLee

Kvinna ·

21 dec, 2014

Jojobaggejag frågade sköterskan om man fick öppna och titta det var helt okej men bara men inte tar av sig den. Man fick öppna den en snabbis och visa och titta sa hon.
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

21 dec, 2014

Åh, mitt vänstra bröst villl int gå ned i svullnad ✉️

Vet att jag bara är på dag 5 men vill se en förbättring, inte en försämring -.- ....

Gilla

Joliine

Kvinna ·

21 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:

Vet att jag bara är på dag 5 men vill se en förbättring, inte en försämring -.- ....

Mina är bra svullna också.. Det är säkert jätte normalt att den ena är mer svullen. Min smärta har avtagit på något sätt äntligen :)har bara ätit alvedon i dag hitills. Ska våga duscha i dag men får man lyfta armarna såpass att tvätta håret? Dum fråga kanske ?
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

21 dec, 2014

Ja, säkert men det känns upp i armhålan och säkert det som gör att det spänner till ibland... 😡 och blåmärken på den men inte på höger...

Skönt med smärtan!!! :)

Så skönt att bara ta alvedon, min mage har inte gått ned och inte riktigt släppt efter oxi. tabletterna så är svullen...

Min sambo har faktiskt fått tvätta mitt hår. Fast om du orkar böja dig fram lite så du inte sträcker dem så mycket "över" huvuet.

Jag höjer armarna efter koppar osv, kanske inte ska det men lite måste man väl röra på dem så länge man inte sträcker sig eller att det gör ont.

Gilla

Ekm

Kvinna ·

21 dec, 2014

Joliine skrev:
hejsanhoppsam skrev:
mina får gärna runda sig med nedåt också. men Jesper berättade för mig redan på konsultationen att det skulle ta tid. Jag ska lägga upp en ny bild nu där man ser att vänster är större och mer svullen. Det tar ett par veckor att hänga till sig..
Jag var ju hela tiden osäker på om dom skulle bli för små... Därför är jag rädd att dom ska krympa eftersom det är svullet nu. Har fortfarande rätt ont till och från.. Värst på morgonen aj aj.. Ont mellan brösten med? Mycket funderingar nu. Hört att smärtan ska bli bättre men inte för mig. Ändå tar jag Oxynorm alvedon ...?

Jag hade också väldigt ont mellan brösten. Sakta har det klingat av (idag ca. 2,5 vecka efter op) men känner fortfarande av det när jag skall sätta mig upp på morgonen eller reser mig från en stund i soffan. Inte skönt när man samtidigt har haft hosta :-(

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

21 dec, 2014

Usch för hosta :( Hålla tummarna att man är frisk nu under jul !

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

21 dec, 2014

Man har ni ont i "mellanrummet" eller insidan bröstet, kan de vara öm hud om de stöter mot varandra?

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

21 dec, 2014

Joliine skrev:
hejsanhoppsam skrev:

Mina är bra svullna också.. Det är säkert jätte normalt att den ena är mer svullen. Min smärta har avtagit på något sätt äntligen :)har bara ätit alvedon i dag hitills. Ska våga duscha i dag men får man lyfta armarna såpass att tvätta håret? Dum fråga kanske ?
Jag ska duscha idag och äntligen tvätta håret. Men min sambo ska få tvätta håret på mig för det sträcker så i såren att lyfta armarna.
Gilla

Ekm

Kvinna ·

21 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:

Man har ni ont i "mellanrummet" eller insidan bröstet, kan de vara öm hud om de stöter mot varandra?

Både ock! Ont mellan brösten och väldigt öm i huden, brösrvårtor och runt brösten. Hoppas att det går över snart. Inte alls skönt att ta på brösten.
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

21 dec, 2014

Nej ok det förstår jag. Meat orolig över formen. Ser nu att mitt högra är "platt" på höger yttersida :/ Ingen rund form.. nej ska sluta se på dem snart tror jag hehe
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

21 dec, 2014

CherryLee skrev:
Jojobaggejag frågade sköterskan om man fick öppna och titta det var helt okej men bara men inte tar av sig den. Man fick öppna den en snabbis och visa och titta sa hon.

cherryLee hej, har du lagt 570 sillimed HI runda? vet du vem jag är? med tanke på att du skirver om mig? Hoppas det vi pratat om där och så inte kommer ut här till alla ;-) var det du som sa hejdå till mig innan och berättat var du jobbar?? hoppas vi ses igen, kommer förbi dig nån gån och så kan vi prata om boobbsen hehehhehe

Gilla

CherryLee

Kvinna ·

21 dec, 2014

Nej jojobagge jag vet inte vem du är och jag pratade inte med dig och sa vart jag jobbade.. Jag åkte hem tidigt på dagen. Ja jag la in 570 HI. Sillimed men vi pratade aldrig med varandra vad jag vet. Jag skriver inte om dig jag skrev till dig att jagfråga dom om man fick öppna bh-n eftersom du frågade så svarade jag på det inlägget.
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

21 dec, 2014

CherryLee skrev:
Nej jojobagge jag vet inte vem du är och jag pratade inte med dig och sa vart jag jobbade.. Jag åkte hem tidigt på dagen. Ja jag la in 570 HI. Sillimed men vi pratade aldrig med varandra vad jag vet. Jag skriver inte om dig jag skrev till dig att jagfråga dom om man fick öppna bh-n eftersom du frågade så svarade jag på det inlägget.

okidoki, nu förstår jag. trodde att du var en annan. vi var 3 tjejer som hade det mycigt tillsammans en stund. det gick bra för alla. jag var nog nr 5 av 6 som Patrik opererade den dagen. Så du la samma som jag, kul!

Jag känner mest att de är hårda som fan och att det spänner i huden som bara den. Hade inte så mycket hud eller vävnad mest lite häng i slutet därför för att undvika lyft la vi en större inplantat. eg skulle det vara allegran 450cc hp men jg föll för silimed m t p minst risk för rippling å kapselbindning de går inte lätt sönder behåller form osv. och då blev det 570 HI silimed (samma mått?).

Hur går det för dig? har du ont, jag tar morfintabletterna vart 3e timme nästan och alvedon vart 4e (1ST.) hur hade du innan alltså brösten? är det också mkt svullnad höst upp och tomt i nedre polen? jag är orlolig att den inte går ner och fyller nedre polen. sen märker jag att ena brösten är en aning större än den andra. orolig lite :-(

Gilla

CherryLee

Kvinna ·

22 dec, 2014

Ok jag opererades först den dagen så fick åka hem vid tolv. Idag har jag knappt ont det spänner lite. Ja dom är svullna upptill dom faller nog ner sen och det blir bra ska du se :) Jag äter bara alvedon har gjort de sen jag åkte hem.
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

22 dec, 2014

CherryLee skrev:
Ok jag opererades först den dagen så fick åka hem vid tolv. Idag har jag knappt ont det spänner lite. Ja dom är svullna upptill dom faller nog ner sen och det blir bra ska du se :) Jag äter bara alvedon har gjort de sen jag åkte hem.

Grattis till dina nya "vänner". Själv ä jag så glad :-) å så stolt över att jag äntligen bestämde mig och gjort detta.

Skönt att du inte har ont. Jag har mest ont när jag ska upp samt sträcka armarna för att ta upp saker eller ta på mig kläder, kan inte heller bära ett paket mjölk hur lätt som helst. Det spänner rejält i brösten, ryggen och sidorna. Jag tar morfin vart 4e timme nu och 1 alvedon ibland om det behövs, jag kanske ska testa bara alvedon men det står 2 tabletter 3 gng per dag, jag behöver mer, det viktigaste är att jag inte ska ha ont, jag tål inte smärta.

Då gick du när jag hade kommit in i rummet i så fall. kom ni överrens om Silimed? de storleken? varför valde du det och inte Allergan el mentor?

Har du möjligtvis bilder före och efter. Jag sk aförsöka lägga in mina. Har tagit redan men ska ladda in de i datorn.

Gilla

CherryLee

Kvinna ·

22 dec, 2014

Tack och grattis själv. Jag vet inte när du kom in två tjejer när jag låg där. Ja när man ska upp spänner det mycket men jag tar händerna på knät och gungar mig upp typ det hjälper känns inte alls lika mkt. Han rekommenderade sillimed för mig så då tog jag det vi pratade inte ens om något annat för vi båda var överens om sillimed och den storleken. Jag provade 500 men ville ha mer så då vart det 570:) Varför valde du det? Jag tog bilder där men fattar inte riktigt hur man lägger in dom. Men får ta nya här hemma och lägga ut :)
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

22 dec, 2014

CherryLee skrev:
Tack och grattis själv. Jag vet inte när du kom in två tjejer när jag låg där. Ja när man ska upp spänner det mycket men jag tar händerna på knät och gungar mig upp typ det hjälper känns inte alls lika mkt. Han rekommenderade sillimed för mig så då tog jag det vi pratade inte ens om något annat för vi båda var överens om sillimed och den storleken. Jag provade 500 men ville ha mer så då vart det 570:) Varför valde du det? Jag tog bilder där men fattar inte riktigt hur man lägger in dom. Men får ta nya här hemma och lägga ut :)

heehhe, eller hur, på löpande band tuttfabrik hehhehehe

tack för tipset hur jag kan gå upp, här hjälper min man och mina barn mig , de är så gulliga, jag känner mig handikappad, jag är väldigt aktiv annars och sitter inte still samt löptränar nästan varje dag sen juni i år och lyckats gå ner 10kg :-))))

Patrik verkar gilla silimed då det är hög kvalitet på dem, jag har läst lite på nätet om dem, det är liksom senaste tekniken och de har fått kvaltetsstämpel fr FDA nånting i USA. De har minst risk för rippling då de inte vckar sig lätt samt de håller bra (går inte sönder hur lätt som helst) samt håller formen över lång tid och inte faller ner. Jag skrattar när jag tänker på mig som 90 åring och sillisar hehhehe

Valet blev vid operationsdagen, Silimed istället för allergan, allegran skulle vara 475 extra hög profil och då om man ska jämföra med silimed blir det säkert 570 HI (de har högre putt än de andra inplantaten därför räcker det med Hp och det behövs inte xtra hög. vet ej, han har säkert valt det som är bäst för mig.

Nu är de svullna, jag är rädd att de sticker ut mkt på sidorna och att de skiljer sig lite i storlek då ena var en aning större fr början men han tyckte inte att det behövdes olika storlekar på implantaten. Hoppas att det var rätt beslut och inte bara ekonomisk, det är kanske dyrare för de att plocka en av varje, inte vet jag???? han sa att allegran har den fördelen om nu gillar det att de lir mer av anatomiska formen med tiden, de faller ner m a o.

Vi får se :-) hörs

Gilla

Joliine

Kvinna ·

22 dec, 2014

Någon som kört bil än? Ska på ett obligatoriskt möte på jobbet i dag kl,12 ( sen sem till 1 jan)och funderar på att ta bilen för att slippa bussen . Kan röra mina armar utan smärta .., men är det dumt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem