Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

ollie

Kvinna ·

06 feb, 2013

ja de där satans PIP....har du haft några men av dem? jag vet inte om det är pga dem, men jag har verkligen varit sjuk MKT mer än tidigare, med lååååångdragna förkylningar osv osv.... men nu känns det nästan som att...ja...det är bättre haha men vet inte om det bara i mitt huvud :P Känner igen det där med ärren, mina var typ vita med rött runtom... Hoppas också att dessa blir bra, det ser okej ut men har ett veck som gör att ena ser ut att hänga, men det vecket är bara på insidan av ena klyftan så tror inte jag fått häng på riktigt, jag menar var ju helt platt innan typ. JAg fick 65G efter operationen, i H&M Bhar kunde jag ha 75D i kupan, men de var alldeles för stora runt om, provade deras 70C också, men det gick inte alls tyvärr.
Gilla

ollie

Kvinna ·

06 feb, 2013

Kopierat från min andra tråd då jag har en fråga angående hur kirurger syr:

Pratade med Proforma och det var tydligen ett stygn som gått men de kollade o sa 'ska kolla vem som opererade dig, det var Calle ja men han syr i så många lager inne i kroppen så det är ingen fara om det inte blir svullet och gör mer ont"
Nu en fråga, hur syr andra kirurger? Trodde alla sydde i lager. Finns det andra metoder?
Har jätte ont men det är inte svullet eller så.

Igår testade jag behå första gången en push. O urringning. Jag gapade i säkert

Gilla

G Boob

Kvinna ·

06 feb, 2013

ollie skrev:
ja de där satans PIP....har du haft några men av dem? jag vet inte om det är pga dem, men jag har verkligen varit sjuk MKT mer än tidigare, med lååååångdragna förkylningar osv osv.... men nu känns det nästan som att...ja...det är bättre haha men vet inte om det bara i mitt huvud :P Känner igen det där med ärren, mina var typ vita med rött runtom... Hoppas också att dessa blir bra, det ser okej ut men har ett veck som gör att ena ser ut att hänga, men det vecket är bara på insidan av ena klyftan så tror inte jag fått häng på riktigt, jag menar var ju helt platt innan typ. JAg fick 65G efter operationen, i H&M Bhar kunde jag ha 75D i kupan, men de var alldeles för stora runt om, provade deras 70C också, men det gick inte alls tyvärr.

Nej jag har inte känt av nåt speciellt av dom, men jag är mer nöjd med dom här på nåt sätt.. Ja de var mina ärr också, ganska mörka var dom. Okej vad olika det kan bli! h&ms 70 C kunde jag ha utan problem. Spännande att se vad man har fått för storlek nu! Blir ju deprimerad om jag kan ha samma men det tror jag verkligen inte! :)

Gilla

Anna.

Kvinna ·

06 feb, 2013

Jag är dunderförkyld, och tog Ipren innan jobbet idag på fm. Det är tre v sen op nu men idag gör ärren ont. Beror set kanske på förkylning, Ipren..? Kombination kanske?
Gilla

ollie

Kvinna ·

06 feb, 2013

nej jag kanske inbilla mig :) NEj det ser ut att du har...eh...lite större än 70C nu ;) snygga o stora är de!
Gilla

ollie

Kvinna ·

06 feb, 2013

Btw, ingen som kan något om syteknik som jag frågade om förut... blev nyfiken på det där... oops såg att jag kopierat lite för mkt ur mitt inlägg på i min tråd förresten. ignorera det i slutet som makes no sense
Gilla

G Boob

Kvinna ·

06 feb, 2013

Tack! Ja stora ska dom va! Calle sa att jag är så lång så min längd kan lätt sluka storleken men jag tycker dom ser ganska stora ut på mig
Gilla

Anna.

Kvinna ·

07 feb, 2013

Hade kontakt med min kirurg ikväll, helt underbart med ett nummer att smsa/mmsa till!! Skickade bilder på ärret som smärtat, och jag har ju ta mig sjutton ett HÅL . Urk!!! Det var iaf ingen fara med ärret, ska äta penicillin igen och börjar det vätska blir det koll..
Gilla

Busan83

Kvinna ·

07 feb, 2013

Bytte tejp själv för första gången ikväll, gick kanonbra fast jag blev lite yr *skrattar* Har lagt upp en bild på min sida hur det ser ut utan tejp :-) kram på er!
Gilla

Anna.

Kvinna ·

09 feb, 2013

Känns det nått annorlunda idag?
Gilla

Ariana

Kvinna ·

09 feb, 2013

Ursäkta sent svar Smarrig, tiden rullar på fortare än man tror ;)

Nu har det gått 11 dar sen op. Var i tosdags och kollade till brösten på art samt fick stygn borttagna. Wow vilken underbar känsla att slippa all denna tejp som satt fast på kroppen. Att se ärren var ok också, inte alls så illa som jag trodde det skulle vara. Frågade om "bulan" och man sa att den skulle lägga sig inom de närmsta veckorna. Inget att oroa sig för. Skönt det :)

Har börjat röra på mig mer men ängrar det nästan då brösten spänner på bra. Men att röra sig ska vara bra så försöker ta det i lagom takt och bita ihop när det tar emot ;)

Ska bli himla skönt när man fått alla stygn borttagna nästa vecka och känner sig lite bättre.
Hur går det för dig?

Förresten, hörde avs köterskan att man ska tejpa i 9 mån. Känns väldigt länge. Har för mig jag fick info av läkaren upp till 6 mån.
Vad har du fått för info om tid för att tejpa?
Gilla

G Boob

Kvinna ·

10 feb, 2013

Mary007 skrev:
hej tjejer, tror ni det är farligt att ramla dag 8? eftersom implantaten inte hunnit växa fast än ordentligt el så? var lite klantig igår nämligen...

Jag ramlade på op dagen ( svimmade och ramlade på höger sida) det var ingen fara med mina bröst men då var ju jag på kliniken och fick det kollat...

Gilla

G Boob

Kvinna ·

10 feb, 2013

G Boob skrev:
Mary007 skrev:
hej tjejer, tror ni det är farligt att ramla dag 8? eftersom implantaten inte hunnit växa fast än ordentligt el så? var lite klantig igår nämligen...

Jag ramlade på op dagen ( svimmade och ramlade på höger sida) det var ingen fara med mina bröst men då var ju jag på kliniken och fick det kollat...

Vänster sida ska det ju vara men det spelar ju ingen roll. landade på sidan helt enkelt :)

Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

10 feb, 2013

Hej tjejer! Jag undrar om det är någon som fåt råd om hur ofta man ska byta tejp? Var på återbesök en vecka efter op och fick tejpen bytt och så, då sa de att jag skulle byta efter en vecka och kolla att ärren såg fina ut. Sagt och gjort bytte jag i måndags. Men kom på nu att jag inte vet hur ofta jag ska byta tejp.. har ju hört att man inte ska byta för ofta heller. Hur gör ni andra?
Gilla

Anna.

Kvinna ·

10 feb, 2013

När tejpen lossnar av sig själv eller blir solkig :)
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

10 feb, 2013

Ariana skrev:
Ursäkta sent svar Smarrig, tiden rullar på fortare än man tror ;)

Nu har det gått 11 dar sen op. Var i tosdags och kollade till brösten på art samt fick stygn borttagna. Wow vilken underbar känsla att slippa all denna tejp som satt fast på kroppen. Att se ärren var ok också, inte alls så illa som jag trodde det skulle vara. Frågade om "bulan" och man sa att den skulle lägga sig inom de närmsta veckorna. Inget att oroa sig för. Skönt det :)

Har börjat röra på mig mer men ängrar det nästan då brösten spänner på bra. Men att röra sig ska vara bra så försöker ta det i lagom takt och bita ihop när det tar emot ;)

Ska bli himla skönt när man fått alla stygn borttagna nästa vecka och känner sig lite bättre.
Hur går det för dig?

Förresten, hörde avs köterskan att man ska tejpa i 9 mån. Känns väldigt länge. Har för mig jag fick info av läkaren upp till 6 mån.
Vad har du fått för info om tid för att tejpa?

Det är lugnt, jag missar svar från överallt och kommer senare på att kolla haha. Sånt händer :)

Men vad skönt!! :) ja det känns kanske lite konstigt med ärren och så men det går bra att se. Bara man inte rör! :P
Mina spänner också när jag rör mig då och då. Och ibland spänner jag dom medvetet och kommer på mig själv och då slutar jag haha. Vet inte om får spänna dom så ofta men kan ju inte låta bli vid vissa tillfällen! 

Det går bra för mig, jag hade såna där självupplösande stygn. Bytte tejp på ena bröstet igår (är rädd för det andra) och då lossnade en bit skorpa vilket kändes läskigt. Sen så har mina bröst inte slutat glänsa, tejpen har tydligen skavt så jag fick ytliga sår efter tejpen på sidan av brösten. gör så sjukt ont. Har blivit bättre idag men igår sved det som fan! Haha trodde först det var ärren men sen såg jag hur röd jag var en bit ifrån på sidan..

Jag har fått info 6 måander? Gud så konstigt. så många läkare/ssk som säger olika. MAn kanske kan tejpa 6 månader och resterande 3 ibland? haha. 
Hur ofta ska du byta?

Gilla

Busan83

Kvinna ·

10 feb, 2013

Jag byter en ggn i veckan och mailar bilder till min läkare för att få veta hur länge jag ska tejpa. :-)
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

10 feb, 2013

Tack för svar!! Ok bara så jag hänger med, så man byter när tejpen börjar lossna eller blir solkig och riktmärke är ungefär en gång i veckan? Ska ringa min klinik med lite andra frågor imorgon så ska passa på att dubbelkolla vad de rekomenderar också :-)
Gilla

Häpp

Kvinna ·

10 feb, 2013

Helst ska man låta tejpen vara åtminstonne 14 dagar innan man byter, enl den info jag fått. Men jag har varit för nyfiken på ärren för att vänta så länge. :-o
Gilla

Ariana

Kvinna ·

10 feb, 2013

Usch för telpen säger jag med! Inte kul alls. Trots en halv vecka utan tejp ovan brösten så sjutton kliar det än och känns som om man har klister kvar på kroppen från tejpen. Evighetsklåda och rodnad. Lever på hoppet att i morgon kanske jag slipper det.

Läste på papperna från art igen och där står minst 6 mån eller längre om ärren var röda. Så 6 mån slit med tejp. Sen hur ofta, de sa att när tejpen lossnade eller var smutsig så skulle man byta den annars kunde den vara kvar. Men mitt problem är att tejpen gärna vill lossna redan från det jag satt den på plats... Hur är det för dig och tejpandet?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem