Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

LuMa0399

Kvinna ·

20 dec, 2015

Har nu dag 2 på em exakt 2 dygn sedan op lite feberkänsla. Har vanlig temp på 36,5 ca Å nu har jag 37,3 dvs lite stegring å småfryser. Brösten inpackade å de känns inget konstigt. Bör man oroa sig?
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

20 dec, 2015

Ovalen Hoppas att smärtan försvinner snabbt för din del. Håller tummar! A, glömde en detalj. Våt tvååring gillar att samsova med oss, så jag gjorde en kuddvägg mellan mig och henne, så jag blir inte sparken på nya boobies. Det vill man helst slippa! Väggen funkade också som sorts stödvägg för min rygg, eftersom jag är van att liga på min vänster sida, men nu gick det inte så lätt. Men jag ta det långsamt. Det är ju bara ANDRA dag sedan op.
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

20 dec, 2015

Vema23 skrev:

LuMa0399 skrev:
Har nu dag 2 på em exakt 2 dygn sedan op lite feberkänsla. Har vanlig temp på 36,5 ca Å nu har jag 37,3 dvs lite stegring å småfryser. Brösten inpackade å de känns inget konstigt. Bör man oroa sig?

Jag hade inte oroat mig om jag hade varit du, det är ju en chock för kroppen. Men ring till din läkare om du är orolig :) Eller vänta någon dag till.

Sköterskan på uppvaket sa till mig innan jag lämnade kliniken att vara uppmärksam på en del saker, såsom om man skulle få feber. Men hon tillade också att det är vanligt att man får en temperaturökning i kroppen efter operation... Hoppas det blir bättre för dig! Tog av kompresserna idag och känner mig nöjd, känner att det finns potential :) mitt ena bröst är runt ena bröstvårtan blåslaget? Medan på det andra bröstet ser man ingenting.... Kan det vara en blödning som man måste göra något åt? Det bröstet är lite toppigare för att det är extra svullet just där det är blått. Men det är inte hårt eller något sånt och gör inte håller ont. Ni som gjort lyft, hur såg era bröst ut när ni tog av kompresserna?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

21 dec, 2015

Vema23 skrev:

LuMa0399 skrev:

Jag hade inte oroat mig om jag hade varit du, det är ju en chock för kroppen. Men ring till din läkare om du är orolig :) Eller vänta någon dag till.

Natten varit lugn ingen feber. Vaknar dag 3 nu å mår rätt ok. Ont såklart å lite snurrig av morfinet men ingen feber
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

21 dec, 2015

Yay, blev aldrig magsjuk trots min sjuka dotter och nu är jag opererad :). Opererades i morse och nu ligger jag hemma på soffan. Av det lilla jag sett hittills är jag sjukt nöjd med resultatet! Nu är det bara vänta tills saker och ting kommer till rätta. Såå cool känsla och jag förstår alla andra nöjda :).
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

21 dec, 2015

Nattviol skrev:
Yay, blev aldrig magsjuk trots min sjuka dotter och nu är jag opererad :). Opererades i morse och nu ligger jag hemma på soffan. Av det lilla jag sett hittills är jag sjukt nöjd med resultatet! Nu är det bara vänta tills saker och ting kommer till rätta. Såå cool känsla och jag förstår alla andra nöjda :).
Skönt!!! Krya på dig nu
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

21 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Nattviol skrev:
Skönt!!! Krya på dig nu
Tack! :)
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

21 dec, 2015

Ja, visst är det en härlig känsla när man är opad! Jag tog bort stygnen och dränet idag och det var härligt!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

21 dec, 2015

IOM jag e inpackad är jag lite skrämd över att på onsdag packa upp allt. Typ att tejpen ärren är tejpad med ska följa med. Om de e blodigt el så hur/ med vad tvättarjag el ska jag låta de va? Tänk om tejpen skavs bort av bh?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

21 dec, 2015

hundtjejen skrev:
Ja, visst är det en härlig känsla när man är opad! Jag tog bort stygnen och dränet idag och det var härligt!
Hur länge va du stel på överkroppen å öm?de hugger som bara den periodvis under mitt ena bröst. I snittet gissar jag
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

21 dec, 2015

hundtjejen skrev:

Var också och tog bort stygnen där idag :-) lite läskigt att se utan tejpen haha, och att man nu ska klara av att tejpa själv!

Gilla

Exziperis

Kvinna ·

22 dec, 2015

Nattviol skrev:
Hej! Vad glad jag är för din skull! Tänkte faktiskt om dig, hur det går med dig.
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

22 dec, 2015

Jag tog i går den där morfintablett, men ska inte äta den ikväll pga illamående jag hade i morse. Fuuuu, Jag sover bra, men vaknar ibland av en obehaglig känsla någonstans i bröstet, men sen försvinner den. Jag bara längtar efter den 28 december när jag ska ta av plåster och få tejpen. Har ni provat att köra bil? Går det? Sonen har tandläkartid i morgon, så jag hoppas att jag duger som förare :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

22 dec, 2015

Exziperis skrev:
Jag tog i går den där morfintablett, men ska inte äta den ikväll pga illamående jag hade i morse. Fuuuu, Jag sover bra, men vaknar ibland av en obehaglig känsla någonstans i bröstet, men sen försvinner den. Jag bara längtar efter den 28 december när jag ska ta av plåster och få tejpen. Har ni provat att köra bil? Går det? Sonen har tandläkartid i morgon, så jag hoppas att jag duger som förare :)
Op 18/12 förstoring å lyft dvs lite mer än bara ert snitt under bröstet jag körde bild dag 3. Lämnade å hämtade sonen i skolan. Gick bra
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

22 dec, 2015

Exziperis skrev:
Nattviol skrev:
Hej! Vad glad jag är för din skull! Tänkte faktiskt om dig, hur det går med dig.
Tack, det var gulligt :). Även om allt förmodligen gått bra blev jag lite nojig idag när jag tog en dusch. Det var första gången jag såg brösten helt utan sportbh och såg att det ena har en antydan av DB. Men om jag har fattat det hela rätt är det väl inget att oroa sig för än? Hur mår du själv nu?
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

22 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
hundtjejen skrev:
Hur länge va du stel på överkroppen å öm?de hugger som bara den periodvis under mitt ena bröst. I snittet gissar jag
Jag har inte haft speciellt ont i brösten men det hugger ibland. Lite obehagligt när det känns somatt det hugger i hjärtat. Känns redan lite tråkigt att ha den fula läkningsbh:n och den ska användas i sex månader! Går ju inte att dölja utan heltäckande kläder.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

22 dec, 2015

hundtjejen skrev:
LuMa0399 skrev:
hundtjejen skrev:
Jag har inte haft speciellt ont i brösten men det hugger ibland. Lite obehagligt när det känns somatt det hugger i hjärtat. Känns redan lite tråkigt att ha den fula läkningsbh:n och den ska användas i sex månader! Går ju inte att dölja utan heltäckande kläder.
Nej den e BIG! Frågan e om man kan längre fram köpa andra läk-bh? El ska dessa 2 varvas medi 6 mån...
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

22 dec, 2015

Enligt infon man fick med hem står det 4-6 mån. Har läst på andra ställen också och det verkar som de 3 första månaderna är viktigast. Jag vill inte göra slutresultatet sämre men tänkte fråga lite senare om det är ok med någon mindre och med tunnare band ibland. Tur vi är "klara" till sommaren iaf! Har du någon bild på resultatet LuMa0399?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

22 dec, 2015

hundtjejen skrev:
Enligt infon man fick med hem står det 4-6 mån. Har läst på andra ställen också och det verkar som de 3 första månaderna är viktigast. Jag vill inte göra slutresultatet sämre men tänkte fråga lite senare om det är ok med någon mindre och med tunnare band ibland. Tur vi är "klara" till sommaren iaf! Har du någon bild på resultatet LuMa0399?
Imorgon ska jag ta av bandaget å se dem för första gången ( ja tejp på oxå då såklart) så foto kommer imorgon. Asnervös att dom är fula nu :/
Gilla

katta79

Kvinna ·

22 dec, 2015

Hur blev dina bröst LuMa0399 har du sett dom nu ser allt bra ut? Bilder?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem