Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

LuMa0399

Kvinna ·

16 okt, 2015

Sportygirl skrev:

LuMa0399 skrev:
Hur har ni det? Jag har 65 dagar till op. Funderar ff på om jag ska vågen byta ( sett å pratat med Patrik om mentor coh 2 mp+ ) men funderar på om jag ska välja HP istället...

Hej🙂

Jag börjar bli nervös, börjar närma sig med stormsteg, jag ska ha HP tycker det var väldigt snyggt när jag kollade på olika bilder. Mejla Patrik och fråga vad han tycker. beror på hur du vill att det ska se ut. jag har till och med börjat fundera på Ultra high men osäker. När jag bestämde för att skaffa silikon bröst trodde jag inte att det var så här svårt att välja. Varje dag så ändrar man sig. Får se vad man vaknar med efter op haha

Har mejlat Patrik han sa varken bu el bä. Han skrev att om jag Ska ha HP behöver jag gå upp i strl 50-75cc. Lutar pt jag kommer välja de då jag tycker 3D fotona på mig med mp+ va trista. Har inte sett hur HP ser ut då hag upplevde konsultationen gick fort å hag inte hann se fler foton. Hmmm
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

16 okt, 2015

LuMa0399 skrev:
Sportygirl skrev:

LuMa0399 skrev:
Hur har ni det? Jag har 65 dagar till op. Funderar ff på om jag ska vågen byta ( sett å pratat med Patrik om mentor coh 2 mp+ ) men funderar på om jag ska välja HP istället...

Hej🙂

Jag börjar bli nervös, börjar närma sig med stormsteg, jag ska ha HP tycker det var väldigt snyggt när jag kollade på olika bilder. Mejla Patrik och fråga vad han tycker. beror på hur du vill att det ska se ut. jag har till och med börjat fundera på Ultra high men osäker. När jag bestämde för att skaffa silikon bröst trodde jag inte att det var så här svårt att välja. Varje dag så ändrar man sig. Får se vad man vaknar med efter op haha

Har mejlat Patrik han sa varken bu el bä. Han skrev att om jag Ska ha HP behöver jag gå upp i strl 50-75cc. Lutar pt jag kommer välja de då jag tycker 3D fotona på mig med mp+ va trista. Har inte sett hur HP ser ut då hag upplevde konsultationen gick fort å hag inte hann se fler foton. Hmmm

tråkigt att du kände att det gick för fort, kanske boka en nu konsultation så du kan se skillnaden. Vara samma för mig när jag mejla Mattias om UHP, han svarade att jag måste gå upp i storlek om jag ska välja det. Jag svarade att jag vill gärna veta om det passar min kroppsform och så. Känns som att jag kommer nog gå på konsultation innan op för att vara 100 % säker, om någonsin kommer vara så säker haha Lycka till mitt ditt val, du kommer bli supernöjd med HP🙂

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

16 okt, 2015

Sportygirl skrev:

LuMa0399 skrev:
Sportygirl skrev:

LuMa0399 skrev:

Hej🙂

tråkigt att du kände att det gick för fort, kanske boka en nu konsultation så du kan se skillnaden. Vara samma för mig när jag mejla Mattias om UHP, han svarade att jag måste gå upp i storlek om jag ska välja det. Jag svarade att jag vill gärna veta om det passar min kroppsform och så. Känns som att jag kommer nog gå på konsultation innan op för att vara 100 % säker, om någonsin kommer vara så säker haha Lycka till mitt ditt val, du kommer bli supernöjd med HP🙂

Vet man ju inte. Jag tror inte jag gör ny konsultation. Går på magkänslan å Jag ska prata med Patrik om vad HAN tror. Om de passar.
Gilla

Henia

Kvinna ·

17 okt, 2015

Hej tjejer ! Jag skall också op mina bröst i dec. Den 2 har Jag tid på estetisk kirurgi i Ockelbo. Jag ska lyfta mina bröst samt byta till större implantat. Jag har idag 375cc och vill ha betydligt större bröst så är inne på 550cc el 600cc. Jag vill ha stora men heller inte för stora haha. Har idag en bh stl på 80D/70F med mina 375cc. Hur hade ni gjort ? Gör 50cc stor skillnad ? Kanske är bättre att ta 600cc på en gång
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

17 okt, 2015

Henia skrev:
Hej tjejer ! Jag skall också op mina bröst i dec. Den 2 har Jag tid på estetisk kirurgi i Ockelbo. Jag ska lyfta mina bröst samt byta till större implantat. Jag har idag 375cc och vill ha betydligt större bröst så är inne på 550cc el 600cc. Jag vill ha stora men heller inte för stora haha. Har idag en bh stl på 80D/70F med mina 375cc. Hur hade ni gjort ? Gör 50cc stor skillnad ? Kanske är bättre att ta 600cc på en gång

Hej Henia🙂

Jag ska sätta in 550 cc, min läkare sa att det försvinner ca 40 cc, så kommer hamna på 510 som syns. Jag gillade 550 cc som syndes när jag var på konsultation så jag funderar att höja till 600 också och då hamnar det på ca 560 cc. Så tycker du ska köra på 600 cc om du ska ha bakom muskeln som du gjorde första gången 🙂Lycka till med ditt val :) ja, jag vill också ha stora men inte två fotbollar så över 600 kommer jag inte gå,😉😀

Gilla

Henia

Kvinna ·

17 okt, 2015

Ja men precis en del försvinner ju under muskeln med. Samt att jag ska göra ett lyft och då försvinner ju de ännu lite till av min egen vävnad så på måndag kommer jag ringa och ändra till 600cc. ☺️ Jag tror du gör helt rätt slm Väljer 600cc. Vet att jag vart lite besviken med storleken efter först op för 9år sen så har alltid använd pusch up bh för att få dem att se större ut men hoppas nu slippa detta :-P
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

22 okt, 2015

Igår var jag på min andra konsultation och checkade av allt inför min op. Blev motiva round 500 på brösten.( hoppas de blir bra i storlek till min kropp bara ) Stor bukplastik och så blir de nog lite kärlekshandtag som rycker :).  Imorgon börjar jag räkna ner, 40 dagar kvar imorgon. Gud vad  tiden går. Börjar bli nervös. Hade velat packa väskan redan nu så jag bara kan ta den när det är dax och inte dagarna innan gå runt vara virrig av nervositet och glömma hälfen. Finns de  någon bra lista vad man bör ha med.. eller någon som kan tipsa om vad jag ska packa ner. 

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 okt, 2015

bigaboobs skrev:

Igår var jag på min andra konsultation och checkade av allt inför min op. Blev motiva round 500 på brösten.( hoppas de blir bra i storlek till min kropp bara ) Stor bukplastik och så blir de nog lite kärlekshandtag som rycker :).  Imorgon börjar jag räkna ner, 40 dagar kvar imorgon. Gud vad  tiden går. Börjar bli nervös. Hade velat packa väskan redan nu så jag bara kan ta den när det är dax och inte dagarna innan gå runt vara virrig av nervositet och glömma hälfen. Finns de  någon bra lista vad man bör ha med.. eller någon som kan tipsa om vad jag ska packa ner. 

Aaa jodå nedräkning har börjat ! 56 dagar för mig kvar! Igår fick jag mina semesterdagar innan ledigheten beviljade. Tar 3 dagar ledigt innan jag är på jullov. Sa bara jag har en planerad op å de blev inga frågor på de. Efter op e jag ledig 3.5 v tror jag så jag har tid att kurera mig
Gilla

SoLi-3

Kvinna ·

23 okt, 2015

49 dagar av längtan har jag kvar! Och som många av er andra velar jag mellan två storlekar 425 mellan eller 500 hög... ☺️
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

23 okt, 2015

Henia skrev:
Ja men precis en del försvinner ju under muskeln med. Samt att jag ska göra ett lyft och då försvinner ju de ännu lite till av min egen vävnad så på måndag kommer jag ringa och ändra till 600cc. ☺️ Jag tror du gör helt rätt slm Väljer 600cc. Vet att jag vart lite besviken med storleken efter först op för 9år sen så har alltid använd pusch up bh för att få dem att se större ut men hoppas nu slippa detta :-P

Jag har ändrat nu till 600 cc och så ska jag ha UHP, lite osäker fortfarande om jag ska välja HP eller UHP. Har mejlat min läkare 100 gånger, stackarn haha💡Gud va spännande, börjar närma sig woohooo👍

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

27 okt, 2015

bigaboobs skrev:

Igår var jag på min andra konsultation och checkade av allt inför min op.Blev motiva round 500 på brösten.( hoppas de blir bra i storlek till min kropp bara )Stor bukplastik och så blir de nog lite kärlekshandtag som rycker :).Imorgon börjar jag räkna ner, 40 dagar kvar imorgon. Gud vad tiden går. Börjar bli nervös. Hade velat packa väskan redan nu så jag bara kan ta den när det är dax och inte dagarna innan gå runt vara virrig av nervositet och glömma hälfen. Finns de någon bra lista vad man bör ha med.. eller någon som kan tipsa om vad jag ska packa ner.

Gud va kul :D 500 blir nog perfekt :D Spännande :) Här är en bra sida med tips inför operation och vad man kan packa :) http://www.qvinna.info/pages/index.asp?ID=167&fcId=9 Ja, går väldigt fort, jag är skit nervös😲och lycklig samtidigt :D Längtar så mycket :) Hoppas att vi båda blir super nöjda👍

Gilla

Guppi

Kvinna ·

28 okt, 2015

Hej! Jag ska också operera mig 3e dec hos Helena Sveinsdottir på citadellkliniken. Men har inte bestämt vilken storlek ännu, velar mellan 340cc mellan profil eller 400cc högprofil motiva. Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt! sen är jag orolig för hur det ska gå med fastan och narkosen då jag har diabetes (2) brukar inte få känningar men de har hänt och de är så jävla läskigt känns ju som att man ska svimma :(. Finns de någon mer här som har opererats och har diabetes? :)
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

08 nov, 2015

24 dagar kvar. Sen är det min tur. Har hela tiden känts långt bort. Men nu är det inte långt kvar. Trodde jag var nervös innan. Men de var inget emot nu. Nu vill jag bara få hem papperna och ( räkningen) så jag kan betala den så kan man check de från listan. Tänkte packa väskan nästa helg så jag har det gjort. Va ska ni ha med er? Så nu tänkte jag vara mer aktiv på denna tråden. Hoppas ni med är det så vi kan stötta varandra inför våra operationer. Kram på er
Gilla

johannapanna123

Kvinna ·

09 nov, 2015

bigaboobs skrev:
24 dagar kvar. Sen är det min tur. Har hela tiden känts långt bort. Men nu är det inte långt kvar. Trodde jag var nervös innan. Men de var inget emot nu. Nu vill jag bara få hem papperna och ( räkningen) så jag kan betala den så kan man check de från listan. Tänkte packa väskan nästa helg så jag har det gjort. Va ska ni ha med er? Så nu tänkte jag vara mer aktiv på denna tråden. Hoppas ni med är det så vi kan stötta varandra inför våra operationer. Kram på er

Ja du det har känts sa himla långt bort för mig med men julen är snart här (opererar mig den 22a december)! Jag ska nog packa så slappa och mjuka kläder som möjligt. Typ min pojkväns t-shirts och slappa mjukisbyxor.

Är det något mer man måste ha med sig?

Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

09 nov, 2015

Jag är också bokad för op den 2:a december på Conturkliniken i Stockholm! Insåg precis att det är ca 3 veckor kvar! :D Det börjar allså närma sig rejält. Vet fortfarande inte hur jag ska göra gällande min sjukskrivning, eftersom jag inte vill berätta om det för någon på jobbet. Antar att jag bara sjukanmäler mig som vanligt och sen förlänger? 

Gilla

nyfiken1

Kvinna ·

09 nov, 2015

Hej tjejer 🙂

Jag har inbokad operation måndagen 7/12 på bellakliniken, på konsultationen fick jag prova olika inlägg i bh och så och tyckte att det såg jättebra ut med ett och fick senare reda på att det var 600cc så vi bestämde oss för 650 och 600cc, motiva round high profile men allt gick så snabbt och jag missade att fråga efter min bröstvidd och andra saker som man kommer på i efterhand att man borde frågat. När jag kollar i deras implantat storleat så har dom inte ens 600 och 650 i high, men kanske dom har fler än som står i listorna? 

Är också orolig att det ska bli för stort, att det ska kännas enormt när jag är avklädd och så :/ Det såg ju grymt bra ut med kläder men är ändå rädd att det blir för stort :/ har 75b nu ungefär och är 172cm lång och väger runt 60 har rätt breda höfter och så, så borde kunna bära upp lite större men är ändå rädd :( tror ni att det blir för stort?

Lycka till allihopa! 👍
Gilla

Äpple02

Kvinna ·

09 nov, 2015

ingen mer som ska opas hos Patrik Höijer den 3 dec? 

Gilla

johannata

Kvinna ·

10 nov, 2015

Cigaretterna är kastade, känns tufft. Operation blir den 17 december, motiva runda, 275cc över muskeln. Vissa dagar är jag så säker på min sak andra dagar är jag inte lika säker
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 nov, 2015

Hej tjejer! Nu hittade även jag hit! Det gick med en väldans fart för min del, va på konsultation igår & fick en op inbokad den 10 december. Jag har velat göra en förstoring i snart 10år så nu tog jag äntligen tag i det :D Jag kommer opereras på proforma clinic, några fler som har op där?
Gilla

Love2015

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag ska också operera mig den 17 december! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem