miljano
Kvinna ·
03 feb, 2012
Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012
BröstförstoringProvar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.
Sortera efter
via_dolorosa
Kvinna ·
05 feb, 2012
boobilicious
Kvinna ·
05 feb, 2012
Halloj! Jo, det har jag också hört. Men jag undrar om det argumentet har så stor betydelse för oss som bara ska lägga in litet implantat. Då hänger de väl inte ner sig lika mycket jämfört med stora boobies??
Inte bara det att små implantat är lättare utan man har ju även en bra bh som ger stöd underifrån så frågan é hur de ska kunna bli hängiga mé rätt bh storlek. Dagens kvinnor använder ofta helt fel bh storlek, fy skäms på oss haha 😉
Att lägga under muskeln har ju både sina för och nackdelar. Samma mé framför.
via_dolorosa
Kvinna ·
05 feb, 2012
Halloj! Jo, det har jag också hört. Men jag undrar om det argumentet har så stor betydelse för oss som bara ska lägga in litet implantat. Då hänger de väl inte ner sig lika mycket jämfört med stora boobies??
Inte bara det att små implantat är lättare utan man har ju även en bra bh som ger stöd underifrån så frågan é hur de ska kunna bli hängiga mé rätt bh storlek. Dagens kvinnor använder ofta helt fel bh storlek, fy skäms på oss haha 😉
Att lägga under muskeln har ju både sina för och nackdelar. Samma mé framför.
Haha ja, o jag kan fortsätta att vridadet ännu mera mé att tänk om man har lite egen vävnad den kommer ju börja hänga om man har tendens till häng, men detta kommer ju inte muskeln hålla upp, mé andra ord kommer implantatet sitta kvar men inte den egna vävnaden... Så då kan man få dubbeltutte på lång sikt mendans men framförplasering hade de följts åt... Så ja, man kan vrida allt hur som egentligen haha! 💋Välkommen till the träsk 😉Ju mer man får rea på dessto mer förvirrad 😢
boobilicious
Kvinna ·
05 feb, 2012
via_dolorosa
Kvinna ·
05 feb, 2012
Nallon
Kvinna ·
06 feb, 2012
Jag är iaf 99% säker på att jag kommer välja ett lite mindre implantat (jmfr att jag hade valt 500cc Hög Profil från början), jag vet att 440cc kanske låter mycket men jag har en bred bas att fördela dem på ;oP
För att bli riktigt säker ska jag åka på en andra provning, det blir troligtvis av den 30:e April, så nu är det bara att vänta och foruma tills ögonen blöder. ;oP
Hella
Kvinna ·
06 feb, 2012
Via-dolorosa: Jag håller med dig helt! Jag har varit på konsultation hos Örjan på proforma och vad jag förstod är det bredden man måste titta på ihop med hur mycket egen bröstvävnad man har för att kunna avgöra vilet implantat som ger mest naturligt resultat. Har man tex 11 cm i bröstbredd, som jag, så tyckte han att snyggast rersultat gav 12 cm. Med det implantat han rekommenderade mig (anatomiskt CPG 311) blev volymen 300 cc! Han trodde att 265 skulle funka också - då blev bredden 11,5 men då skulle brösten inte sticka ut så mycket åt sidorna. Det jag själv är osäker på är hur underpolen blir med anatomiska. Någon som vet?
boobilicious
Kvinna ·
06 feb, 2012
Via-dolorosa: Jag håller med dig helt! Jag har varit på konsultation hos Örjan på proforma och vad jag förstod är det bredden man måste titta på ihop med hur mycket egen bröstvävnad man har för att kunna avgöra vilet implantat som ger mest naturligt resultat. Har man tex 11 cm i bröstbredd, som jag, så tyckte han att snyggast rersultat gav 12 cm. Med det implantat han rekommenderade mig (anatomiskt CPG 311) blev volymen 300 cc! Han trodde att 265 skulle funka också - då blev bredden 11,5 men då skulle brösten inte sticka ut så mycket åt sidorna. Det jag själv är osäker på är hur underpolen blir med anatomiska. Någon som vet?
Jag har diskuterat exakt samma med min kirurg! Men visst har du en ganska liten bröstkorg? Jag har också 11 cm och jag kan tydligen inte få in så stora, 330 cc var absolut absolut max.
miljano
Kvinna ·
07 feb, 2012
Smålandstösen: Läste i en tråd att du just hade varit på en första konsultation hos en sköterska. Eftersom den kliniken du var hos (endast?) använder runda implantat och bakomplacering så var det kanske inte så konstigt om sköterskan ville lyfta fram nackdelarna med anatomiska och/eller med framförplacering när du sa att det var det du var intresserad av, och istället ville sälja in "sin" grej till dig. De personer man möter är inte alltid neutrala och opartiska. De vill sälja sina produkter och tjänster till dig... Bra att du går till flera ställen (kirurger) innan du bestämmer dig för vem du känner dig trygg med och som får ditt förtroende...
smålandstös
Kvinna ·
08 feb, 2012
Smålandstösen: Läste i en tråd att du just hade varit på en första konsultation hos en sköterska. Eftersom den kliniken du var hos (endast?) använder runda implantat och bakomplacering så var det kanske inte så konstigt om sköterskan ville lyfta fram nackdelarna med anatomiska och/eller med framförplacering när du sa att det var det du var intresserad av, och istället ville sälja in "sin" grej till dig. De personer man möter är inte alltid neutrala och opartiska. De vill sälja sina produkter och tjänster till dig... Bra att du går till flera ställen (kirurger) innan du bestämmer dig för vem du känner dig trygg med och som får ditt förtroende...
Jo jag hade läst det på deras sida och jag hade i bakhuvudet hela tiden att hon försökte sälja in en operation. Det ska bli spännade att se vad Per Windh på Art clinic tycker passa min kropp. Tyvärr är de lite dyrare än tex KKAB men i slutändan vill jag ha ett sådant bra resultat som möjligt,
Tillslut
Kvinna ·
08 feb, 2012
När ska du till Art Clinic Smålandstös?
Hur går en konsultation egentligen till,...Art Clinic ringde mig igår och bokade om tiden till en senare på eftermiddagen sen frågade sköterskan om jag hade fått deras informationsbroschyr att läsa innan konsultationen? Nej det hade ingen skickat mig ännu, så vi hoppas att posten gör sitt jobb och levererar idag. Den broschyren ska tydligen vara mkt informativ och bra att läsa inför konsultationen, det gick inte att läsa till sig samma info på deras hemsida.
Ååå jag svajar mellan vad jag vill,....alltså hur mycket jag vill detta, till vaje pris?....önskar helt klart att få en framförplacering med fin övergång....men vet inte om det kommer att gå vägen pga av mkt lite egen vävnad (finns bilder i galleriet)....kanske inte blir så naturligt som jag önskar....är det värt att chansa och lägga delvis bakom? Vet jag bättre än kirurgen? Han lägger båda framför och bakom.
Jag brukar klara mig ganska bra när jag "gör mig illa", men ingen vet! Fick en muskelbristining i ryggen i v.37 med sonen och satan vad ont det gjorde,...
Måste jag sluta rida? det får det ju givetvis vara värt - få leva genom dottern i stallet;-)
......*osäker och orolig*
Tillslut
Kvinna ·
08 feb, 2012
Här är ett par framförbröst som blev fina....
Förstatjejen blev jätte fin tycker jag, andra tjejens resultat är något jag inte vill ha, dvs den bulliga övergången från bröstkorg till bröst...
http://www.mentorimplants.se/galleri/fran-a-till-b-kupa
även första tjejen här.....och inte den andra av samma anledning som ovan..
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
Tillslut: Håller med dig om bulligheten där. Synd att det inte framgår hur långt efter op bilden är tagen. För man är ju mer svullen i början.
De brösten är jättefina, men jag har nog varit inne på att ha något mindre bröst på min kropp. Jag är nog lite udda...? ;-) Men man hinner kanske ändra sig på vägen?
smålandstös
Kvinna ·
08 feb, 2012
När ska du till Art Clinic Smålandstös?
Hur går en konsultation egentligen till,...Art Clinic ringde mig igår och bokade om tiden till en senare på eftermiddagen sen frågade sköterskan om jag hade fått deras informationsbroschyr att läsa innan konsultationen? Nej det hade ingen skickat mig ännu, så vi hoppas att posten gör sitt jobb och levererar idag. Den broschyren ska tydligen vara mkt informativ och bra att läsa inför konsultationen, det gick inte att läsa till sig samma info på deras hemsida.
Ååå jag svajar mellan vad jag vill,....alltså hur mycket jag vill detta, till vaje pris?....önskar helt klart att få en framförplacering med fin övergång....men vet inte om det kommer att gå vägen pga av mkt lite egen vävnad (finns bilder i galleriet)....kanske inte blir så naturligt som jag önskar....är det värt att chansa och lägga delvis bakom? Vet jag bättre än kirurgen? Han lägger båda framför och bakom.
Jag brukar klara mig ganska bra när jag "gör mig illa", men ingen vet! Fick en muskelbristining i ryggen i v.37 med sonen och satan vad ont det gjorde,...
Måste jag sluta rida? det får det ju givetvis vara värt - få leva genom dottern i stallet;-)
......*osäker och orolig*
Jag ska dit den 16 feb kl 13.30 Jag har inte fått någon broschyr men det kanske kommer, ringde sent i måndags eftermiddags och bokade tid.
Jag vet vad du menar. Jag vill gärna ha större bröst då jag inte har några idag. Men när jag läser om alla komplikation blir jag lite rädd.... Vem ska du träffa?
FrökenB
Kvinna ·
08 feb, 2012
Tillslut; jag svajar också hit och dit... jättejobbigt! Ena stunden känner jag mig tvärsäker på att detta är något jag vill och kommer att göra för att sen i nästa stund bli skiträdd och tänka att nej, jag skiter i det för allt känns så osäkert... Är verkligen jätterädd för komplikationer, då har man ju betalat en massa pengar på att förstöra sig själv. Samtidigt hatar jag mina bröst nu och har komplex för dem så ifall allt går bra så vore det ju himmelriket! Hur mycket törs man "chansa" med sin egen kropp lixom? Nåja, det här är en process och just nu fortsätter jag framåt med konsultationer som nästa steg för att efter det känna efter hur allt känns. Beror lite på vilka förutsättningar kirurgerna tycker att jag har, framför allt det här med placering. Vill gärna ha framför då jag inte vill skära i bröstmuskeln (verkar lite otäckt) men är osäker på ifall det går då jag har väldigt pyttiga bröst. Ska lägga upp före-bilder här så ni kan få se mitt utgångsläge...
Fluffy
Kvinna ·
08 feb, 2012
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
Fluffy: Vi håller tummarna och väntar med spänning på resultatet. 👍
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
FrökenB
Kvinna ·
08 feb, 2012
miljano; visst är det viktigt att det är ett genomtänkt beslut, men tror också att det kan bli för mycket analyserande och funderande... så är det nog i mitt fall, är en riktig velmaja. Får se hur det blir, op eller inte!
Fluffy; vad spännande! Lycka till imorgon och lova att uppdatera sen :)
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
Delar med mig av info från Art Clinics broschyr som kanske kan vara intressant för er som läser i denna tråden:
De hänvisar till att titta på bilderna på www.qvinna.info och skriver "här kan man se att det är svårt att avgöra skillnad i utseende mellan runda och droppformade implantat när volymen är mindre än 325-350 ml! Droppformade implantat är dyrare än runda och tar lite länge tid. Kostnaden är ca 12000 kr mer för droppformade implantat. Mer information om implantat se www.mentorcorp.com/global/
Bröstförstoring med runda implantat ger en rundare form om man väljer stora storlekar."
Isåfall innebär det att jag som vill ha liten volymökning lika gärna kan välja runda implantat...?
Glömde även skriva att huden töjs ju lika mycket oavsätt plasering också.