miljano
Kvinna ·
03 feb, 2012
Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012
BröstförstoringProvar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.
Sortera efter
Tulip
Kvinna ·
08 feb, 2012
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
Opticruise
Kvinna ·
08 feb, 2012
Delar med mig av info från Art Clinics broschyr som kanske kan vara intressant för er som läser i denna tråden:
De hänvisar till att titta på bilderna på www.qvinna.info och skriver "här kan man se att det är svårt att avgöra skillnad i utseende mellan runda och droppformade implantat när volymen är mindre än 325-350 ml! Droppformade implantat är dyrare än runda och tar lite länge tid. Kostnaden är ca 12000 kr mer för droppformade implantat. Mer information om implantat se www.mentorcorp.com/global/
Bröstförstoring med runda implantat ger en rundare form om man väljer stora storlekar."
Isåfall innebär det att jag som vill ha liten volymökning lika gärna kan välja runda implantat...?
Tulip
Kvinna ·
08 feb, 2012
Jodå, jag har varit på konsultation och bestämt allt utom exakt storlek! Väljer mellan 265 och 295, de kommer att ha båda storlekarna hemma på op-dagen.. Det är väl eg. all läsning som gör att man blir förvirrad! ;-)
miljano
Kvinna ·
08 feb, 2012
Jodå, jag har varit på konsultation och bestämt allt utom exakt storlek! Väljer mellan 265 och 295, de kommer att ha båda storlekarna hemma på op-dagen.. Det är väl eg. all läsning som gör att man blir förvirrad! ;-)
Äsch, strunta i vad andra tycker och tänker. Gå på vad du själv tycker ser bäst ut på dig. Du ska ju trivas med storleken. Bry dig inte om andras synpunkter. Stort lycka till på operationsdagen! Du får rapportera sen. :)
Tillslut
Kvinna ·
08 feb, 2012
Har i kväll gjort ristest och känner att jag hamnar på ca 200cc (kanske hela vägen upp till 250)- 200cc gavmycket naturlig storlek och som säkert väl kan framhävas samt tonas ner... nu väntar bara konsultationen i morgon och då får vi se vad jag får för rekommendation....ska bli spännande att prova deras storlekar.
God natt allihop och lycka till i morgon Fluffy och nästa vecka Tulip!!
lillaextra
Kvinna ·
08 feb, 2012
Hej!
Jag hakar på här! Vill också få ett naturligt resultat. Har ett par små, små tuttar nu som har ammat två barn och sitter på en rätt smal, vältränad kropp ;) Jag har jätte mycket funderingar kring detta med placering. Vill inte känna någon muskelpåverkan, men har så lite egen vävnad att jag tror att det blir en bakomplacering. Men det här med delvis bakom kanske man kan kolla...
Ska på konsultation på tisdag på Victoriakliniken. Har en vän som gjort där och man kan inte tro hon har opererat dom. Är så fina och naturliga. Tycker dock att en del av hans tuttar är lite väl hängiga, men man kanske har blivit skadad, känns som om man inte gör annat än glor på tuttar just nu!😉
Ps. Michael gör fina tuttar men har många anmälningar också. Viktigt att kolla upp kirurgen hos HSAN först!
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Via-dolorosa: Jag håller med dig helt! Jag har varit på konsultation hos Örjan på proforma och vad jag förstod är det bredden man måste titta på ihop med hur mycket egen bröstvävnad man har för att kunna avgöra vilet implantat som ger mest naturligt resultat. Har man tex 11 cm i bröstbredd, som jag, så tyckte han att snyggast rersultat gav 12 cm. Med det implantat han rekommenderade mig (anatomiskt CPG 311) blev volymen 300 cc! Han trodde att 265 skulle funka också - då blev bredden 11,5 men då skulle brösten inte sticka ut så mycket åt sidorna. Det jag själv är osäker på är hur underpolen blir med anatomiska. Någon som vet?
Förklara vad du menar mé "hur underpolen blir mé anatomiska" Jag kanske kan hjälpa dig, har haft anatomiska själv.
Vickan
Kvinna ·
09 feb, 2012
Halloj!
Igår var jag på Victoriakliniken på kosultation! Ångrar det inte för en sekund, han var sååå trevlig och gav ett mycket bra och pproffsigt intryck! Kliniken var helt underbar, alla som jobbade där, atmosfären... allt gav mig en väldigt positiv känsla. Såå... det slutade med att jag (hjälp) bokade in en op tid där den 2april!!! Gaaa!!!
Det blir bakom bröstmuskeln, han sa vilket jag misstänkte att det inte blir bra med framför på mig. Jag berättade mina farhågor om träningen och han sa att det inte alls var vanligt hos hans patienter att de får problem. Han har opererat elitidrottskvinnor som inte har fått problem. På 100 patienter så hade en eller två fått muskelbesvär. Inte mycket tyckte jag. Så 550000 kr för nya lökar, jäklar vilka pengar, det är inte gratis.
Kan verkligen rek er att gå dit, han var kanon och känns väldigt seriös.
Anonym användare
10 feb, 2012
Här hoppar jag också in. Jag vill ha bröst som inte är så utmärkande men snygga :) Jag vill ha ett par som man kan leva ett normalt liv med, träna, handla kläder och använda en snygg urringad tröja.
Jag skiljer mig lite från er andra eftersom jag redan är operarad för drygt 7 år sedan, 500cc vilket INTE alls är normalt. Snygga är dom men gör att jag känner mig obekväm i tajta eller urringade kläder för alla stirrar. Dom ser onaturligt stora ut till min kropp när jag tränar. Jag kan inte ha skjortor för antingen så ploppar knapparna upp vid brösten eller så är midjan alldeles för stor. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag gjorde dom.... var betydligt yngre då och hade kanske andra värderingar.
Jag är inbokan på operation nu i februari, 300cc moderat, släta, mentor, bakom muskeln. (jag har redan bakom så det är enklast att lägga i samma ficka).
Spännande att se allas reslutat.
Hej Önskar, äntligen har jag hittat någon som byter från större implantat till mindre. Jag har nu 575cc och innan min viktuppgång såg dom gigantiska ut. Nu är jag på god väg ner i vikt igen och ska den 20e lägga in Mentor, 250-300cc, bakom muskel.. Har dock inte bestämt mig ang profil och släta/texturerade än. Vilket datum ska du opas och vilket resultat hoppas du på?
Anonym användare
10 feb, 2012
Här hoppar jag också in. Jag vill ha bröst som inte är så utmärkande men snygga :) Jag vill ha ett par som man kan leva ett normalt liv med, träna, handla kläder och använda en snygg urringad tröja.
Jag skiljer mig lite från er andra eftersom jag redan är operarad för drygt 7 år sedan, 500cc vilket INTE alls är normalt. Snygga är dom men gör att jag känner mig obekväm i tajta eller urringade kläder för alla stirrar. Dom ser onaturligt stora ut till min kropp när jag tränar. Jag kan inte ha skjortor för antingen så ploppar knapparna upp vid brösten eller så är midjan alldeles för stor. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag gjorde dom.... var betydligt yngre då och hade kanske andra värderingar.
Jag är inbokan på operation nu i februari, 300cc moderat, släta, mentor, bakom muskeln. (jag har redan bakom så det är enklast att lägga i samma ficka).
Spännande att se allas reslutat.
Hej Önskar, äntligen har jag hittat någon som byter från större implantat till mindre. Jag har nu 575cc och innan min viktuppgång såg dom gigantiska ut. Nu är jag på god väg ner i vikt igen och ska den 20e lägga in Mentor, 250-300cc, bakom muskel.. Har dock inte bestämt mig ang profil och släta/texturerade än. Vilket datum ska du opas och vilket resultat hoppas du på?
Remindme
Kvinna ·
10 feb, 2012
BettyBoobs
Kvinna ·
10 feb, 2012
Kanske ska tillägga att om man har bakom så visst håller muskeln implantatet på plats men har ni tänkt på vad som händer med er egen vävnad efter ett tag?? :) Kommer inte ihåg vad d kallas men d e defenitivt INTE snyggt och då har jag hellre så att hela kalaset hänger ned (vilket e d naturliga) hellre än att bara den egena vävnaden hänger och dallrar under implantatet som sitter där d sitter 💋
Kär
Kvinna ·
10 feb, 2012
miljano
Kvinna ·
10 feb, 2012
Halloj!
Igår var jag på Victoriakliniken på kosultation! Ångrar det inte för en sekund, han var sååå trevlig och gav ett mycket bra och pproffsigt intryck! Kliniken var helt underbar, alla som jobbade där, atmosfären... allt gav mig en väldigt positiv känsla. Såå... det slutade med att jag (hjälp) bokade in en op tid där den 2april!!! Gaaa!!!
Det blir bakom bröstmuskeln, han sa vilket jag misstänkte att det inte blir bra med framför på mig. Jag berättade mina farhågor om träningen och han sa att det inte alls var vanligt hos hans patienter att de får problem. Han har opererat elitidrottskvinnor som inte har fått problem. På 100 patienter så hade en eller två fått muskelbesvär. Inte mycket tyckte jag. Så 550000 kr för nya lökar, jäklar vilka pengar, det är inte gratis.
Kan verkligen rek er att gå dit, han var kanon och känns väldigt seriös.
Vad skönt att du hittade rätt ställe för dig! Vi håller tummarna för att det ska går bra. Vad bidde det för storlek?
Fluffy
Kvinna ·
10 feb, 2012
miljano
Kvinna ·
10 feb, 2012
Vad skönt för dig Fluffy! Håll oss underrättade. Kramis!
lillaextra
Kvinna ·
10 feb, 2012
Vart gjorde du och hos vem? 🙂
Tillslut
Kvinna ·
10 feb, 2012
Hej hej :-)!! Igår kväll var jag på konsultation och det kändes så himla himla bra:-)
Jag var så lycklig efteråt ;-) Utbrast - ååh det är såna här inlägg jag vill ha varje dag:-) till läkaren när jag stod framför spegeln;-)
Thorir var jättetrevlig, mjuk och som Inanna (här inne) skrev,..så upplevdes han mkt sympatisk och nästan blyg.
Det var jätteroligt att prova de olika storlekarna,....ett 300 kändes liiiite för stora men det på 250 jättebra men kanske inte skulle skada med något där emellan...Thorir rekommenderade en storlek mellan 225 och 275 för mest naturliga resultat.
Han mätte och mätte och kände och kände ;-) själv stog jag och stirrade in i tavlan på väggen;-) Bröstbredden min är 12 cm så inläggen fick inte överstiga 11,5 cm sa han.
Jag är ju så himla himla tunn övertill, skinn, muskel och ben...kanske någon millimeter fett...så han rekommenderade verkligen inte framförplacering på mig eftersom "du är så smal" påpekade han ett par gånger. Om vi säger så här - lägger man fingrarna på min övre del av bröstkorgen kan man placera fingrarna längs med mellan revbenen :-(
Men jag vill detta så himla mkt och inser ju att långt ifrån alla får problem med musklerna....
Kändes iallafall så himla suuuper bra och Art Clinic kändes trevligt, kirurgenbehaglig och professionell...sköterskorna så rara och tillmötesgående :-)
Jag har idag lagt in en op.tid v.26 eller v.27, 255cc anatomiska delvis under muskeln! Vilken härlig känsla att få bröst :-D:-D
miljano
Kvinna ·
10 feb, 2012
Spännande Tillslut!
Skaffa er en riktigt skön helg, alla tjejer!
Med bara en vecka kvar till min op snurrar massor av tankar i huvudet! Vilken storlek ska jag ta, kommer jag bli nöjd, kommer det att göra väldigt ont etc.. etc.. Har tittat på så många olika bröstbilder att jag drömmer om bröst om nätterna! :P Är mest rädd just nu för att få hårda små tennisbollar till bröst, vill ha mer naturliga, mjuka och fortfarande små bröst. Sen tänker jag mycket på det här med bakom och framför..
Som sagt.. många tankar som snurrar!