Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miljano profilbild

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012

Bröstförstoring

Provar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.

211

Sortera efter

masa.

Kvinna ·

01 mar, 2012

Alltså, det här kanske låter konstigt men jag har ingen koll på hur en BH strl räknas ut..
De senaste åren har jag bara kört på typ spetsiga tuptoppar (eller vad det nu kallas) eller BHar som inte är vadderade eller har bygel och då är stl ofta xs,s,m osv..

Skulle för ett litet tag sen köpa en vanlig bygelbh att ha under en tight klänning. Men va fan ingen passade!
Den som satt ok för själva bröstet (då det inte var massa luft mellan) var ju typ 65A ev AA, var en typisk "första bh" för yngre tjejer.. Men den dödade ju mig runt om bröstkorgen eftersom jag inte är typ 12-13 år.. Kunde knappt andas.
Så jag undrar, vad står 70, 75, 80 osv för och vad står A, B C osv för?

Gilla

JossanN

Kvinna ·

01 mar, 2012

Hej brudar!

Är 170 lång, väger 60 kg och har idag BHstorlek 75B.
Mitt "problem" är att jag tycker mina bröst är för spetsiga och jag "kan inte" gå utan BH... Vill göra dom större men inte märkbart större utan bara rundare och fastare.
Var på konsultation idag och är i valet och kvalet mellan (250), 280 och 300cc.

Tänker inte "gå ut" med operationen så jag vill absolut inte ha några bomber. Vill att det ska se naturligt ut!

Vad tror ni?

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

01 mar, 2012

JossanN skrev:

Hej brudar!

Mitt "problem" är att jag tycker mina bröst är för spetsiga och jag "kan inte" gå utan BH... Vill göra dom större men inte märkbart större utan bara rundare och fastare.

Tänker inte "gå ut" med operationen så jag vill absolut inte ha några bomber. Vill att det ska se naturligt ut!

Vad tror ni?

Du vet att du måste använde bh även mé oppade bröst, bara för det é opererat betyder det inte att man ska gå utan bh hela tiden. Givetvis kan man göra det men bh är något bra 😉

250cc kan du nog räkna bort helt, tror ine du skulle bli nöjd. Jag tror 300cc skulle passa fint då du har din längd. 280 och 300cc är ingen märkbar skillnad när de väl sitter i kroppen. 😉

Ett naturligt resultat handlar inte om volymen, bredden på implantatet är det absolut viktigaste. Rätt bredd = naturligt resultat 😀

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

02 mar, 2012

masa. skrev:

Alltså, det här kanske låter konstigt men jag har ingen koll på hur en BH strl räknas ut..
De senaste åren har jag bara kört på typ spetsiga tuptoppar (eller vad det nu kallas) eller BHar som inte är vadderade eller har bygel och då är stl ofta xs,s,m osv..

Skulle för ett litet tag sen köpa en vanlig bygelbh att ha under en tight klänning. Men va fan ingen passade!
Den som satt ok för själva bröstet (då det inte var massa luft mellan) var ju typ 65A ev AA, var en typisk "första bh" för yngre tjejer.. Men den dödade ju mig runt om bröstkorgen eftersom jag inte är typ 12-13 år.. Kunde knappt andas.
Så jag undrar, vad står 70, 75, 80 osv för och vad står A, B C osv för?

70, 75, 80 är storleken på underbandet på BH. Ta ett måttband och mät dig under brösten och se hur stor omkrets du har. Avunda till närmaste storlek. A, b c är kupstorlek.

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

02 mar, 2012

JossanN skrev:

Hej brudar!

Vad tror ni?

high five säger jag bara! haha jag har lite samma situation, ungefär lika lång, väger nästan lika mkt, o har också 75B, o har de här jävla svagt trattliknande brösten, inte jätte, men fan inte runda iaf, haha, de är lite sådär som formen var precis när man började få bröst i tonåren. Tänker också inte direkt gå ut med att man fixat brösten, hellst ska de inte märkas avsevärt mkt, så vill få dem rundare lite större, och efter mkt om och men så lär det bli 300 cc för mig, och iom att vi verkar typ ha lite samma kroppsvolym så kommer de säkert se bra ut på dig :)

Har du börjat spekulera kring vilka kliniker du skulle tänka dig att gå till?

=)

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

02 mar, 2012

via_dolorosa skrev:

Veeedh skrev:

Tänkte passa på att fråga folket här, någon som kommit fram till en bra klinik någonstans i landet som motsvarar våra krav??

Dvs. inte jättlökar på E - H, utan lite mindre mellan typ B - D, och så naturliga som möjligt. Fan håller på att bli galen när man sitter och letar efter tilltalande kliniker, känns som man bara bli förvirrad haha,

Känns ju som en op inte kommer va aktuell först 2020 om de ska gå såhär trögt att hitta någon bra klinik :O

Hjälp!

Alltså de allra flesta kliniker och kirurger är ute efter att göra naturliga bröst, vissa vill inte lägga in stora implantat. Många tejer som har "extremt" stora implantat till sin kropp måste tjöta sig till detta....

Per Windh på Art clinic gör naturliga och skit snygga tuttar, läs gärna hans CV på deras hemsida... 😉

Låter ju faktiskt logiskt när du väl säger det! haha, Lär ju kanppas vara kirurgen som tjatar på en att man ska ta större, i så fall skulle jag nog byta kirurg haha.

Tog mig en titt, såg bra ut :O såg att de körde både framför & bakom, men "förespråkar" de för speciellt för någon av dem? Tänkte vissa kliniker kör ju båda, men ändå föredrar att tipsa om den ena.

Tackar för tipset om Art clinik :D

Gilla

minou

Kvinna ·

02 mar, 2012

Ansluter mig hit :) Vill skaffa 250-300 cc  ungefär. Har smal midja och volym kring höfterna så har alltid kännt att brösten alltid varit oproportioneligt små (fyller knappt ut en a-kupa och är ca 60cm i midjan och 100cm kring stussen). Det som jag tycker är svårt i den beslutarfas jag är i nu är som nämnts tidigare i tråden att besluta om framför eller bakom samt anatomiska eller runda. Jag vill gärna ha ett så naturligt resultat som möjligt (mjuka, goa med skidbacke och mycket underpool) men det känns som att det finns stor risk för mycket hårdare bröst om jag tex gör bakom/anatomiska som rekommenderas då jag har liten egen vävnad. Jag känner mig inte heller så pigg på muskelpåverkan då jag tränar väldigt mycket. Så just nu handlar det om att skaffa så mycket info som möjligt och väga nackdelar mot fördelar :)

Gilla

JossanN

Kvinna ·

02 mar, 2012

Nej jag har bokat konsultation men inte bestämt mig säkert än! Du?

Jag är inte smal men jag är väl heller inte tjock (även om jag tycker jag det själv ganska ofta)... men med mina 170 cm och 60 kg verkar många tycka att jag ska skaffa större!?

Hur tänker du? Blir det 300? Vad blir det för profil? Jag är i valet och kvalet mellan 280 och 300... vill verkligen inte att det ska synas. Vill bara att de ska bli runda och fina :)

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

02 mar, 2012

JossanN skrev:

Nej jag har bokat konsultation men inte bestämt mig säkert än! Du?

Jag är inte smal men jag är väl heller inte tjock (även om jag tycker jag det själv ganska ofta)... men med mina 170 cm och 60 kg verkar många tycka att jag ska skaffa större!?

Okai, vilka har du bokat konsultation hos då? :)

Jooo jag själv har ju inte ens bokat konsultation ännu, allt känns så snurrigt nu när man inser hur mkt det är man ska besluta sig om!, framför/bakom, runda/anatomiska, släta/texturerade, vart snittet ska va osv.. känner mig helförrvirrad för alla har så olika åsikter om allt så det är ju svårt att få grepp om vad som är bäst för en själv.

men tror jag kommer boka in mig för konsultation på både Proforma och Victoriakliniken, kommer säkert dyka upp några fler alternativ senare. Men det är dem som gäller just nu.

Hah jag är också typ inte tjock, men inte heller smal och ändå ganska lång så jag skulle säkert kunna bära upp större, men efter att ha gjort ristestet så tror ja fan ja satsar på 300 trotsallt, men gör ristestet o se vad du själv tycker skulle va bekvämast/finast?

också skitnojjig för att man ska bli storleksblind tillslut, så slutar man upp med så stora att folk kommer tänka "hon har fixat tuttarna" ute på gatan när dem går förbi :O

Gilla

masa.

Kvinna ·

03 mar, 2012

Tack så mycket!
Nu blev BH-djungeln snäppet klarare för mig iaf. Haha

Gilla

Nattsudden

Kvinna ·

03 mar, 2012

Hej tjejer! Bra tråd med mycket bra och intressant information. Fick kommentaren härromdagen, varför jag skulle "fixa" brösten som ändå hade såpass...? Det folk inte ser är hur duktig man blivit på posh upp bh:ar och silikon inlägg mm.. Jag har ägnat så mycket tid att "lära" mig att lura ögat på andra.... Jovisst köper jag bh storlek B, men ligger väl mellan A och B.( fyller ju ut med annat än mina egna bröst).. Nu har jag fått stora problem med körtlar i brösten som svullnar och gör ont, då jag trycker ihop de små liven allt jag kan varje dag. Fick göra mammografi och ultraljud av brösten pgr av körtlarna, för att utesluta annat.. Fått nog nu av allt ihoptryckande och bestämde mig för att få större och naturliga bröst som möjligt med hjälp av op. Väntar nu på att om 8dagar ligga på op bordet. Min bröstkorg är bred så 440cc kommer inte se gigantiskt ut på mig, mer åt lagomhållet hoppas jag:) är inte ute efter fejk looken, men däremot ute efter känslan, "fin även naken" :) Det är högst individuellt vad man definierar som viktigt i livet, jag är tuttfixerad och närmar mig nu en dröm, kunna släppa tuttarna fria;)
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

03 mar, 2012

Veeedh skrev:

via_dolorosa skrev:

Alltså de allra flesta kliniker och kirurger är ute efter att göra naturliga bröst, vissa vill inte lägga in stora implantat. Många tejer som har "extremt" stora implantat till sin kropp måste tjöta sig till detta....

Per Windh på Art clinic gör naturliga och skit snygga tuttar, läs gärna hans CV på deras hemsida... 😉

Låter ju faktiskt logiskt när du väl säger det! haha, Lär ju kanppas vara kirurgen som tjatar på en att man ska ta större, i så fall skulle jag nog byta kirurg haha.

Tog mig en titt, såg bra ut :O såg att de körde både framför & bakom, men "förespråkar" de för speciellt för någon av dem? Tänkte vissa kliniker kör ju båda, men ändå föredrar att tipsa om den ena.

Tackar för tipset om Art clinik :D

Jag har enbart erfarenheter om Per Windh och han förespråkar anatomiska delvis bakom, men om man vill ha rundaoch/eller framför så gör han även detta om man är tillräckligt säker. Han kan verkligen trolla enligt mig... Så det är en flexibel och mångkunnig kirurg.

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

03 mar, 2012

Nattsudden, vem ska operera dig?

Jag håller på att bestämma mig OM jag verkligen vågar opa mig, för då ska Per Windh få göra det. Jag vill också se "bra ut naken" om du inte redan har sett mina bilder så kan du göra det på "Min Sida" - inte mycket att hänga i granen.

Varför drog du dig ut 2009? 

Gilla

Nattsudden

Kvinna ·

03 mar, 2012

Smålandstös:

Det är Per Windh som skall operera mig. Känner mig väldigt trygg med honom. Det var han som opererade min näsa (total näsplastik) för några år sedan, blev mer än nöjd och han lyssnade verkligen på mig.

Det är ju inte direkt billigt att fixa till sig och jag har alltid velat göra två saker med mitt utseende, näsa+bröst. Näsan fick gå först då den var lite svårare att "dölja" under kläder;) En total näsplastik är definitivt inte billigt så många års sparande (fick hjälp av föräldrar i slutändan) blev den av:)

Nu har jag sparat ihop till den op jag vill göra, så dax för nästa steg:)

Tycker definitivt du skall våga ta steget!:) Jag skall ju in nästa Måndag 12/3, kan lägga upp bilder hur det blev efteråt, om du nu funderar på Per..

Gilla

miljano

Kvinna ·

03 mar, 2012

Nattsudden: Vi önskar dig lycka till och hoppas du återkommer i tråden och berättar hur det gick och med efterbilder. :-)

Gilla

Nattsudden

Kvinna ·

03 mar, 2012

miljano skrev:

Nattsudden: Vi önskar dig lycka till och hoppas du återkommer i tråden och berättar hur det gick och med efterbilder. :-)

I Will, Tack:)

Gilla

JossanN

Kvinna ·

04 mar, 2012

via_dolorosa skrev:

JossanN skrev:

Hej brudar!

Vad tror ni?

Du vet att du måste använde bh även mé oppade bröst, bara för det é opererat betyder det inte att man ska gå utan bh hela tiden. Givetvis kan man göra det men bh är något bra 😉

250cc kan du nog räkna bort helt, tror ine du skulle bli nöjd. Jag tror 300cc skulle passa fint då du har din längd. 280 och 300cc är ingen märkbar skillnad när de väl sitter i kroppen. 😉

Ett naturligt resultat handlar inte om volymen, bredden på implantatet är det absolut viktigaste. Rätt bredd = naturligt resultat 😀

Nej jag vill absolut inte gå utan BH jämt... bara i vissa plagg som "kräver det"... något jag inte känner att jag kan nu :)

De implantat som min läkare använder är Arion (finns i lista här) och i 280 cc så är de 111 mm i diameter och 47 i put... låter mycket i put... eller? Jag blir helt snurrig. Han säger att jag ska lita på honom för att han vet och har jobbat med detta länge och att det kommer bli bra och naturligt. Det kanske är så? Vad vet jag? Men jag är ingen liten tjej och jag är ganska bred över bröstet. Då är 111 mm lite? Och 47 mm putmycket?

Gaah... blir galen!

Gilla

JossanN

Kvinna ·

04 mar, 2012

Veeedh:

Haha... ja det är det värsta tänkbara scenariot för mig. Att folk ska se mig och dra slutsatsen att jag fixat brösten. Jag vill bara att de ska se runda ut. Och att jag vid tillfälle (när kläderna kräver det) ska kunna vara utan BH!)

Var på konsultation i Malmö och provade 280 hög profil... 111 mm breda och hela 47 cm i put. Läkaren trodde att det skulle bli jätte bra men nu när jag tittar runt i listorna på implantat verkar det putet SKIT STORT!? Jag är ju ganska bred över bröstet... hur ska det bli naturligt. Men läkaren borde veta bäst, eller?

Vet ju knappt hur man mäter allt som behöver mätas och det är svårt att stå på sig när man själv inte vet vad man vill?

Tror inte jag kommer ångra mig i storlek då det är inte storleken jag är ute efter... men who knows? Man kanske ångrar att man inte tog chansen när man ändå är där inne och gräver!? Sjukt nervös över allt. Börjar tvivla på om jag överhuvudtaget ska göra det eller inte...

Gaaah!!... Suck.

Gilla

Emime

Kvinna ·

05 mar, 2012

I fredags var jag på konsultation hos Peter C på citadell.. Han var både trevlig och proffsig:) Kliniken kändes jättefräsch och sköterskan var kanon!!

Efter ristestet så tippade jag på att 225cc skulle passa mig men väl där så föreslog Peter 305cc, och jag sa på en gång att jag tror det är för mycket men jag provade och ändrade mig..:) Fick även prova 250 men tycke inte det skillde så mycket så då tog jag den större:) Tycker i efterhand att ristestet inte funkade så bra för min del..

I slutet på maj är det dax och jag läängtar 😀

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 mar, 2012

JossanN skrev:

via_dolorosa skrev:

JossanN skrev:

Hej brudar!

Vad tror ni?

Nej jag vill absolut inte gå utan BH jämt... bara i vissa plagg som "kräver det"... något jag inte känner att jag kan nu :)

De implantat som min läkare använder är Arion (finns i lista här) och i 280 cc så är de 111 mm i diameter och 47 i put... låter mycket i put... eller? Jag blir helt snurrig. Han säger att jag ska lita på honom för att han vet och har jobbat med detta länge och att det kommer bli bra och naturligt. Det kanske är så? Vad vet jag? Men jag är ingen liten tjej och jag är ganska bred över bröstet. Då är 111 mm lite? Och 47 mm putmycket?

Gaah... blir galen!

Ja visst kan de låte skrämmande mé 4,7cm i put och 11,1cm i bredd. Håller man det i handen kan det också kännas enormt men 280cc kommer inte bli meloner på dig... Som din kirurg sa, det kommer bli naturligt och du kommer mé all garantie inte tycka att de blev enorma bomber... Däremot tycker jag de låter som att de är relativt smala, men du kanske har ca 65-70i underband?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem