Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miljano profilbild

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012

Bröstförstoring

Provar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.

211

Sortera efter

Emime

Kvinna ·

27 feb, 2012

Hej!

Här hör jag oxå hemma!! Efter 2 barn så har jag nu inga bröst kvar..:/ Har funderat på bröstförstoring i flera år men nu har jag bestämt mig! Efter ristestet ligger jag precis som några andra av er på runt 220- 250 ca. Har en liten bröstkorg! Vill bara få känna mig lite feminin och inte må dåligt över att vara platt! Kunna följa med barnen till badhuset utan att få ångest..

Konsultation på fredag så det ska bli spännande:)

Lycka till girls 🙂

Gilla

momo88

Kvinna ·

27 feb, 2012

Hej!

Jag har inte läst alla kommentarerna, men det verkar vara många som funderar över placeringen. Jag har själv bakom och tycker det funkar bra. Det hade klart varit skönare med framför, men jag var rädd att få rippling eller ett onaturligt resultat i och med att jag inte hade så mycket vävnad innan. Jag tror i regel att det blir snyggast att lägga bakom muskeln när man har små bröst.

Det gäller bara att vara påläst om vad det innebär med placeringen så man kan bestämma sig för om man accepterar muskelpåverkan eller inte innan man gör operationen. Jag tror att alla som lägger bakom får mer eller mindre muskelpåverkan, dvs att brösten hoppar till när man spänner brösten. I början hade jag knappt nånting, men var väldigt svag i de musklerna. Nu när jag tränat upp dem någerlunda igen (är dock inte lika stark som innan) har de börjat röra dig betydligt mer när jag spänner dem. Det är en klar nackdel, men jag tycker ändå att glädjen med att ha stora fina bröst överväger muskelpåverkan :)

För er som tränar mycket är det också viktigt att tänka på att muskeln försvagas när man lägger bakom. Det går som sagt att träna upp, men jag tror inte att man kan få tillbaka styrkan helt.

Kram

Gilla

önskar

Kvinna ·

28 feb, 2012

Jag har precis bytt från ett stort inlägg till ett litet/normalt, 300cc. Det bästa beslut jag gjort. Men jag ångrar inte att jag gjorde de stora först, nu har de fyllt sitt syfte och jag är mer bekväm med en mer diskret profil. Längtar till bh-provning och vårkläder :) Lycka till allihopa!

Gilla

luppisen

Kvinna ·

28 feb, 2012

Ansluter mig till gruppen :-) har varit på konsultation den 22.2 och fått OP tid till den 20.3 !!! Är sjukt nervös.. Läkaren föreslog bakom muskeln eftersom jag har väldigt litet egen vävnad, och ca 250cc,har dock inte beslutat till 100% vilken profil, vi ska diskutera saken innan op. Har läst spaltmetrar på olika forum och internetsidor, och man blir förvirrad av all information! Har idag en liten 75a och skulle vilja ha en stor b , typ..:-) ororar mig för att storleken inte ska bli rätt..vill inte heller att dom ska bli för små juh..och svårt att testa hemma med ristestet, man får lov att lita på läkaren, att han ser vad som ska passa... Har studerat massaor av tuttar de senaste dagarna :-) och känner att jag nog valt rätt, vill nog ha lite större. Lycka till alla! Jag får återkomma efter OP...!
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

28 feb, 2012

Luppisen, var har du varit på konsultation och vem ska operar dig?

Jag har varit hos Per Windh på Art Clinic och nu ska jag bestämma mig OM jag verkligen ska göra detta, vill så gärna få lite bröst, jag är helt platt. Men samtidigt är jag lite rädd för ev komplikationer. Som Per W sa "hos dig är det inte att förstora brösten utan att bygga bröst som gäller"

Hmm, jag vet....

Gilla

miljano

Kvinna ·

28 feb, 2012

önskar skrev:

Jag har precis bytt från ett stort inlägg till ett litet/normalt, 300cc. Det bästa beslut jag gjort. Men jag ångrar inte att jag gjorde de stora först, nu har de fyllt sitt syfte och jag är mer bekväm med en mer diskret profil. Längtar till bh-provning och vårkläder :) Lycka till allihopa!

Hej önskar! Tittade just på dina bilder. Jättefin storlek och form tycker jag att du har fått med dina nya implantat. Ser inte alls ut som implantat. Det är något sådant resultat jag tänker mig också den dagen jag bestämmer mig för att göra det.

Stora bröst är fina på andra, men tror inte det skulle passa på mig, åtminstone skulle jag inte känna mig bekväm i stora bröst...

Gilla

miljano

Kvinna ·

28 feb, 2012

smålandstös skrev:

Jag har varit hos Per Windh på Art Clinic och nu ska jag bestämma mig OM jag verkligen ska göra detta, vill så gärna få lite bröst, jag är helt platt. Men samtidigt är jag lite rädd för ev komplikationer. Som Per W sa "hos dig är det inte att förstora brösten utan att bygga bröst som gäller"

Hmm, jag vet....

Hej smålandstös!
Pratade ni något om framför/bakom? Testade ni storlekar? (Ursäkta frågan om du har skrivit om det tidigare).

Gilla

Marina

Kvinna ·

28 feb, 2012

smålandstös skrev:

Hmm, jag vet....

Det var ungefär vad han sa till mig med, det är mer en rekonstruktion än en förstoring. Det fina är att Per ju jobbar även med just detta!

Läser i din profil att du vill gå ner i vikt, men jag ser inget fett på bilderna. Har du trots allt fett att ta av, kanske du kan satsa på en fettransplantation precis som jag nu gör, efter ett antal misslyckade turer med implantat?

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

29 feb, 2012

Miljano.

Jo han rekommenderar bakomplacering eftersom jag inte har så mycket vävnad och tunn hud. Jag har för mig jag skrev att han rek 310cc lågprofil och 375cc mellan profil - anatomiska. Jag testade dessa och det såg snyggt under linnet. Lite ovant dock eftersom man är platt idag.

Marina, nja jag kanske inte ha så mycket fett upptill men jag har mina lovehandles och sen sitter några trivselkilon runt rumpa/lår. Jag tränar en del men det vore kul endå att ligga runt 59-60kg istället som nu 63-64kg.

Vi disskuterade inte ens att transplantera fett, hade inte varit fel att bli av med lite på insidan av låren😇Är en sån operation mer smärtsam och tar det längre tid att återhämta sig? Pris?

Gilla

luppisen

Kvinna ·

29 feb, 2012

Jag är ju från Finland så jag har varit på konsultation här, på Mehiläinen.Hos en Peter Lilius.

Det är nog lite samma situation här också..att bygga tuttar :-) Efter ammning och viktnedgång så är det typ inget kvar :-\

Är nog nervös och spänd, men samtidigt vill jag att det skall ske NUUU..vilken lycka att få prova behåar och bikinisar och HA nåt att lägga dit :-D

Har sparat pengar länge o väl och nu ska det äntligen bli av, jag har funderat i flera år på detta och nu tröttnade jag på mitt velande o gjorde slag i saken. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt för dig!

Kram Luppisen

Gilla

solsken

Kvinna ·

29 feb, 2012

Åh! Vilken bra grupp. Har en massa tankar kring att jag vill ha en aning större men inte för stort. Har i dagsläget 70a/70, vill inte att det ska se onaturligt ut! Har precis börjat spara pengar, så snart har jag förhoppningsvis råd :)
Gilla

masa.

Kvinna ·

29 feb, 2012

Jag kom också på ganska nyss att jag faktiskt vill göra nåt åt det å inte bara gå å undra på hur det skulle kännas att ha lite boobies.
Som nybliven student ser det ju inte alls bra ut på kontot just nu, haha, så det får bli att jobba i Norge i sommar! (Ett tips för mycket pengar fort för övrigt)
Men jag vill ju göra det nu!! Innan man läser för mycket negativ som avskräcker en. Kan bli ganska orolig av att läsa massa här på forumet om olika upplevelser.
Men också väldigt lugn och bara vilja det ännu mer när man märker hur jävla glada alla är som snart ska eller har opererat sig.

Gilla

Marina

Kvinna ·

29 feb, 2012

smålandstös skrev:

Marina, nja jag kanske inte ha så mycket fett upptill men jag har mina lovehandles och sen sitter några trivselkilon runt rumpa/lår. Jag tränar en del men det vore kul endå att ligga runt 59-60kg istället som nu 63-64kg.

Vi disskuterade inte ens att transplantera fett, hade inte varit fel att bli av med lite på insidan av låren😇Är en sån operation mer smärtsam och tar det längre tid att återhämta sig? Pris?

Priset på Art Clinic är 45 000 kr, och halva priset om man behöver göra om det.

Om det går att få ut 500 ml användbart fett, kan du räkna med att av 250 cc insprutat i vart bröst blir åtminstone 125cc kvar. Inte alls så mycket som med implantat, men å andra sidan kroppseget och i princip utan de typiska komplikationer man kan få med implantat. Risken för knöigheter ska tydligen vara minimal också.

Jag tyckte inte det var så farligt, man är öm som om man halkat i backen ungefär, där man fettsugits, och det jobbigaste var att man fick gå med kompressionsplagg ganska länge. Det finns lite mer att läsa här.

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

01 mar, 2012

Jag är lite efter, men någon som har lust att förklara för mig hur man gör detdär ristestet? :O 

Gilla

luppisen

Kvinna ·

01 mar, 2012

Veeedh skrev:

Jag är lite efter, men någon som har lust att förklara för mig hur man gör detdär ristestet? :O 

Man lägger ris i t.ex en strumpbyxben  eller liknande och knyter igen så att du får ett implantatlikande föremål :-D

300cc = 3dl ris osv...så får man en liten aning om storleken...

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

01 mar, 2012

luppisen skrev:

Veeedh skrev:

Man lägger ris i t.ex en strumpbyxbeneller liknande och knyter igen så att du får ett implantatlikande föremål :-D

300cc = 3dl ris osv...så får man en liten aning om storleken...

ska det vara kokt? haha :P

Gilla

luppisen

Kvinna ·

01 mar, 2012

det låter nog lite knäppt .-) och det är endast riktgivande för det har ju inte samma hårdhet/mjukhet som ett implantat...

Trava runt med ris i behån...💋 låter ju hur kul som helst...

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

01 mar, 2012

Tänkte passa på att fråga folket här, någon som kommit fram till en bra klinik någonstans i landet som motsvarar våra krav??

Dvs. inte jättlökar på E - H, utan lite mindre mellan typ B - D, och så naturliga som möjligt. Fan håller på att bli galen när man sitter och letar efter tilltalande kliniker, känns som man bara bli förvirrad haha,

Känns ju som en op inte kommer va aktuell först 2020 om de ska gå såhär trögt att hitta någon bra klinik :O

Hjälp!

Gilla

Remindme

Kvinna ·

01 mar, 2012

jag opererade mig på victoriakliniken. kolla in hemsidan. tycker nästan alla Charles resultat ser naturliga ut :) jag la bara in 280 cc och är supernöjd även fast det bara gått 2 veckor :)

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

01 mar, 2012

Veeedh skrev:

Tänkte passa på att fråga folket här, någon som kommit fram till en bra klinik någonstans i landet som motsvarar våra krav??

Dvs. inte jättlökar på E - H, utan lite mindre mellan typ B - D, och så naturliga som möjligt. Fan håller på att bli galen när man sitter och letar efter tilltalande kliniker, känns som man bara bli förvirrad haha,

Känns ju som en op inte kommer va aktuell först 2020 om de ska gå såhär trögt att hitta någon bra klinik :O

Hjälp!

Alltså de allra flesta kliniker och kirurger är ute efter att göra naturliga bröst, vissa vill inte lägga in stora implantat. Många tejer som har "extremt" stora implantat till sin kropp måste tjöta sig till detta....

Per Windh på Art clinic gör naturliga och skit snygga tuttar, läs gärna hans CV på deras hemsida... 😉

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem