Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Anonym användare

05 jun, 2012

Hmm.... Men en fråga till (har väldigt många frågor) får man "bh"/sporttopp på proforma eller ska man ha med det?
Gilla

Six

Kvinna ·

05 jun, 2012

Man får med sig en topp som man ska använda 24/7 de första veckorna. Man har den på sig när man vaknar efter op :) den ska man sen byta ut. Jag försökte ta upp det med Örjan, men han sa bara att vi diskuterar bh och topp på återbesöket. Haha han tyckte inte jag skulle tänka på den nu, utan bara längta lite.
Gilla

Anonym användare

05 jun, 2012

Tack snälla! Står ju inget om den på lapparna och många ska ta med sig toppar när man läser här, så tänkte iallafall kolla ;)
Gilla

Anonym användare

08 jun, 2012

Hur går det & hur känner ni er tjejer? Vissa av er har knappt 1månad kvar nu ;) känner ni er säkra på ersatt val av mängd, form & sort. Nån som vet vad dom ska ha på sig efter OP? Typ tips på nån bra tröja man köpt nyligen?
Gilla

Six

Kvinna ·

08 jun, 2012

Efter mycket velande känner jag mig säker på 375cc hög profil runda under muskeln :) nu längtar jag bara! Jag kommer ha min onepice på mig. Lätt och smidig att dra på sig! Haha vart tog alla vägen? Bara jag och du Misty som skriver flitigt här :)
Gilla

Anonym användare

08 jun, 2012

Fan jag måste skaffa en sån omgående, men blir den inte för varm? Ja vet, bara vi, därför jag la om den till alla i juli ;) Jag är lite osäker på vad jag ska få , vet inte riktigt va Örjans kråkfötter och koder betyder... ;) Ska ha allergan så har han ringat in high profile och på volym/cc står det TSF 485... Fattar du vad jag får då?
Gilla

Six

Kvinna ·

08 jun, 2012

Det finns tunnare varianter som passar i varmare väder :) min är vanlig, tjock... Fast jag kommer nog ha den i alla fall. Jag tror det blir smidigast. Oj ingen aning vad TSF betyder. Jag tittar på mitt papper och hittar CPG.... Har inte tänkt på det tidigare. Måste bara berätta en rolig grej från konsultationen! Örjan sa att han skulle sänka mitt bröstveck 5cm och jag förstod inte alls vad han menade med det. Jag trodde han skulle ge mig hängbröst! Så jag sa åt han att han helst inte skulle göra det..... Pinsamt kändes det när han började förklara och rita. Jag blev nog röd som en tomat.
Gilla

liljan84

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag är också kvar :).

Misty jag tror att du valt Allergan HP 485 cc.

Ja det där med kläder var det ja, Jag har ingen anning om vad jag ska ha på mig när jag åker hem. Det blir att köpa något då jag inte äger något som lätt att ta på.

Har fortfarende inte mailat Örjan om storlek böjar kanske bli dax.

Gilla

Bubblan11

Kvinna ·

08 jun, 2012

Hej!

Jag opereras den 3 juli på akademikliniken :-) Såååå glad och förväntansfull! Äntligen blir det av! Men vad svårt det är att bestämma sig för exakt hur stora bröst man vill ha.. jag vill gärna kunna idrotta efter och så.. hur tänker ni??

Gilla

Anonym användare

08 jun, 2012

SIX: det är ju en djungel så inte konstigt att man inte fattar ;) Liljan84: tack, blir inte klok på alla bröst termer ;) Bubblan11: jag vill gärna oxå kunna Gränna å så efter OP, så jag hoppas att allt blir till det bästa. Vill ha ganska stora, men ändå ok till min kropp, jobbar inom vården & har småbarn som jag vill kunna röra mig med obehindrat å som jag vill lira fotboll & innebandy med (eller va dom nu tänker göra) å sen gillar jag ju gymmet & så. Det är inte långt kvar nu.. Får se om man kan lyckas hitta en snygg klänning eller nått man bara kan kliva i å dra upp eller så får jag flirta med min sambo om att få en onepiece ;) dock en tunn eftersom jag har OP 25 juli ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

10 jun, 2012

Flirta med din sambo Misty!!!!! :) min onepice är mitt skönaste plagg haha! Man är inte speciellt sexig men en kylig kväll finns det inget mysigare plagg :) Jag förstår verkligen er som inte bestämt storlek än. Det är verkligen svårt! Har alla vart på konsultation nu?
Gilla

Anonym användare

10 jun, 2012

Försökte precis, men det är fotbolls EM så fick ett "hmm" till svar ;) Jag vill bara att det ska bli dag för OP NU NU NU! Är inte orolig för att sövas utan att det ska bli nån komplikation eller att jag ska tycka dom är fula eller för stora/för små.... Har ni nån oro?
Gilla

Anonym användare

12 jun, 2012

Hallå flickor!!! Har ni slutat fundera på brösten? När jag laga mat idag så kröp tveksamhet och oro över mig.. Tänk om man gör detta i onödan, tex om man NTs blir nöjd över resultatet eller storlek, eller om man får fula sår/ärr och andra komplikationer... Är det värt det?!?! Fast bag vill ju ha ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

12 jun, 2012

Jag är jättenervös!

Det känns otroligt läskigt för nu är det inte alls långt kvar :S Jag är mest rädd för kapsel eller att det ska bli nån infektion i såret..... fy! Jag försöker att tänka på annat och koncentrera mig på jobbet just nu :)

Mina "bröst" har jag velat förstora i så många år och jag tar helt klart risken!

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2012

Jag har oxå velat länge, men trodde dock aldrig jag skulle kunna rent ekonomiskt.. Tror mest jag är inne i en mindre Depp period just nu så är nog därför jag blir osäker & ifrågasätter mina val.. ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

13 jun, 2012

Åh men det är säkert inte ovanligt att känna så både innan och efter op. Hoppas du känner den där bra känslan snart igen. Ibland får man va lite depp :)
Gilla

Anonym användare

13 jun, 2012

Hej tjejer! 

Har operationstid på proforma hos Örjan den 2/7!
Har varit på banken idag och fixat lite.. Just nu är jag bara förväntansfull, inte alls orolig! :D

Gilla

Anonym användare

13 jun, 2012

tvåbarnsenare_ skrev:

Hej tjejer! 

Har operationstid på proforma hos Örjan den 2/7!
Har varit på banken idag och fixat lite.. Just nu är jag bara förväntansfull, inte alls orolig! :D

Det är kul att du har tid så "snart" ;) min oro går i vågor, men vet inte vad jag oroar mig för igentligen :)
Gilla

Anonym användare

14 jun, 2012

Ja, idag är det bara 18 dagar kvar och jag tror att dom kommer gå rätt så fort! Jag har hand om min två barn ensam hela dagarna så jag har lite att göra och därför brukar dagarna gå rätt snabbt :) De sista dagarna kommer kanske inte gå lika snabbt ;) hehe.
dock har jag inte fått något klockslag när jag ska vara där.. har ni?
man ska ju ringa en vecka innan och bekräfta sin tid så man kanske får det då? :)

Nej det är ju dumt att oroa sig i "onödan" om ni förstår. det är klart att man ska fundera över komplikationer och sådär men att oroa sig för mycket gör nog en bara mer nervös när det är dags! :)
Jag är så jäkla glad över att det äntligen är dags, blir det nå komplikationer så tar jag det när/om det kommer :)

Gilla

Anonym användare

14 jun, 2012

Nej jag fick ingen tid, ska ringa en vecka innan och bekräfta betalning och få OP tid.. ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem