Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Chihiro

Kvinna ·

01 jun, 2012

Nu ligger jag lite efter här ;) Jag var hos Örjan 8:45 idag. Provade alla möjliga storlekar och former. Slutade med runda mentor 300 resp 325 cc vilket kändes jättebra när jag var där. Men nu börjar jag undra om dom kanske blir väldigt stora på mig..Ångest. Dessutom hade han en op tid kvar nästa vecka på to så jag tog den :-D Mindre än en vecka kvar.

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

01 jun, 2012

Var också hos Örjan, hade velat haft din op tid Chihiro :P Nästa lediga i Juni var 26e och lite sent för mig så blir op 13/9 istället :)

Eftersom jag har lite häng så hade jag inte så mycket möjligheter då jag inte vill göra lyft ,från början i alla fall.

Hög profil, Mentor425 cc var det jag provade ut. Kändes bra. Glömde dock massor medans jag satt där så mailade och frågade hur skillnaden skulle bli om vi höjde till 450 istället. Blir sänkning av bröstveck och troligtvis bakom placering :)

Gilla

Anonym användare

02 jun, 2012

Kul att ni fått tider.. Jag ville ha augusti men då sa han att han va ledig, men lyckades fixa med jobbet så jag kunde ta juli tiden... Är det nån som vet om man får nån bh på kliniken efter OP eller om man ska ha me egen? Och vad bör man ha med sig dit, tips på enkla juli kläder?
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

03 jun, 2012

Jag skrev fel menade att jag kulle operera mej den 9juli och inte juni och undrar då om skattepengarna hinner komma in på kontot eller om jag ska krångla med att ta ett lån på 8 tusen? vad tycker ni? och sen tror ni det räcker med att vara ledig fråb jobbet 2 veckor eller ska jag ta ledig 3?

Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Då borde pengarna ha kommit in, men kolla med proforma om du är osäker.. Annars kan man ju betala av MF lånet direkt utan extra kostnad.. Jag kommer opereras en onsdag å är sen ledig ca 3 veckor, men det är oxå min semester ;)
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

03 jun, 2012

okej :) har läst att pengarna ska vara inne vecka 23 eller veckan innan midsommar. okej jo jag ska ju med ta semestermen vet inte om det räcker med 2 veckor eller om man ska ta en extra vecka och te 3 istället. Kanske säkrast att ta ledig i 3 vekcor då. Så om man mår "bra" sista veckan så kan man ju bara njuta av sin ledighet ju. Vart ska du operera dig då?
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Jag ska opa mig på proforma av Örjan. Ska lyfta/tablett vävnad & fylla på nytt ;)
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

03 jun, 2012

okej vad roligt :)! Hoppas det går bra om vi inte hörs innan dess.
Gilla

Six

Kvinna ·

03 jun, 2012

Waaaaaa! Konsultation imorgon, så spännande! Jag har suttit och klottrat ner en massa frågor jag ska ställa. Och imorgon är det precis en månad till op :) helt ofattbart!
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Åh va kul Six!!!!!!! Hoppas du hittar nått du trivs med. Sjukt skönt att du har så kort tid kvar till OP, känns som en evighet tills man får träffa dom nya brösten ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

03 jun, 2012

Ja jättekul och nervöst. Helt plötsligt börjar stressen komma! Jag är inte säker på storlek, put, form, textur..... det är ju en djungel! Därför hoppas jag mötet imorgon kan lugna mig :) Det ska bli spännande att prova olika storlekar i alla fall :D
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Jag gick dit med runda, lagom stora & att dom sitter där dom ska som krav ;) resten fixa Örjan ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

04 jun, 2012

Haha bra det! :D Jag känner mig plötsligt osäker på allt! Måste vara nerverna :) men det blir nog bra!
Gilla

Six

Kvinna ·

04 jun, 2012

Nu har jag precis vart på konsultationen! Örjan is tha man! Jag är så nöjd! Det blir 375cc bakom muskel och inte 400 som jag tänkte först. Han hade gjort det om jag ville men han och jag var överens om att det såg bättre ut. 400 var verkligen stort på mig som är 152cm "lång" och 45kg tung. 375 var också stort, men blir nog perfekt sen när dom hamnar i kroppen. Med dom större inplantaten såg jag ganska tjock ut. Jag fick höra så mycket fint och bra om mina minimala bröst att jag började fundera.. Kanske ska skippa allt låta det vara som det är haha! Nej, som jag har längtat efter detta! Jag är supertaggad, men nu är den stora frågan... ska man ta kapselförsäkringen???
Gilla

Anonym användare

04 jun, 2012

Haha... Han sa bra saker om mina med så jag sa till min kompis när vi gick att han verkar inte vilja tjäna några pengar när han säger sånt, kan ju finnas tjejer som tänker om. Jag tog kapselförsäkringen, kände bra ifall nått händer dom första 3åren, även om jag inte är så tät så kan det va värt 3000:- Men super bra att allt kändes ok och att du gilla Örjan :)
Gilla

Six

Kvinna ·

04 jun, 2012

Det var precis det jag tänkte också haha :D Jo alltså jag ska verkligen tänka på försäkringen. Man ska senast bestämt sig tre veckor efter op, så jag har ett tag kvar. Jag är verkligen nöjd och jag fick prova och fråga precis hur mycket jag ville. Jag tog min lilla tid där inne :)
Gilla

Anonym användare

05 jun, 2012

Jag är så sjukt taggad... Hur ska du/ni göra med träning? Jag ligger ca 5kg+ just nu, eftersom jag känner att min kropp ska bli så lite påverkad som möjligt efter OP, nån mer som måste ligga i med kost & träning innan "dagen D". ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

05 jun, 2012

Jag äter kanske lite mer än vanligt för att på nåt sätt hjälpa kroppen :) tränar gör jag som vanligt. Alltså jag proppar inte i mig massa mat, men i vanliga fall äter jag ganska lite. Jag har hört att man läker bättre när man äter riktigt och motionerar... Ja det säger ju sig självt egentligen :)
Gilla

Anonym användare

05 jun, 2012

Låter bra! Jag äter jag med, men jag har vissa perioder när jag enbart lever på socker och mackor (fix ide) så nu försöker jag hitta tillbaka i min vanliga rutin, skulle aldrig fixa soppor å pulver eller svälta mig... Har hört att man har ondare om man har tränade bröst muskler, kan det stämma?
Gilla

Six

Kvinna ·

05 jun, 2012

Jag har också hört att man har ondare med tränade bröstmuskler... Vet inte om det är sant dock.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem