Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Dani

Kvinna ·

27 jun, 2012

Ok jag förstår tack
Gilla

Dani

Kvinna ·

27 jun, 2012

Funderar på 425cc eller 450cc ... Är det sant att det försvinner lite efter operation? Hoppas nån vet!?
Gilla

Six

Kvinna ·

28 jun, 2012

Dani - kul! Då blir det du, jag och Liljan84 på onsdag!!!!
Gilla

Dani

Kvinna ·

28 jun, 2012

Ja hur mycket ska du lägga i? Är typ samma läng och vikt som du men har fött 3 barn och lite äldre jaja!:)
Gilla

Six

Kvinna ·

28 jun, 2012

Dani - menar du mig? I så fall 375cc :D Har dock börjat vela igen! Antingen 375 eller 400, det är ju så fint med stooora! Meeeen samtidigt blir det svårare att hitta kläder med större plats för brösten men liten storlek i övrigt.
Gilla

Dani

Kvinna ·

28 jun, 2012

Six skrev:
Dani - menar du mig? I så fall 375cc :D Har dock börjat vela igen! Antingen 375 eller 400, det är ju så fint med stooora! Meeeen samtidigt blir det svårare att hitta kläder med större plats för brösten men liten storlek i övrigt.
Jaha jag velar mellan 425 o 450!!:)
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

28 jun, 2012

Snart är det dax för mig med! 9/7 Jag velar åxå jätte mycket med storleken. Ska man ta 450 eller 500? Vill lixom inte att dem ska bli allt för stora. Kan man bära upp 500 när man e 163cm och väger 57kg?

Gilla

liljan84

Kvinna ·

28 jun, 2012

Ja då har det gått en dag till då ,härligt. Detta är faktiskt sista torsdagen som jag sitter här med mina gammla små tuttar känns helt sjukt.

Välkommen till oss Dani, kul då ses på Proforma på onsdag kl 07:45 💋.

Gilla

Dani

Kvinna ·

28 jun, 2012

liljan84 skrev:

Ja då har det gått en dag till då ,härligt. Detta är faktiskt sista torsdagen som jag sitter här med mina gammla små tuttar känns helt sjukt.

Välkommen till oss Dani, kul då ses på Proforma på onsdag kl 07:45 💋.

Tack vad snäll!!:)
Gilla

Anonym användare

28 jun, 2012

Tiden rullar på.. Gillar din nedräkning och hur du njuter av din sista torsdag med gamla brösten Liljan84 . ;) Själv blir det att peta in pengarna ikväll så att jag inte kan nalla av dom innan OP.. Hoppas ni väljer rätt storlek i slutändan.. Om det försvinner på bakom bröst så måste jag ta 485, men är ändå lite rädd att dom kanske blir försmå ;) skadad man är ;)
Gilla

Anonym användare

28 jun, 2012

De flesta som lagt bakom säger ju att det försvinner 50cc när de väl är på plats, så velar man mellan två storlekar så är det ju smartast att ta den största :) det brukar ju inte skilja så himla mkt mellan dom två man velar mellan heller :)

Gilla

Six

Kvinna ·

28 jun, 2012

Jag blir tokig. Tror jag måste prova inplantaten en gång till innan op!? Mellan 375 och 400 är det inte så stor skillnad men när jag testade så såg jag nästan tjock ut med 400. Men! Om ca 50cc försvinner (som det sägs här på pof) borde väl resultatet se ut som när jag provade 375 på konsultationen? Förstår ni hur jag menar?
Gilla

Dani

Kvinna ·

29 jun, 2012

Six skrev:
Jag blir tokig. Tror jag måste prova inplantaten en gång till innan op!? Mellan 375 och 400 är det inte så stor skillnad men när jag testade så såg jag nästan tjock ut med 400. Men! Om ca 50cc försvinner (som det sägs här på pof) borde väl resultatet se ut som när jag provade 375 på konsultationen? Förstår ni hur jag menar?
Ja nu har jag mailat för att få kolla på ett större implantat så ha e förbered , väntar på ett svar!:)
Gilla

liljan84

Kvinna ·

29 jun, 2012

Jag frågade Örjan på min konsultation hur mycket som försvinner när man lägger bakom och han sa ingeting på dig. Vet inte riktigt vad han menade, med efter det sa han du har nästan inget underhudsfett så det kanske har något med det att göra men det känns ju lite konstigt. 😇

Gilla

Emelies

Kvinna ·

29 jun, 2012

Har tid den 11 juli 2012 hos gribbe någon mer? =) 

Gilla

Anonym användare

30 jun, 2012

Ligger här å gottar mig åt eran lycka som äntligen får bröts n nästa vecka, och längtar efter era opberättelser ;) Själv fick jag domen halsfluss idag & penicillin i 10 dagar så är ganska nöjd över att min OP inte är förts 25/7 ;) Är ni frisks & krya? Skulle nån opas på måndag?
Gilla

Anonym användare

30 jun, 2012

Misty skrev:
Ligger här å gottar mig åt eran lycka som äntligen får bröts n nästa vecka, och längtar efter era opberättelser ;) Själv fick jag domen halsfluss idag & penicillin i 10 dagar så är ganska nöjd över att min OP inte är förts 25/7 ;) Är ni frisks & krya? Skulle nån opas på måndag?

nej vad tråkigt med halsfluss😕 Men som du sa så är det ju tur att du fick det nu när du har nån vecka kvar innan OP! Hoppas att det ger sig snabbt! krya på dig🙂

Jag ska opereras på måndag!!👍 idag har jag tvättat all tvätt och städat hela lägenheten noooga eftersom jag antar att jag inte kommer kunna städa normalt nästa gång det är dags för städning 😉

I morgon ska jag packa resväskan för tåget till sthlm går kl 20 imorgon kväll. Ska sova hos en kompis på då, då jag ska vara på proforma kl 7.45 på måndag. Sen ska jag stanna hos kompisen i några dagar och vila upp mig medan min mamma är hemma hos mig och tar hand om barnen!
Dagarna har gått så jäkla fort och i morgon kan jag typ slänga min nuvarande bh! (eller okej då, jag kanske ska ha på mig den till kliniken på måndag men ändå) haha.. Känns häääärligt!😀

Gilla

Anonym användare

01 jul, 2012

Åh va kul!!!! Då ska jag tänka på dig på måndag! Duktig du är som fixat allt tills du kommer hem ;)
Gilla

Anonym användare

01 jul, 2012

Shit imorgon e det dags!!! Har inte förberett något alls, måste ju packa å så....Vad ska man ta med?? kläder , orkar man läsa ngt??

Ska bli såå roligt, men börjar bli galet nervös, vill bara få det överstökat nu. :)

Gilla

Anonym användare

01 jul, 2012

Fan va kul för dig! Bor du i Sthlm så behöver du väl bara packa ner rena underkläder, nån smidig tröja/klänning/skjorta eller vad du tänkte ha efter OP, tandborste/tandkräm & lätta skor eller tofflor sm man bara stoppar fötterna i. Mobil, laddare, bok om du gillar sånt eller så laddar du på med ljudbok på mobilen eller på mp3:n eller va du nu har. . Sen Hr jag hört att folk har lipsyl med sig...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem