Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

AnifareS

Kvinna ·

13 okt, 2013

Imorgon är det dags för mig. Börjar kännas i nerverna.. Jag tar mjukiskläder, tröja med dragkedja.. Lite snack och en bok. Några tips i sista minuten? Allt mottages tacksamt!!:)
Gilla

Sunshine2

Kvinna ·

13 okt, 2013

Jag ska operera mig den 24/10 på Proforma av Örjan Gribbe. Är sååå nervös! Ser fram emot det riktigt mycket men är (så klart!) väldigt nervös också. Har t o m svårt för och inte tänka på annat än mina nya tuttar... Finns det någon annan här som också ska operera sig den dagen?
Gilla

bigboobies

Kvinna ·

14 okt, 2013

Meriah skrev:
Jag ska op mig på Proforma 17 okt =)
åh jag med :D vilken tid?

Gilla

bigboobies

Kvinna ·

14 okt, 2013

.
Gilla

MCK

Kvinna ·

15 okt, 2013

Hur är det med ppiller i samband med op? Jag fyllde i en hälsodeklaration där jag bl.a. skrev att jag äter ppiller. Men min läkare sa inget om detta. Nu vill jag veta vilka här som har opererat sig och som ska operera sig utan att sluta äta sina ppiller! Jag äter Yasminelle, vilken sort äter ni?
Gilla

Annlun

Kvinna ·

15 okt, 2013

Jag ska fortsätta äta mina p piller äter cerazette
Gilla

Annlun

Kvinna ·

15 okt, 2013

Nu har man sagt till chefen på jobbet, gick jättebra
Gilla

Annlun

Kvinna ·

15 okt, 2013

Det försvann text... Har tagit semester dagen innan op för att varva ner/tvätta/förbereda, fått beviljat lån som jag betalar nästa vecka..snart blir drömmen verklighet som jag väntat på i 20 år men aldrig vågat göra förrän nu då jag insett att drömmar är till för att förverkligas livet e kort..:) Undra om bhn man får köpa på kliniken..är det bra att köpa 2 st kanske man vill tvätta den någongång?
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

15 okt, 2013

Jag slutade inte på min ppiller och man behöver inte sluta på ppiller för att man ska operera sig, inget som spelar stor roll. 
Inget som direkt påverkar.
Går på nevoletta 28 :)
Gilla

Jojo.i.karlstad

Kvinna ·

15 okt, 2013

EN vecka kvar för mig nu:D Lycka till ni andra som hinner göra före!Guud vad jag längtar!
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

15 okt, 2013

Jag slutade med p-piller men det var för att jag var så nojig över att få blodpropp som är mycket större med p-piller och vid en operation och efter en operation, i samband att jag röker också ;) En jag "kände" dog av blodpropp några veckor efter sin bröstoperation så därför jag slutade typ 1 månad innan operationen.. Men jag tror inte det är så stor risk att få blodpropp så man behöver nog inte sluta :)
Gilla

MCK

Kvinna ·

16 okt, 2013

shit nu blev jag nojig när jag läste ditt inlägg Iloveboobies, men å andra sidan så har ju inte min läkare sagt något så då kanske det beror mycket på också om man har mycket proppar i släkten osv .. måste mejla honom och fråga bara för det!
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

16 okt, 2013

Jag tror inte du behöver vara orolig för det verkar vara väldigt ovanligt, tror nog också att det är större risk om man har proppar i släkten. Jag har typ haft dödsångest för narkosen men det gick skitbra! :)
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

16 okt, 2013

Imorrn är det äntligen min tur!!! Jag har bäddat rent i sängen och ska snart packa väskan och duscha med descutan. Ni som sovit kvar, hur är det med mat och allt? Ska man ta med sig middag och frukost och liknande? Jag har köpt hem fryslådor som jag tänkte ta med för jag antar att kliniken inte bjuder på middag direkt. Jag kommer packa en liten väska med frukt och mat :)
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

16 okt, 2013

Mini_Me skrev:
Imorrn är det äntligen min tur!!! Jag har bäddat rent i sängen och ska snart packa väskan och duscha med descutan. Ni som sovit kvar, hur är det med mat och allt? Ska man ta med sig middag och frukost och liknande? Jag har köpt hem fryslådor som jag tänkte ta med för jag antar att kliniken inte bjuder på middag direkt. Jag kommer packa en liten väska med frukt och mat :)
Nej nej du får mat och frukost på kliniken! Ta inte med nåt, inte ens säkert du är så sugen på mat och fika heller för den delen ;) lycka till!
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

17 okt, 2013

Nu är jag klar och ligger på uppvaket. Jag mår otroligt bra och har inte ett dugg ont! Jag antar att smärtan blir värre men det är det värt. Påsarna är borta!!! :)
Gilla

83Tina

Kvinna ·

17 okt, 2013

Äntligen börjar svullnaden om magen försvinna, inte kul när man förstorar brösten och så ser det ut som att man är i 5e månaden (världens kula). Det verkar vara väldigt vanligt så jag är väl inte den enda som opererats nu i oktober och svällt upp?!
Gilla

carromedk

Kvinna ·

17 okt, 2013

Åå svällde din mage också upp!? Varför gör den det?:-(
Gilla

83Tina

Kvinna ·

17 okt, 2013

Jag har läst allt möjligt både att det kan bero på medicin, narkosen och att man samlar på sig vätska och dom flesta verkar reagera så.
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

17 okt, 2013

Nu är jag hemkommen från konsultation, och ännu mer nervös inför operation! Men det känns bra att ha träffat Johan och ja tror detta kommer bli kanon bra:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem