Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

carromedk

Kvinna ·

17 okt, 2013

Jaha ok:-) Jag är fortf lite svullen på magen:-( opades i fredags..o har inte ätit mer el onyttigare än vad jag gör annars. Tränar ju mke annars (när ja inte e sjukskriven) sp antog att det va dörför.. Att ja inte rört pä mig så mke. Har ju typ bara orkat gp två promenader denna veckan.. Men det kanske har m narkos att göra? Tramodolen slutade ja ju med i måndags, o fortsatte med Alvedon. .. o tar fortfarande alvedon nu. Inte lika ofta men...
Gilla

Molle1981

Kvinna ·

17 okt, 2013

Hej på er! Nu är jag klar med min operation! Känns ju kan man ju säga men har mest ont av trycket över bröstet pga bröstbandet. Har svårt att ta djupa andetag och därför ont i rygg å bröst. Känns som världens träningsvärk överallt. Halvligger i soffan vilket är skönt. Mådde bra efter narkosen, bara haft lite illamående och är trött....lite skakis såklart men det är ju mkt för man inte ätit något... Jag har ingen aning om hur mkt läkaren la i då jag gav honom lite fria händer angående storleken....vi pratade på konsultationen i maj om 325-350 men har under tiden efter operationen funderat på om de skulle bli för lite...efter lite prat med läkaren innan operationen kom vi fram till att han skulle göra klart allt under operationen och innan han valde storlek skulle han prova med ett provimplantat med lite olika storlekar så det skulle bli så bra som möjligt. De enda jag vill är att brösten ska vara proportionerliga till min kropp, att jag ska kunna träna utan att de är i vägen och att jag ska kunna leva normalt utan att de e i vägen! Angående storleken vet jag bara att när han ritade så skrev han 425...!!!! Sen vad det blev får jag veta imorgon!!!
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

17 okt, 2013

Johan är en grym kirurg så kommer gå kanon :D. 
Ska själv dit för min andra OP dagen innan dig den 28/10 ^^,. 
Lycka till :D
Gilla

Somenlitensol

Kvinna ·

17 okt, 2013

Skönt att höra att man inte är ensam om svullen mage. Opererades för 3 dagar sen och är väldigt svullen. När brukar de gå ner? Hur mår ni annars tjejer som är färdiga? Nöjda, ont? Själv är Jag väldigt stel och öm men har inte jätteont
Gilla

83Tina

Kvinna ·

17 okt, 2013

Jag opererades i fredags och min mage har gått ner lite men ser fortfarande ut som om jag vore gravid, har läst att några har varit svullna flera veckor men vanligast tror jag har varit 1-2 veckor
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

17 okt, 2013

Jag har mått kanon hela dagen sen operationen men jäklar vad ont jag har nu. Jag har visserligen bara tagit Alvedon nu på dagen så det kanske börjar bli dags för lite starkare tabletter. Samtidigt får det gärna göra ont.. Jag skuttar runt på rosa moln och är så lycklig för mina nya fina bröst :)
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

18 okt, 2013

Jag opererades den 10/10 och har inte blivit något svullen.. Men sen är det nog något fel på min kropp också då jag aldrig kan gå upp eller liknande också ;) Jag är jättenöjd hittils med brösten, ser redan nu att de kommer bli sjukt snygga! Det enda jag inte är nöjd med är storleken, och tror inte det kommer bli bättre heller.. Tycker de är för små :( Så nu blir det att spara ihop en till operation.. Psykiskt jobbigt :/
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

18 okt, 2013

MissCharlotte skrev:
Johan är en grym kirurg så kommer gå kanon :D. 
Ska själv dit för min andra OP dagen innan dig den 28/10 ^^,. 
Lycka till :D
va skönt!! det är klart jag litar på att han kan, men nörvös är jag ändå;)
Gilla

giggi

Kvinna ·

18 okt, 2013

Dagen D, snart är det äntligen min tur!! Sååå nervös
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

18 okt, 2013

Det behöver du inte vara! Det kommer gå jättebra :D Vilken tid op:as du? Lycka till!
Gilla

Molle1981

Kvinna ·

18 okt, 2013

Jag har nu varit på återbesök. Allt har gått jättebra och de såg fina ut. Självklart spända å svullna. Hade ont i ryggen i natt av att bröstbandet suttit så vansinnigt hårt men nu släppte de lite på det. Då jag har mkt bröstmuskulatur sedan tidigare gymträning behöver jag verkligen vara noga med bröstbandet framöver så inte musklerna tar över! Var ju riktigt nyfiken på vilken storlek jag fick eftersom jag inte fick veta det efter operationen....har fick lite fria händer angående storlek. Vid konsultationen i maj pratade vi om 325-350 men har funderat senaste tiden på om de var för lite. Berättade det för läkaren igår och han sa då att om han fick lite fria händer angående storleken så skulle han prova ut en bra storlek under operationen. Visste att mer än 450 skulle jag inte få då det är vad jag max kan utan att det kan bli komplikationer. Fick veta att han la in 425 i varje! Nöjd att det inte blev mindre. Har lagt upp både före och efterbildar på min sida på galleriet om ni vill se!?
Gilla

Alexandra-26

Kvinna ·

18 okt, 2013

C:a två veckor kvar för mig, längtar så efter 10 års väntan på att vara "färdig" på barnfronten, på konsultationen kom vi fram till 450 anatomiska... Undrar nu om 500 skulle vara bättre, är räd att 450 blir för lite trots min nätta kropp och obefintliga nuvarande tuttar....bo på clinic strömstad sa att han tyckte det var Max för mig då risken finns att det blir hängiga om han lägger in mer.... Usch undra om 500cc går bra ändå, åldern kommer ju medföra häng oavsett vad med tiden :) uppfattas anatomiska mindre inuti kroppen motsvarande vad ett runt implantat i samma storlek skulle gjort?
Gilla

Anki

Kvinna ·

18 okt, 2013

Jag ska lyft brösten den 29 0ktober hos Johan. Jag har gjort 4 operationer hos Johan och han är verkligen jätte duktig. Kan varmt rekomendera honom. Jag förstår att du är lite nervös, men det hör till ;)
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

18 okt, 2013

Anki skrev:
Jag ska lyft brösten den 29 0ktober hos Johan. Jag har gjort 4 operationer hos Johan och han är verkligen jätte duktig. Kan varmt rekomendera honom. Jag förstår att du är lite nervös, men det hör till ;)
Jag ska ochså opereras den 29, så då ses vi kanske där;)
Gilla

83Tina

Kvinna ·

21 okt, 2013

Inga fler som ska operera siig i oktober? Tycker att tatt det händer väldigt lite i den här tråden
Gilla

Liljan23

Kvinna ·

21 okt, 2013

Jag är nyopererad sen 16 oktober <3
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

21 okt, 2013

Jo fast tror det är typ många sista veckan i oktober, vet några :). 
Jag har iaf 1 vecka kvar :D. 
Dock mer nervös/stressad inför narkosen denna gången :/
Gilla

Annlun

Kvinna ·

21 okt, 2013

10 dagar kvar för mig....längtar!!!!oxå mest nervös inför narkosen men jag överlever nog..hoppas jag!;)
Gilla

MCK

Kvinna ·

21 okt, 2013

Jag har om 2 dagar!!!!!! :0 för två veckor sedan kändes det som en evighet men shit vad fort det gått! Riktigt nervös för narkosen.
Gilla

iwana

Kvinna ·

21 okt, 2013

Jag har 9 dagar kvar ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem