Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Lisenaj

Kvinna ·

31 jan, 2019

Hopp! Undrar också hur din konsultation gick? jag är intresserad mer av vilka bilder du utgår ifrån, kan man få några via pm? Ska lägga in 590cc bakom bröstmuskeln men jag har ingen uppfattning om hur detta kommer se ut efteråt, endast från konsultationen.
Gilla

shaishai

Kvinna ·

31 jan, 2019

Jag undrar också vilka drömbilder du hade :P hahahaha
Gilla

Hopp

Kvinna ·

31 jan, 2019

Sådär, då var man hemkommen. Åkte till konsultationen med tanke att jag skulle ha 550 runda delvis bakom. Åker hem med bokad tid 14/2 9.30 för 440-495 (lutar mest åt 495) framför muskeln ?. Så snyggt det var i test-bhn med dom anatomiska. Har varit lite anti mot dom, vet ej varför men nu blev jag helt kär i dom
Gilla

shaishai

Kvinna ·

01 feb, 2019

Hopp skrev:

Sådär, då var man hemkommen. Åkte till konsultationen med tanke att jag skulle ha 550 runda delvis bakom. Åker hem med bokad tid 14/2 9.30 för 440-495 (lutar mest åt 495) framför muskeln ?. Så snyggt det var i test-bhn med dom anatomiska. Har varit lite anti mot dom, vet ej varför men nu blev jag helt kär i dom

Vad kul! Tog du bilder med implantaten? Följde din man med till slut :)?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

01 feb, 2019

Tog inga bilder tyvärr. Kom på det sen på väg hem. Men det såg så bra ut och så fint med de anatomiska att dom fyller hela bröstet precis som ett naturligt. Gud vad svårt att bestämma storlek. Vill inte ångra och tycka att jag tog för lite men samtidigt intr fylla så man är 2 bröst på stranden med barnen. Vill få större än jag har men det krävs det inte mycket för samtidigt som jag vill gärna att det inte lysar opererade om brösten
shaishai skrev:

Hopp skrev:

Vad kul! Tog du bilder med implantaten? Följde din man med till slut :)?

Gilla

Eleeea

Kvinna ·

02 feb, 2019

shaishai skrev:

För min del handlar det om antingen 380cc demi eller 450cc full. Har bröstbredd 12.5cm men är rätt så platt asso. Vill verkligen inte ha implantat som är bredare än 12,5cm. Såå rädd för att se bred ut upptill :|!

När det kommer till att bestämma storlek för er.. Har ni en deadline på när ni måste veta eller får ni bestämma så sent som på op dagen? :)

hej jag kommer att operera mig den 28/2. Jag har exat samma bröstbredd som dig och väljer också mellan 380-450cc börjar dock att bli osäker nu och tänker att jag ska minst lägga 450cc ev 500cc
Gilla

nugget

Kvinna ·

02 feb, 2019

Vad är skillnaderna mellan olika profiler? Är det hur högt upp brösten kommer sitta? Angående rädsla över narkosen: Försök att tänka på att en narkosläkare sitter på 11 års utbildning varav 5 av åren inriktar sig på just narkos. Teamet kommer ha stenkoll på varenda relevant värde i din kropp under operationens gång och vid minsta avvikelse märker dom det. Man är i trygga händer :) /läkarstudent som själv varit rädd för narkos. Lycka till tjejer! Har min första konsultation i början av mars så ser fram emot att höra hur det har gått för er :)
Gilla

Disney85

Kvinna ·

02 feb, 2019

Hej Ska också opereras på Bella kliniken den 4/2 Såå nervös då jag inte bestämt någon storlek ännu..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

03 feb, 2019

nugget: profilerna handlar inte hur högt eller lågt brösten kommer sitta. Alla bröst sitter alltid på samma plats, Är ju mer hur "putigta" implantaten är. Därav är de tex high profil, demi profil och allt nu va det finns.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

03 feb, 2019

Eleeea skrev:

shaishai skrev:

För min del handlar det om antingen 380cc demi eller 450cc full. Har bröstbredd 12.5cm men är rätt så platt asso. Vill verkligen inte ha implantat som är bredare än 12,5cm. Såå rädd för att se bred ut upptill :|!

När det kommer till att bestämma storlek för er.. Har ni en deadline på när ni måste veta eller får ni bestämma så sent som på op dagen? :)

hej
jag kommer att operera mig den 28/2. Jag har exat samma bröstbredd som dig och väljer också mellan 380-450cc börjar dock att bli osäker nu och tänker att jag ska minst lägga 450cc ev 500cc

Gilla

Chana

Kvinna ·

03 feb, 2019

Hej! Jag skall också opereras på Reformkliniken nu i februari. Skall byta ut implantat. Gjorde bröstlyft och bröstförstoring 2007. På konsultationen bestämdes 500 cc. Men vet i tusan om inte det blir för stort. Har 320 i nu.
Gilla

NJTLS

Kvinna ·

03 feb, 2019

Hej Tjejer! Helt ny på denna sida så får se om inlägget hamnar rätt ens. Kul att läsa om alla som har op nu snart och allas oro och nyfikenhet. Jag är inte ensam i all denna fundering och rädsla blandas med glädje. Tänkt igenom detta i 10 år och nu efter en massa kilos viktnedgång så kände ja att de var på tiden. Så jag räknar dagarna till op som är nu den 18/2 någon mer som ska göra på nordiska kliniken då? Jag och en väninna gör samma dag hos Patrik. Så spännande! Ska köra motiva round corse 650cc någon som ska ha dom också ?
Gilla

shaishai

Kvinna ·

03 feb, 2019

NJTLS, vad kul att du op samma dag som din kompis!!! Som jag önskar att jag också gjorde det! Måste kännas såå tryggt!!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

03 feb, 2019

Eleeea, efter det inlägget fick jag reda på att det var 13 cm jag hade haha :P så då är valen 425 demi och 500 full ist. För att vara helt ärlig så tyckte JAG inte att det var jätteskillnad mellan demi och full.. och då skiljer det 75cc mellan dem. Tror inte att 50cc bli en jätteskillnad heller (450 eller 500).. testade du 500cc på dik konsultation :)?
Eleeea skrev:

shaishai skrev:

hej
jag kommer att operera mig den 28/2. Jag har exat samma bröstbredd som dig och väljer också mellan 380-450cc börjar dock att bli osäker nu och tänker att jag ska minst lägga 450cc ev 500cc

Gilla

shaishai

Kvinna ·

03 feb, 2019

Chana skrev:

Hej! Jag skall också opereras på Reformkliniken nu i februari. Skall byta ut implantat. Gjorde bröstlyft och bröstförstoring 2007. På konsultationen bestämdes 500 cc. Men vet i tusan om inte det blir för stort. Har 320 i nu.

Ska du göra lyft också den här gången eller tänker man att der räcker med förstoring då 500cc kommer ge ett naturligt lyft :)?
Gilla

Anek78

Kvinna ·

03 feb, 2019

NJTLS skrev:

Hej Tjejer!
Helt ny på denna sida så får se om inlägget hamnar rätt ens.
Kul att läsa om alla som har op nu snart och allas oro och nyfikenhet.
Jag är inte ensam i all denna fundering och rädsla blandas med glädje.
Tänkt igenom detta i 10 år och nu efter en massa kilos viktnedgång så kände ja att de var på tiden.
Så jag räknar dagarna till op som är nu den 18/2 någon mer som ska göra på nordiska kliniken då?
Jag och en väninna gör samma dag hos Patrik. Så spännande!
Ska köra motiva round corse 650cc någon som ska ha dom också ?

Hej Du verkar ha hamnat rätt :-) Va Kul! Jag ska göra den storleken/implantaten på onsdag. :-)
Gilla

Chana

Kvinna ·

03 feb, 2019

Lyft också. Tuve sa det kommer se naturligt ut och jag litar på hans proffession såklart, men samtidigt känns det som Dolly Parton??
Gilla

Chana

Kvinna ·

03 feb, 2019

Där gjorde jag min första op. Men hos en annan läkare.
Gilla

NJTLS

Kvinna ·

03 feb, 2019

Ja det är sjukt kul och peppande. Vi gick på konsumtionen ihop också. Ända jag fundera på de, på NK.s sida står fr att inplantaten tar ca 1 h men lyfter 1,5-3 h. Jag har bokat tid 1 h efter min vän känns som ja kommer få sitta och vänta och hinna nojja upp mig.
Gilla

NJTLS

Kvinna ·

03 feb, 2019

Anek78 skrev:

NJTLS skrev:

Hej Tjejer!
Helt ny på denna sida så får se om inlägget hamnar rätt ens.
Kul att läsa om alla som har op nu snart och allas oro och nyfikenhet.
Jag är inte ensam i all denna fundering och rädsla blandas med glädje.
Tänkt igenom detta i 10 år och nu efter en massa kilos viktnedgång så kände ja att de var på tiden.
Så jag räknar dagarna till op som är nu den 18/2 någon mer som ska göra på nordiska kliniken då?
Jag och en väninna gör samma dag hos Patrik. Så spännande!
Ska köra motiva round corse 650cc någon som ska ha dom också ?

Hej
Du verkar ha hamnat rätt :-)
Va Kul! Jag ska göra den storleken/implantaten på onsdag. :-)

Åh va spännande, nästan så man vill va fräck och fråga om bilder:) Kan du ta reda på vad för kup storlek du landar på :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem