Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

shaishai

Kvinna ·

06 feb, 2019

Majlaja, hur mår du? Hur gick det för dig? Stort lycka till imorgon Anek78 och Tjenix!! Ni är grymma och kommer klara er superfint :)! Andrrzonnn, jag kunde beställa utan chip men då var jag tvungen att 100% säker på mitt val och sista minuten byte skulle inte vara ngt alt för de beställer implantat bara med chip. Jag kände väl att jag behövde utrymme för att vela så jag sa nej till utan chip. Man får ta upp det själv för kirurgen dock o fråga om de kan beställa utan chip om du är intresserad av det :)
Gilla

shaishai

Kvinna ·

06 feb, 2019

Sorry för segt svar! Personalen här på kliniken är helt underbara! Såå snälla och måna om oss, känns verkligen tryggt. Jag måde sjukt illa efter att jag vaknade från narkosen. Och har mått så till och från och även spytt. Tror inte att mitt låga blodtryck hjälper speciellt mkt mot illamåendet heller :P. Hade jag op’at mig på en klinik utan övernattning hade jag nog inte klarat mig om jag ska vara ärlig. Druckit en massa cocacola och just nu äter jag macka med yoghurt. Brösten spänner till och från men mest mellan brösten. Sen får jag en massa medicin så känner ingen smärta. Är lite rädd för att gå hem dock hahah tänk om det gör as ont. Jag packade ner (i en midjeväska haaha), telefon, laddare, hörlurar, ett par trosor, hårsnoddar, sudoku bok + penna, antibiotikan, glasögon, id kort och bankkort, :)
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

06 feb, 2019

Chana skrev:

Anderzonnn skrev:

Girlyboo skrev:

Har op 21/2 på art clinic i Uppsala.
Så taggad, så nervös!
Jag ska ha 380cc efter Andreas Lindahl rekommendation. Och ankarlyft.
Var på konsultation i somras på nordiska kliniken och där ville den läkaren sätta in 550cc.
När jag frågade på art clinic om kanske ha 400-450 avråder han mig snabbt och säger mina bröst inte skulle klara det. Nu är jag lite velig om 380cc att det kanske känns litet? Är 165 lång, 57kg,ammat 2 barn och gått ner 60kg så här väldigt mkt häng oc tömma påsar.
När kommer man upp i medlemskap för se bilder?
Så tacksam denna sida finns så man kan bli lite lugnare :)

Jag ska sätta in 400 eller 425. hade planer på 450 men skippar de även om jag till å med kunde sätta in 550.Jag väger nu 50 kg och är 163 cm. Ammat 1 barn, dom har inte häng, men mycket mindre än innan.

Min kirurg menade också att 500 passade min kropp bra. Jag är lite velig, för är väldigt smal. Vill inte att det skall se för onaturligt ut. Jag har gjort en op innan för 12 år sedan, förstoring och lyft men enbart 300 i. Har fött barn. De är fortfarande snygga men blivit betydligt mindre.
Men jag velar också väldigt mycket med strl.

Jag är väldigt smal. alltid vägt lite tyvärr svårt att gå upp i vikt . Syns inte ens att jag vart gravid nyligen. min kirugen kallar mig väldigt nätt å han ville påpeka att kanter kanske synas av implantatet. Så då kände jag att 450 vill jag inte va ha eller 550.utan står mellan 400 eller 425.. Svårt tkr jag, lite orolig att de kanske syns på de storlekarna också. Nen jag Känner en som är lika liten i kroppen som mig å hon hade ännu mindre bröst än mig och la i 400 å syndens inga kanter av implantaten alls. Så får väl se..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

06 feb, 2019

shaishai, tackar för svar! Ne jag velar med. Å är alltid en sån som ska tänka hundra år. Får bli med chip i även om det kommer kännas lustigt å veta att jag har ett chip i Patten ??. Måste fråga ergonomix det är runt implantat men det ska va lite mer följsamt? Och Det är det mjukaste? Sen finns de annat runt som är mer fast? Eller tänker jag fel. Jag är helt mindfucked när det gäller det där. Glömt bort va jag å kirugen diskutera angående det ?. Han ringer mig en vecka innan operation så måste ha svar då exakt till han. Skriv gärna pm till mig.
Gilla

Viccy

Kvinna ·

06 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

shaishai, tackar för svar! Ne jag velar med. Å är alltid en sån som ska tänka hundra år.
Får bli med chip i även om det kommer kännas lustigt å veta att jag har ett chip i Patten ??.
Måste fråga ergonomix det är runt implantat men det ska va lite mer följsamt? Och Det är det mjukaste? Sen finns de annat runt som är mer fast? Eller tänker jag fel. Jag är helt mindfucked när det gäller det där. Glömt bort va jag å kirugen diskutera angående det ?.
Han ringer mig en vecka innan operation så måste ha svar då exakt till han. Skriv gärna pm till mig.

Ja ergonomix ska väl vara det mjukaste och följer kroppen/ändrar form när du ligger/står även om det är ett runt implantat. Round tror jag var lite fastare när man klämde på båda varianterna samtidigt men framförallt så behåller det väl sin runda form vare sig du ligger eller står upp. Jag som vill ha ett naturligt resultat och absolut inte få "två runda bollar" borde ha ergonomix enligt Johan. Ska tillägga då med att jag är ca 168 cm lång, väger 52 kg och har väldigt lite egen bröstvävnad, mest revben på bröstkorgen ;) Har en kompis som nyligen gjort förstoring med Motiva round och det passade jättebra på hennes kropp, hon är lite mer kurvig än mig så det ser inte "bolligt" ut.
Gilla

FruRoth

Kvinna ·

06 feb, 2019

Hej Jag op 14/1 på Bellakliniken i Helsingborg av Dr Tyge 425 cc demi i varje bröst. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att det ena implantatet inte ramlar ner o hur lång tid tog´g det för de att ramla ner?? Mitt vä implantat är i stort sätt på rätt plats men det hö är ff högt upp.
Gilla

shaishai

Kvinna ·

06 feb, 2019

Ja men precis så! Ergonomix - runt när man ligger och blir “droppformat” när man står upp. Round - runt både när man står och ligger ner :)! Jag hade inte speciellt mkt bröst så det blev ergonomix + att jag ville ha naturlig look. En kompis till mig hade urammade bröst och ville också ha nayurligt resultat men fick round. Hennes ser jättenaturliga ut! Blev inte heller bolliga :)!
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

06 feb, 2019

Fick veta för ca 1,5h sedan att min operationstid blivit flyttad, från 10:30 till 8:00 ? Kommer vara första patient som opereras. Blev helt svettig haha. Roddat med barnvakt från idag istället för imorgon, kollat tåg osv. Kommer fan inte kunna sova inatt! Är så exalterad och samtidigt livrädd för vad jag gett mig inpå haha! Hoppas smärtan släpper snabbt så man inte går runt och har ont hur länge som helst.
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

06 feb, 2019

Det kommer att gå så bra så oavsett b-ruden ? är du nervös inför imorgon? Jag känner absolut ingen nervositet ännu, vi ses kanske på uppvaket imorgon. Har fortfarande op 9:30 ?
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

06 feb, 2019

Ja det tror jag också, tror det är bäst med en tidig tid så jag inte hinner tänka så mycket innan haha. Kan inte beskriva det jag känner, pirrig, nervös, exalterad.. samtidigt livrädd att det går åt helvete och blir fult haha. Vet inte vad som väntar i smärtväg eller resultat har så himla svårt att föreställa mig hur det blir ? Sen är jag väl mest rädd för första dagen med tanke på smärtan ?
Gilla

Cherry19

Kvinna ·

06 feb, 2019

Sorry för segt svar. Operationen gick jätte bra. Är tacksam att jag fick sova kvar på kliniken. För smärtan var en av det värsta jag varit med om. Vill inte skrämma er andra. Både kräktes o kallsvettades hela natten. Men blev så bra omhändertagen på Bellakliniken. Nu är jag hemma och smärtorna avtar mer å mer. Är förväntansfull över att se det färdiga resultatet när all svullnad å så har lagt sig.
Gilla

Chana

Kvinna ·

06 feb, 2019

Stackare. Skönt det är över o hoppas du mår bättre. När du orkar får du gärna skrivs till mig ang hur det känns med ankarärr. Jag opereras den 11e. Förstoring o lyft m ankarärr.
Majalaja skrev:

Sorry för segt svar.
Operationen gick jätte bra. Är tacksam att jag fick sova kvar på kliniken. För smärtan var en av det värsta jag varit med om. Vill inte skrämma er andra. Både kräktes o kallsvettades hela natten.
Men blev så bra omhändertagen på Bellakliniken.

Nu är jag hemma och smärtorna avtar mer å mer. Är förväntansfull över att se det färdiga resultatet när all svullnad å så har lagt sig.

Gilla

Chana

Kvinna ·

06 feb, 2019

Ja jag håller medpå. Skitsvårt att veta...vill det skall se någorlunda naturligt ut quote=Anderzonnn]

Chana skrev:

Anderzonnn skrev:

Girlyboo skrev:

Har op 21/2 på art clinic i Uppsala.
Så taggad, så nervös!
Jag ska ha 380cc efter Andreas Lindahl rekommendation. Och ankarlyft.
Var på konsultation i somras på nordiska kliniken och där ville den läkaren sätta in 550cc.
När jag frågade på art clinic om kanske ha 400-450 avråder han mig snabbt och säger mina bröst inte skulle klara det. Nu är jag lite velig om 380cc att det kanske känns litet? Är 165 lång, 57kg,ammat 2 barn och gått ner 60kg så här väldigt mkt häng oc tömma påsar.
När kommer man upp i medlemskap för se bilder?
Så tacksam denna sida finns så man kan bli lite lugnare :)

Jag ska sätta in 400 eller 425. hade planer på 450 men skippar de även om jag till å med kunde sätta in 550.Jag väger nu 50 kg och är 163 cm. Ammat 1 barn, dom har inte häng, men mycket mindre än innan.

Min kirurg menade också att 500 passade min kropp bra. Jag är lite velig, för är väldigt smal. Vill inte att det skall se för onaturligt ut. Jag har gjort en op innan för 12 år sedan, förstoring och lyft men enbart 300 i. Har fött barn. De är fortfarande snygga men blivit betydligt mindre.
Men jag velar också väldigt mycket med strl.

Jag är väldigt smal. alltid vägt lite tyvärr svårt att gå upp i vikt . Syns inte ens att jag vart gravid nyligen. min kirugen kallar mig väldigt nätt å han ville påpeka att kanter kanske synas av implantatet. Så då kände jag att 450 vill jag inte va ha eller 550.utan står mellan 400 eller 425.. Svårt tkr jag, lite orolig att de kanske syns på de storlekarna också. Nen jag Känner en som är lika liten i kroppen som mig å hon hade ännu mindre bröst än mig och la i 400 å syndens inga kanter av implantaten alls. Så får väl se..

Gilla

Chana

Kvinna ·

06 feb, 2019

Hej! Jag opereras nu på måndag den.11e. När jag var nyopererad blev det strl E/F men hade C innan. Nu efter barnen är de tillbaka på C igen/liten D. Jag tycker det är supersvårt. När op du? Jag håller gärna kontakten ang vad vi väljer
Girlyboo skrev:

Hej chana!
Jag är också väldigt smal, inga former alls (längre hade förut 85F och idag 75B)
men nu har du 300? Vad är det i en bh? Då jag känner jag inte vill betala så här mycket pengar för att bara gå upp 1-2 kupor heller...
kirurgen i sthlm ville direkt sätta in 550 och inget lyft.
På art clinic var det direkt att det inte skulle vara mer än 380 och ett måste med ankarlyft samt förminska bröstgårdarna. Undran är varför kirurgerna är så olika i sina omdömen. Ena vill ha så mycket mer i som att han får provision eller nåt, medan andra är emot för han säger att det är för min egna skull... gaaaah blir galen, sen är det ingen förutom så klart min sambo som vet detta så här inte många att prata av mig med om detta. Han orkar inte höra så mycket mer, =) haha! Tacksam för denna sida

Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

06 feb, 2019

Viccy skrev:

Anderzonnn skrev:

shaishai, tackar för svar! Ne jag velar med. Å är alltid en sån som ska tänka hundra år.
Får bli med chip i även om det kommer kännas lustigt å veta att jag har ett chip i Patten ??.
Måste fråga ergonomix det är runt implantat men det ska va lite mer följsamt? Och Det är det mjukaste? Sen finns de annat runt som är mer fast? Eller tänker jag fel. Jag är helt mindfucked när det gäller det där. Glömt bort va jag å kirugen diskutera angående det ?.
Han ringer mig en vecka innan operation så måste ha svar då exakt till han. Skriv gärna pm till mig.

Ja ergonomix ska väl vara det mjukaste och följer kroppen/ändrar form när du ligger/står även om det är ett runt implantat. Round tror jag var lite fastare när man klämde på båda varianterna samtidigt men framförallt så behåller det väl sin runda form vare sig du ligger eller står upp.

Jag som vill ha ett naturligt resultat och absolut inte få "två runda bollar" borde ha ergonomix enligt Johan. Ska tillägga då med att jag är ca 168 cm lång, väger 52 kg och har väldigt lite egen bröstvävnad, mest revben på bröstkorgen ;)

Har en kompis som nyligen gjort förstoring med Motiva round och det passade jättebra på hennes kropp, hon är lite mer kurvig än mig så det ser inte "bolligt" ut.

Skrev pm. Till dig eftersom vi har samma Kirug ☺️
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

06 feb, 2019

shaishai skrev:

Ja men precis så! Ergonomix - runt när man ligger och blir “droppformat” när man står upp. Round - runt både när man står och ligger ner :)!

Jag hade inte speciellt mkt bröst så det blev ergonomix + att jag ville ha naturlig look. En kompis till mig hade urammade bröst och ville också ha nayurligt resultat men fick round. Hennes ser jättenaturliga ut! Blev inte heller bolliga :)!

Samma med mig har inte direkt stora nu efter amning fyfan så små? trivs du bra i 500??
Gilla

shaishai

Kvinna ·

06 feb, 2019

Än så länge trivs jag med dem, längtar tills att skavningarna, svullnad, blåmärken och spänningarna släpper så att jag kan njuta av dem hahaha :p det roliga var att det kändes som att de växte i storlek varje gång jag tittade på dem (svullnaden :P).. nu är de riktigt svullna! Kan knappt andas med bröstbandet och bh’n :O! La upp en bild som jag tog direjt efter op!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

06 feb, 2019

Anek78 och Tjenix hoppas allt gått bra för er idag och att ni mår bättre än vad jag gjorde :)!
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

06 feb, 2019

Då var op gjord, allt gick bra! Har ätit världens godaste mackor och druckit världens godaste kaffe? kom inte på op förrens kl 14, så lååååång fastan! Svimmade nästan inne hos Tuve när han skulle rita på mig?
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

06 feb, 2019

Jag hade ju implantat sen innan så fickan fanns ju redan där så ingen smärta alls nästan
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem