Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

shaishai

Kvinna ·

08 feb, 2019

Cherry19 skrev:

Har lagt upp bilder nu. Om någon är intresserad. En brons och en silver. :D
Så skönt att äntligen jag äntligen börjar bli piggare och aptiten är tillbaka.
Har varit fruktansvärda smärtor med tårar. Sååå ynklig.
Men för varje dag som går så känns det bara bättre å bättre.

Du la ju in 1050cc!!! JAG hade GRÅTIT av smärta om jag hade haft i så mkt :O!! Just nu sitter jag här o kan inte sova pga att de drar, KLIAR ? och skaver överallt. Jag satt o undrade hur jag skulle haft det om jag la i 1050 .. hade nog inte överlevt asso! Du är grym!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

08 feb, 2019

Buppie, fram till en vecka innan op så var jag heeelt säker på att det var round jag skulle ha. Sen fick jag för mig att ringa kliniken för att kolla att de hade skrivit rätt profil o DÅ fick jag reda på att det var ergonomix jag skulle ha hahaha. Så under konsultationen pratade vi egentligen bara om de två olika profilerna (demi och full) och så gick vi inte in i de specifika detaljerna. Jag fick inget papper med storlek o så efter konsultationen . Garanti, efter op får du med dig ett motiva kort där det står vilken/vilka storlekar du har fått och vilken profil du har i vardera bröst :) sen som Anderzonnn skrev så fyller man i info’t på motivas hemsida så att garantin kan börja gälla (vilket jag inte ens har gjort hahaha).. ungefär 5 veckor innan op så fick jag hem en kallelse där det stod vilken tid jag behövde vara på kliniken o sen när du väl är där får du mer info om när ungefär du ska op’as .. när man vaknar efter op så får man både en uppklippt bh och ett band som ska trycka ner implantaten på plats :)! Tror jag fick med alla frågor va :P? Det är bara att fråga på om du undrar ngt mer :)!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

08 feb, 2019

Nuuu sååå tittade i brevlådan förut och fått papper! Kl 13:15 den 27 opereras jag. Sååå nervös. Önskar dock jag hade på morgonen men men. ??
Gilla

shaishai

Kvinna ·

08 feb, 2019

B-ruden! Så kul att läsa att det gått bra för dig! Illamåendet var det värsta jag var med om! Elisaa! Vad roligt!! Ska bli kul o följa dig o även höra hur det gått för dig nästa vecka :)! Någon som har tips på vad jag kan få i mig för vätska som inte är vatten? Jag är ff lite känslig i magen efter op och mår illa av att dricka vatten.. känner mig som när jag var gravid o inte kunde få i mig någon vätska.. usch :O
Gilla

Hopp

Kvinna ·

08 feb, 2019

Pratade med min kirurg igår. Dom har beställt hem både 440 och 495 så får jag kolla på op-dagen vilket implantat som jag vill ha. Lutar mest åt 440 då jag vill ha det så naturligt som möjligt. Man ska inte kunna gissa ens att jag gjort dom (fast det är ingen hemlighet) men är samtidigt så rädd att jag kommer ångra mig och att det kommer kännas så litet när svullnaden lägger sig. Då har dom ju liksom varit större under en tid ?. Sen säger dom flesta att man går upp i bh-storlwkj successivt under första året. Dock svårt att förstå varför man ska gå upp i storlek ju längre tid som går. I min värld borde det bara 4värtom då dom blir mjukare med tiden
Gilla

Chana

Kvinna ·

08 feb, 2019

Ja det är jag. Jag mailade Tuve att jag var nervös. Jag vill ha ett naturligt fast resultat. Tydligen hade vi skrivit in round me om jag vill ha mer naturligt så är Ergonomix bättre tyckte han. Dvs droppformat. Haha bläääää jag har op om 3 dgr o nojar fortfarande ???
Buppie skrev:

Chana skrev:

Buppie skrev:

Iiih då är ni några som ska opereras imorgon! Lycka till! Så spännande att februarigruppens operationer börjar komma igång nu :)

För mig är det dags om två veckor. Förhoppningsvis ligger jag på mitt rum på kliniken vid den hör tiden då och är färdigopererad. Undrar verkligen sååå hur brösten kommer att bli. Eftersom jag inte har varit ute efter stora bröst utan fasta, pigga bröst ska det bli så spännande.´med storleken. Mäter ni bröstbredden själva bara rakt över? Jag minns nämligen inte ens om han sa hur många cm jag hade.

Skall du göra både lyft och förstoring? Har du ankarärr? Blev det snyggt sist? Jag skall byta ut mina implantat plus lyft. Hade inte ankarärr sist och är lite nojig för det.

Hej!

Nej jag har inte opererats förut, så jag har inga sådana ärr. Är också lite orolig, mest över smärtan! Hur känns det för dig?

Gilla

Chana

Kvinna ·

08 feb, 2019

Tog du round eller ergonomix. Jösses jag op nu på måndag och känner mig vilse i pannkakan. Skrev till Tuve o vi skrev tydligen in round på konsultationen men om jag vill ha mer naturligt är ergonomix bättre. Haha jag minns inte jag nojade så mkt över detta sist. Jag sa bara till dem på citadell att jag ville ha droppformat quote=Tjenix]

Chana- nej tror inte jag fick lugnande, vart bara smärstillande och mot illamående. Fick också lugnande på citadell kommer jag ihåg!
Saknade dock inte lugnande mediciner idag, kände mig ganska lugn ändå?

Ja fy, kommer också ihåg att smärtan var FRUKTANSVÄRD efteråt så jag är såååå glad att jag inte har ont denna gången? säkert samma för dig! Jepp jag har gjort ankarärr!

Ska du lyfta också? Hur många cc ska du lägga in och hur stora har du idag om man får fråga??

Gilla

3ecca

Kvinna ·

08 feb, 2019

Hej. Är ny här. Opereras nu den 20e på nk. Är så taggad.
Gilla

Hopp

Kvinna ·

08 feb, 2019

6 dagar kvar för mig. Så sjukt så nära men känns ändå så långt bort. Har nog inte sjunkit in än att detta äntligen ska bli av.
Gilla

Lisenaj

Kvinna ·

08 feb, 2019

Jag ska opas om 4 dagar, den 12 kl 11 ska jag vara på plats i Landskrona. Nu börjar man bli nervös på riktigt. Jag ändrade storlek från 500cc full till 590cc corse för någon vecka sedan.
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

08 feb, 2019

Chana- jag tog round. Tyckdr det är snyggt med lite fyllnad upptill?
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

08 feb, 2019

Shaishai drick funlight saft. Jag får inte i mig mat än och blir inte illamående eller svag när jag dricker funlight. Igår åt jag en halv banan och drack typ två glas saft efter att jag tagit morfin (vid behov) och spydde såklart. På kvällen tog jag en smörgås och andra halvan av bananen och tog morfinet efteråt. Idag har jag fått i mig en kiwi och en fiberkaka. Sover bort den värsta smärtan haha hoppas verkligen det blir bättre imorgon. Jag fick med mig ett kort från Motiva men ingen ifylld information, ska ta med mig det på återbesöket och be dom fylla i det åt mig. Hade så fruktansvärt ont imorse, sovit mig igenom hela natten, vaknat till nån gång bara. Så all smärtlindring var ur kroppen när jag vaknade, högra bröstet var skitstort o svullet nästan upp till halsen. Vid 12 öppnade jag upp bandet och åt kiwi, sen stängde gubben det åt mig och så sov jag två timmar. Nu har svullnaden lagt sig där det var som värst.
Gilla

Buppie

Kvinna ·

08 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Buppie skrev:

shaishai skrev:

AnnaElisabeth skrev:

Jag trodde 375 kommer bli stort! Kanske inte behöver oroa mig då. Så olika det kan vara?. Vad blev det till slut?

Jo men verkligen! Jag tog 500 till slut och tycker inte att de är så stora med kläder faktiskt, trots att de är svullna :P.. men det kan även vara så att jag går runt i stora hoodies :P.. så länge de inte ser stora ut i kläder så gör det mig inte så mkt om de ser stora ut naket (vilket de gör) ?

Citerar fel inlägg här, men, Shaishai pratade ni om round eller ergonomix innan op? Jag fick bara med mig 400 cc och att jag valde full istället för demi. Resten är blankt, borde man inte fått ett papper på vad det är man tänkt sätta in :O Och garanti osv? När fick du veta operationstid? Jag är jättenervös över att få opereras sent på dagen då jag blir väldigt hungrig..... Inte vanligt hungrig utan björnhungrig.
Så det är bröstband man får här också? Jag trodde det bara var en bh! Tusen frågor....

Men opererar man in motiva får man ju själv registrera sig på deras app eller sida om försäkring osv, där emot tror jag man får ett papper vad sina implantat har för nummer dvs Chipet i så man kan registrera sig på sidan , men inte helt hundra man får ett papper men borde man. Mentor där emot brukar man få ett papper på där försäkring står på. Påtal om tid jag väntar fortfarande på posten än angående vilken tid den 27e jag får opereras. hoppas jag får det snart, samt så ska räkningen va betalad för min del 10 dagar innan operation vilket betyder senaste 17e nästa vecka för min del. Min Kirug ringer mig en vecka innan å då beslutar vi vad jag ska lägga in, samt profil och round, ergonomix osv. Men fick även papper med mig hem från konsultation vad jag prövade för storlekar o va det kosta osv. ☺️

Well, jag fick ingen information kring sådant alls. Väldigt lite information. Jag har ju gått in på Motivas hemsida och sett där, men jag anser att sådant borde man bli upplyst om. Jag fick informationspapper med mig hem ang. dusch, antibiotika, rökning osv. Men inget angående mina implantat. Jag har heller inte bokat in någon tid där vi ska bestämma mer angående mina implantat före operationen. Jag tänkte nog inte på försäkring utan garanti, vad händer om något blir fel med operationen som skulle ha med själva kirurgen att göra osv. Nu har jag researchat på min kirurg och läst en del om honom så det känns tryggt, dock hade jag velat ha information i handen.
Gilla

Buppie

Kvinna ·

08 feb, 2019

shaishai skrev:

Buppie, fram till en vecka innan op så var jag heeelt säker på att det var round jag skulle ha. Sen fick jag för mig att ringa kliniken för att kolla att de hade skrivit rätt profil o DÅ fick jag reda på att det var ergonomix jag skulle ha hahaha. Så under konsultationen pratade vi egentligen bara om de två olika profilerna (demi och full) och så gick vi inte in i de specifika detaljerna. Jag fick inget papper med storlek o så efter konsultationen . Garanti, efter op får du med dig ett motiva kort där det står vilken/vilka storlekar du har fått och vilken profil du har i vardera bröst :) sen som Anderzonnn skrev så fyller man i info’t på motivas hemsida så att garantin kan börja gälla (vilket jag inte ens har gjort hahaha).. ungefär 5 veckor innan op så fick jag hem en kallelse där det stod vilken tid jag behövde vara på kliniken o sen när du väl är där får du mer info om när ungefär du ska op’as .. när man vaknar efter op så får man både en uppklippt bh och ett band som ska trycka ner implantaten på plats :)! Tror jag fick med alla frågor va :P?

Det är bara att fråga på om du undrar ngt mer :)!

Aha okej, det har känts som om att jag inte fick mycket information alls. Men han har väl lyssnat på vad jag sagt och tänkt ut vad som kommer att passa bäst. För mycket information kanske rör till det för mycket. Dock känns det viktigt om det är round eller inte, tror nog det är det som skulle passa in på mina önskemål bäst. Dock ändrar jag önskemål lite då och då... Rädd för att få för stora, för små, osv... Okej så bröstbandet trycker ner implantaten, har undrar vad det egentligen gör. Ska man inte ha en vanlig bh från kliniken sen? Eller är det den uppklippta man har? Den man ska ha i fyra veckor. Jo jag fick den informationen kring dag, datum, dusch osv i handen när jag var där eftersom min operation är så nära inpå min konsultation. Tänkte mer tiden för operationen på själva datumet, jag kommer hungra ihjäl om jag inte är på förmiddagen....... Jag tittade på din bild! Såg fint ut. 500 cc såg inte så stort ut på bilden. Vilket gör att jag blir nojig över mina 400 cc... Du hade också 75A innan OP så lite samma där, men sen skiljer sig ju såklart resten av kroppen. Hur kom du hem? Eller är du kvar i Malmö?
Gilla

Buppie

Kvinna ·

08 feb, 2019

Chana skrev:

Ja det är jag. Jag mailade Tuve att jag var nervös. Jag vill ha ett naturligt fast resultat. Tydligen hade vi skrivit in round me om jag vill ha mer naturligt så är Ergonomix bättre tyckte han. Dvs droppformat. Haha bläääää jag har op om 3 dgr o nojar fortfarande ???

Buppie skrev:

Chana skrev:

Buppie skrev:

Iiih då är ni några som ska opereras imorgon! Lycka till! Så spännande att februarigruppens operationer börjar komma igång nu :)

För mig är det dags om två veckor. Förhoppningsvis ligger jag på mitt rum på kliniken vid den hör tiden då och är färdigopererad. Undrar verkligen sååå hur brösten kommer att bli. Eftersom jag inte har varit ute efter stora bröst utan fasta, pigga bröst ska det bli så spännande.´med storleken. Mäter ni bröstbredden själva bara rakt över? Jag minns nämligen inte ens om han sa hur många cm jag hade.

Skall du göra både lyft och förstoring? Har du ankarärr? Blev det snyggt sist? Jag skall byta ut mina implantat plus lyft. Hade inte ankarärr sist och är lite nojig för det.

Hej!

Nej jag har inte opererats förut, så jag har inga sådana ärr. Är också lite orolig, mest över smärtan! Hur känns det för dig?

Jag är nog säker på att jag valde round nu! Om det andra är droppformade. Ja jag borde kanske maila honom med oron men samtidigt vet jag inte vad han ska skriva för att göra mig mindre nervös.
Gilla

mammazita

Kvinna ·

08 feb, 2019

B-ruden skrev:

Shaishai drick funlight saft. Jag får inte i mig mat än och blir inte illamående eller svag när jag dricker funlight.
Igår åt jag en halv banan och drack typ två glas saft efter att jag tagit morfin (vid behov) och spydde såklart. På kvällen tog jag en smörgås och andra halvan av bananen och tog morfinet efteråt.
Idag har jag fått i mig en kiwi och en fiberkaka. Sover bort den värsta smärtan haha hoppas verkligen det blir bättre imorgon.

Jag fick med mig ett kort från Motiva men ingen ifylld information, ska ta med mig det på återbesöket och be dom fylla i det åt mig.

Hade så fruktansvärt ont imorse, sovit mig igenom hela natten, vaknat till nån gång bara. Så all smärtlindring var ur kroppen när jag vaknade, högra bröstet var skitstort o svullet nästan upp till halsen. Vid 12 öppnade jag upp bandet och åt kiwi, sen stängde gubben det åt mig och så sov jag två timmar. Nu har svullnaden lagt sig där det var som värst.

Skönt att svullnaden har lagt sig lite nu. Jobbigt att du mår dåligt av morfinet, men du kanske inte behöver äta det så många dagar till så då slipper du illamåendet :) kan du inte dricka typ blåbärsoppa eller nyponsoppa? Det gör alltid mest ont på morgonen då man är stel. Några dagar av smärta kan man ju stå ut med för att få leva rsten av livet med drömbrösten! :D
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

08 feb, 2019

Nu ska ni få lite update från mig, blev ankarlyft, förminskning och 625 round full igår. Aldrig varit med om fruktansvärdare smärta... spydde mig igenom hela dagen och natten, imorse fick jag tabletter för illamående utskrivet och har lyckats äta två mini portioner. Hemskt ?❤️
Gilla

Lirishi

Kvinna ·

08 feb, 2019

För ovanlighetens skull så vill jag att helgen går fort! För på onsdag är det dags för mig. Försöker att inte tänka för mycket på det i detalj för då blir jag så nervös ?
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

08 feb, 2019

Mammazita jag har ingen aptit alls haha vet att jag kommer äta allt som kommer i min väg när jag mår bättre. Nu mår jag inte illa på samma sätt bara jag fått nåt i mig innan jag tar morfinet man får ta vid behov. Tar man dom på tom mage så kommer illamåendet :) Pprinsessan lider med dig! Vet att det känns omöjligt just nu, men håll ut! Snart är dag 2 över och vi kan bara blicka framåt! Lirishi helt rätt inställning, jag släppte allt som hade med operationen att göra 1,5 vecka innan, man blir inte klokare av att gå och fundera så mycket över det. ? Var jättenervös kvällen innan att det faktist skulle hända, men ingen nervositet på själva operationsdagen ? lycka till ?
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

08 feb, 2019

Känns så skönt att man kan skriva här och få stöd från er! Ni är så gulliga ❤️ B-ruden hoppas att vi mår bättre snart!!! Mejla kliniken om du fortsätter att må illa, tabletterna jag fick utskrivna imorse har gjort susen. Kram!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem