Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Chana

Kvinna ·

08 feb, 2019

Samma här. Op på samma klinik som dig. Inte fått ngn info kring just det. På citadell fick jag papper o tydlig info om garanti osv. Men Tuve känns annars så super o professionell.
Buppie skrev:

Anderzonnn skrev:

Buppie skrev:

shaishai skrev:
AnnaElisabeth skrev:

Jag trodde 375 kommer bli stort! Kanske inte behöver oroa mig då. Så olika det kan vara?. Vad blev det till slut?

Jo men verkligen! Jag tog 500 till slut och tycker inte att de är så stora med kläder faktiskt, trots att de är svullna :P.. men det kan även vara så att jag går runt i stora hoodies :P.. så länge de inte ser stora ut i kläder så gör det mig inte så mkt om de ser stora ut naket (vilket de gör) ?

Citerar fel inlägg här, men, Shaishai pratade ni om round eller ergonomix innan op? Jag fick bara med mig 400 cc och att jag valde full istället för demi. Resten är blankt, borde man inte fått ett papper på vad det är man tänkt sätta in :O Och garanti osv? När fick du veta operationstid? Jag är jättenervös över att få opereras sent på dagen då jag blir väldigt hungrig..... Inte vanligt hungrig utan björnhungrig.
Så det är bröstband man får här också? Jag trodde det bara var en bh! Tusen frågor....

Men opererar man in motiva får man ju själv registrera sig på deras app eller sida om försäkring osv, där emot tror jag man får ett papper vad sina implantat har för nummer dvs Chipet i så man kan registrera sig på sidan , men inte helt hundra man får ett papper men borde man. Mentor där emot brukar man få ett papper på där försäkring står på. Påtal om tid jag väntar fortfarande på posten än angående vilken tid den 27e jag får opereras. hoppas jag får det snart, samt så ska räkningen va betalad för min del 10 dagar innan operation vilket betyder senaste 17e nästa vecka för min del. Min Kirug ringer mig en vecka innan å då beslutar vi vad jag ska lägga in, samt profil och round, ergonomix osv. Men fick även papper med mig hem från konsultation vad jag prövade för storlekar o va det kosta osv. ☺️

Well, jag fick ingen information kring sådant alls. Väldigt lite information. Jag har ju gått in på Motivas hemsida och sett där, men jag anser att sådant borde man bli upplyst om. Jag fick informationspapper med mig hem ang. dusch, antibiotika, rökning osv. Men inget angående mina implantat. Jag har heller inte bokat in någon tid där vi ska bestämma mer angående mina implantat före operationen. Jag tänkte nog inte på försäkring utan garanti, vad händer om något blir fel med operationen som skulle ha med själva kirurgen att göra osv. Nu har jag researchat på min kirurg och läst en del om honom så det känns tryggt, dock hade jag velat ha information i handen.

Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

08 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Jag opereras 7/2 på nordiska kliniken! Spännande :)

Hej, Hur har det gått för dig, mår du bra?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

08 feb, 2019

Buppie skrev:

Chana skrev:

Ja det är jag. Jag mailade Tuve att jag var nervös. Jag vill ha ett naturligt fast resultat. Tydligen hade vi skrivit in round me om jag vill ha mer naturligt så är Ergonomix bättre tyckte han. Dvs droppformat. Haha bläääää jag har op om 3 dgr o nojar fortfarande ???

Buppie skrev:

Chana skrev:
Buppie skrev:

Iiih då är ni några som ska opereras imorgon! Lycka till! Så spännande att februarigruppens operationer börjar komma igång nu :)

För mig är det dags om två veckor. Förhoppningsvis ligger jag på mitt rum på kliniken vid den hör tiden då och är färdigopererad. Undrar verkligen sååå hur brösten kommer att bli. Eftersom jag inte har varit ute efter stora bröst utan fasta, pigga bröst ska det bli så spännande.´med storleken. Mäter ni bröstbredden själva bara rakt över? Jag minns nämligen inte ens om han sa hur många cm jag hade.

Skall du göra både lyft och förstoring? Har du ankarärr? Blev det snyggt sist? Jag skall byta ut mina implantat plus lyft. Hade inte ankarärr sist och är lite nojig för det.

Hej!

Nej jag har inte opererats förut, så jag har inga sådana ärr. Är också lite orolig, mest över smärtan! Hur känns det för dig?

Jag är nog säker på att jag valde round nu! Om det andra är droppformade. Ja jag borde kanske maila honom med oron men samtidigt vet jag inte vad han ska skriva för att göra mig mindre nervös.

Båda är runda implantat i sig ,enda är att Ergonomix är det mjukare och det andra är mer fast. Ergonomix ska tex inte ge lika mycket rundhet upptill. Men en jag känner upplevde ändå att de blev runt upptill ?. Själv ska jag välja Ergonomix ändå känner jag. Får se hur allt blir när de är klart efter operation ?‍♀️?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

09 feb, 2019

Någon mer än jag i denna tråd som ska ha mentors anatomiska implantat?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

09 feb, 2019

Hopp skrev:

Vad jag sett verkar de flesta här välja motiva. ☺️ Men kanske är typ tre st som inte sagt vad de ska ha för implantat. ☺️ Hoppas du får svar! ☺️
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

09 feb, 2019

Lolitamin vill inte skrämma upp dig men mår fruktansvärt. Sover en halvtimme då och då, kan inte äta osv.. hoppas det går bättre för dig ❤️
Gilla

k_-

Kvinna ·

09 feb, 2019

Hopp skrev:

Jag ska! 395cc av de fastaste bakom muskeln :)
Gilla

Emeline

Kvinna ·

09 feb, 2019

Hopp skrev:

Jag ska lägga in CPG 322 330 ml bakom muskeln på fredag! Blev rekommenderad mentors anatomiska på båda konsultationerna och tror det kommer passa mig! :)
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

09 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Lolitamin vill inte skrämma upp dig men mår fruktansvärt. Sover en halvtimme då och då, kan inte äta osv.. hoppas det går bättre för dig ❤️

Jag är inte så lättskrämd ;) men vad jobbigt, hoppas du mår bättre snart, Krya!
Gilla

Emeline

Kvinna ·

09 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Åååh vad jobbigt, hoppas det blir lite lättare snart. Blir liiiiite nervös när du säger så, men försöker tänka att det är värt det. blush
Gilla

Que

Kvinna ·

09 feb, 2019

Opererade mig nu i tisdags den 5/2 på Nordiska Kliniken. Lyft, förminskning och förstoring samt stor bukplastik med fettsugning.
Gilla

Que

Kvinna ·

09 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Jag opereras 7/2 på nordiska kliniken! Spännande :)

Hur mår du nu efter op? Ser att vi gjort nästan samma op och är lite liknande varann i kroppen utifrån mått och vikt (dock är jag lite kortare och tjockare än du) men men. Själv mår jag bra men har inte vågat att titta på mina bröst än..
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

09 feb, 2019

Pprinsessan hoppas det vänder för dig snart! Idag har jag varit så gott som mig själv, varit uppe och gått, smärtan är borta och bara det där trycket kvar. Inte så mycket aptit men får tvinga i mig nåt emellanåt. Håll ut, snart vänder det ❤ Så sjukt starka tjejer som gått igenom det här, visste att man förväntade sig smärta men det här var verkligen det värsta jag varit med om.
Gilla

Chana

Kvinna ·

09 feb, 2019

Men jösses vad många som mår dåligt och kräks ?? stackare, krya!! Kan inte minnas jag mådde illa efter min första op. Efter korrigeringen hade jag dock typ sjuk frossa, kliade o kröp i hela kroppen. Sjukt obehagligt. Men gick över efter ett par timmar. Nu blir jag helt nervös inför mån
Gilla

Hopp

Kvinna ·

09 feb, 2019

Jag är mest inne på 440. Kan gå upp till 495 men är rädd dom blir för stora. Mina kommer dessutom.ligga framför muskeln. Min kirurg sa att bakom typ inte var nå alternativ för mig.
k_- skrev:

Hopp skrev:

Jag ska! 395cc av de fastaste bakom muskeln :)

Gilla

B-ruden

Kvinna ·

09 feb, 2019

Chana jag tror det är morfinet som gör en illamående, speciellt på fastande mage. Och är man redan illamående så är det inte så lockande att äta något haha. Magen kurrade för mig ikväll så har ätit en smörgås men är fortfarande inte sugen på något, får tvinga i mig. Trodde inte jag skulle må så illa som jag gjort haha. Hopp förklarade kirurgen varför du inte kan ha bakom muskeln?
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

09 feb, 2019

Tack snälla ni ❤️❤️❤️ Que: jag mådde förjävligt de två första dagarna och bara spydde men idag (tredje dagen) har jag slutat med morfin och mår så mycket bättre. Mina bröst sitter uppe via nyckelbenen så vågar inte titta. Hur mår du? ?
Gilla

Lirishi

Kvinna ·

10 feb, 2019

Hopp --> Jag ska ha mentors anatomiska! :)
Gilla

Hopp

Kvinna ·

10 feb, 2019

Han sa eftersom jag har lite häng och planerar att ha implantaten lång tid framöver så blir det snyggare då implantatet kommer följa med bröstets häng. Om jag lägger bakom kommer implantatet hållas på plats och med tiden kommer min egen vävnad hänga nedanför implantatet
B-ruden skrev:

Chana jag tror det är morfinet som gör en illamående, speciellt på fastande mage. Och är man redan illamående så är det inte så lockande att äta något haha. Magen kurrade för mig ikväll så har ätit en smörgås men är fortfarande inte sugen på något, får tvinga i mig.
Trodde inte jag skulle må så illa som jag gjort haha.

Hopp förklarade kirurgen varför du inte kan ha bakom muskeln?

Gilla

Linuli

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jag vet att jag inte tål morfin, klarar man sig utan det? Kan man säga att man inte alls vill ha det?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem