Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

shaishai

Kvinna ·

10 feb, 2019

Linuli skrev:

Jag vet att jag inte tål morfin, klarar man sig utan det? Kan man säga att man inte alls vill ha det?

Du kan säkert vara utan morfinet, är du allergisk mot det? Du kanske kan få annat :)
Gilla

shaishai

Kvinna ·

10 feb, 2019

B-ruden, tack för tipset! Att jag inte tänkte på funlight! Igår köpte jag en cola och kände mig direkt såå mkt bättre. All medicin har gjort att jag ff mått illa så jag känner med er tjejer. Tips till er som redan vet att ni har lätt till att må illa är att fylla kylskåpet med några cola flaskor och bubbel vatten också :) Buppie - jag fick inte heller jättemkt info pã konsultationen men jag va ok med det för jag litade på att Tuve hade koll på vad han sysslade med hahaha.. hade jag fått för mkt info då hade det rört för mkt som du skrev :) tro mig han lyssnade på det du vill ha och kmr ge dig det som kmr se finast ut på dig :)! Ring kliniken imon o fråga om det var round eller ergonomix Tuve har beställt :)? Du har den uppklippta bh’n från kliniken i 4-6 veckor så att implantaten faller ner i sina fickor och stannar där :) sen när Tuve ger klartecken kan man köpa nya bh’n :)! Tack! Just nu är brösten SUPER SVULLNA så nu både ser och känner jag mig gravid tack vare illamåendet och svullnaden hahaha.. ang storlek sa Tuve på opdagen att jag hade en “sån bröstkorg som kan ta större storlekar utan att det ser för stort ut”.. aka.. bred bröstkorg hahahah .. min stackars syster var tvungen o hämta mig! Väckte henne kl 7 o hon körde hela vägen ner från gbg för att hämta mig för att direkt köra hela vägen upp.. stackarn.. du bodde i Malmö va?
Gilla

shaishai

Kvinna ·

10 feb, 2019

Que - wow! Hur mår du? Och hur har det gått för dig hemma?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

10 feb, 2019

Ska du ha bakom? Har du nå häng idag innan op?
Lirishi skrev:

Hopp --> Jag ska ha mentors anatomiska! :)

Gilla

Chana

Kvinna ·

10 feb, 2019

Godmorgon! Var det någon mer som skulle opereras imorg? Isåfall LYCKA till. Själv skall jag infinna mig på kliniken kl 7. Känns lite surrealistiskt. Haft så mycket annat i huvudet så inte hunnit tänka så mycket på just detta, men nu är jag faktiskt sjukt nervös. O jag minns den jäääääävla smärtan efteråt. I stygnen och ryggen.....andas in, andas ut ?
Gilla

Que

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jo tack jag mår bra och tycker nog att jag gjort det hela tiden. Mår inte alls illa av morfinet utan blir bara lite skönt trött så antar att det är där skillnaden ligger. Jobbigt att du inte verkar ha tålt morfinet ju. Fick du ondare när du slutade med det? Ja brösten ja, sitter verkligen typ under nyckelbenen, in en bit i armhålan och ser ut att va satta upp och ner typ, haha men de sjunker väl med tiden och då börjar man väl kunna se hur de verkligen kommer se ut sen tänker jag. Har du öppnat och kollat på din mage?
Gilla

Que

Kvinna ·

10 feb, 2019

Chana skrev:

Godmorgon! Var det någon mer som skulle opereras imorg? Isåfall LYCKA till. Själv skall jag infinna mig på kliniken kl 7. Känns lite surrealistiskt. Haft så mycket annat i huvudet så inte hunnit tänka så mycket på just detta, men nu är jag faktiskt sjukt nervös. O jag minns den jäääääävla smärtan efteråt. I stygnen och ryggen.....andas in, andas ut ?

Det kommer att gå bra Chana, lycka till nu!
Gilla

Hopp

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jag blir hemma minst 4 veckor så min kirurg. Men beror lite på vad man jobbar med tror jag. Jag är personlig assistent till en lång kille med mycket tonusfall.
Mickis87 skrev:

Hej! Kul att ha hittat de här forumet och den här tråden. Jag gjorde min op i onsdags 6/2 hos Jesper på akademikliniken. Är super nöjd än sålänge :)

Nu till min fråga! Hur länge kommer ni vara hemma från jobbet ? Jag har tänkt vara hemma minst 2 veckor!

Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

10 feb, 2019

Vad skönt att du har mått bra!!!! ☺️ Känner inte av smärtan utan har en brännande känsla och ett tryck på brösten men jag står ut. Vad menar du med öppnat och kollat på min mage? Har inte öppnat upp min bh. Har du? Vågar inte ?
Gilla

Bhcager

Kvinna ·

10 feb, 2019

Ska boka tid för konsultation nästa vecka. Ska bli oerhört intressant och spännande att se vad kirurgen tänker om mina framtida planer!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

10 feb, 2019

Lycka till imorgon Chana! De är helt underbara på kliniken! Så omhändertagande och snälla! Jag har kollat på mina bröst! Zombie bröst är vad de är just nu haha! Jättesvullna och blåa! La upp en bild från i fredags om ni är intresserade :)!
Gilla

Bounty

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jag har op den 18/2 på Proforma. Någon som har samma datum??
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

10 feb, 2019

Ser redan jättefina ut! ☺️ Längtar tills vi är läkta.
Gilla

Lirishi

Kvinna ·

10 feb, 2019

Hopp skrev:

Ska du ha bakom? Har du nå häng idag innan op?

Lirishi skrev:

Hopp --> Jag ska ha mentors anatomiska! :)

jag ska ha bakom muskeln, har liiite lite häng, men brösten är så pass små så jag behövde inte göra nåt lyft. Utan det räcker med det lyft som kommer av implantatet. Men jag ska nog fråga kirurgen om det du sa om att implantatet hålls fast på sin punkt och den egna vävnaden med tiden hänger längre ner. Men det borde ju vara en risk för alla egentligen.
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

10 feb, 2019

Hur går det för alla februaribröst?? Allt har gått bra för mig! Trött på denna jäkla bh:n! På onsdag ska jag tillbaka till kliniken för suturtagning. Tycker de ser bra ut. Lite "platta" på insidan, alltså från bröstbenet och ut... förmodar att volymen kommer dit så småningom:) Velade ju lite mellan 380/450 och valde de mindre. Hade nog kunnat ta 450 nu så här i efterhand men är ändå nöjd:) ville ju ha en "söt" ,nätt byst? lätt att bli storleksgalen när man tittar på alla bröstbilder. blev nog lite chockad när jag fick se dem efter op, ... måste fråga HUR mkt han tog bort på onsdag:) Ärren som jag var sååååå nervös för innan jag bestämde mig för op bryr jag mig inte alls om längre! Får man såhär fasta snygga bröst så spelar de ingen roll! ? Lycka till alla ni som ska op i veckan!
Gilla

Chana

Kvinna ·

10 feb, 2019

Tjoho jag op imorgon av Tuve. Är nervösare än sist. O hoppas jag slipper så mkt smärta som du gjorde. Du har inte ont i ärren?
Tjenix skrev:

Hur går det för alla februaribröst??

Allt har gått bra för mig! Trött på denna jäkla bh:n! På onsdag ska jag tillbaka till kliniken för suturtagning. Tycker de ser bra ut. Lite "platta" på insidan, alltså från bröstbenet och ut... förmodar att volymen kommer dit så småningom:)
Velade ju lite mellan 380/450 och valde de mindre. Hade nog kunnat ta 450 nu så här i efterhand men är ändå nöjd:) ville ju ha en "söt" ,nätt byst? lätt att bli storleksgalen när man tittar på alla bröstbilder. blev nog lite chockad när jag fick se dem efter op, ... måste fråga HUR mkt han tog bort på onsdag:)
Ärren som jag var sååååå nervös för innan jag bestämde mig för op bryr jag mig inte alls om längre! Får man såhär fasta snygga bröst så spelar de ingen roll! ?

Lycka till alla ni som ska op i veckan!

Gilla

Chana

Kvinna ·

10 feb, 2019

Tack skall ni ha. Lär inte bli mycket sömn inatt
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

10 feb, 2019

Usch att många verkar bli illamående. Jag har as lätt för att bli det. Räcker med att åka bil ? dock på papperna ja fick fylla va det en fråga om man har lätt att må illa så kryssade i ja. Vet att endel kan må illa av narkosen med, men sen när de försvinner ur kroppen kanske man istället mår illa av all medicin. 17 dagar kvar för min den.. Känns som tiden går sakta..men ändå nervös redan nu. Verkar va så olika info från varje Kirug med angående tid innan man får lyfta saker eller tex att endel får en klippt bh medans andra från likande sportbh.. Menar är ju ändå samma ingrepp alla gör. Hoppas ni som opererat er överlever smärtan iallfall. ?‍♀️??
Gilla

shaishai

Kvinna ·

11 feb, 2019

Aah jag längtar också tills vi är läkta! och nu så räknar jag ner till åb på fredag så att jag kan börja massera mina stenhårda torpeder hahah så att de kan mjukna till o få en rundare form, nu är de super strutiga :)! Anderzonnn, ladda upp med cola flaskor hemma! Det hjälpte jättemkt mot illamåendet!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

11 feb, 2019

shaishai skrev:

Aah jag längtar också tills vi är läkta! och nu så räknar jag ner till åb på fredag så att jag kan börja massera mina stenhårda torpeder hahah så att de kan mjukna till o få en rundare form, nu är de super strutiga :)!

Anderzonnn, ladda upp med cola flaskor hemma! Det hjälpte jättemkt mot illamåendet!

Tack för tipset det ska jag göra ?❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem