Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Hopp

Kvinna ·

11 feb, 2019

Det kan kanske ha att göra med vad man väljer för typ och storlek på implantatet men när han förklarade för mig varför jag borde ha fram tänkte jag också att alla borde ju sätta fram för att med tiden ha bröst där hela bröstet följer tyngdlagen.
Lirishi skrev:

Hopp skrev:

Ska du ha bakom? Har du nå häng idag innan op?

Lirishi skrev:

Hopp --> Jag ska ha mentors anatomiska! :)

jag ska ha bakom muskeln, har liiite lite häng, men brösten är så pass små så jag behövde inte göra nåt lyft. Utan det räcker med det lyft som kommer av implantatet. Men jag ska nog fråga kirurgen om det du sa om att implantatet hålls fast på sin punkt och den egna vävnaden med tiden hänger längre ner. Men det borde ju vara en risk för alla egentligen.

Gilla

Tjenix

Kvinna ·

11 feb, 2019

Chana- nej inget ont i ärren. Öm efter bh:n bara? Lycka till idag!
Gilla

Que

Kvinna ·

11 feb, 2019

Förlåt pprinsessan! Du har ju inte gjort magen också som jag, haha, my mistake! ;)
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

11 feb, 2019

Hahaha blev fundersam när du nämnde magen ? har du tjuvkikat på brösten? Såg att du oxå har 625cc round, Patrik ändrade till 625cc på operationsdagen ? Alltså hur faaaaaan duschar man???? Blir galen, känner mig så ÄCKLIG!
Gilla

Chana

Kvinna ·

11 feb, 2019

Tjoho. Nu e jag nyopererad o ligger här bälgar i mig cola. Jag var först ut imorse. Allt har gått bra, tyckte jag nyss kom in i op rummet o pang så vaknade jag i rummet m en.jättego.rumskompis. Alla är jättegulliga o just nu op min rumskompis. Känner mig jäkligt groggy o svullen m ett jäkla tryck över tuttarna.. Skriver mer sen. Puss på er
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

11 feb, 2019

skönt att allt gått bra för dig Chana, krya på dig ❤️
Gilla

Chana

Kvinna ·

11 feb, 2019

Tack ? äter världens godaste mackor nu. Hur mår du?
pprinsessan skrev:

skönt att allt gått bra för dig Chana, krya på dig ❤️

Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

11 feb, 2019

Kan tänka mig det ? jag mår bättre tack, dock jobbigt att sova! ❤️
Gilla

Chana

Kvinna ·

11 feb, 2019

Hoppas det blir bättre snart ???
pprinsessan skrev:

Gilla

sannisen

Kvinna ·

11 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Kul att du opererade dig hos Patrik på nordiska! :D jag ska också göra mina i maj hos honom så sitter och letar efter massa att läsa om haha. Vore så kul om du skrev en operationsberättelse så vi andra som ska opereras där kan läsa :) skönt att höra att du mår bättre nu!
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

11 feb, 2019

Ska absolut försöka skriva ihop en operationsberättelse så att du får lite mer kött på benen! Ska du ”bara” göra förstoring? ?
Gilla

sannisen

Kvinna ·

11 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Ska absolut försöka skriva ihop en operationsberättelse så att du får lite mer kött på benen! Ska du ”bara” göra förstoring? ?

Men super!! Då har du något att sysselsätta dig med nu när du vilar om dagarna ;) japp! Ska bara förstora dom, längtaaar så mycket.. :D
Gilla

Hopp

Kvinna ·

11 feb, 2019

Gah. Dom ringde från kliniken nu ikväll. Dom måste flytta min op från 9.30 till 14.00. Inte kul. Gissa om torsdag kommer vara den längsta och segaste dagen ever. Hur länge har ni som inte sovit över stannat på kliniken efter op? Har en timmes bilresa hem och vill hinna äta tårta med barnen då det är min födelsedag men känns inte som jag kommer hinna det ?.
Gilla

Chana

Kvinna ·

11 feb, 2019

Godkväll tjejer! Gjorde som sagt min op-bröstförstoring och bröstlyft imorse på Reformkliniken. Allt har gått jättebra. Trycker som faaaaan över bröstet pga förband o i rygg,ajaj, men annars mår jag bara fint just nu. (Hoppas det håller i sig o inte eskalerar fööör mkt!)Underbar personal med hög servicekänsla. Guldstjärna till Charlotte, Marit, Kerstin, Tuve o de 2 äldre roliga herrarna som ansvarade för narkosen! Vi serveras kaffe,Cola, smärtstillande, på löpande band. Har världens finaste rumskamrat som gjort samma op som mig. Top notch! Nu hoppas vi på att resultatet blir lika bra. Kram på er
Gilla

Emeline

Kvinna ·

11 feb, 2019

Hej! Alla ni som redan opat er, tvättade ni även håret med descutan/hibiscrub 6 gånger? Har för mig jag läste någonstans att det räckte att man tvättade en gång av de 3 dubbelduscharna eller har jag drömt det? Önsketänk kanske...?
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

11 feb, 2019

Jag körde dubbel kroppsdusch kvällen innan samt samma morgon, tvättade inte håret :)
Gilla

Emeline

Kvinna ·

11 feb, 2019

Stort grattis till alla er som redan gjort sin op, det låter lite smärtsamt, men håll ut! Stor peppkram till er! Vore roligt om ni vill bjuda på lite bilder sen! På fredag är det min tur (förhoppningsvis) Hela familjen har varit/är magsjuk. Började i måndags förra veckan med ena dottern, sen mannen och nu idag andra dottern... så snälla, be för ett mirakel så jag klarar mig!
Gilla

AnnaElisabeth

Kvinna ·

11 feb, 2019

Å nej stackare! Håller tummarna för att du slipper magsjuka och kan opereras på fredag. Nästa torsdag är det dags för mig! Sjukt nervöst mär man löser hur ont många har och illamåendet...men förhoppningsvis värt det i slutändan!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

12 feb, 2019

Lycka till i veckan tjejer! Chana, kul att höra att du kände likadant som jag om kliniken! Alla var helt underbara :)! Buppie du kommer vara i trygga händer :)! Emeline, jag la upp en bild häromdagen om du vill titta :)! Keep in mind att de är SVULLNA hahaha och att strutigheten kommer att runda till sig med tiden :)! Jag behövde bara duscha med hibiscrub när jag kom till kliniken och då behövde jag inte ta håret :) dagen innan op duschade jag som vanligt hemma ocj tog håret en extra gång för att hålla det extra fräscht haha.. nu måste mik stackars man tvätta mitt hår för att jag inte kan lyfta armarna över huvudet
Gilla

Que

Kvinna ·

12 feb, 2019

shaishai skrev:

Que - wow! Hur mår du? Och hur har det gått för dig hemma?

Alltså när jag läser hur ni stackare mår förstår jag att jag har haft en väldans tur! Jag har inte mått illa någon gång, har haft aptit hela tiden (dock mindre portioner) och kunnat ätit min medicin regelbundet och mått bra av den. Har dessutom legat i sängen och njutit lite extra då min sambo är hemma och tar hand om barnen. Jag är annars fl och då hinner man inte ligga många min och rulla tummarna annars om dagarna. Från dag 3 eller 4 har jag varit med i köket och ätit med familjen och kunnat vara behjälplig med att mata min minsta med gröt osv men absolut inga lyft, blöjbyten osv. Jag flyttade in i gästrummet efter op för att få sova ostört men 3-åringen flyttade efter så vi myser här inne ihop hon och jag. Lite mysigt med sällskap ändå även om det gör att det inte blir så mycket extra sömn. Så till er som inte op’at er än, det kan verkligen se olika ut hur man mår efteråt. Men jg lider med er tjejer som vaknat upp med väldig värk efter op och sedan haft några riktigt tuffa dagar framför sig.❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem