Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Emeline

Kvinna ·

12 feb, 2019

Funderar med på att maila, de bör ju svara samma till oss eftersom båda ska göra på Art Clinic!! Men du kan ju förklara att ditt hår är jättetorrt och du är rädd att du får tovor du inte kan reda ut! Bara att överdriva så kanske du får ”dispens”!? Jag har supertorrt hår så är inte heller superpepp, men kan tänka mig att göra en dubbeldusch men inte mer!
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

13 feb, 2019

Emeline skrev:

Funderar med på att maila, de bör ju svara samma till oss eftersom båda ska göra på Art Clinic!! Men du kan ju förklara att ditt hår är jättetorrt och du är rädd att du får tovor du inte kan reda ut! Bara att överdriva så kanske du får ”dispens”!? Jag har supertorrt hår så är inte heller superpepp, men kan tänka mig att göra en dubbeldusch men inte mer!

Måste höra med dom, mitt hår har blivit torrare med tiden (som det aldrig varit) ska ta Maila få se vad jag får för svar.. skriver här när/om jag får svar ;)
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

13 feb, 2019

Girlyboo skrev:

Emeline skrev:

Måste höra med dom, mitt hår har blivit torrare med tiden (som det aldrig varit) ska ta Maila få se vad jag får för svar.. skriver här när/om jag får svar ;)

NU fick jag svar, tog bara 3 min så svarade som på mail. Där dom skrev att tyvärr måste man duscha även håret :( Hur kan det vara så olika för oss? :-/
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

13 feb, 2019

Alltså dom kan ju inte direkt göra något om ni inte tvättar håret ? det stod i mina papper att jag också skulle göra det men jag sket i det.
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

13 feb, 2019

pprinsessan skrev:

Alltså dom kan ju inte direkt göra något om ni inte tvättar håret ? det stod i mina papper att jag också skulle göra det men jag sket i det.

Hehe! Ja alltså, ska dom tvätta håret på mig där om jag inte gjort de och sen försöka få bort alla tovor? Nä, alltså jag tror jag avstår med tvätta håret med de... vill verkligen inte behöva klippa det igen :(
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

13 feb, 2019

Vill inte vara en partypooper men det är för er själva ni sabbar om ni väljer att inte tvätta håret. tanken är att bakterierna ska bort, så man inte ska få infektioner. Läkarna drabbas inte utav det :) Jag tvättade håret på kvällen, borstade ut det medan det var blött och det var ingen större skillnad faktist mot vad det brukar vara att borsta, däremot känns håret torrt och känsligare än annars. Tvättade inte på morgonen, satte en knut i håret när det torkat och fick även behålla den under operation. Känner som er andra, blir knäpp på att inte få duscha!! Längtar ihjäl mig tills jag får duscha ordentligt! Speciellt håret, få tvätta det i shampo och dränka det i balsam! Hur går det med läkningsprocessen för er? :) är inne på dag 6 och det går relativt bra här, ont vid ärren och i "underpoolen" men annars är allt ganska normalt. Var rejält svullen i högra bröstet och det är fortfarande något högre än det andra, livrädd att det ska vara så jämt haha! Annars ser dom symmetriska ut, så försöker intala mig att det kommer lägga sig :) Så roligt att få följa er andra och era resor!
Gilla

Emmao

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jag opererades i måndags och har idag duschat och tvättat håret. Sååååå skönt. Det är otroligtstor skillnad på känslan i kroppen idag jämfört med igår. Idag känner jag mig mest ”bara” överkörd av ett tåg. Bröstkorg, rygg och revben är sanslöst ömt. Men på det stora hela mör jag väldigt mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra två dagar efter!
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

13 feb, 2019

Har också bara ont i underpoolen och revbenen (?) på vänster sida, läste att det va normalt ☺️ Känns dock som att jag varit hemma i en månad, knappt gått en vecka hehe.. Får du inte heller duscha fram tills åb? Trodde det bara var vi som hade gjort lyft ?
Gilla

Chana

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jag mår mycket bättre än jag trodde. Inget illamående, bara extremt svullna tuttar ? min högertutte känns svullnare än vänstra. När jag gjorde min första op för 10000 år sedan på citadell hade jag så ont i ärret att det kändes som bröstvårtan skulle trilla av. Jag skrek rakt ut varje ggn.jag reste mig. Så känner jag inte alls nu. Skönt.
Gilla

Widen

Kvinna ·

13 feb, 2019

Chana skrev:

Jag mår mycket bättre än jag trodde. Inget illamående, bara extremt svullna tuttar ? min högertutte känns svullnare än vänstra. När jag gjorde min första op för 10000 år sedan på citadell hade jag så ont i ärret att det kändes som bröstvårtan skulle trilla av. Jag skrek rakt ut varje ggn.jag reste mig. Så känner jag inte alls nu. Skönt.

Ha ha hade också jättesvullna bröst efter operationen, men skönt att du mår bra! :-) Är du nöjd med din operation hos Tuve annars? Jag opade mig hos honom förra året men blev inte som jag förväntat mig...
Gilla

shaishai

Kvinna ·

13 feb, 2019

Widen skrev:

Chana skrev:

Ha ha hade också jättesvullna bröst efter operationen, men skönt att du mår bra! :-) Är du nöjd med din operation hos Tuve annars? Jag opade mig hos honom förra året men blev inte som jag förväntat mig...

Hej Widen! Vad var det som hände om jag får fråga :)? Op’ade mig hos Tuve förra veckan :)
Gilla

Widen

Kvinna ·

13 feb, 2019

shaishai skrev:

Widen skrev:

Chana skrev:

Hej Widen! Vad var det som hände om jag får fråga :)? Op’ade mig hos Tuve förra veckan :)

Kanske hade för höga förväntningar på Tuves resultat efter att jag kollat på hans bilder osv, men mina bröst blev med helt olika form och ärren är fula :-( Trots att jag skött om dom bra, inte rökt osv.… Förstår inte hur andra kan få så fina resultat hos Tuve, det stämmer inte alls överens med mitt. Jag fick aldrig höras om att dom skulle ha någon sorts garanti som andra kliniker verkar ha och nu känns det som att jag borde ha letat efter en klinik som har trygghetsgaranti så man är garanterad hjälp.
Gilla

Chana

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jag kände mig väldigt omhändertagen och trygg där både före under o efter operation hos Tuve o all hans personal. Nu är det ju för tidigt att säga men av det lilla jag såg när han tog av lindningen innan jag fick åka hem så såg det fint ut gällande ärren. När jag op mig på Citadell var jag väldigt missnöjd och ledsen med hur Peter gjort ärren på ena bröstet, det var slarvigt och ojämnt så jag var tvungen att göra en korrigering. Denna gång kändes det jättebra..Vad blev du missnöjd med??
Widen skrev:

Chana skrev:

Gilla

linx

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jag har överlevt första dagen som opererad. Inget illamående, bara öm och mörbultad i hela kroppen. De är så proffsiga på Akademikliniken. Gulliga och rara. Det är så skönt att det är över, nu vill man bara bli lite mer rörlig. Kram på er och ta hand om er!
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

13 feb, 2019

Då är jag påväg hem från malmö efter 1 veckaskontrollen. Tuve bytte tejpen och kollade formen, ser redan bra ut så jag behöver inte fortsätta med bandet, endast nattetid? ärren såg tunna och fina ut.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jättelustigt att de är så olika när de är samma operation, jag följer ju dock de min Kirug skriver. så skriver han att inte tvätta det med sånt i håret, kommer jag inte göra det. Men kommer ju ändå tvätta håret utan just det medlet i. Han ringer mig en vecka innan operation så ska fråga då, ännu mer om allt. Men står iaf kvällen en dusch å morgonen en dusch. Kika man även andra trådar så har vissa en annan klippt bh som ska hålla brösten mer på plats, medans andra har "vanlig" Sport bh aktigt liknade grej. ?
Gilla

Elisaa

Kvinna ·

13 feb, 2019

Äntligen ligger jag opererad och klar dock med en ganska intensiv smärta:( speciellt i höger bröst! Men storleksmässigt känns det super bra av det lilla jag sett :)
Gilla

Hopp

Kvinna ·

13 feb, 2019

Snart är arbetsdagen slut och jag får åka hem och äta och ta den där duschen. Ser inte fram emot den, är så otroligt torr redan som det är. Imorgon vankas min födelsedag med tårtfrukost lämna barnen på skolan sen dusch igen och sen bär det iväg. Op är ju flyttad från 9.30 till 14 men skulle komma så tidigt jag ville om dom skulle bli klara tidigare med op innan mig så får jag komma tidigare. Hinner man kanske pröva implantaten jag velar mellan mycket bättre med mera tid. Lääääängtar tills imorgon när jag vaknar upp med Tuttar!!!!!!
Gilla

Snartmintur

Kvinna ·

13 feb, 2019

Precis opererats (för ngra dgr sen) å mina bröst ser ut som två strutar. Har sån inre panik över detta. Finns inte en endaste efterbild man kan se någonstans som visar operation direkt efter. Alltså är detta vanligt? Jag känner implantatet så högt upp..
Gilla

Lirishi

Kvinna ·

13 feb, 2019

Hej tjejer, idag blev jag opererad! ni får ursäkta om jag svamlar lite, men är trött från sömnbrist och smärtan. Lite kort om dagen: jag skulle infinna mig på Akademikliniken 07.30, väl där får jag veta att jag är nr 3 i ordningen att opereras. Jag fick inte mycket sömn inatt och var både trött och nervös, ville bara att tiden skulle gå så det blev min tur. Jag fick pröva ut en BH med en sköterska, sen fotade och ritade Paolo på mig :) Strax före kl 10 kom en sköterska in till mig med lite piller (haha, tror det var bland annat lugnande) sen fick jag följa med bort till operationssalen, det kändes så skönt att äntligen komma dit och ta tag i det hela. Fick hälsa på några fler sköterskor och narkosläkaren (som jag träffat tidigare under dagen också kom jag på nu) alla var så trevliga och jag kände mig väldigt trygg. Sen var det dags att andas i masken. Jag minns att kl var 09.50 då. Runt 12.10 vaknade jag på uppvaket, operationen hade tagit ca 45 min, så jag hade väl sovit ca 1,5 timme efteråt, sååå skönt och välbehövligt. Jag upplevde inte känslan av att ha en elefant på bröstet som vissa göra. Men det gjorde ont i tuttarna såklart, och i armarna, det var nästan jobbigast, en liksom molande värk ända ner till händerna. Jag fick morfintabletter på uppvaket. Efter ett tag rullades jag in på mitt rum igen, där låg jag och slumrade fram och tillbaka. Jag meddelade min make att det var klart och han kom och höll mig sällskap. Han satt där med sin dator och jobbade och det kändes bara så skönt att han var där. Ett lite lätt illamående hade jag men det gick att kontrollera. Dock efter jag druckit två glas nyponsoppa och var halvväggs in på min smörgås började jag må så pass illa att jag fick sluta äta. Jag skrevs ut ca 16.00 och sen följde en jobbig bilresa hem, jag började må illa nästan på en gång, resan tog 1 timme och 20 minuter och hela tiden satt jag framåtböjd med huvudet mellan knäna. Det var det enda sätt att kontrollera illamåendet på, det gjorde ont i ryggen men det var bara att stå ut om jag inte ville kräkas i bilen. Nu har jag tagit 1000mg panodil och antiinflammatorisk tablett. Sovit en stund och kände att jag nog pallade att skriva här nu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem