Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Buppie

Kvinna ·

13 feb, 2019

Chana skrev:

Godkväll tjejer! Gjorde som sagt min op-bröstförstoring och bröstlyft imorse på Reformkliniken. Allt har gått jättebra. Trycker som faaaaan över bröstet pga förband o i rygg,ajaj, men annars mår jag bara fint just nu. (Hoppas det håller i sig o inte eskalerar fööör mkt!)Underbar personal med hög servicekänsla. Guldstjärna till Charlotte, Marit, Kerstin, Tuve o de 2 äldre roliga herrarna som ansvarade för narkosen! Vi serveras kaffe,Cola, smärtstillande, på löpande band. Har världens finaste rumskamrat som gjort samma op som mig. Top notch! Nu hoppas vi på att resultatet blir lika bra. Kram på er

Vad glad jag blir av ditt inlägg! På måndag är det min tur och det känns overkligt och nervöst nu!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

13 feb, 2019

Ååh lirishi elisaa och linx grattis!!! Hoppas alla tre mår bra/bättre! Lirishi, vad mysigt att din man var med dig, som jag hade önskat att min var hos mig också! Drick cola om du fortfarande mår illa!! Tro mig det har hjälpt mig massor!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

13 feb, 2019

Snartmintur skrev:

Precis opererats (för ngra dgr sen) å mina bröst ser ut som två strutar. Har sån inre panik över detta. Finns inte en endaste efterbild man kan se någonstans som visar operation direkt efter. Alltså är detta vanligt? Jag känner implantatet så högt upp..

Du kommer inte kunna se några avklädda efterbilder förrän du blir silver :(! Mina är strutiga och sitter högt upp och jag op’ades förra veckan! Ha inte panik, det kommer bli bättre när implantaten börjar falla på plats :)! När de gör det så kommer brösten runda till sig och de kommer inte sitta högt upp :)
Gilla

Snartmintur

Kvinna ·

13 feb, 2019

Jag hoppas verkligen verkligen det, hade inte riktigt förstått att det kan se ut så här efteråt, då alla efterbilder är 6 mån efter. Ingen ja känner som gjort minns att d såg ut så här. Yes förstått att ja måste vänta in ny medlemsnivå men menade att inte ens Google kunde visa ngra bra direkt efter op bilder ?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

13 feb, 2019

Snartmintur skrev:

Jag hoppas verkligen verkligen det, hade inte riktigt förstått att det kan se ut så här efteråt, då alla efterbilder är 6 mån efter. Ingen ja känner som gjort minns att d såg ut så här. Yes förstått att ja måste vänta in ny medlemsnivå men menade att inte ens Google kunde visa ngra bra direkt efter op bilder ?

Jag har silver nivå och jäklar va mycket mer bilder man ser än när man har nivån innnan. Och har sett endel som fått verkligen spetsiga rakt ut men sen lagt sig med tiden, är så olika det där. Du kan va lugn tror ja ❤️?
Gilla

shaishai

Kvinna ·

13 feb, 2019

Snartmintur skrev:

Hahah jag förstår! De kommer runda till sig när de mjuknar och faller mer på plats :)! Du är iaf inte ensam om att ha fått strutar :p
Gilla

Chana

Kvinna ·

14 feb, 2019

Lycka till, de är helt underbara där. Jag och min rumskompis mådde bra efter våra op, och låg och pladdrade hela natten, och Marit och Mia sprang med kaffe, cola, smärtlindring och choklad stup i kvarten ? Vi hade så jäkla roligt med dem. Jg saknar verkligen kliniken. Du kommer ha det så bra där. Pma gärna mig när allt är klart och du mår bra
Buppie skrev:

Chana skrev:

Godkväll tjejer! Gjorde som sagt min op-bröstförstoring och bröstlyft imorse på Reformkliniken. Allt har gått jättebra. Trycker som faaaaan över bröstet pga förband o i rygg,ajaj, men annars mår jag bara fint just nu. (Hoppas det håller i sig o inte eskalerar fööör mkt!)Underbar personal med hög servicekänsla. Guldstjärna till Charlotte, Marit, Kerstin, Tuve o de 2 äldre roliga herrarna som ansvarade för narkosen! Vi serveras kaffe,Cola, smärtstillande, på löpande band. Har världens finaste rumskamrat som gjort samma op som mig. Top notch! Nu hoppas vi på att resultatet blir lika bra. Kram på er

Vad glad jag blir av ditt inlägg! På måndag är det min tur och det känns overkligt och nervöst nu!

Gilla

Elisaa

Kvinna ·

14 feb, 2019

Har precis fått se mina nya vänner och jag är sö nöjd att det inte är klokt, precis som jag ville att det skulle se ut och kirurgen sa även att jag slipper bröstbandet då dom redan är fina.! :) Igår var smärtan jobbigt men idag känns det bra! Detta är verkligen det bästa jag gjort för mig sjölv! Lycka till till er andra som har operationen framför er:) sån lycka alltså
Gilla

Lirishi

Kvinna ·

14 feb, 2019

Elisaa skrev:

Har precis fått se mina nya vänner och jag är sö nöjd att det inte är klokt, precis som jag ville att det skulle se ut och kirurgen sa även att jag slipper bröstbandet då dom redan är fina.! :)
Igår var smärtan jobbigt men idag känns det bra! Detta är verkligen det bästa jag gjort för mig sjölv! Lycka till till er andra som har operationen framför er:) sån lycka alltså

Jag opererades också igår och fick se brösten precis innan jag skrevs ut. Jag känner mig också nöjd med tanke på att jag precis har blivit opererad, svullanden ska ju bort och brösten ska sjunka ner men känner att det är ett väldigt bra utgångsläge. Jag trodde förresten att jag skulle få 290cc men det var tydligen 330cc, men det e så liten skillnad att det var inget jag fick panik över. Litar på att kirurgen vet vad som blir bäst. Jag behövde lite större också för att slippa lyfta brösten som hade ett litet häng. Jag mår mycket bättre idag och är mer rörlig så det är jag väldigt glad för ?
Gilla

Lisenaj

Kvinna ·

14 feb, 2019

Opererades för 2 dagar sen på citadell. Var på plats kl 11 men fick vänta till 15 för de gick i turordning. Som tur var fick jag lugnande 2 gånger... operationen gick super, la in 590 och vaknade ca 1,5h efter jag blivit sövd. Brösten spänner, det bubblar och min mage låter något så fruktansvärt. Förmodligen pga tabletterna. Som Shaishai skrev är coca Cola min bästa vän just nu. Vill bara denna veckan ska vara över. Har mått lite illa men mest varit svimfärdig. Är så glad över att jag fick sova över en natt på kliniken i Landskrona, rekommenderas starkt att man frågar om de finns chans till övernattning!
Gilla

Elisaa

Kvinna ·

14 feb, 2019

Lisenaj ja det var samma för mig, jag skulle vara där kl 9 och tänkte då att operationen sker runt 10 men blev inte av förrens vid 14 tiden, men fick lugnande under tiden och hade chans att vila för jag var så trött haha, Ja jag når åxå väldigt illa men sköterskorna sa att det är pga morfinet :/ men jag nåste ta dom för annars blir smärtan olidlig. Ja det är superbra att citadell har övernattning som ingår i priset, skulle varit alldedes för trött och smärtpåverkad för att åka hem samma dag:(
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

14 feb, 2019

Chana skrev:

Men jösses vad många som mår dåligt och kräks ?? stackare, krya!! Kan inte minnas jag mådde illa efter min första op. Efter korrigeringen hade jag dock typ sjuk frossa, kliade o kröp i hela kroppen. Sjukt obehagligt. Men gick över efter ett par timmar. Nu blir jag helt nervös inför mån

Jag undrar om den gemensamma nämnaren är morfin? Väldigt många blir sjuka av morfin, kan det vara så?
Gilla

Chana

Kvinna ·

14 feb, 2019

ja, kan säkert vara. Men jag mådde väldigt bra o inte alls illa efter operationen så jag är tacksam för det.
Lolitamin skrev:

Chana skrev:

Men jösses vad många som mår dåligt och kräks ?? stackare, krya!! Kan inte minnas jag mådde illa efter min första op. Efter korrigeringen hade jag dock typ sjuk frossa, kliade o kröp i hela kroppen. Sjukt obehagligt. Men gick över efter ett par timmar. Nu blir jag helt nervös inför mån

Jag undrar om den gemensamma nämnaren är morfin? Väldigt många blir sjuka av morfin, kan det vara så?

Gilla

Lisenaj

Kvinna ·

14 feb, 2019

Elisaa jag blev lite stressad av att vänta så länge. Som tur var blev jag ändå väl omhändertagen. Jag har tagit 1 morfin tablett innan jag ska sova och det har funkat bra för mig, men jag har dock ätit en bit twix eller milkiway precis innan. Bara för att det hjälper mig mot illamående och yrsel. Och Cola. Haha... Jag håller mig till Alvedon och celebra på dagarna, tar de tillsammans med lite mat. Duschat med tvättlappar pga yrsel, pojkvännen har fått ta hand om mig. Hoppas det blir bättre snart..
Gilla

Hopp

Kvinna ·

14 feb, 2019

Hemma och nerbäddad. Op gick bra. Superpigg efteråt. Låg och prata med en tjej som jag först träffade i väntrummet. Vi hade jättekul. Just nu känns brösten något för stora men tänker att dom kommer minska lite med tiden och sjunka ner lite. Känns iaf supertoppen. Tog 2 Alvedon när jag kom hem och nu 1 morrintablett i hopp om att sova lite inatt. Har inte så ont men tänker att det kanske kommer under natten. Nån mer som haft att det spänner mellan brösten? Brösten spänner inte så mycket utan mest mellan. Höger bröst känns ömmare än vänster men det var fullt normalt.
Gilla

Hopp

Kvinna ·

15 feb, 2019

Alltså satan vad det kliar kring tejpen och trots att jag inte har gjort lyft är jag tejpad typ från navel upp till halsen. Nån som vet om man vågar ta typ clarityn mot klådan (är det enda jag har hemma)
Gilla

lovvan

Kvinna ·

15 feb, 2019

Lolitamin skrev:

Chana skrev:

Ja det lär vara morfin som man kan må illa av men är nog inte såå vanligt ?? Måste finnas illamåendetabletter om man nu skulle må illa tänke jag? :)
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

15 feb, 2019

Nu under em har mitt vänstra bröst svullnat upp och är mer spänt än det andra... 9 dagar sedan op.... Varit likadant för någon annan? Normalt??
Gilla

Hopp

Kvinna ·

16 feb, 2019

Jag opade mig i förrgår och ände sedan op har jag mer ont på höger bröst än vänster. Höger är riktigt ömt vid minsta beröring. Har återbesök på torsdag och då tar dom bort all omplåstring så man får se dom för första gången. Det ska bli intressant. Har ju inte sett nå av brösten sen dom blev större
Tjenix skrev:

Nu under em har mitt vänstra bröst svullnat upp och är mer spänt än det andra...
9 dagar sedan op....
Varit likadant för någon annan? Normalt??

Gilla

Emeline

Kvinna ·

16 feb, 2019

Opererades igår och den här smärtan alltså 😢 Ska inte skrämma upp någon för det där är så sjukt individuellt, men jag tycker det är olidligt. Mår bara illa och kräks i timmar om jag tar den starkare tabletten (Oxynorm), men utan gör det ju så förbannat ont! Hittar inte något bra sätt att ligga på så inte mycket sömn än. Cola fick jag på kliniken och gud vad jag kräktes sen så vill typ inte ens lukta på en Cola just nu, annars tar jag alla tips jag kan få från er tjejer! Fan vad jag beundrar alla som går igenom detta!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem