Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Hopp

Kvinna ·

16 feb, 2019

Jag hade tur att klara mig från bjpde enorm smärta och illamående. Hoppas du får börja må bättre snart. Jag hade jättesvårt somna första natten då jag inte kunde hitta en bekväm ställning att ligga i på rygg. Nu andra natten har jag sovit jättebra från 22-04.30. Grymt skönt. Jag har inte behövt ta nå morfintabletter utan klarar mig på Alvedon och det tar jag mest i förebyggande. Dock har jag mina implantat framför.muskeln och det ska ju göra mindre ont eftersom dom inte skurit i nån muskel.
Emeline skrev:

Opererades igår och den här smärtan alltså 😢 Ska inte skrämma upp någon för det där är så sjukt individuellt, men jag tycker det är olidligt. Mår bara illa och kräks i timmar om jag tar den starkare tabletten (Oxynorm), men utan gör det ju så förbannat ont! Hittar inte något bra sätt att ligga på så inte mycket sömn än. Cola fick jag på kliniken och gud vad jag kräktes sen så vill typ inte ens lukta på en Cola just nu, annars tar jag alla tips jag kan få från er tjejer! Fan vad jag beundrar alla som går igenom detta!!

Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

16 feb, 2019

Emeline ring eller mejla kliniken så får du tabletter mot illamående utskrivna! Dessa tar du 20-30 min innan du tar oxynorm, hjälpte mig väldigt mycket ❤️ Jag mådde exakt som dig, går över om 2 dagar. Kram!!!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

17 feb, 2019

Lycka till imorgon Buppie!
Gilla

shaishai

Kvinna ·

17 feb, 2019

Hopp, det spände ngt rejält för mig med mellan brösten precis efter och dagarna efter op. Det gick över rätt snabbt ändå :)! Lolitamin - man kan må illa av morfin. I mitt fal var det en kombination av lågt blodtryck, starka piller på fastande mage + lätt för att må illa. O det där medfastande mage + piller blev inte bättre då jag ändå inte kunde äta ngt :O.. bästa var när illamåendet släppte och jag “bara” hade ont hahah!
Gilla

Hopp

Kvinna ·

17 feb, 2019

Längtar tills på torsdag då jag ÄNTLIGEN kommer att få se mina nya bröst. Är så nyfiken alltså. Smärtan där vikta kompresser trycker mot den nu väldigt tunna huden på brösten är så oskönt så det finns inte ord för det. Blir skönt när dom tar bort den. Känns även som att min top är för stor. Får som hålla i brösten när jag går eller lutar mig fram. Som att det är för lite stöd av den. Fler dom upplevt det?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

17 feb, 2019

Hur går det för er andra? Så tyst här emellanåt ?. Hoppas ni med illamående och smärta börjar bli bättre. Gud vad jag surfar bikinis till sommaren. Vill veta storlek nu ?. Så otålig att dessa boobisar ska bli klara så man får börja klämma på dom
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

17 feb, 2019

Tjenix mitt högra bröst har gjort mest ont sen jag låg på uppvaket, bandet var strypt över det så svullnaden hade ingenstans att ta vägen. Lossade på bandet och svullnaden la sig ganska snabbt, men ändå haft mer ont i det hela tiden. I helgen har jag fått världens blåmärke i underpoolen i högra bröstet, hoppas det inte är nån fara. En av sköterskorna sa till mig att jag kunde öppna å titta om jag var nyfiken, har öppnat bh:n typ varannan dag och tycker nu redan dag 10 att dom är superfina :) Ni som är oroliga för resultatet: det tar upp till ett år innan brösten är på plats ordentligt, alla har olika förutsättningar. Först efter 3 månader är det rimligt att börja snacka utseende för att det ska vara så rättvist som möjligt :)
Gilla

shaishai

Kvinna ·

17 feb, 2019

Mina blåmärken börjar lägga sig vilket är skönt men istället har bygelbh’n börjat skava ngt ordentligt under högra brösten :O! Har compeed där men var tvungen o lägga ngt mer där compeeden inte täcker :P Är det någon mer som tycker att det känns som att brösten kommer att explodera när ni är ute i det kalla? Känns som att de fryser till is o då kan jag typ känna av kanter o grjer :P
Gilla

Emeline

Kvinna ·

17 feb, 2019

Är lite mer människa igen, men i princip varit helt liggandes tills nu. Första dagen var absolut värst för då kämpade jag med allt illamående och allt kräkandes samtidigt som smärtan. Slutade ta oxynormen igår och har mått mycket bättre sen dess, även om smärtan ibland har varit brutal! Hellre bara smärta än smärta med illamående! Jag öppnade bhn lite imorse för den sitter så sjukt jävla hårt, men kändes mest konstigt haha! Så knäppte den nästan direkt. Vill mest bara att tiden ska gå, fort!
Gilla

Buppie

Kvinna ·

17 feb, 2019

shaishai skrev:

Lycka till imorgon Buppie!

Tusen tack! Jag skriver här och uppdaterar :) Såååå nervös nu!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

18 feb, 2019

9 dagar kvar för min del, längtar men ändå så nervös. Samt inte bestämt mig för storlek ännu får panik. ? Hoppas att ni som mår dåligt att ni mår bättre snart ?
Gilla

Emmao

Kvinna ·

18 feb, 2019

Hej allesammans! Fy vad jag avskyr bh:n och bröstbandet. Har super svullna armhålor och band+bh skapar ett fruktansvärt tryck/obehag i armhålorna på mig. Kan inte hålla armarna intill kroppen när jag står upp så svullet och upptryckt allt är. Hoppas innerligt att detta lägger sig allteftersom för jag håller på att bli galen. Är super öm i överarmarna men har inga större problem att lyfta armarn över huvudet eller tvätta håret etc. Ngn annan som upplever samma typ av besvär? Jag har i samband med dusch suttit en längre stund utan tortyren och bandet och läst el dylikt för att få någon slags återhämtningsperiod he he. Tänker att det inte kan påverka slutresultatet av huvudtaget. Hur känner ni andra? Någon som känner igen sig?
Gilla

Sunshine700

Kvinna ·

18 feb, 2019

Emmao skrev:

Hej allesammans!

Fy vad jag avskyr bh:n och bröstbandet. Har super svullna armhålor och band+bh skapar ett fruktansvärt tryck/obehag i armhålorna på mig. Kan inte hålla armarna intill kroppen när jag står upp så svullet och upptryckt allt är. Hoppas innerligt att detta lägger sig allteftersom för jag håller på att bli galen. Är super öm i överarmarna men har inga större problem att lyfta armarn över huvudet eller tvätta håret etc. Ngn annan som upplever samma typ av besvär? Jag har i samband med dusch suttit en längre stund utan tortyren och bandet och läst el dylikt för att få någon slags återhämtningsperiod he he. Tänker att det inte kan påverka slutresultatet av huvudtaget. Hur känner ni andra? Någon som känner igen sig?

Har du fortfarande problem? Gjorde du inte bröstförstoringen i dec?
Gilla

Emeline

Kvinna ·

18 feb, 2019

Sunshine700 skrev:

Emmao skrev:

Hej allesammans!

Fy vad jag avskyr bh:n och bröstbandet. Har super svullna armhålor och band+bh skapar ett fruktansvärt tryck/obehag i armhålorna på mig. Kan inte hålla armarna intill kroppen när jag står upp så svullet och upptryckt allt är. Hoppas innerligt att detta lägger sig allteftersom för jag håller på att bli galen. Är super öm i överarmarna men har inga större problem att lyfta armarn över huvudet eller tvätta håret etc. Ngn annan som upplever samma typ av besvär? Jag har i samband med dusch suttit en längre stund utan tortyren och bandet och läst el dylikt för att få någon slags återhämtningsperiod he he. Tänker att det inte kan påverka slutresultatet av huvudtaget. Hur känner ni andra? Någon som känner igen sig?

Har du fortfarande problem?
Gjorde du inte bröstförstoringen i dec?

Hon opererades 11 februari som du kan se på hennes signatur :) Jag har ingen tortyr iof och har snitten i bröstvecket, men jag har haft sjukt ont i armhålorna ändå! Känns som jag klämt mig i 2 storlekar för liten sportbh typ så klämmer överallt! Jag har inga problem att låta armarna hänga ner avslappnat mot kroppen, men jag kan däremot inte lyfta armarna över huvudet. Kanske är för att vi har olika ingångssätt? Kanske är bättre någon som gjort via armhålan svarar!? Åh det närmar sig nu Anderzzon! Storleken kommer bli bra, det är ingen enorm skillnad mellan 400-450, några mm hit och dit, så gå på magkänslan! Försök känna lite på tyngden hemma och stirra dig inte blind på måtten i tabellerna! Hoppas op gick bra Buppie!! Hoppas ni andra mår bra och läker fint! Kram på er tjejer
Gilla

Yoana

Kvinna ·

18 feb, 2019

Jag ska opereras hos Ivan på kosmetisk kirurgi i Jönköping imorgon 19/2 :D
Gilla

shaishai

Kvinna ·

18 feb, 2019

Emmao, jag knäpper upp min bh from hell och tar av bandet varje morgon då bygeln har arbetat in sig i huden :O! Sååå skönt o ta av sig allt! O klia på bh märkena är det bästa :)!! Jag har snitten i armhålorna :) har inte du också det emmao? Jag hade armarna fastklistrade på sidorna första veckan då jag tyckte det sved vid snitten OCH för att jag var rädd att få ont, vågade lyfta efter återbesöket i fredags efter att Tuve bad mig sätta händerna på huvudet :P
Gilla

shaishai

Kvinna ·

18 feb, 2019

Yoana! Vad roligt! Hur känner du dig??
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

18 feb, 2019

Jag brukar ta av bh:n 30 min på morgonen och 1 timme ungefär på kvällen... måste ju "lufta" ibland? man får ju skavsår av skitet?
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

18 feb, 2019

Shaishai- fixk du någon tid för nästa besök? Fått för mig att det är ett besök efter 3 mån men jag har kanske fel för mig?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

18 feb, 2019

Jag tog faktiskt och knäppte upp min bh imorse och aktade på allt bandage så jag kunde klia och vila guden där kompresser trycker hårt. Det var något skönt kan jag säga. Tror att min bh är lite för stor. Den är spänd på det minsta överallt ändå måste jag hålla i brösten typ när jag går och lutar mig fram. Ska be om en mindre på torsdag på återkollen
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem