Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sarael profilbild

Sarael

Kvinna ·

31 aug, 2021

Bröstförstoring hösten 2021

Bröstförstoring

Känns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)

419

Sortera efter

Sarael

Kvinna ·

17 okt, 2021

zijn skrev:

Sarael skrev:

Skulle inte säga att det stramar längre (dag 18 idag), tycker inte heller att implantaten känns som två stenar som dom gjorde ett tag. Känner inte av implantaten lika mycket, men lite. Det känns lite ömt rent allmänt. Efter två veckor började det sticka på undersidan av brösten, har nu fått tillbaka en del känsel där men sticker fortfarande ibland. Om jag använder armarna alldeles för mycket får jag fortfarande rätt ont.

Hur känner du dig nudå, med allt? Känns det lite bättre med val av storlek och så? Det kanske känns mer rätt ju mer de börjar kännas som bröst och inte som två bollar.. ?

Nu känns dom bättre men ser sämre ut i stället ? Sen igår har dom en osmickrande svullnad. Typ all svullnad är på utsidorna av bröstvårtorna just nu på bägge av nån anledning. Ser inte klokt ut ? Tror det är därför dom känns extra små nu också, har mest bröst på utsidorna! Dessutom är bröstvårtorna svullna igen efter att jag tog bort stygnen i fredags. Det hade läkt lite "för bra" så stygnen hade vuxit fast. Gjorde sjukt ont att ta bort dom! Storleken känns fortfarande för liten, tror alltid jag kommer tycka det. Men ska försöka leva med det ändå. Annars kanske jag byter till lite större om några år, men känns också dumt att opereras igen om brösten är fina för övrigt och jag inte får några komplikationer.
Gilla

Majken11

Kvinna ·

18 okt, 2021

Idag ska jag äntligen på återbesök! Igår fick jag ondare i höger bröst som höll i sig tills nu på morgonen. Tyckte det såg lite svullet ut igår också, får se vad hon säger idag. Så otroligt less på att ha ont. Kände mig gråtfärdig i morse då jag inte kan sova plant än, får lägga mig i soffan varje natt där jag ”sovsitter” bättre;( Kan ni sova på rygg som vanligt? Sista veckan hemma nu innan jobbet kallar, känns så jäkla skönt att få börja jobba igen! Sarael: förstår din känsla, man lägger så mycket pengar så vill man ju såklart bli nöjd. Men försök att tänka att nu har du ett par bröst?dom ser sjukt fräscha o snygga ut! Du slipper vara rädd för häng och kommer slippa det jobbiga när du tränar ?
Gilla

zijn

Kvinna ·

18 okt, 2021

Sarael: jag kan definitivt relatera till känslan att det inte blev som man hoppades/önskade.. :) man får ta det ett steg i taget, precis som du säger. Låta de läka och se hur det blir. Precis som majken säger så du har sjukt snygga bröst, försök hitta lite tröst i det (fast jag vet.. det är svårt)... Majken: Nope, fortfarande inget ryggsovandes.. börjar bli sjukt less på det. Började jobba idag och det gick ju sådär eftersom sömnen inte var helt optimal. Tur man har kontorsjobb de kommande veckorna iaf.. Har du också ont fortfarande? Bara i ärren eller även i brösten? Mitt högra värker ju fortfarande en hel del, väldigt ömt att ta på.. Det positiva är iaf att jag är galet nöjd över att äntligen ha gjort operationen! Vilken skillnad den ändå gör för välbefinnandet.. hoppas ni känner likadant :)
Gilla

Majken11

Kvinna ·

18 okt, 2021

Har varit på mitt återbesök nu o allt såg bra ut. Sköterskan såg att det högra var mer svullet men la inget i det. Typ helt normalt enligt henne så får väl försöka lugna mig och ge det den tid som behövs o hoppas att det försvinner. Inte lika ont idag. För mig är det ondast vid ärren, ibland så gör det ont i själva brösten också. Detta med ilningar kommer jag ihåg från sist, men har inte kommit igång riktigt med det ännu. Zijn: okej, så då är jag inte ensam med att inte kunna ligga på ryggen. Så sjukt jobbigt att vakna o ha ont:/ sömnen är så viktig för mitt mående! Sköterskan visade några stretch övningar jag kan göra för axlarna o ryggen. Fick inte stretcha bröstmuskeln som vissa gör här i forumet. Vid jul har vi en utlandsresa inbokad så hoppas dom ser någorlunda normala ut då ivf ?j
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

18 okt, 2021

Hej alla imorgon är det min Stora dag. 11.30 ska ja befinna mig på kliniken och hoppas sen man vaknar upp med 2 bulor på bröstet ?
Gilla

Majken11

Kvinna ·

18 okt, 2021

Lycka till Sofi89? Är du nervös eller mest längtansfull?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

18 okt, 2021

Majken11 och zijn, tack! Försöker påminna mig själv om att de inte är klara än. Vänta lite innan jag bedömer resultatet, det kanske känns bättre när dom droppat och fluffat. Dom ser fortfarande så spända ut nu, tror inte jag har så elastisk hud så den har inte riktigt gett med sig än, Vad jobbigt att ni inte kan ligga ner och sova! Frustrerande ju.. Jag har kunnat det hela tiden, men tog ett bra tag innan jag kunde ta mig upp från liggande själv. Tur man har en så fin hjälpsam man, som dessutom också jobbar hemifrån. Har hjälpt mycket. Hoppas ni kan börja sova bättre snart!! Gör det mer ont när ni ligger på rygg? Majken11, härligt att allt såg bra ut på återbesöket! Alltid skönt att få det bekräftat av någon annan! Mina bröst är också ojämt svullna. Ett tag var det mitt vänstra, nu är det det högra. Verkar väldigt vanligt det där. Känns absolut jätteskönt att ha gjort operationen! Jag skämdes så mycket över mina bröst förut. Känns så skönt redan att inte skämmas över någon del av sin kropp. En stor lättnad! :D
Gilla

Sarael

Kvinna ·

18 okt, 2021

Sofi89 skrev:

Hej alla imorgon är det min Stora dag. 11.30 ska ja befinna mig på kliniken och hoppas sen man vaknar upp med 2 bulor på bröstet ?

Vad kul! Håller tummarna för dig imorgon då! Har du förberett allt som behövs? Känner du dig redo? ?
Gilla

Jonthe1982

Man ·

18 okt, 2021

Så!nu har man läst alla 31 sidor, tog några timmar haha😀

Var ändå en kul, intressant läsning då tjejen har bokad tid idag på akademi gbg.

Hon bokade konsultation redan nästa vecka hos Armin Assareh, fast det fanns så väldans lite information om honom. Plus att han började på AkademiKliniken för blott 3 månader sedan samt ett lite underligt inlägg om honom ang ålder och utbildningsgrad fick oss lite aviga.

Vi bokade om till DR Jonas Lundberg. Såg filmen han lagt ut på akademiklinikens hemsida och man blev ju lite kär i han🙂.

Han verkar ju faktiskt väldigt omtyckt också. Ser ju under era inlägg att många här inne har haft honom.

Min lilla fråga är väl hur Jonas känns i verkligheten? Har någon erfarenheter utav Armin?

Tacksam för svar :)

Gilla

Sofi89

Kvinna ·

18 okt, 2021

Majken11 jag är förväntansfull men även rädd för hur det blir efter med smärta och allt. Jag har en snäll sambo som kommer hjälpa mig till 100. Sarael ja känner mig så redo och jag har nog förberett mig så gott ja kan och sett till att de nästa är klart. Jag och min sambo prata en del om narkosen, och så säger han, du har väl köpt lavemang innan så du är tömd å klar, ja ser ut som ett frågetecken och skrattar, nej varför skulle jag? Ja för du vet att man blir så avslappnad under narkosen att du kan bajsa på dig, men det märker du inte för dem torkar dig fin innan du vaknar, det lät så jäkla trovördigt när han sa de så det gjorde mig så osäker, men har inte hittat något i något forum där de står att man gör på sig ? tror han försökte lägga lite på den nervösa stämningen ja har ?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

19 okt, 2021

Jonthe1982 skrev:

Så!nu har man läst alla 31 sidor, tog några timmar haha😀

Var ändå en kul, intressant läsning då tjejen har bokad tid idag på akademi gbg.

Hon bokade konsultation redan nästa vecka hos Armin Assareh, fast det fanns så väldans lite information om honom. Plus att han började på AkademiKliniken för blott 3 månader sedan samt ett lite underligt inlägg om honom ang ålder och utbildningsgrad fick oss lite aviga.

Vi bokade om till DR Jonas Lundberg. Såg filmen han lagt ut på akademiklinikens hemsida och man blev ju lite kär i han🙂.

Han verkar ju faktiskt väldigt omtyckt också. Ser ju under era inlägg att många här inne har haft honom.

Min lilla fråga är väl hur Jonas känns i verkligheten? Har någon erfarenheter utav Armin?

Tacksam för svar :)

I just denna tråden är det bara jag som haft Jonas Lundberg. Är supernöjd! Han är en fantastiskt skicklig kirurg och en väldigt kunnig och ödmjuk person. Det enda som jag inte skulle ge honom 5 stjärnor för är just konsultationen. Han var lite snabb med all information och så här i efterhand hade jag önskat lite mer guidning om just vilka implantat som passat bäst utifrån slutresultatet jag önskade. Jag rekommenderar att ha förberett en lista med frågor och att ha tänkt igenom vad man är ute efter innan man kommer dit. Ta gärna med bilder på önskat slutresultatet. Men både på operationsdagen och återbesöket var han betydligt lugnare och tog sig mycket tid. Han är trevlig men väldigt rak och tydlig, vilket jag uppskattar i en kirurg. Han lovar inte för mycket utan är väldigt ärlig med vad som är möjligt och inte. Jag är fortfarande helt blown away över vad han lyckades göra med mina bröst. Resultatet är över mina förväntningar och jag rekommenderar Jonas varmt :)
Gilla

Majken11

Kvinna ·

19 okt, 2021

Sofi89; Nej, det var en ren lögn med narkosen???
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

19 okt, 2021

Majken11 ? Nu börjar ja bli nervös. Om några timmar är ja klar förhoppningsvis.
Gilla

zijn

Kvinna ·

19 okt, 2021

Sofi89 skrev:

Hejja och lycka till! Se till att uppdatera oss sen!
Gilla

Majken11

Kvinna ·

19 okt, 2021

Det kommer gå jättebra?vart är det du opererar dig? Du får skriva sen när du är hemma???
Gilla

Majken11

Kvinna ·

19 okt, 2021

Jag måste sluta att titta på mina bröst nu?mår dåligt o tycker det inte händer någonting med formen:( Börjat dessutom skymta db på ena, felet jag opererade mig för?Hoppas innerligt att det förändrar sig o inte blir värre! Fy fan alltså. Tur jag börjar jobba nästa vecka så man tänker på något annat o inte läser sönder alla trådar här om diverse komplikationer!
Gilla

Sarael

Kvinna ·

19 okt, 2021

Majken11 skrev:

Jag måste sluta att titta på mina bröst nu?mår dåligt o tycker det inte händer någonting med formen:(
Börjat dessutom skymta db på ena, felet jag opererade mig för?Hoppas innerligt att det förändrar sig o inte blir värre! Fy fan alltså. Tur jag börjar jobba nästa vecka så man tänker på något annat o inte läser sönder alla trådar här om diverse komplikationer!

Rekommenderar en tuttpaus! ? Mina började se knasiga ut innan helgen och sen dess har det inte hänt så mycket alls. Så jag har bara försökt att inte titta/tänka på dom så mycket. Vet ju att det tar tid! Så låter dom va ifred och göra sin grej just nu ? Blir nog skönt för dig att börja jobba, så slutar man automatiskt att ha allt sitt fokus på brösten hela tiden. Försök att komma ihåg att det tar tid. Kram!
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

19 okt, 2021

Nybörjare ja klar. Jag gjorde min op hos Daniel på proforma. Jag är trots allt hur de ser ut nu så himla nöjd. Blev en storlek som inte va bestämt sen innan, vela mellan 450 hp 535 xtra eller 490 xtra utan de blev 465 xtra mentor smooth. Ja mår så bra å allt gick superbra. Dem är hårda å svullna. Ja är dålig på att skriva så önska nästan detta va ett teams forum så man kunde prata av sig ordentligt ?? jag kom precis hem ?
Gilla

Majken11

Kvinna ·

19 okt, 2021

Sarael: tack?yes, här blir det ingen mer titta o jämföra varje dag. Vet ju så väl att det oftast tar lång tid för slut resultatet, tyvärr?? Sofi89: Härligt! Hoppas du kan sova gott i natt? Igår var första natten för mig i sängen utan överdriven sittställning??Såå himla skönt, inte minst för psyket- det går över och framåt?
Gilla

ddxxvv010

Kvinna ·

19 okt, 2021

Alltså ugh! Får PANIK! På konsultationen hade vi bestämt oss för 375cc Motiva Ergonomix Full, men nu börjar jag kolla på bilderna jag tog på konsultationen med implantat under tröjan, och tycker typ det ser för stort ut :(. Pendlade mellan 320 demi, och 375 full profil, de har samma bredd, så det är bara projektionen som fyllde ut skillnaden i cc (full profil putar 1cm mer än demi). För referens är demi moderate. Ska opereras om en vecka! Är livrädd för att gå därifrån och känna att full profil blev knasigt på mig. Funderar starkt på att be om demi med samma bredd istället, dvs 320cc. Lagt upp bild nu när jag testade fullprofil-implantaten innanför t-shirt på konsultationen.Tyvärr fick jag inte med bilder på demi, men de är givetvis liite plattare och putar inte lika mycket
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem