Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sarael profilbild

Sarael

Kvinna ·

31 aug, 2021

Bröstförstoring hösten 2021

Bröstförstoring

Känns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)

419

Sortera efter

zijn

Kvinna ·

14 okt, 2021

W1k skrev:

Hej! Jag har varit på konsultation hos Said på Nordiska kliniken och han rekommenderade då motiva round 360 eller 380 cc då jag har lite egen vävnad och därmed tyckte han inte att ergonomix vore optimalt pga rippling. Blir dock osäker då jag tänkt att jag vill ha ett naturligt resultat och inte få två ”bollar”, men han har ju rätt i att runda kompenserar bättre upptill då jag är väldigt platt där i dagsläget. Så kluven! Vad tror ni, kan man få ett hyfsat naturligt resultat trots runda implantat?

Jag hade ingen överpol alls och eftersom det var den jag ville fylla så var det runda implantat som rekommenderades. När man står upp så blir ju även de mer droppformade men behåller ändå mer volym upptill. Jag är supernöjd med mitt val av runda!
Gilla

Sarael

Kvinna ·

14 okt, 2021

Majken11 skrev:

Hej alla! Börjar äntligen känna mig som människa igen☺️Idag är det en vecka sedan min operation. Kan fortfarande inte sova plant på ryggen men kan röra mig någorlunda obehindrat. Kan promenera lite längre, dock fortfarande väldigt sakta. Men börjar se ljuset?längtar efter att brösten ska lämna armhålorna nu. Ska börja fota för dokumentation, vecka för vecka.
Börjar även tänka kring träning. Längtar så jävla mkt efter detta! Har tyvärr börjat skåpäta av tristess ?en vecka till hemma sen kallar jobbet igen! Ni som funderar på storlekar, har ni fått göra 3d simulering?
När jag gjorde min förstoring förra gången var det kirurgen som trotsade på 375, jag var rädd att dom skulle bli för stora men nej, då skulle jag ångra mig enligt henne. Jag trivdes aldrig men dom stora brösten, kände mig ”tjock”.
Så lyssna på ER magkänsla säger jag, oavsett om ni vill ha mindre el större!

Vad skönt att du börjat känna dig som människa igen! Härligt att det går framåt. Känner samma med träningen. Äter automatiskt nyttigt när jag är igång och tränar, men när man mest vilar så är det svårare att motivera sig till att äta bra. Försöka äta lite mer middag så jag ska bli mindre snacksig! Men tror allt rättar till sig så fort vi kan börja träna igen :) Snart är vi där! ?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

14 okt, 2021

W1k skrev:

Hej! Jag har varit på konsultation hos Said på Nordiska kliniken och han rekommenderade då motiva round 360 eller 380 cc då jag har lite egen vävnad och därmed tyckte han inte att ergonomix vore optimalt pga rippling. Blir dock osäker då jag tänkt att jag vill ha ett naturligt resultat och inte få två ”bollar”, men han har ju rätt i att runda kompenserar bättre upptill då jag är väldigt platt där i dagsläget. Så kluven! Vad tror ni, kan man få ett hyfsat naturligt resultat trots runda implantat?

Nu har jag inte haft barn, så vi har kanske helt olika förutsättningar. Men jag hade samma dilemma när jag valde implantat. Tillslut bestämde jag mig för runda för att minska risken för rippling. Det beror ju också på vilken profil du väljer, ju högre profil desto mer "synligt". Jag valde Motiva round demi och tycker redan att de efter 2 veckor ser hyfsat naturliga ut. Tillräckligt naturliga för mig i alla fall! ? De har fortfarande inte droppat och jag får mer o mer underpol hela tiden, så tror slutresultatet kommer bli bra. Med kläder på ser det absolut naturligt ut redan! När du är silvermedlem så sök på bilder här, men innan dess så testa söka på Motiva implants på realself.com, där kan du se några före- och efterbilder :)
Gilla

Sarael

Kvinna ·

14 okt, 2021

zijn skrev:

Sarael skrev:

Nu har jag lagt upp före- och efterbilder på mina bröst. Känns rätt läskigt, men vet själv hur mycket hjälp jag haft av att se andras bilder.

Är på dag 13 nu och är så nöjd! Mina bröstvårtor är fortfarande svullna efter förkortningen, men dom ser mindre ut varje gång jag ser dem ?. Väntar på lite mer underpol, men generellt har brösten svullnat ner mycket de senaste två dagarna! Har fått lite utslag, verkar vara från tejp och förband, hoppas det försvinner snart.

Mår bättre och bättre, speciellt är jag mycket rörligare. Går bara på panodil nu. Men har väldigt lätt att överanstränga mig om jag använder armarna lite för mycket (laga mat, bära och sträcka sig efter saker, allmänna rörelser etc). Verkar som allt går åt rätt håll i alla fall och det känns som en dröm att faktiskt ha bröst ? Är SÅ himla glad att jag gjorde en bröstförstoring tillslut!

Grattis till ett par fantastiska bröst! Jag förstår inte alls hur de har förminskat vårtorna men de har gjort det bra! när din svullnad lagt sig och implantaten också mjuknat till sig så kommer ju ingen kunna se att det där inte är dina bröst!

Tack zijn ? Jag hoppas på det. Dina ser också jättefina ut redan! Dom har bokstavligen halshuggit bröstvårtorna (kirurgens ord, inte mina ?), tagit bort en del och sytt på toppen igen. Var ärligt talat mest nervös inför detta innan min operation (låter ju dramatiskt minst sagt!) men det har gått bra. Lite stickningar i bröstvårtorna men annars har jag inte känt något alls. Har tillbaka full känsel i den ena och lite känsel i den andra. Ska ta bort stygnen imorgon.
Gilla

Ronda

Kvinna ·

14 okt, 2021

Sarael skrev:

Cams skrev:

Sarael skrev:

Cams skrev:

Jag ska opereras nästa onsdag (20 okt) och är SÅ nervös. Känner bara att jag vill bolla med någon, läsa så mkt jag kan innan det är dags - MEN det är så mycket tankar, positivt mestadels men en extrem nervositet.
kommer behöva vara hemma själv tre dagar efter operation och det är nog de som skrämmer mig mest. För att inte prata om storleken??? hur vet jag om de är förstora när det kändes bra på konsultationen? Vi har kollat på 600cc (50cc försvinner bakom muskeln) men alla jag pratar med säger att dom kommer bli GIGANTISKA, jag vill ha stora men inte för stora och då ör jag ändå rätt liten själv. Hjälp mig lugna mig!! hahaha

Hm, med din längd och vikt kommer det bli väldigt stort. Så det beror på vilket resultat du vill ha! Jag är 165 cm, väger 57 kg och gick upp två kupstorlekar med 245 cc! Om du har möjlighet så se om du kan få komma till kliniken och prova implantat en gång till. Det brukar göra valet med storlek lite lättare. Lycka till!

Förstår att du är nervös inför att vara själv hemma första dagarna. Försök att förbereda så mycket som möjligt innan! Jag fick t ex inte upp dörren till frysen själv första veckan, så ha mat i kylskåpet kanske :) Och se till så du absolut inte behöver laga mat! Svårt att använda armarna första dagarna. Lägg saker så du slipper sträcka dig efter dom. Se till så sängbordet är i samma höjd som sängen, annars blir det svårt att nå. Och förbereda med många kuddar! Kan vara svårt att komma upp själv från raktlång liggande, så du kanske behöver halvt sitta upp och sova första nätterna. Lägg fram kläder som är enkla att ta på, se till att köpa hem mediciner innan.Några tips :)

Är det något särskilt du är nervös över annars? :)

Åh, uppskattar era svar så mkt, vet inte vad som skrämmer mig mest egentligen har längtat så efter operationen..

När du testade dina implantat blev resultatet likgiltigt efter operation? Har så svårt att bestämma mig men tror det är för jag läser mig blind på andras CC och allt detta, som min läkare bad mig INTE göra.. mvh 27 år och trotsåldern...

Ska tänka på allt detta gälland frys, sängbord och kuddar känns som vettiga tips. Mediciner e de annat än Ipren alvedon ja ska tänka på? Skulle få mina mediciner från kliniken innan jag åkte hem!

Jag upplever mina lika i storlek som när jag testade implantat på kliniken.

Förstår det där med att stirra sig blind på andras cc.. Var därför jag fick boka in ett möte till på kliniken för att testa implantat igen, för jag hade förvirrat mig själv totalt ? I slutändan kom jag fram till samma cc som första gången.

Jag blev tipsad om Strepsil av nån här på forumet och är glad att jag köpte hem det. Var rätt irriterad i halsen efter intuberingen faktiskt. Så det är ett till tips! :)

Hej. Varför blev du intuberad?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

14 okt, 2021

Ronda skrev:

Sarael skrev:

Cams skrev:

Sarael skrev:

Cams skrev:

Jag ska opereras nästa onsdag (20 okt) och är SÅ nervös. Känner bara att jag vill bolla med någon, läsa så mkt jag kan innan det är dags - MEN det är så mycket tankar, positivt mestadels men en extrem nervositet.
kommer behöva vara hemma själv tre dagar efter operation och det är nog de som skrämmer mig mest. För att inte prata om storleken??? hur vet jag om de är förstora när det kändes bra på konsultationen? Vi har kollat på 600cc (50cc försvinner bakom muskeln) men alla jag pratar med säger att dom kommer bli GIGANTISKA, jag vill ha stora men inte för stora och då ör jag ändå rätt liten själv. Hjälp mig lugna mig!! hahaha

Hm, med din längd och vikt kommer det bli väldigt stort. Så det beror på vilket resultat du vill ha! Jag är 165 cm, väger 57 kg och gick upp två kupstorlekar med 245 cc! Om du har möjlighet så se om du kan få komma till kliniken och prova implantat en gång till. Det brukar göra valet med storlek lite lättare. Lycka till!

Förstår att du är nervös inför att vara själv hemma första dagarna. Försök att förbereda så mycket som möjligt innan! Jag fick t ex inte upp dörren till frysen själv första veckan, så ha mat i kylskåpet kanske :) Och se till så du absolut inte behöver laga mat! Svårt att använda armarna första dagarna. Lägg saker så du slipper sträcka dig efter dom. Se till så sängbordet är i samma höjd som sängen, annars blir det svårt att nå. Och förbereda med många kuddar! Kan vara svårt att komma upp själv från raktlång liggande, så du kanske behöver halvt sitta upp och sova första nätterna. Lägg fram kläder som är enkla att ta på, se till att köpa hem mediciner innan.Några tips :)

Är det något särskilt du är nervös över annars? :)

Åh, uppskattar era svar så mkt, vet inte vad som skrämmer mig mest egentligen har längtat så efter operationen..

När du testade dina implantat blev resultatet likgiltigt efter operation? Har så svårt att bestämma mig men tror det är för jag läser mig blind på andras CC och allt detta, som min läkare bad mig INTE göra.. mvh 27 år och trotsåldern...

Ska tänka på allt detta gälland frys, sängbord och kuddar känns som vettiga tips. Mediciner e de annat än Ipren alvedon ja ska tänka på? Skulle få mina mediciner från kliniken innan jag åkte hem!

Jag upplever mina lika i storlek som när jag testade implantat på kliniken.

Förstår det där med att stirra sig blind på andras cc.. Var därför jag fick boka in ett möte till på kliniken för att testa implantat igen, för jag hade förvirrat mig själv totalt ? I slutändan kom jag fram till samma cc som första gången.

Jag blev tipsad om Strepsil av nån här på forumet och är glad att jag köpte hem det. Var rätt irriterad i halsen efter intuberingen faktiskt. Så det är ett till tips! :)

Hej. Varför blev du intuberad?

Hm, det heter kanske inte intubering. Syftar iaf på tuben som förs bak i strupen under narkos.
Gilla

W1k

Kvinna ·

14 okt, 2021

Pojkmamman skrev:

W1k skrev:

Glömde fråga! Hur upplevde du Said? Ska själv till honom på konsultation i november.

Inte riktigt förstått hur man svarar så jag hoppas det blir rätt nu.. Jag tyckte att han var väldigt lugn, trygg och förklarade på ett bra sätt. Det enda jag kan känna i efterhand är att det gick lite snabbt, speciellt för en velig person som jag haha. Ångrar lite att jag inte bad om att få se bilder på personer han opererat med liknande utgångsläge som mig. Hade också velat ha utskrivet 3D-bilder för både 360 och 380 cc, trodde jag fick det då jag bad om det men kom hem med bara bilderna på 380 tyvärr.
Gilla

Sarael

Kvinna ·

15 okt, 2021

zijn skrev:

Sarael skrev:

zijn skrev:

Sarael skrev:

Nu har jag lagt upp före- och efterbilder på mina bröst. Känns rätt läskigt, men vet själv hur mycket hjälp jag haft av att se andras bilder.

Är på dag 13 nu och är så nöjd! Mina bröstvårtor är fortfarande svullna efter förkortningen, men dom ser mindre ut varje gång jag ser dem ?. Väntar på lite mer underpol, men generellt har brösten svullnat ner mycket de senaste två dagarna! Har fått lite utslag, verkar vara från tejp och förband, hoppas det försvinner snart.

Mår bättre och bättre, speciellt är jag mycket rörligare. Går bara på panodil nu. Men har väldigt lätt att överanstränga mig om jag använder armarna lite för mycket (laga mat, bära och sträcka sig efter saker, allmänna rörelser etc). Verkar som allt går åt rätt håll i alla fall och det känns som en dröm att faktiskt ha bröst ? Är SÅ himla glad att jag gjorde en bröstförstoring tillslut!

Grattis till ett par fantastiska bröst! Jag förstår inte alls hur de har förminskat vårtorna men de har gjort det bra! när din svullnad lagt sig och implantaten också mjuknat till sig så kommer ju ingen kunna se att det där inte är dina bröst!

Tack zijn ? Jag hoppas på det. Dina ser också jättefina ut redan!

Dom har bokstavligen halshuggit bröstvårtorna (kirurgens ord, inte mina ?), tagit bort en del och sytt på toppen igen. Var ärligt talat mest nervös inför detta innan min operation (låter ju dramatiskt minst sagt!) men det har gått bra. Lite stickningar i bröstvårtorna men annars har jag inte känt något alls. Har tillbaka full känsel i den ena och lite känsel i den andra. Ska ta bort stygnen imorgon.

Jag ser ut att bli en av 1-2% som får komplikationer... implantatet i höger bröst har flyttat på sig, "ramlat" ner. Martin kunde inte utesluta att det är ett hematologi efter att ha sett bilder, men min misstanke (ovan) verkar även vara hans misstanke. Ska till sthlm på torsdag och träffa Martin, så får vi se efter det.
Höger bröst har alltid haft "mer" av alla besvär: mer svullet, hårdare, ömmare...
Jag ska lägga upp en bild så får ni se. Jag vet inte hur transparenta ni vill jag ska vara med min resa om detta i denna tråd, jag vill inte den ska ta över men vill ju samtidigt dela med mig. Jag kan skapa en egen tråd i sådana fall:)

Angående intubering så är det oftast en sån här man får, om någon var nyfiken :)
https://medistore.se/category/sjukvard/andningshjalpmedel/svalgtuber/

Åh vad tråkigt zijn!! ? Jobbigt att du måste hela vägen till Sthlm igen, men skönt att dom direkt tog det på allvar. Klart vi vill höra hur det går för dig. Håller alla tummar!!
Gilla

Majken11

Kvinna ·

15 okt, 2021

Zijn: Ok, hoppas det ordnar sig för dig! Jag är ju själv så himla orolig för komplikationer sen start. Jag vill verkligen följa allt som sker för dig! Är det en blödning han/du misstänker? Vet du vad för åtgärd som gäller isf? Igår var allt väldigt lätt för mig men idag har jag väldigt ont så ska inte köra på som jag gjorde igår. Svår balansgång detta! Lycka till nu??
Gilla

zijn

Kvinna ·

15 okt, 2021

Sarael skrev:

zijn skrev:

Sarael skrev:

Tack zijn ? Jag hoppas på det. Dina ser också jättefina ut redan!

Dom har bokstavligen halshuggit bröstvårtorna (kirurgens ord, inte mina ?), tagit bort en del och sytt på toppen igen. Var ärligt talat mest nervös inför detta innan min operation (låter ju dramatiskt minst sagt!) men det har gått bra. Lite stickningar i bröstvårtorna men annars har jag inte känt något alls. Har tillbaka full känsel i den ena och lite känsel i den andra. Ska ta bort stygnen imorgon.

Jag ser ut att bli en av 1-2% som får komplikationer... implantatet i höger bröst har flyttat på sig, "ramlat" ner. Martin kunde inte utesluta att det är ett hematom efter att ha sett bilder, men min misstanke (ovan) verkar även vara hans misstanke. Ska till sthlm på torsdag och träffa Martin, så får vi se efter det. Höger bröst har alltid haft "mer" av alla besvär: mer svullet, hårdare, ömmare... Jag ska lägga upp en bild så får ni se. Jag vet inte hur transparenta ni vill jag ska vara med min resa om detta i denna tråd, jag vill inte den ska ta över men vill ju samtidigt dela med mig. Jag kan skapa en egen tråd i sådana fall:) Angående intubering så är det oftast en sån här man får, om någon var nyfiken :) https://medistore.se/category/sjukvard/andningshjalpmedel/svalgtuber/
Gilla

Sarael

Kvinna ·

16 okt, 2021

Jag har känt mig rätt deppig sen igår. Brösten känns alldeles för små :( Dom har svullnat ner jättemycket de senaste dagarna, och ja… jag ångrar att jag inte tog större. Försöker tröst mig med att dom blivit ännu finare, mycket finare än jag förväntat mig, men ugh. Kan inte hjälpa att känna mig besviken. Var så besatt av att det inte skulle bli för stort och så blev det för litet i stället. Men men, ska försöka rycka upp mig och uppskatta att dom är fina i alla fall.
Gilla

zijn

Kvinna ·

16 okt, 2021

Tack för era tankar! Jag (och Martin, som det verkar), tror att implantatet ramlat ner, kallas tydligen displacement. Jag har lagt upp en bild nu så ni kan se. Det är ju trist, men att det fanns risk för komplikationer visste man ju, så jäkla trist att behöva vara en av dem bara ? Jag känner mig ändå lugn, jag litar på att det kommer att ordna sig. Det enda sättet att ordna det hela är ju en ny operation, mina funderingar nu ligger istället i om jag ändå ska passa på att förminska det högra bröstet. Det är ju större sen tidigare och hade tydligen så pass lös vävnad sedan bröstförminskningen så den verkar ju inte kunna stödja ett implantat iaf... får väl ta den diskussionen med Martin på torsdag så får vi se..
Gilla

zijn

Kvinna ·

16 okt, 2021

Sarael skrev:

Jag har känt mig rätt deppig sen igår. Brösten känns alldeles för små :( Dom har svullnat ner jättemycket de senaste dagarna, och ja… jag ångrar att jag inte tog större. Försöker tröst mig med att dom blivit ännu finare, mycket finare än jag förväntat mig, men ugh. Kan inte hjälpa att känna mig besviken. Var så besatt av att det inte skulle bli för stort och så blev det för litet i stället. Men men, ska försöka rycka upp mig och uppskatta att dom är fina i alla fall.

Det där är ju en jättesvår grej att veta i förväg... hur kommer slutresultatet bli.. Gick du på flera konsultationer innan? Fanns det någon konsensus om att den storleken skulle bli bäst? Jag försöker förlita mig på det, att om så många kirurger valde samma storlek så finns det en orsak till det.. men det blir ju inte alltid rätt, så är det. Men en matsked hit eller dit, vad gör det i slutändan, de ser ju ändå super ut!
Gilla

Majken11

Kvinna ·

16 okt, 2021

Sarael: vad tråkigt att du känner så. Ge det lite tid tänker jag! Sen kanske du vill ha barn i framtiden? Då förändras brösten av det så blir ändå om operation då. Mina är fortfarande svullna och konstig form:/ längtar efter att kunna gissa lite slutresultat! Zijn: ok, kollade dina bilder och såg inte detta så markant. Däremot var dom väldigt fina o såg typ klara ut redan nu! Konstigt att det kan skilja så på läkningen. Skönt att du tar det med ro, och att det inte är något akut som gör ont. Din kirurg vet säkert vad som är bäst för att få ett lyckat resultat nästa gång ??
Gilla

Sarael

Kvinna ·

16 okt, 2021

zijn skrev:

Tack för era tankar!
Jag (och Martin, som det verkar), tror att implantatet ramlat ner, kallas tydligen displacement. Jag har lagt upp en bild nu så ni kan se. Det är ju trist, men att det fanns risk för komplikationer visste man ju, så jäkla trist att behöva vara en av dem bara ?
Jag känner mig ändå lugn, jag litar på att det kommer att ordna sig.
Det enda sättet att ordna det hela är ju en ny operation, mina funderingar nu ligger istället i om jag ändå ska passa på att förminska det högra bröstet. Det är ju större sen tidigare och hade tydligen så pass lös vävnad sedan bröstförminskningen så den verkar ju inte kunna stödja ett implantat iaf... får väl ta den diskussionen med Martin på torsdag så får vi se..

Skönt att Martin verkar veta vad problemet är i alla fall. Så klart supertråkigt med komplikationer, men du verkar ha en bra inställning till det. Är ju inget mer att göra, det ordnar sig som du säger! Jag har själv opererats många gånger tidigare pga sjukdom och har varit med om att det blivit en operation mer än planerat. Känns så klart surt, men innan du vet ordet av är den också gjord och du är på väg framåt igen! ? Utöver att implantatet fallit ner lite så ser dom ju redan så fina ut efter bara en vecka! Intressant att höra vad han säger om att förminska det ena bröstet. Har man något mer man vill fixa så känns det ju lika bra att göra det när man ändå är sövd.
Gilla

Majken11

Kvinna ·

17 okt, 2021

Hej! Måste fråga, hur känns det för er i bröSten? Känner ni ingenting eller stramar det el vad? För mig gör det ont vid ärren på morgonen men går över efter en stund o typ drar mer sen r jag rör mig. Känns även vid implantaten, svårt att förklara känslan där men funderar mest på vad som är normalt o när man inte längre känner av smärta/ implantaten.,
Gilla

Sarael

Kvinna ·

17 okt, 2021

Skulle inte säga att det stramar längre (dag 18 idag), tycker inte heller att implantaten känns som två stenar som dom gjorde ett tag. Känner inte av implantaten lika mycket, men lite. Det känns lite ömt rent allmänt. Efter två veckor började det sticka på undersidan av brösten, har nu fått tillbaka en del känsel där men sticker fortfarande ibland. Om jag använder armarna alldeles för mycket får jag fortfarande rätt ont.
Gilla

zijn

Kvinna ·

17 okt, 2021

Majken11 skrev:

Hej! Måste fråga, hur känns det för er i bröSten? Känner ni ingenting eller stramar det el vad?
För mig gör det ont vid ärren på morgonen men går över efter en stund o typ drar mer sen r jag rör mig. Känns även vid implantaten, svårt att förklara känslan där men funderar mest på vad som är normalt o när man inte längre känner av smärta/ implantaten.,

Jag har en del smärta vid ärren fortfarande men inte som tidigare. Höger bröst är ju fortfarande ömt, värker, svider.. när jag klämmer på vänster bröst så kan det ömma.. det är nog ärren som är värst tror jag men allt blir ju, precis som du säger, värre när man rört sig för mycket.. Hur ser dina ärr ut? Har det vågat undersöka dina bröst ordentligt än? ?
Gilla

zijn

Kvinna ·

17 okt, 2021

Sarael skrev:

Skulle inte säga att det stramar längre (dag 18 idag), tycker inte heller att implantaten känns som två stenar som dom gjorde ett tag. Känner inte av implantaten lika mycket, men lite. Det känns lite ömt rent allmänt. Efter två veckor började det sticka på undersidan av brösten, har nu fått tillbaka en del känsel där men sticker fortfarande ibland. Om jag använder armarna alldeles för mycket får jag fortfarande rätt ont.

Hur känner du dig nudå, med allt? Känns det lite bättre med val av storlek och så? Det kanske känns mer rätt ju mer de börjar kännas som bröst och inte som två bollar.. ?
Gilla

zijn

Kvinna ·

17 okt, 2021

linduttan skrev:

Hej ?
Jag opererades på plastikakademin i Linköping, den 4/10. Gjorde bröstlyft + förstoring och en stor bukplastik. Jag hade jättesvårt att välja storlek. Började med 400 vilket kändes mycket litet. Det slutade med 535 och det känns inte alls för stort. Så det man tror är för stort är inte säkert att det är så.
Med vänlig hälsning, Linda

Hur går det för dig och din läkning?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem