Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Jmn88
Kvinna ·
21 okt, 2021
MrsPw
Kvinna ·
21 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
22 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
22 okt, 2021
Lunabelle
Kvinna ·
24 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
24 okt, 2021
Hej Sarael!
Läser att du tycker dina bröst blev för små, är du annars nöjd med att du valde runda implantat?
Lunabelle
Kvinna ·
24 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
24 okt, 2021
Jag har också uteslutit anatomiska pga textureringen och pga att dom verkar vara så hårda. Blir nog lite mjukare runda implantat men inte ergonomix. På Art clinic där jag bokat tid så använder dom helst mentor, menar på att motiva inte har funnits så länge på marknaden, och inte är godkända i usa än, men läser så mkt bra om motiva och bestämmer jag att jag vill ha det så får jag det, så funderar än.. väntar nu på att min kirurg ska göra ett exempel med runda i 3D simulering :)
Mysa87
Kvinna ·
25 okt, 2021
Hej!
Ja nu har jag varit på återbesöket och allt är som det ska!
Martin har väldigt pedagogiskt låtit mig verkligen känna var min vävnad är, var den tar slut och var implantatet sitter och hur man kan känna det, även tips på hur man kan märka om dom skulle röra sig.
Jag har inte alls vågat ta i mina bröst så pass mycket som han gjorde nu och jag blev lite chockad över hur mjuka de redan har blivit, men det är ju bara bra :)
Han tror att storleksskillnaden kommer bli mindre men om det framöver behövs ett lyft så bestämmer vi det då.
Han var också noga med att påpeka hur viktigt det är att INTE göra för mycket med armarna, inte saker ovanför huvudet och inte tunga grejer. Han sa återigen att ingen träning av överkroppen/brösten innan 3 månader och OM jag gör något nu så måste jag ha en BH som gör att brösten inte flyttar sig en tum. Det handlar om att man töjer ut fickorna och då kan implantaten flytta sig.
Det är definitivt inget jag är villig att riskera ens litegrann efter den här oroliga veckan, så jag kommer vackert följa dessa råd :)
Det verkar kännas bättre rent generellt för er allihopa, vad skönt att höra!
Har ni vågat att verkligen känna på brösten än?
Lunabelle
Kvinna ·
25 okt, 2021
Jag har också uteslutit anatomiska pga textureringen och pga att dom verkar vara så hårda. Blir nog lite mjukare runda implantat men inte ergonomix. På Art clinic där jag bokat tid så använder dom helst mentor, menar på att motiva inte har funnits så länge på marknaden, och inte är godkända i usa än, men läser så mkt bra om motiva och bestämmer jag att jag vill ha det så får jag det, så funderar än.. väntar nu på att min kirurg ska göra ett exempel med runda i 3D simulering :)
Det är verkligen svårt det där! Jag velade till slut mellan Motiva round och Mentor släta moderate plus. Men hittade nån undersökning som visade att det var rätt hög procent (minns inte nu hur hög) av just Mentors släta som fick ruptur inom 10 år. Det, plus att Mentor inte uppdaterat de släta implantaten på många år nu och att min magkänsla sa Motiva avgjorde mitt val. Är som sagt nöjd hittills! Hoppas 3D bilderna hjälper dig fatta ett beslut. Lycka till med allt! :)
Sarael
Kvinna ·
25 okt, 2021
Hej!
Ja nu har jag varit på återbesöket och allt är som det ska!
Martin har väldigt pedagogiskt låtit mig verkligen känna var min vävnad är, var den tar slut och var implantatet sitter och hur man kan känna det, även tips på hur man kan märka om dom skulle röra sig.
Jag har inte alls vågat ta i mina bröst så pass mycket som han gjorde nu och jag blev lite chockad över hur mjuka de redan har blivit, men det är ju bara bra :)
Han tror att storleksskillnaden kommer bli mindre men om det framöver behövs ett lyft så bestämmer vi det då.
Han var också noga med att påpeka hur viktigt det är att INTE göra för mycket med armarna, inte saker ovanför huvudet och inte tunga grejer. Han sa återigen att ingen träning av överkroppen/brösten innan 3 månader och OM jag gör något nu så måste jag ha en BH som gör att brösten inte flyttar sig en tum. Det handlar om att man töjer ut fickorna och då kan implantaten flytta sig.
Det är definitivt inget jag är villig att riskera ens litegrann efter den här oroliga veckan, så jag kommer vackert följa dessa råd :)
Det verkar kännas bättre rent generellt för er allihopa, vad skönt att höra!
Har ni vågat att verkligen känna på brösten än?
Jenny8203
Kvinna ·
25 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
26 okt, 2021
Zijn: vad skönt att allt gick bra för dig! Ja, man vill verkligen inte riskera något med sin operation! Läste som sagt i mina papper att träning kan upptas efter 8 v o löpning efter 3 månader. Så kommer börja träna tidigast i december. Jag är glad att det är lättare varje dag på mina promenader. Snart slipper jag bli omkörd av pensionärerna ?
zijn
Kvinna ·
26 okt, 2021
Det är verkligen svårt det där! Jag velade till slut mellan Motiva round och Mentor släta moderate plus. Men hittade nån undersökning som visade att det var rätt hög procent (minns inte nu hur hög) av just Mentors släta som fick ruptur inom 10 år. Det, plus att Mentor inte uppdaterat de släta implantaten på många år nu och att min magkänsla sa Motiva avgjorde mitt val. Är som sagt nöjd hittills! Hoppas 3D bilderna hjälper dig fatta ett beslut. Lycka till med allt! :)
Trebarnsmor84
Kvinna ·
26 okt, 2021
ddxxvv010
Kvinna ·
27 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
27 okt, 2021
Hejhej! Update: vaknade nyss från operation, sitter på rummet och fikar. Blev till slut Motiva Ergonomix Demi profil 320cc :-) Valde lägre profil till slut då jag är så smal och ung och inte vill ändra min kroppstyp helt ännu. Vill kunna välja när jag vill ha plattare utseende, och när jag vill lägga på push-up och få riktiga meloner hehe. Någon gång i framtiden efter barn kanske jag gör om till större om jag vill, men nu är jag otroligt nöjd att jag började light.
Just nu är det ingen direkt smärta, mest att det spänner. Men inte mkt värre än en riktig träningsvärk efter bröst-styrketräning hehe. Örjan sa att allt gick utmärkt och jag lär få otroligt fina bröst sen. Så glad :-)))))
ddxxvv010
Kvinna ·
27 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
27 okt, 2021
Sarael: hihi tack!!! De är svullna nu såklart och en bit upp, men de känns så nice! Förstår att de kommer upplevas mindre sen när de läker, vilket jag ser fram emot då de är rätt stora nu ;P
Sarael
Kvinna ·
29 okt, 2021