Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ninjaboob profilbild

ninjaboob

Kvinna ·

09 okt, 2023

Bröstförstoring i januari 2024

Bröstförstoring

Jag har sett tidigare trådar där folk som ska opereras samtidigt hänger - så jag testar också nu! Jag ska boka tid för bröstförstoring i januari 2024 och är supertaggad! Ska innan dess på ännu en konsultation för att testa storlek igen. Det är ju fördelaktigt när man hinner fundera lite i och med att tiden är ett tag framåt ;) Vilka ska mer göra OP i januari??

139

Sortera efter

Whitney

Kvinna ·

10 jan, 2024

??. Ja det är verkligen en konstig känsla? Jag själv är också nöjd med stl?. Ville inte ha för stora?. Har ju alltid haft 75C/D kupa. Men den senaste tiden med åldern och viktnedgång så har de förvandlas till läder lappar. Så nu är de på rätt plats ??? Min dotter som är 18 blev också lite chockad av just såren i dag när jag duschat ?. Hoppas nu bara på en lyckad läkning? Jag måste säga att jag är väldigt rörlig i armarna. Jobbigt bara att resa sig från sängen ?
Emmav93 skrev:

Whitney wrote:

Smärtorna börjar avta☺️. Men det är trycket som är jobbigt och svullnaden?
Är det någon som har knaster som känns när man tar på bröstkorgen?
I mina information papper stod det att vatten /svullnaden som bildas kan kännas som knaster???. Lite konstig känsla?

Ja känner att det knastrar hela tiden, mest på overkanten ?

Gilla

Whitney

Kvinna ·

10 jan, 2024

Vad kul? Tips! Nu har jag haft turen att jag har hjälp av min man och min stora dotter☺️. Så inga småbarn hemma! Det jag gjorde förvarar förbereda var att städa, köpa in det som behövdes innan operationen ☺️skulle egentligen tränat upp kroppen mer innan, men jag blev sjuk i flunsan?. Men träning och så drack /dricker jag 1glas C vitamin varje morgon. Det är bra för läkningen ?. Ja kört detta på [ mitt arbete med våra patienter som genomgått operationer! Ska du bara göra brösrförstoring? Inget lyft? Lycka till?quote=Lovle]

Jag ska opereras den 23e i Linköping. Lägga in 370 och 405cc, Mentor siltex moderate plus bakom muskel. Sååå nervös! Har ni några tips inför första veckan hemma? :)

Gilla

Whitney

Kvinna ·

10 jan, 2024

Såg nu att du skrev veckan efter operationen ? Sov högt! Drick mycket vätska! Vila mycket ?
Gilla

Whitney

Kvinna ·

11 jan, 2024

Godmorgon tjejer? Ni som gjort era operationer! Vilken typ av Bh fick ni? Jag har fått en med bygel?. Och det känns sådär?. Med tanke på att jag gjorde även ett lyft! Skaver ju mot såren ?
Gilla

Emmav93

Kvinna ·

11 jan, 2024

Whitney skrev:

Godmorgon tjejer?
Ni som gjort era operationer!
Vilken typ av Bh fick ni?
Jag har fått en med bygel?. Och det känns sådär?. Med tanke på att jag gjorde även ett lyft!
Skaver ju mot såren ?

Fick en mjuk bh som knäpps framifrån. Tycker den är superskön
Gilla

Nnil

Kvinna ·

11 jan, 2024

Whitney skrev:

Godmorgon tjejer?
Ni som gjort era operationer!
Vilken typ av Bh fick ni?
Jag har fått en med bygel?. Och det känns sådär?. Med tanke på att jag gjorde även ett lyft!
Skaver ju mot såren ?

Förstår att det skaver.. ? Jag har också gjort både lyft och förstoring och jag fick en mjuk typ sport-bh som knäpps framtill, smidig och skön ?
Gilla

Whitney

Kvinna ·

11 jan, 2024

Min syster fick också med bygel när hon gjorde sina bröst! Det är typ 7-8 år sedan nu, och vi gjorde det inte på samma klinik. Tycker det är lite märkligt? Men ska på återbesök nästa fredag. Så jag ska se om man inte kan byta till en utan bygel!
Gilla

Yohonney

Kvinna ·

11 jan, 2024

Låter fruktansvärt obekvämt med bygel i detta läge ? Hoppas du kan få en mjukare sen! Längtar tills min operation nu, om en vecka har jag nya tuttar ?
Whitney skrev:

Min syster fick också med bygel när hon gjorde sina bröst!
Det är typ 7-8 år sedan nu, och vi gjorde det inte på samma klinik.
Tycker det är lite märkligt?
Men ska på återbesök nästa fredag. Så jag ska se om man inte kan byta till en utan bygel!

Gilla

Whitney

Kvinna ·

11 jan, 2024

Ja, hoppas jag med?? Det är inte alls bekvämt ? Snart din tur? taggad??
Yohonney skrev:

Låter fruktansvärt obekvämt med bygel i detta läge ?
Hoppas du kan få en mjukare sen!

Längtar tills min operation nu, om en vecka har jag nya tuttar ?

Whitney wrote:

Min syster fick också med bygel när hon gjorde sina bröst!
Det är typ 7-8 år sedan nu, och vi gjorde det inte på samma klinik.
Tycker det är lite märkligt?
Men ska på återbesök nästa fredag. Så jag ska se om man inte kan byta till en utan bygel!

Gilla

Emmav93

Kvinna ·

11 jan, 2024

Hur mår ni? Detta är nog värsta dagen hittills för mig. Känns bokstavligen som om att allt bara ska spängas. Stränar, och har svårt att andas. Känns bättre när jag rör mig i lugn takt men de är svårt när jag normalt sett flyger fram med allt som har med familjeliv att göra. Dör av tristess och smärta.
Gilla

Whitney

Kvinna ·

11 jan, 2024

Samma här?. Värsta dagen hittills! Har haft så ont,Det känns verkligen som de ska sprängas i sönder???. Har även ont i såren ! Har hört att dag 2-3 är värst?. Hoppas på att morgon dagen blir bättre? Ville ju gå ut på en promenad idag!! Det hade aldrig gått ?
Emmav93 skrev:

Hur mår ni?
Detta är nog värsta dagen hittills för mig. Känns bokstavligen som om att allt bara ska spängas. Stränar, och har svårt att andas. Känns bättre när jag rör mig i lugn takt men de är svårt när jag normalt sett flyger fram med allt som har med familjeliv att göra. Dör av tristess och smärta.

Gilla

Emmav93

Kvinna ·

11 jan, 2024

Whitney skrev:

Samma här?. Värsta dagen hittills! Har haft så ont,Det känns verkligen som de ska sprängas i sönder???. Har även ont i såren !
Har hört att dag 2-3 är värst?. Hoppas på att morgon dagen blir bättre?
Ville ju gå ut på en promenad idag!! Det hade aldrig gått ?

Emmav93 wrote:

Hur mår ni?
Detta är nog värsta dagen hittills för mig. Känns bokstavligen som om att allt bara ska spängas. Stränar, och har svårt att andas. Känns bättre när jag rör mig i lugn takt men de är svårt när jag normalt sett flyger fram med allt som har med familjeliv att göra. Dör av tristess och smärta.

Ja verkligen, imorgon måste jag ut och röra på mig.
Gilla

Phew

Kvinna ·

11 jan, 2024

Hehe. Jag gör samma. Har varit hos en och fått en rekommendation. Ska bli spännande att se vad Akademikliniken säger :) Jag tycker det är så svårt! Min första kirurg skrev att jag skulle ha runda med struktur, bakom muskeln. 225-330. Hur tänker du kring storlek?
Gilla

Emmav93

Kvinna ·

12 jan, 2024

Men idag känns inte allt helt hopplöst iallafall. Varit iväg på affären, tagit en kortare promenad och städat hemmet med hjälp av barnen ?
Gilla

Whitney

Kvinna ·

12 jan, 2024

Vad härligt? Jag har också gått till affären och handlat. ( tar 20 min enkel väg) ) men höll fan på att svimma av smärta på vägen hem?? Så nu blir den vila! Och inte så långa promenader i morgon!
Gilla

Whitney

Kvinna ·

15 jan, 2024

Yohonney skrev:

Hej alla! Jag ska opereras den 15 jan ?? känner mig lugn men kommer nog vara nojjig dagen innan, just sövningen tycker jag känns läskig ?

Stora dagen idag? Stort lycka till ?
Gilla

Yohonney

Kvinna ·

15 jan, 2024

Tyvärr blev det flyttat till onsdag så får stå ut lite till ??
Whitney skrev:

Yohonney wrote:

Hej alla! Jag ska opereras den 15 jan ?? känner mig lugn men kommer nog vara nojjig dagen innan, just sövningen tycker jag känns läskig ?

Stora dagen idag?
Stort lycka till ?

Gilla

Yohonney

Kvinna ·

15 jan, 2024

Hej tjejer! Nu har det snart gått en vecka, hur mår ni? Hur har veckan varit??
Gilla

Fjalar

Kvinna ·

15 jan, 2024

Yohonney skrev:

Hej tjejer!
Nu har det snart gått en vecka, hur mår ni? Hur har veckan varit??

Hej! Jag opererades för snart en vecka sen och det har verkligen varit upp och ner under veckan. Bra med den smärtstillande medicinen men fick problem med förstoppning (har väldigt känslig mage). Så besvärligt med ytterligare en sak som inte går smidigt. Har varit lite svårt att sova på natten också så är lite som en zombie på dagen. Slutade med morfinliknande preparat dag 4 och mår ändå bättre än förväntat :)

Brösten är jättefina men lite större än vad jag hade tänkt mig hehe. Kommer nog bli bra sen när svullnaden lägger sig :) Hade lite träningsvärk/stela muskler i axlar-bröstrygg-mage de första dagarna men det är helt borta nu. Har dock kvar lite muskelsammandragningar i bröstmusklerna som gör ont och är jobbigt.

Är så glad att jag flätade mitt hår innan op. Det ser faktiskt helt okej ut fortfarande nu dag 6.

Är du peppad inför din op??
Gilla

Yohonney

Kvinna ·

15 jan, 2024

Hur ofta per dag tog du den smärtstillande medicinen? Såg idag att jag har fått en sorts tablett på recept så ska hämta ut de imorgon ? natten oroar mig lite då jag alltid sover på mage så blir svårt att vänja sig vid rygg plus smärtan ? Tack för tipset med att fläta håret, det ska jag göra! Jag är super pepp, längtar tills jag är hemma igen efter operationen och får se mina barn (känns läskigt att bli sövd)?
Fjalar skrev:

Yohonney wrote:

Hej tjejer!
Nu har det snart gått en vecka, hur mår ni? Hur har veckan varit??

Hej! Jag opererades för snart en vecka sen och det har verkligen varit upp och ner under veckan. Bra med den smärtstillande medicinen men fick problem med förstoppning (har väldigt känslig mage). Så besvärligt med ytterligare en sak som inte går smidigt. Har varit lite svårt att sova på natten också så är lite som en zombie på dagen. Slutade med morfinliknande preparat dag 4 och mår ändå bättre än förväntat :)

Brösten är jättefina men lite större än vad jag hade tänkt mig hehe. Kommer nog bli bra sen när svullnaden lägger sig :) Hade lite träningsvärk/stela muskler i axlar-bröstrygg-mage de första dagarna men det är helt borta nu. Har dock kvar lite muskelsammandragningar i bröstmusklerna som gör ont och är jobbigt.

Är så glad att jag flätade mitt hår innan op. Det ser faktiskt helt okej ut fortfarande nu dag 6.

Är du peppad inför din op??

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem