Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Ingeborg

Ingeborg

Kvinna ·

Sunrise: Bra fråga jag vet faktiskt inte vad det är för skillnad på Strömbeckslyft och ankarlyft :/ har mailat kirurgen och frågat om det.
Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

Den 18 mars gör jag min bröstförstoring på proforma. Det blir mentors runda 500 cc i hög profil och kirurg : Örjan Gribbe
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Ok! Känner mig lite vilsen när bröstlyften heter olika... Jag vet bara att jag ska göra ett lyft + bröstförstoring ;)

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Just nu testar jag ristestet för att känna av hur det känns att ha så pass stora bröst. Det blir en rejäl skillnad utan att det ser för stort ut.. :) Passar även på att prova överdelar för att se så att de passar, änsålänge är det bara en tight skjorta som inte passat. 👍 Har ni andra testat ristestet? Rekommenderar att prova det även om det kanske inte blir exact så som det blir i verkligheten.

Gilla
kjamjojon

kjamjojon

Kvinna ·

mik82 skrev:
Den 18 mars gör jag min bröstförstoring på proforma. Det blir mentors runda 500 cc i hög profil och kirurg : Örjan Gribbe
Bra val . Jag ska göra min 11 mars . 450 cc lr 500 cc hp inte bestämt mig :-)
Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

Kirurgen sa på en gång att jag kunde ha både 500 och 550 men jag själv velade en kort stund mellan 450 och 500 så efter att jag provat från 400 och uppåt ett par gånger så bestämde jag mig för 500 och jag känner mig tillfreds med det beslutet. Dock så ska det göras ett helt nytt bröstväck på mig en bit ner och den tanken håller jag fortfarande på att bearbetar ;) Lycka till med din op :)
Gilla
kjamjojon

kjamjojon

Kvinna ·

mik82 skrev:
Kirurgen sa på en gång att jag kunde ha både 500 och 550 men jag själv velade en kort stund mellan 450 och 500 så efter att jag provat från 400 och uppåt ett par gånger så bestämde jag mig för 500 och jag känner mig tillfreds med det beslutet. Dock så ska det göras ett helt nytt bröstväck på mig en bit ner och den tanken håller jag fortfarande på att bearbetar ;) Lycka till med din op :)
Kommer nog gå jätte bra :-) lycka till du också
Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

kjamjojon skrev:
mik82 skrev:
Kommer nog gå jätte bra :-) lycka till du också
tack :)
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Ska opereras 17 mars. Har som dom flesta börjat vela ang storlek.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nu har jag precis varit på min konsultation inför op. Provat olika implantat, är livrädd att brösten ska bli enorma!!!!!! Har provat ut parthese 435cc mp. Kändes såå stort, men kirurgen hävdade bestämt att det passade mig och inte är uppseendeväckande stort. Hjälp! Tänk om det blir bomber som jag måste gömma?!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj skrev:
Nu har jag precis varit på min konsultation inför op. Provat olika implantat, är livrädd att brösten ska bli enorma!!!!!! Har provat ut parthese 435cc mp. Kändes såå stort, men kirurgen hävdade bestämt att det passade mig och inte är uppseendeväckande stort. Hjälp! Tänk om det blir bomber som jag måste gömma?!
Thkj, jag hade samma funderingar som du, det kommer då och då fortfarande :) jag tror inte det blir så stor på dig, du är rätt så lång, så det blir proportionellt, du kan också prova hemma med ris ( glöm inte bara att lägga något mindre, det trycks ju in av muskeln ) och mät runt höfter och runt bröstet, om det ungefär samma, då det är ok :)
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Är det ingen som ska opa på L&E? 🙂

Gilla
Ingeborg

Ingeborg

Kvinna ·

Hmm undrar också om det inte är någon som ska op. på Victoriakliniken? :)
Gilla
Lady K

Lady K

Kvinna ·

Jag ska, 08.00 13e mars! :) det börjar närma sig nu!
Gilla
M_tina_

M_tina_

Kvinna ·

Någon som ska opereras på proforma den 20 mars? :)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Idag skickade jag iväg massor av frågor till sköterskan på kliniken. Och fick snabbt svar :) känns jätte bra. Kan iaf sluta vela om stl på brösten, för om jag känner mig osäker så skulle jag boka en ny tid för att få komma och prova. Samma dag kunde man inte göra det. Fast jag tror ändå att jag kommer bli nöjd med stl. Frågade även om alkohol dagen innan,om man fick ta ett eller två glas vin/öl, men det fick man inte. Kändes som om en pinsam fråga, även om jag dricker alkohol väldigt sällan, men just för att jag och min man är barnfria. Men då vet jag säkert iallafall. Känns som en evighet till den 3 mars, man ändå inte :) nu längtar jag! Om man ska prova ristestet, hur gör ni? Det jag ska ha är 305/320
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag testade ristestet idag. Jag ska ha 435 cc, testade med ca 3,5 dl ris... Tänkte att kroppen sväljer en del. Men svårt att få till stl... Jag känner mig helt rådvill på storleken! 3,5 dl känns ju verkligen stort! Tänk om de blir ännu större med implantaten....
Gilla
tuttis

tuttis

Kvinna ·

Har precis kommit hem från min tredje konsultation haha! Å känner mej äntligen nöjd men storleken. Tog 3d bild igen. Provde implantatet med både sportbh, bh och olika tröjor just för att "känna" på storleken lite i olika kläder. Provade något mindre implantat än det jag ska ha då en viss mängd försvinner. Så nu kan jag äntligen andas ut och kanske kan tänka på lite annat än bröst ;) Så ni som är nojjiga gå på en till konsultation så värt det tycker jag 👍

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Jag hade bestämt mig för 450, men ju mer jag läser och tittar på bilder desto osäkrare blir jag. Vet att man inte ska jämföra med andra men svårt att låta bli. Tyckte först att det kändes och såg bra ut,nu är jag osäker på om det blir för stort.
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Härligt att få snabbt svar! :) Jag skickade också iväg lite frågor till Marie på Citadellkliniken igår och fick snabbt svar i morse! Skönt att slippa vänta länge på svar. Jag tänker åka ner och prova implanten en gång till för att verkligen känna att det är rätt. Men funderar på om man "bara" träffar sköterskan vid det tillfället och inte Jörg? Eftersom jag redan träffat honom en gång och han mätt och berättat om operationen.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem