Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Strumbyxan: de är jättefina! Så mycket som har hänt. Det ser ut som.att de har ökat i strl och. :-)
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Imorgon är det min tur! :-)
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

fannzan skrev:
Imorgon är det min tur! :-)
Och min
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Tack så mycket! Dina har oxå blivit jättefina och ändrat sig massor! :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: Tack detsamma!:)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Sunrise: Tack!! Jaa, de har ökat i stl kan man säga och framförallt blivit rundare och fått mer "bredd" när de sjunkit ner. Jag är supernöjd!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, de är super fina, verkligen!!! Thkj, Jörg rekommenderade inte sport bh mer än när man idrottar, inget som trycker och plattar bröst, helst ska jag gå utan och det är det jag gör, hoppas att jag hittar nåt imorgon som sitter bra och inte trycker någonstans
Gilla
Moneypenny

Moneypenny

Kvinna ·

Vladena skrev:
Vi, som gör bröstförstorning i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt
Jag har gjorde en bröstförstoring och en bukplastik med fettsugning hos Anders Liss , ArtClinic i Uppsala för en vecka sen. Det har gått jättebra och smärtan har lagt sig förvånansvärt fort, jag börjar vänja mig med mina nya stora Boops, var lite osäker om jag tagit för stora? Men tror att när svullnaden och när de inte är fullt då stinna, att jag kommer vara nöjd. Magen är platt och midjan definerad tror även där att när det är läkt att det blir snyggt. Hittills nöjd
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Vladena: Tack så jättemycket!! :)
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Nu ligger min op-berättelse uppe 😀

Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Har en 3dagarsbild! Men dom sitter väldigt långt ifrån varann. Början redan bli liite bättre men när man masserar så åker dom väl mer ihop efter ett tag? När går svullnaden ner för högra bröst är större och det syns i kläder när jag är utan bh! Annars är jag jätte nöjd.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Har idag skickat iväg 5 bilder till Peter.., väntar med spänning på svar.. Skrev även att jag tycker att dom är hängiga, fram för allt mitt högra. Är era brösta lika mjuka/ hårda. Höger är jätte mjukt medans vänster är hårdare.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nu har jag äntligen ett par bh-ar som jag kan använda, gick ju topples i tre dagar :))) har lagt bilder på min sida också. Köpt faktiskt på Åhléns, deras egna, 179 kr styck plus 20% rabatt, så det blev inte så dyrt. Har också köpt en sport bh på Lindex som storlek anpassat och knäpps back, vågar ff inte dra över huvudet :P Nk82 hoppas du få bra svar från Peter, mina bröst har blivit lite mjukare när jag slutat med tortyren, men ena är ff hårdare än den andra, konstigt nog, den hårda är bättre i formen, den som är mjukare hänger efter i utvecklingen, skulle det inte vara tvärtom??? Ja, vi få se, jag är rätt så nöjd iaf och nu är det klart att jag har storlek 75E har provat så många olika bh-ar idag, och alla 75E satt perfekt :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, härligt att slippa tortyren! Jag hoppas bli av med den i slutet på veckan. Men jag har ju gått utan bh en stund på kvällen. Men jag måste fråga om nån mer än jag känner av implantaten när man rör sig. Då menar jag inte att man kan känna implantatet med handen, utan att det känns inuti( svårt att förklara....). Jag har iallafall en knepig tyngdkänsla och typ som skav inuti bröstkorgen. Skitjobbigt, jag vill ju inte gå runt och känna att jag har främmande föremål i kroppen... Eller är det så här det ska kännas? Eller blir det kanske bättre efter ett tag? Hoppas på att implantaten blir en naturlig del av en till slut för den här känslan är obehaglig. Hur känner ni andra?
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Kom på en sak till, mina bröst är fortfarande ganska ömma, särskilt det vänstra. Nån som vet hur länge detta är normalt?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, är det inte fyra veckor sen du opererades? Varför ska du gå en vecka till i tortyren, jag fick slänga den tom efter 3,5 veckor, annars stor det ju på deras hemsida att man ska ha den i fyra veckor ??? Mina är också ömma och hårda ff och värker ordentligt när man har legat en stund och stiger upp eller byter position, jätte jobbigt på nätterna, funderar att skriva om det till Jörg, men det du beskriver att känna implantanten känner jag inte igen faktiskt, när jag är uppe och rör på mig, tänker jag inte på de längre när jag har inte tortyren och förband på mig, men som sagt blir de tynga, ömma och värker när jag sitter stilla och ännu värre om jag ligger, vet inte heller om det är normalt och hur länge ska det vara så, jobbigt... Kan känna mig snygg och självsäker nu iaf, när jag har fina underkläder på mig :)))
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Vladena, härligt att slippa tortyren! Jag hoppas bli av med den i slutet på veckan. Men jag har ju gått utan bh en stund på kvällen. Men jag måste fråga om nån mer än jag känner av implantaten när man rör sig. Då menar jag inte att man kan känna implantatet med handen, utan att det känns inuti( svårt att förklara....). Jag har iallafall en knepig tyngdkänsla och typ som skav inuti bröstkorgen. Skitjobbigt, jag vill ju inte gå runt och känna att jag har främmande föremål i kroppen... Eller är det så här det ska kännas? Eller blir det kanske bättre efter ett tag? Hoppas på att implantaten blir en naturlig del av en till slut för den här känslan är obehaglig. Hur känner ni andra?
Jag känner av mitt vänstra, det som fortfarande är hårt, även lite ömt inland. Men svårt att förklara hur, inget skav iaf.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Nu har jag äntligen ett par bh-ar som jag kan använda, gick ju topples i tre dagar :))) har lagt bilder på min sida också. Köpt faktiskt på Åhléns, deras egna, 179 kr styck plus 20% rabatt, så det blev inte så dyrt. Har också köpt en sport bh på Lindex som storlek anpassat och knäpps back, vågar ff inte dra över huvudet :P Nk82 hoppas du få bra svar från Peter, mina bröst har blivit lite mjukare när jag slutat med tortyren, men ena är ff hårdare än den andra, konstigt nog, den hårda är bättre i formen, den som är mjukare hänger efter i utvecklingen, skulle det inte vara tvärtom??? Ja, vi få se, jag är rätt så nöjd iaf och nu är det klart att jag har storlek 75E har provat så många olika bh-ar idag, och alla 75E satt perfekt :)
Jätte fina :) skönt att en normal bh på sig
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, på torsdag är det fyra veckor sen min op. Ska maila bilder till Peter nu i veckan, då talar väl han om ifall de är " klara". Men det tror jag, har börjat fuska lite med tortyren då jag upplever att brösten känns stabila. Dock gillar jag inte känslan av känna av brösten hela tiden... Konstigt att ingen annan känner som jag, tänk om nåt är fel:-( tänker som om fickorna skulle vara för trånga eller nåt...jag känner ju att jag har nåt tungt innanför huden...
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Fick precis svar. Vanlig bh på dagen, ingen på natten. Dock bröstband 4 veckor till, och att jag ska massera hårt neråt. Han skrev inget om att jag tyckte dom va hängiga..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem